Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 september 2024 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:




Wat vind je er zo interessant aan? Ik vind het persoonlijk achterlijk gelul van de bovenste plank. Hoe kan je als speler jarenlang beter lijken dan dat je in werkelijk bent? Voor dat semi filosofische geleuter betaal je nog abo- geld aan ESPN. En Slot wordt neergezet als een soort Las Vegas act, een grote Ti-Ta Tovenaar.



Ik vind dat ook zo'n achterlijk gelul. Analisten buitelen over elkaar om dit soort shit te gaan roepen, omdat ze te lui zijn om echt de analyse in te duiken en dit is natuurlijk een makkelijke oplossing. En dit gaat ook echt voorbij aan de ontwikkeling die we als club hebben door gemaakt in de afgelopen jaren. En dus ook aan het feit dat een aantal belangrijke spelers weg zijn (Geertruida, Wieffer, Minteh) of geblesseerd (Hartman, Stengs) en dat de vervangers en versterkingen gewoon onder de maat zijn.

 

+1/-0

Ik denk niet dat je spelers perse beter kunt laten lijken, maar in mijn ogen zit er een kern van waarheid in dat Slot (met vrijwel hetzelfde materiaal) meer uit de spelers kreeg dan Priske. (elk team moet elk seizoen 3 posities wijzigen, das niks geks).

Ik zie echt minder teamgevoel, minder snel taken overnemen van elkaar, minder snel reageren als een medespeler balverlies lijdt, etc. Je werkt met 11 individuen en die hebben een bepaalde kwaliteit. Als deze goed functioneren en iedereen duidelijke taken heeft, kan dit elkaar versterken en spreek je van een team. Als men dit niet doet, zal de individuele kwaliteit ook direct minder zijn.

In mijn ogen zit daar het grote verschil nu tov Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 30 september 2024 om 15:35:

Ik denk niet dat je spelers perse beter kunt laten lijken, maar in mijn ogen zit er een kern van waarheid in dat Slot (met vrijwel hetzelfde materiaal) meer uit de spelers kreeg dan Priske. (elk team moet elk seizoen 3 posities wijzigen, das niks geks).

Ik zie echt minder teamgevoel, minder snel taken overnemen van elkaar, minder snel reageren als een medespeler balverlies lijdt, etc. Je werkt met 11 individuen en die hebben een bepaalde kwaliteit. Als deze goed functioneren en iedereen duidelijke taken heeft, kan dit elkaar versterken en spreek je van een team. Als men dit niet doet, zal de individuele kwaliteit ook direct minder zijn.

In mijn ogen zit daar het grote verschil nu tov Slot.



Eens. Spelers zijn beter als er samenghang is en alles goed op elkaar is afgestemd. Het heeft bijvoorbeeld ook met afspeelopties te maken. Wanneer een speler de bal kwijt raakt tegen druk heeft dat ook te maken met de opties die hij al dan niet heeft. Het ligt dan dus niet alleen aan hem alleen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 30 september 2024 om 15:35:

Ik denk niet dat je spelers perse beter kunt laten lijken, maar in mijn ogen zit er een kern van waarheid in dat Slot (met vrijwel hetzelfde materiaal) meer uit de spelers kreeg dan Priske. (elk team moet elk seizoen 3 posities wijzigen, das niks geks).

Ik zie echt minder teamgevoel, minder snel taken overnemen van elkaar, minder snel reageren als een medespeler balverlies lijdt, etc. Je werkt met 11 individuen en die hebben een bepaalde kwaliteit. Als deze goed functioneren en iedereen duidelijke taken heeft, kan dit elkaar versterken en spreek je van een team. Als men dit niet doet, zal de individuele kwaliteit ook direct minder zijn.

In mijn ogen zit daar het grote verschil nu tov Slot.



Slot is een betere trainer dan Priske. Dat is buiten iedere discussie.

Waar ik tegen ageer is de ondertoon van bijv. Perez, Borst enzo die suggereren dat die spelers niet zo bijzonder waren en dat het allemaal aan Slot ligt.

Geertruida, Kokcu, Wieffer, Aursnes, Wieffer, Minteh, Hartman, Hancko en dan vergeet ik nog een paar: die laten of nu al zien dat ze tegen de top aan zitten of gaan dat nog laten zien. En dat doen ze ook zonder de aanwezigheid van Slot.

Daarmee zeg ik niet dat Slot ze niet beter heeft gemaakt (dat heeft hij wel), maar ik wil ontkrachten dat ze zonder Slot weer terugvallen tot mindere voetballers.

 

+1/-0

Precies dat irriteert mij ook. De bottomline van wat die analisten zeggen is dat die spelers eigenlijk slecht waren maar dat ze door de trainer (Slot) goed leken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 30 september 2024 om 15:35:

Ik denk niet dat je spelers perse beter kunt laten lijken, maar in mijn ogen zit er een kern van waarheid in dat Slot (met vrijwel hetzelfde materiaal) meer uit de spelers kreeg dan Priske. (elk team moet elk seizoen 3 posities wijzigen, das niks geks).

Ik zie echt minder teamgevoel, minder snel taken overnemen van elkaar, minder snel reageren als een medespeler balverlies lijdt, etc. Je werkt met 11 individuen en die hebben een bepaalde kwaliteit. Als deze goed functioneren en iedereen duidelijke taken heeft, kan dit elkaar versterken en spreek je van een team. Als men dit niet doet, zal de individuele kwaliteit ook direct minder zijn.

In mijn ogen zit daar het grote verschil nu tov Slot.



Ik vind dat Slot een aantal betere spelers tot zijn beschikking had dan Priske. Wieffer, Minteh, Geertruida, Hartman (komt nog terug) zijn gewoon niet adequaat vervangen. Aan de andere kant begrijp ik je punt wel. Ik heb vele wedstrijden gezien die identiek waren aan de eerste helft tegen NEC van afgelopen zondag. Maar door de ingeslepen manier van spelen en de fitheid trokken we de meeste van dat soort wedstrijden nog net over de streep. Daar herken je de kwaliteit van een trainer.

Wat wel zichtbaar was, al onder Slot, was het verval in kwaliteit (met name in de voorhoede) en in het pressiespel. Na het kampioensjaar hebben we precies dezelfde fouten gemaakt als na het vorige kampioensjaar in 2017. De recruitment van spelers is extreem slecht verzorgd bij Feyenoord.

Jij had laatst een treffende post over PSV. Die selecteren veel meer op kwaliteit in de voorhoede, op scorend vermogen en op jeugdige spelers met veel potentie voor de Europese top. Daardoor is die selectie veel uitgebalanceerder en zit er op de bank genoeg materiaal dat bij ons in de basis zou staan.

Eigenlijk is het nog best knap dat we van dit PSV de JC schaal hebben weten te winnen, ook met betere xG cijfers etc. Ik had eigenlijk gehoopt dat we een beetje op die lijn zouden voortbouwen, met hogere pressie en meer intensiteit. Maar het is vooral heel wisselvallig en qua intensiteit en drukzetten lijkt het juist alleen maar minder te worden.

 

+1/-0

Slot nu gewoon aan kop in de Premier League met maar 1 nieuwe speler Chiesa.we kunnen wel stellen dat hij een unieke coach is die je echt niet zomaar even vervangt door Priske of welke andere trainer dan ook. Maar ik heb wel vertrouwen in de Organisatie van Feyenoord.

 

+1/-0

Laat dat laatste nu juist hetgeen zijn waaraan ik twijfel, elk jaar weer: de organisatie.
Wat we nu zien is een aanslepend plaatselijk toneel met zeer matige spelers, een regisseur die waarschijnlijk een knallende hoofdpijn heeft omdat het scenario rammelt en geen zicht op een bevredigend einde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 september 2024 om 16:15:

Precies dat irriteert mij ook. De bottomline van wat die analisten zeggen is dat die spelers eigenlijk slecht waren maar dat ze door de trainer (Slot) goed leken.


Wieffer, Hancko en Geertruida zijn goede spelers. Dat komt niet door Slot, maar matige spelers leken onder Slot wat beter dan ze zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 30 september 2024 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 september 2024 om 16:15:

Precies dat irriteert mij ook. De bottomline van wat die analisten zeggen is dat die spelers eigenlijk slecht waren maar dat ze door de trainer (Slot) goed leken.


Wieffer, Hancko en Geertruida zijn goede spelers. Dat komt niet door Slot, maar matige spelers leken onder Slot wat beter dan ze zijn.



Matige spelers zoals Hartman, Timber, Gimenez, Stengs of Minteh?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 september 2024 om 20:29:

Laat dat laatste nu juist hetgeen zijn waaraan ik twijfel, elk jaar weer: de organisatie.
Wat we nu zien is een aanslepend plaatselijk toneel met zeer matige spelers, een regisseur die waarschijnlijk een knallende hoofdpijn heeft omdat het scenario rammelt en geen zicht op een bevredigend einde.


Toch, als je DtK moet geloven, gaat de scouting en beleidsbepalers uit van statistische gegevens over de spelers. Die Lotombe bijvoorbeeld hebben ze ook zo getraceerd op wat hij allemaal heeft gedaan. Wat ik me eerder afvraag, uitgaande van die gegevens, waar zit hem de crux, dat ze niet uit de verf komen? Ik weet wel dat bijvoorbeeld Igor door Slot pas later mocht invallen en niet in de basis begon. Hij realiseerde dat hij zijn stinkende best moest doen om een basisplaats te verdienen. Nu laat hij dat onder Priske na, waardoor je een mindertal in de tegenaanval krijgt, wat weer op negatieve gevolgen voor de verdediging kan geven. Overtal tegenover zich.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 september 2024 om 20:29:

Laat dat laatste nu juist hetgeen zijn waaraan ik twijfel, elk jaar weer: de organisatie.
Wat we nu zien is een aanslepend plaatselijk toneel met zeer matige spelers, een regisseur die waarschijnlijk een knallende hoofdpijn heeft omdat het scenario rammelt en geen zicht op een bevredigend einde.



Ik ben ervan overtuigd dat zonder goede organisatie Slot ook niet kon uitblinken.
Het is een wisselwerking trainer en club.
Het zit nu even tegen en vier gelijk spelen is niet goed genoeg. Maar Priske kan prima werken bij de club denk ik die Italiaan bij ajax heeft het zwaarder. We moeten ook nog geen medelijden hebben met Priske hij zit bij een fantastische club als hij dat verkloot ligt het aan hem zelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 oktober 2024 om 00:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 september 2024 om 20:29:

Laat dat laatste nu juist hetgeen zijn waaraan ik twijfel, elk jaar weer: de organisatie.
Wat we nu zien is een aanslepend plaatselijk toneel met zeer matige spelers, een regisseur die waarschijnlijk een knallende hoofdpijn heeft omdat het scenario rammelt en geen zicht op een bevredigend einde.



Ik ben ervan overtuigd dat zonder goede organisatie Slot ook niet kon uitblinken.
Het is een wisselwerking trainer en club.
Het zit nu even tegen en vier gelijk spelen is niet goed genoeg. Maar Priske kan prima werken bij de club denk ik die Italiaan bij ajax heeft het zwaarder. We moeten ook nog geen medelijden hebben met Priske hij zit bij een fantastische club als hij dat verkloot ligt het aan hem zelf.



Ik ben het wel eens met Arrow1 dat de organisatie echt tekortschiet. Dit is ook voelbaar en zichtbaar in meerdere lagen in de organisatie.

Organisatie & structuur
We hebben momenteel één persoon die zowel verantwoordelijk is voor de algemene als de technische zaken, wat niet gezond is voor een organisatie. Het is belangrijk om elkaar scherp te houden, en daarvoor heb je altijd twee verschillende mensen nodig die elkaar kunnen aanspreken en aanvullen op bepaalde punten.

Spelersbeleid
De aankopen van de afgelopen seizoenen lijken meer gericht op kwantiteit dan op kwaliteit. Dit heb ik al vanaf het begin van deze transferperiode aangegeven. In mijn ogen zijn er vooral spelers gehaald om de breedte van de selectie te versterken, zonder dat er echt een impuls is gegeven. Juist dit jaar had ik verwacht dat er, gezien het sportieve succes van de afgelopen jaren, meer geïnvesteerd zou worden. Met de inkomsten uit de Champions League en de verkopen van Geertruida en Wieffer was dat een logische stap geweest. Dit was het moment geweest om aan te haken bij PSV of juist een stap voorwaarts op de concurrentie te zetten.

Sportieve visie en strategie
Ook hier mis ik een duidelijke langetermijnvisie. Ik vind dat onze talentontwikkeling achterblijft ten opzichte van de concurrentie. De jeugd krijgt nauwelijks kansen, en door het halen van spelers van middelmatig niveau geef je je eigen talenten het signaal dat er weinig ruimte voor hen is.

Faciliteiten en intensiteit
Daarbij heb ik het gevoel dat we vaak en veel blessures hebben. Er schijnt veel naar data gekeken te worden, maar toch hebben we veel te maken met blessures. Wat in mijn ogen een tekortkoming is van de medische staf, inzicht technische staf.

Er gaan echt wel dingen goed, maar ik vind niet dat je kunt spreken van goede beleidsvoering de laatste jaren. We hebben vaak steken laten vallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 september 2024 om 23:07:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 30 september 2024 om 22:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 september 2024 om 16:15:

Precies dat irriteert mij ook. De bottomline van wat die analisten zeggen is dat die spelers eigenlijk slecht waren maar dat ze door de trainer (Slot) goed leken.


Wieffer, Hancko en Geertruida zijn goede spelers. Dat komt niet door Slot, maar matige spelers leken onder Slot wat beter dan ze zijn.



Matige spelers zoals Hartman, Timber, Gimenez, Stengs of Minteh?


Hartman en Minteh zijn goede spelers, maar Timber en Stengs zijn matig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 01 oktober 2024 om 09:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 oktober 2024 om 00:58:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 september 2024 om 20:29:

Laat dat laatste nu juist hetgeen zijn waaraan ik twijfel, elk jaar weer: de organisatie.
Wat we nu zien is een aanslepend plaatselijk toneel met zeer matige spelers, een regisseur die waarschijnlijk een knallende hoofdpijn heeft omdat het scenario rammelt en geen zicht op een bevredigend einde.



Ik ben ervan overtuigd dat zonder goede organisatie Slot ook niet kon uitblinken.
Het is een wisselwerking trainer en club.
Het zit nu even tegen en vier gelijk spelen is niet goed genoeg. Maar Priske kan prima werken bij de club denk ik die Italiaan bij ajax heeft het zwaarder. We moeten ook nog geen medelijden hebben met Priske hij zit bij een fantastische club als hij dat verkloot ligt het aan hem zelf.



Ik ben het wel eens met Arrow1 dat de organisatie echt tekortschiet. Dit is ook voelbaar en zichtbaar in meerdere lagen in de organisatie.

Organisatie & structuur
We hebben momenteel één persoon die zowel verantwoordelijk is voor de algemene als de technische zaken, wat niet gezond is voor een organisatie. Het is belangrijk om elkaar scherp te houden, en daarvoor heb je altijd twee verschillende mensen nodig die elkaar kunnen aanspreken en aanvullen op bepaalde punten.

Spelersbeleid
De aankopen van de afgelopen seizoenen lijken meer gericht op kwantiteit dan op kwaliteit. Dit heb ik al vanaf het begin van deze transferperiode aangegeven. In mijn ogen zijn er vooral spelers gehaald om de breedte van de selectie te versterken, zonder dat er echt een impuls is gegeven. Juist dit jaar had ik verwacht dat er, gezien het sportieve succes van de afgelopen jaren, meer geïnvesteerd zou worden. Met de inkomsten uit de Champions League en de verkopen van Geertruida en Wieffer was dat een logische stap geweest. Dit was het moment geweest om aan te haken bij PSV of juist een stap voorwaarts op de concurrentie te zetten.

Sportieve visie en strategie
Ook hier mis ik een duidelijke langetermijnvisie. Ik vind dat onze talentontwikkeling achterblijft ten opzichte van de concurrentie. De jeugd krijgt nauwelijks kansen, en door het halen van spelers van middelmatig niveau geef je je eigen talenten het signaal dat er weinig ruimte voor hen is.

Faciliteiten en intensiteit
Daarbij heb ik het gevoel dat we vaak en veel blessures hebben. Er schijnt veel naar data gekeken te worden, maar toch hebben we veel te maken met blessures. Wat in mijn ogen een tekortkoming is van de medische staf, inzicht technische staf.

Er gaan echt wel dingen goed, maar ik vind niet dat je kunt spreken van goede beleidsvoering de laatste jaren. We hebben vaak steken laten vallen.


Er moet niet naar data en statistieken gekeken worden. Een speler die weinig doet lijdt ook weinig balverlies, dus statistieken zeggen niet zoveel.

 

+1/-0

Priske erkent nu in dat interview met VI dat 343 geen handige zet was. Nou mooi. Geen idee of hij dat echt vindt of dat het een PR strategie is, maar het volgende begrijp ik niet:

-Priske is uitvoerig gescout. Volgens DtK hebben ze hem zelfs in Praag vier keer bekeken.
-die analyse moet hebben uitgewezen dat hij bij Praag uiteindelijk 343 speelde en daar succesvol mee was.
-Ik neem aan dat hij uitvoerig is gesproken en ik neem aan dat het daarbij ook over 343 is gegaan.
-343 is niet onze huisstijl
-onze selectie was niet afgestemd op 343 (want geen wingbacks van kwaliteit op de lang geblesseerde Q na)
-343 verloopt moeizaam en DtK (zie interview einde transferperiode) overlegt met Priske dat dit systeem geen goed idee was.
-Priske stapt er vanaf.

Hoe kan dit nou allemaal gebeuren? Wie heeft deze man geanalyseerd? Wat vonden we toen van 343? Waarom is de selectie er niet op afgestemd als 343 vooraf blijkbaar het plan was? Waarom wilden we een 343 trainer? Klopt het wel dat hij uitvoerig is bekeken? Wat vonden de mensen die hem hebben bekeken ervan? Heeft DtK solistisch gehandeld of was de aanstelling "breed gedragen"?

 

+1/-0

Er is geen een sport waar je zomaar van het ene spelsysteem naar het andere spelsysteem kunt switchen. Dat vergt een uitgebalanceerde selectie, de poppetjes moeten passen.
Twee mogelijkheden, Priske heeft niets gezegd over zijn voornemens ofwel lag DtK te slapen ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 01 oktober 2024 om 10:35:

Priske erkent nu in dat interview met VI dat 343 geen handige zet was. Nou mooi. Geen idee of hij dat echt vindt of dat het een PR strategie is, maar het volgende begrijp ik niet:

-Priske is uitvoerig gescout. Volgens DtK hebben ze hem zelfs in Praag vier keer bekeken.
-die analyse moet hebben uitgewezen dat hij bij Praag uiteindelijk 343 speelde en daar succesvol mee was.
-Ik neem aan dat hij uitvoerig is gesproken en ik neem aan dat het daarbij ook over 343 is gegaan.
-343 is niet onze huisstijl
-onze selectie was niet afgestemd op 343 (want geen wingbacks van kwaliteit op de lang geblesseerde Q na)
-343 verloopt moeizaam en DtK (zie interview einde transferperiode) overlegt met Priske dat dit systeem geen goed idee was.
-Priske stapt er vanaf.

Hoe kan dit nou allemaal gebeuren? Wie heeft deze man geanalyseerd? Wat vonden we toen van 343? Waarom is de selectie er niet op afgestemd als 343 vooraf blijkbaar het plan was? Waarom wilden we een 343 trainer? Klopt het wel dat hij uitvoerig is bekeken? Wat vonden de mensen die hem hebben bekeken ervan? Heeft DtK solistisch gehandeld of was de aanstelling "breed gedragen"?



Priske zelf zegt dat de verwachting was dat er meer spelers zouden vertrekken en dat dat een goed moment was om over te stappen 3-4-3. Want nieuwe selectie. Dat impliceert ook dat nieuwe spelers dan op 3-4-3 gescout zouden worden. Maar dat is kennelijk om meerdere redenen niet uitgekomen.

Het kan niet anders dat daar met DtK over gesproken is.

 

+1/-0

Een onzin verhaal van Priske want er zijn maar 2 spelers vertrokken dus er was geen reden om een ander systeem te spelen , we zien inmiddels het resultaat zwaar tegen vallen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Lada1300niva schreef op 01 oktober 2024 om 12:33:

Een onzin verhaal van Priske want er zijn maar 2 spelers vertrokken dus er was geen reden om een ander systeem te spelen , we zien inmiddels het resultaat zwaar tegen vallen



Misschien onzin, maar niet om de reden die jij noemt. Hij zegt dat de verwachting was dat er meer en eerder spelers zouden vertrekken (denk aan Hancko, Gimenez, Geertruida, Timber). En dat daar tijdige spelers voor terug zouden komen die 3-4-3 comfortabeler zouden vinden. Dat is allemaal niet of te laat gebeurd en dat is volgens de Priske de reden dat hij terug naar 4-3-3 is gegaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske