Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De kogel is door de kerk volgens VI.
Opgelucht dat we de nieuwe man hebben benieuwd naar zijn presentatie na het weekend en gelukkig voor het EK gedoe.

 

+1/-0

Op de een of andere manier ben ik nog niet heel enthousiast. Beetje zoals een Liverpool supporter die Klopp gewend is en Slot niet kent denk ik. Zijn prestaties zijn op Antwerp na erg goed, maar als je de beelden van Praag ziet vind ik het maar hots knots begonia. Ik heb nog even tijd nodig denk ik.

 

+1/-0

Te Kloese volgt hem dus al jaren!

Dennis te Kloese leerde hem kennen toen de Deen trainer was van FC Midtjylland en is hem intensiever gaan volgen nadat hij bij Antwerp FC aan het werk was gegaan. Bij de transfer van David Hancko naar Feyenoord, kreeg Te Kloese een nog beter beeld van Priske. Sindsdien staat hij op de radar als de mogelijke opvolger van Arne Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 08 juni 2024 om 00:59:

Op de een of andere manier ben ik nog niet heel enthousiast. Beetje zoals een Liverpool supporter die Klopp gewend is en Slot niet kent denk ik. Zijn prestaties zijn op Antwerp na erg goed, maar als je de beelden van Praag ziet vind ik het maar hots knots begonia. Ik heb nog even tijd nodig denk ik.



Ik ben wel enthousiaster Slot was natuurlijk geweldig, maar hij had ook een geweldige organisatie staan. Een coach is belangrijk maar hij doet het niet alleen.
Priske is ongeveer zelfde leeftijd maar al meer titels als Slot toen hij kwam.
Hopelijk maakt hij een goede eerste indruk straks in het Nederlands dan is dat gelul over een buitenlander snel weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 juni 2024 om 04:15:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 08 juni 2024 om 00:59:

Op de een of andere manier ben ik nog niet heel enthousiast. Beetje zoals een Liverpool supporter die Klopp gewend is en Slot niet kent denk ik. Zijn prestaties zijn op Antwerp na erg goed, maar als je de beelden van Praag ziet vind ik het maar hots knots begonia. Ik heb nog even tijd nodig denk ik.



Ik ben wel enthousiaster Slot was natuurlijk geweldig, maar hij had ook een geweldige organisatie staan. Een coach is belangrijk maar hij doet het niet alleen.
Priske is ongeveer zelfde leeftijd maar al meer titels als Slot toen hij kwam.
Hopelijk maakt hij een goede eerste indruk straks in het Nederlands dan is dat gelul over een buitenlander snel weg.



Ik weet het niet hoor, op basis van data waren er betere kandidaten beschikbaar. Zie https://x.com/Footy_metrics/status/1784605949300215908link. De data die Priske voor heeft zijn zijn drie kampioenschappen in 5 jaar hoofdtrainerschap. Razend knap, maar Gio won ook veel prijzen.

En als je samenvattingen van Praag terugkijkt, raak ik ook niet echt overtuigd. De omschakeling naar de verdediging bij balverlies is tamelijk dramatisch, bij Slot was die geweldig. De opbouw tegen druk ziet er behoorlijk ongeorganiseerd en rommelig uit. Spelhervattingen zijn wel weer goed en het spel als geheel is wat directer dan we afgelopen seizoen hebben gezien.

 

+1/-0

Ben benieuwd naar zijn eerste presentatie en interview!

En ook wie zijn assistenten gaan worden.

Worden interessante weken, kan toch niet anders dat er ook al gedurende het EK spelers benaderd gaan worden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 10 juni 2024 om 12:19:

Ben benieuwd naar zijn eerste presentatie en interview!

En ook wie zijn assistenten gaan worden.

Worden interessante weken, kan toch niet anders dat er ook al gedurende het EK spelers benaderd gaan worden



Mischien ook wel spelers die op het EK actief zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 juni 2024 om 15:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 10 juni 2024 om 12:19:

Ben benieuwd naar zijn eerste presentatie en interview!

En ook wie zijn assistenten gaan worden.

Worden interessante weken, kan toch niet anders dat er ook al gedurende het EK spelers benaderd gaan worden



Mischien ook wel spelers die op het EK actief zijn.



yep. de zaakwaarnemers hebben alle tijd natuurlijk. En je ziet bijvoorbeeld ook dat er wat speelt rond Weghorst en Ajax (wahaha, dat lijkt me echt hilarisch), niet alles wacht tot na het EK.

 

+1/-0

Ik hoop dat Etienne Reijnen blijft als assistent, die kan misschien wat van het Slotbal introduceren bij Priske. Zoals Socrates al schreef, Priske is een prijzenpakker maar ook een trainer waarvan de data niet heel erg overtuigend is vergeleken bij wat wij hebben gezien onder Slot.

Tegelijkertijd had het Slotbal z'n manco's, met name in de snelheid en variatie van aanvallende spelpatronen. Een mix tussen het wat directere spel, de hoge pressie van Slot in zijn eerste jaren en de opbouwpatronen onder Slot kan misschien verrassend goed uitpakken. Ik ben benieuwd naar wat Priske hierover zal zeggen tijdens de presentatie.

 

+1/-0

Brian Priske na eerste bezoek aan trainingscomplex Feyenoord direct bezig met selectie
author avatar
MARCEL VAN DER KRAAN

Vandaag, 06:30in VOETBAL

ROTTERDAM - De door Feyenoord gestrikte en komende week te presenteren Deense coach Brian Priske hoopt in de Eredivisie dezelfde impact te hebben als andere coaches van de nieuwe generatie coaches in andere Europese landen. Feyenoord heeft hem tot in detail gescout en daarom heeft algemeen directeur Dennis te Kloese hoge verwachtingen van de 47-jarige opvolger van Arne Slot.

Brian Priske komt over van Sparta Praag en is op de achtergrond al volop bezig met zijn nieuwe club Feyenoord.
© GETTY IMAGES

Brian Priske komt over van Sparta Praag en is op de achtergrond al volop bezig met zijn nieuwe club Feyenoord.

„We hebben best wat aardige trainers rondlopen in diverse voetballanden”, zegt oud-international Sören Lerby. „In de Premier League doet Thomas Frank het goed, Jon Dahl Tomasson is bondscoach bij Zweden, in de Duitse Bundesliga lopen er nog wat rond. Vroeger hadden we alleen Morten Olsen die in het buitenland succesvol was.”

Ajax had afgelopen seizoen al interesse in een andere Deense coach, namelijk Kasper Hjulmand, die in eigen land succesvol is als bondscoach. Hij werd het niet, maar duidelijk was dat de Amsterdammers wel naar een aanvallend ingestelde en goed communicerende coach uit de Deense trainersopleiding durfden te kijken.

Lerby: ’De Denen spreken aardig hun talen’

Lerby denkt dat Deense trainers mede vanuit hun sterke ’people management’ en moderne methodes goed vallen bij clubs in de Westerse voetballanden. In Duitsland staan bij Union Berlin, FSV Mainz en FC Augsburg drie Deense coaches aan het roer. Lerby: „Het gaat tegenwoordig veel om goed communiceren met spelers. Dat is echt veranderd. Happel en Michels zeiden vroeger soms geen woord. De Denen spreken aardig hun talen. Priske is vloeiend in het Nederlands en dat helpt. Maar net als Slot bij Liverpool of Guardiola bij Manchester City zal hij straks bij Feyenoord toch afhankelijk zijn van het materiaal waarmee hij moet werken.”

Priske bracht in alle stilte al een bezoek aan Rotterdam. Hij bezocht het trainingscomplex 1908 en was onder de indruk van de faciliteiten. De Deen, voor wie Feyenoord ongeveer 2 miljoen euro moet overmaken voor het afkopen van zijn doorlopende contract, heeft ook talloze beelden van de Rotterdamse club bekeken. Beelden van successen in een volle Kuip, het Legioen op de Coolsingel en andere sportieve hoogtepunten die de grootsheid van de club weergeven.

Feyenoord wil geen totale invasie van Denen
Feyenoord bespreekt met Priske op dit moment nog de verdere invulling van zijn technische staf. De Rotterdammers willen geen totale invasie van Denen en hechten waarde aan een stuk van de eigen cultuur in de club, die sowieso al gewaarborgd wordt door John de Wolf als assistent.

Dennis te Kloese
© ANP/HH

Te Kloese heeft zijn tijd genomen om een opvolger te vinden voor de vertrokken Slot, maar hij wilde de boel niet overhaasten. Ook liet Feyenoord zich niet onder druk zetten door de vroegere Tsjechische international en voormalig Dortmund- en Arsenal-speler Tomas Rosicky. Die probeerde als technisch directeur bij Sparta Praag het onderste uit de kan te halen, maar Feyenoord was niet van plan om een groot deel van de 13 miljoen euro die Liverpool kwijt is aan Slot en zijn assistenten weer over te maken naar Praag.

Op de achtergrond kon Te Kloese, als hij dat wilde, doorschakelen naar de Engelsman Graham Potter, die vanwege zijn voortijdige vertrek bij Chelsea ’transfervrij’ was. De verwachting is dat Feyenoord de komst van Priske in de komende dagen officieel bekend maakt. De Deen kijkt al naar een woning in Rotterdam en is vol in overleg over de samenstelling van de selectie, waarin hij enkele kopstukken zal kwijtraken.

https://www.telegraaf.nl/sport/1791787788/brian-priske-na-eerste-bezoek-aan-trainingscomplex-feyenoord-direct-bezig-met-selectielink

 

+1/-0

Zeer netjes gedaan door ten Kloese! Ik ben een echte ten Kloese fan!
Ook erg blij met Priske. Ik heb hier eerder Mytjelland geroemd vanwege het speltype tegen ons in de Uefacup en daar bleek hij dus de architect van te zijn. Daarom een groot vertrouwen dat hij Slot's lijn kan doortrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 10 juni 2024 om 18:14:

Zeer netjes gedaan door ten Kloese! Ik ben een echte ten Kloese fan!
Ook erg blij met Priske. Ik heb hier eerder Mytjelland geroemd vanwege het speltype tegen ons in de Uefacup en daar bleek hij dus de architect van te zijn. Daarom een groot vertrouwen dat hij Slot's lijn kan doortrekken.




Ik ben ook een fan maar we gaan nu zien als hij echt 'kan' zeg maar.
Heeft hij de goede trainer aangenomen? , komt er een TD?, welke spelers gaan er weg en komen er.

 

+1/-0

Lerby was ook een topper netals Arnesen en de broers Laudrup natuurlijk Denemarken staat altijd wel voor technisch aanvallend voetbal. Ajax was altijd de club daar maar met Priske kan dat wel veranderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 10 juni 2024 om 18:43:

(...)



Te Kloese verdient meer vertrouwen. Die heeft zich afgelopen seizoenen genoeg bewezen, als Algemeen Directeur én op de technische portefeuille.

Ieder seizoen is weer een nieuw meetmoment, die iemands loopbaan kan maken of breken; voor te Kloese was het aantrekken van een nieuwe hoofdtrainer na het vertrek van Slot een essentiele taak en het nieuwe seizoen al begonnen vóór het afgelopen seizoen voorbij was. In het aantrekken van Slots opvolger lijkt hij nu geslaagd. Of de nieuwe trainer Priske ook de juiste persoon is, dat zal de tijd moeten leren.

Het lijkt er in ieder geval op, dat Feyenoord een weloverwogen keuze heeft gemaakt. En Priske in het proces om tot die keuze te komen, uiteindelijk als top-kandidaat naar voren is gekomen. In dat opzicht is er niet over één nacht ijs gegaan. Maar helaas geeft dat geen garantie tot succes.

Nu zal er een heel spannende transferzomer aankomen, met een EK waarop helaas niet veel Feyenoord-spelers zich zullen profileren. Maar de sterkhouders van Feyenoord staan er bij andere clubs uit grotere competities al prima op, dankzij afgelopen seizoenen. Te Kloese heeft flink wat werk te doen, en de verwachtingen zijn weer hooggespannen.

Te Kloese heeft al twee zomers bij Feyenoord het vertrek/de verkoop van sterkhouders moeten begeleiden, en het team weer moeten versterken/opbouwen met nieuwe spelers. Er zijn dingen goed gegaan, en er zijn zaken minder goed uitgepakt.

We gaan het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. Niet op basis van de successen in het verleden, want die geven geen garantie voor de toekomst. Wel op basis van de structuur, de organisatie en het proces wat er staat bij Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 juni 2024 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 10 juni 2024 om 18:43:

(...)



Te Kloese verdient meer vertrouwen. Die heeft zich afgelopen seizoenen genoeg bewezen, als Algemeen Directeur én op de technische portefeuille.

Ieder seizoen is weer een nieuw meetmoment, die iemands loopbaan kan maken of breken; voor te Kloese was het aantrekken van een nieuwe hoofdtrainer na het vertrek van Slot een essentiele taak en het nieuwe seizoen al begonnen vóór het afgelopen seizoen voorbij was. In het aantrekken van Slots opvolger lijkt hij nu geslaagd. Of de nieuwe trainer Priske ook de juiste persoon is, dat zal de tijd moeten leren.

Het lijkt er in ieder geval op, dat Feyenoord een weloverwogen keuze heeft gemaakt. En Priske in het proces om tot die keuze te komen, uiteindelijk als top-kandidaat naar voren is gekomen. In dat opzicht is er niet over één nacht ijs gegaan. Maar helaas geeft dat geen garantie tot succes.

Nu zal er een heel spannende transferzomer aankomen, met een EK waarop helaas niet veel Feyenoord-spelers zich zullen profileren. Maar de sterkhouders van Feyenoord staan er bij andere clubs uit grotere competities al prima op, dankzij afgelopen seizoenen. Te Kloese heeft flink wat werk te doen, en de verwachtingen zijn weer hooggespannen.

Te Kloese heeft al twee zomers bij Feyenoord het vertrek/de verkoop van sterkhouders moeten begeleiden, en het team weer moeten versterken/opbouwen met nieuwe spelers. Er zijn dingen goed gegaan, en er zijn zaken minder goed uitgepakt.

We gaan het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. Niet op basis van de successen in het verleden, want die geven geen garantie voor de toekomst. Wel op basis van de structuur, de organisatie en het proces wat er staat bij Feyenoord.



Geslaagd in het aanstellen van een opvolger van Slot? Het lijkt me nogal belangrijk dat Priske echt de juiste persoon is wanneer je Te Kloese daarvoor een compliment wil geven. Iedereen kan een opvolger vinden, dat was ons samen ook gelukt.

Ik vind het lastig om Te Kloese echt te beoordelen. Hij maakt zonder meer een goede indruk. Maar bijvoorbeeld: de transferzomer van 2022 is waarschijnlijk de beste die we ooit hebben gehad. Was dat het werk van Te Kloese of nam hij over wat Arnesen al had voorbereid? Ik ben geneigd hem daarvoor de credits te geven, maar hoor ook geluiden dat het voorwerk voor een groot deel door Arnesen was gedaan.

De transferzomer van 2023 was echt stukken minder en naar mijn mening per saldo gewoon slecht. Toen was Arnesen in ieder geval niet meer betrokken, maar had Slot ongetwijfeld een belangrijke stem. Als hij daar niet van heeft geleerd, dan gaan we een zware tijd tegemoet en is het door Slot opgebouwde kapitaal snel verdwenen.

Wat het verder lastig maakt is dat Te Kloese het enorme geluk heeft gehad van de door Arnesen aangestelde toptrainer Slot. Als we met een andere trainer mindere resultaten hadden gehad, dan had dat ook op Te Kloese afgestraald, zonder dat hij er wat aan had kunnen doen.

Ik denk dat we hem nu pas echt goed kunnen beoordelen. Dit is zijn trainer en hij kan laten zien of hij een tranfersomer zoals 2022 voor elkaar krijgt of dat het meer in de stijl van 2023 wordt. Ook de hoogte van de uitgaande transfers en het voorkomen van een leegloop liggen op zijn bord. Dit wordt het echte meetmoment dus.

Waar we het in ieder geval wel over eens zijn is dat deze constructie veel te kwetsbaar is, zeker met de bizarre zomer die eraan zit te komen.

 

+1/-0

PSV zet nu bijvoorbeeld in op Prestiani van Benfica, een absoluut toptalent. Wij gaan voor Carranza, een middelmatige spits uit de MLS. We moeten echt hoger gaan inzetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 juni 2024 om 16:32:

PSV zet nu bijvoorbeeld in op Prestiani van Benfica, een absoluut toptalent. Wij gaan voor Carranza, een middelmatige spits uit de MLS. We moeten echt hoger gaan inzetten.



Benieuwd uit wiens koker hij komt.
Priske vooralsnog het voordeel van de twijfel geven. Ik mag bijna aannemen dat dit bij DtK (of de scouting) vandaan komt?
En hij zal waarschijnlijk ook voor de breedte gehaald zijn...schiet lekker op.
Er zal toch meer kwaliteit moeten komen om minimaal hetzelfde te kunnen presteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 11 juni 2024 om 20:01:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 juni 2024 om 16:32:

PSV zet nu bijvoorbeeld in op Prestiani van Benfica, een absoluut toptalent. Wij gaan voor Carranza, een middelmatige spits uit de MLS. We moeten echt hoger gaan inzetten.



Benieuwd uit wiens koker hij komt.
Priske vooralsnog het voordeel van de twijfel geven. Ik mag bijna aannemen dat dit bij DtK (of de scouting) vandaan komt?
En hij zal waarschijnlijk ook voor de breedte gehaald zijn...schiet lekker op.
Er zal toch meer kwaliteit moeten komen om minimaal hetzelfde te kunnen presteren.



Ik heb gelezen dat het hier gaat om een 3e spits, achter Gimenez (of zijn vervanger) en Ueda. Die hadden we vorig jaar niet eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 juni 2024 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 11 juni 2024 om 20:01:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 juni 2024 om 16:32:

PSV zet nu bijvoorbeeld in op Prestiani van Benfica, een absoluut toptalent. Wij gaan voor Carranza, een middelmatige spits uit de MLS. We moeten echt hoger gaan inzetten.



Benieuwd uit wiens koker hij komt.
Priske vooralsnog het voordeel van de twijfel geven. Ik mag bijna aannemen dat dit bij DtK (of de scouting) vandaan komt?
En hij zal waarschijnlijk ook voor de breedte gehaald zijn...schiet lekker op.
Er zal toch meer kwaliteit moeten komen om minimaal hetzelfde te kunnen presteren.



Ik heb gelezen dat het hier gaat om een 3e spits, achter Gimenez (of zijn vervanger) en Ueda. Die hadden we vorig jaar niet eens.



Nee hoor, hij moet met Ueda uitmaken wie eerste spits wordt. De derde wordt een jongere speler.

En dan nog: we moeten nu echt gaan inzetten op kwaliteit. De eerste drie aanwinsten (met Carranza 4) voldoen daar niet in. Op dat punt hebben we de slag met PSV vorig jaar ook verloren. De lat moet omhoog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 juni 2024 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 juni 2024 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 11 juni 2024 om 20:01:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 juni 2024 om 16:32:

PSV zet nu bijvoorbeeld in op Prestiani van Benfica, een absoluut toptalent. Wij gaan voor Carranza, een middelmatige spits uit de MLS. We moeten echt hoger gaan inzetten.



Benieuwd uit wiens koker hij komt.
Priske vooralsnog het voordeel van de twijfel geven. Ik mag bijna aannemen dat dit bij DtK (of de scouting) vandaan komt?
En hij zal waarschijnlijk ook voor de breedte gehaald zijn...schiet lekker op.
Er zal toch meer kwaliteit moeten komen om minimaal hetzelfde te kunnen presteren.



Ik heb gelezen dat het hier gaat om een 3e spits, achter Gimenez (of zijn vervanger) en Ueda. Die hadden we vorig jaar niet eens.



Nee hoor, hij moet met Ueda uitmaken wie eerste spits wordt. De derde wordt een jongere speler.

En dan nog: we moeten nu echt gaan inzetten op kwaliteit. De eerste drie aanwinsten (met Carranza 4) voldoen daar niet in. Op dat punt hebben we de slag met PSV vorig jaar ook verloren. De lat moet omhoog.



Sorry, maar ik vind je ongeduld niet realistisch. De aanwinsten tot nu toe zie ik als selectie breedte en lange termijn. Het gaat nog weken duren voordat de markt voor de echte aankopen echt op gang komt. We hebben geld, nu ook een trainer en de scouting heeft zijn werk gedaan. En iedereen vindt dat de lat omhoog moet. Maar ik reken er niet op dat we die aankopen de komende 2/3 weken al gaan zien.

En ik heb echt begrepen dat hij de 3e spits ging worden. Waar lees jij dat Ueda en hij het moeten uitvechten?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske