Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 07 februari 2025 om 17:41:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 15:09:

Ze zullen hem AC Milan sowieso nog gunnen op zich fair dat hij de CL mag afmaken.
Europees heeft hij het goed gedaan dan is het extra frustrerend dat het nationaal niet lukt. De arbitrage heeft hierbij ook een rol gespeeld die is in de CL beter.

Begin van het seizoen zei ik ook zal zoiets dat er heel veel tegen ons mocht , heb echt behoorlijke onbestrafte aanslagen gezien.
Daar kwamen ook wat blessures uit.

Het begint dit seizoen wel erg optevallen hoeveel grote fouten de arbiters maken hier betreft het niet alleen Feyenoord Bosvelt had bv ook een punt met zijn middelvinger. :)

+1/-0

Van Hanegem: ''Het is te makkelijk om te zeggen dat de trainer weg moet''
vandaag, 17:36 503 reacties
Willem van Hanegem kan maar niet begrijpen dat Feyenoord zo wisselvallig blijft presteren. Het clubicoon concludeert dat er vooral een mentaliteitsprobleem heerst in de spelersgroep van de Rotterdammers. Van Hanegem ziet spelers hun taken niet uitvoeren, en dat is onbegrijpelijk.

"Het is heel makkelijk om iets te zeggen over de trainer," begint Van Hanegem in de AD Podcast. "Je hebt die hele goede wedstrijd gezien tegen Benfica, maar vaak moet je dan opletten dat een heleboel spelers gaan denken dat ze echt geweldig zijn. De volgende wedstrijd zie je dan dat ze allemaal met zichzelf bezig zijn. Bij Feyenoord is dat extreem."

Van Hanegem verwacht meer inzet bij Feyenoord. "De aanvoerder, Timber, die begrijpt het wel. Ik ben alleen bang dat de andere spelers dat niet doen. Tegen Bayern München werken ze als paarden, en dan zit je vervolgens te kijken. Ze lopen dan twee meter met hun tegenstander mee en daarna denken ze: er staat daar nog een vent die het wel doet. Zo ging het tegen Ajax en PSV, maar tegen Bayern liepen ze wel drie slagen in de rondte."

"Het is zo gek, ik loop me soms echt te irriteren," vervolgt Van Hanegem zijn uitleg. "Vroeger, ja dan kan je denken: daar heb je hem weer over vroeger. Toen zaten ze je gewoon achterna. Als er mensen in het stadion zitten, moet je inzet tonen. Daar begint het mee."

Van Hanegem vindt het te makkelijk om te wijzen naar trainer Brian Priske. Ontslag heeft niet de voorkeur van de oer-Feyenoorder. "Ik hoor allemaal namen voorbij komen, zoals Pusic. Je kan nu wel met z’n allen blijven zaniken, maar je moet zorgen dat die gasten het vertrouwen terugkrijgen. Dat is het belangrijkste. Het is te makkelijk om te zeggen dat de trainer weg moet."

''Alles en iedereen begon op de tv te roepen over Priske toen hij zei dat het heilige vuur weg was. Waarom zou je dat dan niet mogen zeggen als dat zo is? Wat moet hij dan zeggen, dat het loopt als een trein?''

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 18:27:

Van Hanegem: ''Het is te makkelijk om te zeggen dat de trainer weg moet''
vandaag, 17:36 503 reacties
Willem van Hanegem kan maar niet begrijpen dat Feyenoord zo wisselvallig blijft presteren. Het clubicoon concludeert dat er vooral een mentaliteitsprobleem heerst in de spelersgroep van de Rotterdammers. Van Hanegem ziet spelers hun taken niet uitvoeren, en dat is onbegrijpelijk.

"Het is heel makkelijk om iets te zeggen over de trainer," begint Van Hanegem in de AD Podcast. "Je hebt die hele goede wedstrijd gezien tegen Benfica, maar vaak moet je dan opletten dat een heleboel spelers gaan denken dat ze echt geweldig zijn. De volgende wedstrijd zie je dan dat ze allemaal met zichzelf bezig zijn. Bij Feyenoord is dat extreem."

Van Hanegem verwacht meer inzet bij Feyenoord. "De aanvoerder, Timber, die begrijpt het wel. Ik ben alleen bang dat de andere spelers dat niet doen. Tegen Bayern München werken ze als paarden, en dan zit je vervolgens te kijken. Ze lopen dan twee meter met hun tegenstander mee en daarna denken ze: er staat daar nog een vent die het wel doet. Zo ging het tegen Ajax en PSV, maar tegen Bayern liepen ze wel drie slagen in de rondte."

"Het is zo gek, ik loop me soms echt te irriteren," vervolgt Van Hanegem zijn uitleg. "Vroeger, ja dan kan je denken: daar heb je hem weer over vroeger. Toen zaten ze je gewoon achterna. Als er mensen in het stadion zitten, moet je inzet tonen. Daar begint het mee."

Van Hanegem vindt het te makkelijk om te wijzen naar trainer Brian Priske. Ontslag heeft niet de voorkeur van de oer-Feyenoorder. "Ik hoor allemaal namen voorbij komen, zoals Pusic. Je kan nu wel met z’n allen blijven zaniken, maar je moet zorgen dat die gasten het vertrouwen terugkrijgen. Dat is het belangrijkste. Het is te makkelijk om te zeggen dat de trainer weg moet."

''Alles en iedereen begon op de tv te roepen over Priske toen hij zei dat het heilige vuur weg was. Waarom zou je dat dan niet mogen zeggen als dat zo is? Wat moet hij dan zeggen, dat het loopt als een trein?''

Vertrouwen en het heilige vuur? Er zit te weinig kwaliteit in de ploeg. Als negen spelers goed zijn, maar twee niet, zie dan maar eens een wedstrijd te winnen.

+1/-0

Willem is zelf ook succesvol trainer geweest vergeet dat niet netals Boskamp zij weten in wat voor positie Priske zit.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 19:10:

Willem is zelf ook succesvol trainer geweest vergeet dat niet netals Boskamp zij weten in wat voor positie Priske zit.

Twee weken geleden vond hij Milambo slecht spelen. Hij haalt er van alles bij. Hij wil het opnemen voor Priske. Goede trainer. Met weinig middelen kampioen worden in 1993.

+1/-0

kees592 schreef op 07 februari 2025 om 20:57:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2025 om 19:10:

Twee weken geleden vond hij Milambo slecht spelen. Hij haalt er van alles bij. Hij wil het opnemen voor Priske. Goede trainer. Met weinig middelen kampioen worden in 1993.

Als er een kritisch is op iedereen is het wel Willem van Hanegem reken maar dat hij nu ook bloed chagrijnig is over hoe het nu gaat maar het per direct wegsturen van een trainer lost zelden iets op, Gio verloor 7 keer op rij waarna hij alsnog 5 prijzen pakte. Als Feyenoord kan winnen van AC Milan over twee wedstrijden kan dat wel voor een comeback zorgen.

+1/-0

Dat Priske niet de juiste man is voor deze groep dat kan best en 9 spelers missen in de belangrijkste fase vh seizoen is belachelijk, maar dan mag je vd spelers toch veel meer verwachten voor hun club hun moeten zelf ook zorgen dat ze topfit zijn Hancko is daarin een groot voorbeeld dat is duidelijk een echte prof.

+1/-0

Feyenoord neemt per direct afscheid van Priske

Feyenoord heeft maandag in goed overleg afscheid genomen van trainer Brian Priske. Dat bevestigde de club op de eigen website. Naast de zeer wisselvallige resultaten van dit seizoen wordt ook een gebrek aan chemie als reden genoemd. Naast Priske vertrekken ook assistent-trainers Lukas Babalola en Björn Hamberg, die hijzelf meenam naar Feyenoord. De club verwacht morgen (dinsdag) een interim staf aan te stellen.

Op de clubwebsite licht directeur Dennis te Kloese het besluit toe. "Het is voor alle partijen zwaar teleurstellend dat we tot dit besluit hebben moeten komen. Hoewel Feyenoord met Brian zeker in de Champions League aansprekende resultaten heeft geboekt, is het de afgelopen maanden allemaal veel te wisselvallig en zien we helaas te weinig structurele vooruitgang."

"Als professional en als mens heb ik Brian nog altijd hoog zitten", vervolgt hij. "Soms moet je echter concluderen dat het ondanks ieders goede bedoelingen en intenties niet werkt, en er op een gegeven moment binnen alle geledingen niet genoeg draagvlak meer is om door te gaan."

Priske stond in totaal 33 wedstrijden aan het roer bij Feyenoord. Daarvan won de club er 18, speelde het 7 keer gelijk en werd 8 keer verloren. Met name in de competitie waren de resultaten teleurstellend. Waar de ploeg voorafgaand aan het seizoen inzette op rechtstreekse plaatsing voor de Champions League, zijn die plekken nu ver uit zicht voor de huidige nummer 5. Met het winnen van de Johan Cruijff Schaal houdt Priske wel één prijs over aan zijn samenwerking met Feyenoord.

+1/-0

Ontslag is terecht maar het moment, twee dagen voor Milan, is bizar. Dit is weer gepruts van DtK van de hoogste orde. Had ‘m meteen na München ontslagen. Nou heb je het laten doormodderen en zit je met een totaal verstoorde voorbereiding op een super belangrijke wedstrijd.

+1/-0

AD: Bosschaart neemt tijdelijk roer over bij Feyenoord

Na het plotselinge vertrek van Brian Priske, neemt Pascal Bosschaart tijdelijk het roer over bij Feyenoord. Dat meldt althans het Algemeen Dagblad. De club zelf gaf aan dinsdag een interim staf te willen benoemen.

Hoewel de onvrede over de wisselvallige resultaten en het slechte spel van dit seizoen niet nieuw is, kwam de mededeling dat Feyenoord en Priske uit elkaar toch behoorlijk onverwachts. De timing was bovendien opmerkelijk, omdat over twee dagen al de Champions League-kraker tegen AC Milan op het programma staat. De verwachting is dus dat Bosschaart in dat duel voor de groep zal staan.

Hoe de staf er precies uit zal zien, is nog even afwachten. Zeker omdat ook afscheid is genomen van Lukas Babalola en Björn Hamberg, de twee assistenten die Priske meenam naar De Kuip. Daarmee blijven alleen John de Wolf en Etiënne Reijnen over. De verwachting is dus dat er naast Bosschaart nog één of twee interim-stafleden aangesteld zullen worden.

Bosschaart is momenteel de hoofdtrainer van Feyenoord Onder 21. Eerder was hij assistent-trainer van achtereenvolgens IJsselmeervogels, SC Cambuur en FC Dordrecht. Bij de twee eerstgenoemde clubs vervulde hij ook al eens de rol van interim-trainer.

+1/-0

Eigenlijk is er nooit een goed moment de winst op Bayern kwam mede doordat de spelers er toen van uit gingen dat ze weg zouden gaan. Vind wel als het al langere tijd niet klikt spelers als Timber, Hancko en Trauner veel eerder aan de bel hadden moeten trekken maar misschien is dat ook wel gebeurt.

+1/-0

Een echte gentleman maar bleek meer people manager dan trainer. Terwijl we juist een trainer type nodig hebben. Idealiter iemand die allebei kan, maar zulke types zijn zeldzaam.

+1/-0

Willykment schreef op 10 februari 2025 om 22:17:

Een echte gentleman maar bleek meer people manager dan trainer. Terwijl we juist een trainer type nodig hebben. Idealiter iemand die allebei kan, maar zulke types zijn zeldzaam.

Hij was juist geen people manager, omdat hij zo'n beetje met iedereen problemen had. Van de RVC tot mensen in z'n eigen staf tot een (groot) deel van de spelersgroep.
Ik denk daarom ook dat het een van de redenen is dat Gimenez eerder weg wilde en Hancko liever ook ging.

Alles bij elkaar was het de enige juiste beslissing om dit figuur weg te sturen, zeker omdat je nu steeds meer leest dat het dus afgelopen zomer al niet goed zat.
Dit is dus wat ik toen al bedoelde, voordat ik terug kwam op het forum.

Benfica uit was de bevestiging in de voorbereiding.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 10 februari 2025 om 22:44:

Hij was juist geen people manager, omdat hij zo'n beetje met iedereen problemen had. Van de RVC tot mensen in z'n eigen staf tot een (groot) deel van de spelersgroep.
Ik denk daarom ook dat het een van de redenen is dat Gimenez eerder weg wilde en Hancko liever ook ging.

Alles bij elkaar was het de enige juiste beslissing om dit figuur weg te sturen, zeker omdat je nu steeds meer leest dat het dus afgelopen zomer al niet goed zat.

Uit de VI:

Priske blijkt al snel een trainer die zijn spelers graag betrekt bij zijn werkwijze. Hoe denken zíj over de dingen? Wat vinden ze? Hebben ze misschien zelf nog ideeën? Het Deense model: leer medewerkers mee te denken zoals de baas. Vertrouw ze, ook als ze fouten maken. Zorg voor een goede balans tussen werk en vrijheid. ‘Ik heb een goede relatie met mijn spelers’, vertelt Priske na het gelijkspel tegen Willem II. ‘Ik voel dat ze alles willen geven als ze op het veld staan. Ze willen dingen oplossen, ook tijdens de besprekingen, want ik ben een trainer die vaak vraagt aan spelers aan welke oplossingen zij denken. Ik wil weten wat in hun hoofd gebeurt.’

Waar Slot veel ván zijn spelers vraagt, vraagt Priske veel áán zijn spelers. Het is een fundamenteel verschil. Voetballers beredeneren altijd vanuit zichzelf, wat is goed voor míj? De antwoorden die je dan krijgt als trainer, zijn gekleurd. Het is een van de redenen dat de meeste toptrainers kiezen voor instructie. Zij bepalen de opstelling, de speelwijze, de standaardsituaties, de omgangsvormen. Daarvoor zijn ze ook aangesteld. Wie Feyenoord ziet spelen, herkent een ploeg waarin instructie ontbreekt.

Ik vind dit dus echt in alles getuigen van een type people manager.

+1/-0

Priske is echt wel een goede coach die prima bij een mooie club in Europa weer aan de slag gaat. Maar als je gewend bent aan die bloedfanatieke Slot die blijft pushen is het voor elke trainer lastig hij wou wel pushen intensiteit etc maar was door hun beperkte fitheid ook niet teverwachten.

+1/-0

Het bleek dat dat probleem bij zijn assistent Balbola, of iets in die naamrichting, lag. Hij lag telkens met de spelersgroep overhoop. (laatste info). Dit creeert dan een situatie die niet meer successen garandeert in de samenwerking. Jammer, dat hij dat niet eerder zag en die assistent eruit gooide.

+1/-0

Willykment schreef op 10 februari 2025 om 23:08:

Santigoal29 schreef op 10 februari 2025 om 22:44:

Uit de VI:

Priske blijkt al snel een trainer die zijn spelers graag betrekt bij zijn werkwijze. Hoe denken zíj over de dingen? Wat vinden ze? Hebben ze misschien zelf nog ideeën? Het Deense model: leer medewerkers mee te denken zoals de baas. Vertrouw ze, ook als ze fouten maken. Zorg voor een goede balans tussen werk en vrijheid. ‘Ik heb een goede relatie met mijn spelers’, vertelt Priske na het gelijkspel tegen Willem II. ‘Ik voel dat ze alles willen geven als ze op het veld staan. Ze willen dingen oplossen, ook tijdens de besprekingen, want ik ben een trainer die vaak vraagt aan spelers aan welke oplossingen zij denken. Ik wil weten wat in hun hoofd gebeurt.’

Waar Slot veel ván zijn spelers vraagt, vraagt Priske veel áán zijn spelers. Het is een fundamenteel verschil. Voetballers beredeneren altijd vanuit zichzelf, wat is goed voor míj? De antwoorden die je dan krijgt als trainer, zijn gekleurd. Het is een van de redenen dat de meeste toptrainers kiezen voor instructie. Zij bepalen de opstelling, de speelwijze, de standaardsituaties, de omgangsvormen. Daarvoor zijn ze ook aangesteld. Wie Feyenoord ziet spelen, herkent een ploeg waarin instructie ontbreekt.

Ik vind dit dus echt in alles getuigen van een type people manager.

Leuk dat "wij van wc eend" gehalte.

Nogmaals het tegenovergesteldde is gebleken...

+1/-0

Ik riep het al na een van de eerste wedstrijden en het is dus uitgekomen. Brian Succes bij een andere club, er was geen match met Feyenoord.

+1/-0

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/02/feyenoord-nieuws-priske-deelt-veelzeggende-foto-op-instagram-na-ontslag?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&u
tm_campaign=Headliner.nl

Jammer dat het niet is gelukt, denk echt wel dat deze man de kwaliteiten had maar missschien niet genoeg om met alles wat er mis ging om te gaan.
Wie zou dat wel lukken trouwens?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske