Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2024 om 01:12:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 24 juli 2024 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 24 juli 2024 om 10:59:

Ik zie eigenlijk nog een ander probleem. De meeste ploegen zullen inzakken tegen ons.

Hoe ga je dat kapot spelen met wingbacks als Nieuwkoop en Lopez )of zelfs Hartman). Je hebt dan aan de zijkant geen enkele creativiteit. De enige creativiteit zijn de twee spelers op 10 die in het midden staan waar het toch al zo druk is.

Als je op de wingbacks geen absolute toppers hebt, spelers die ook een mannetje kunnen passeren, dan loopt dit dood.


Pedersen en Nieuwkoop zijn prima rechtsbacks en aanvallend ingesteld. De discussie kan beter zijn of 3-4-3 beter is dan 4-3-3 of niet. Zelf geloof ik meer in 4-3-3. De verdediging was de afgelopen drie seizoenen het sterkste gedeelte van het team, dus daar hoeft niks aan veranderd te worden.



Ik was het eens met Beelen vorig seizoen werd er ook vaak 3-4-3 gespeeld tijdens wedstrijden het enige verschil is dat Priske nu zo wil beginnen kan maar zo zijn dat hij het toch weer gaat aanpassen het lijkt me wel een trainer die flexibel is zolang de spelers er maar achter staan.



Veel verschil in 4-3-3 en 3-4-3. Je ziet het in de huidige voorbereidingen ook al. Priske wil echt 3-4-3 spelen, maar dit loopt vaak op verschillende posities spaak.

Let maar op, dit wordt een ander jaar dan de laatste seizoenen. We gaan nog vaak terug denken aan Slot.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 juli 2024 om 01:12:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 24 juli 2024 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 24 juli 2024 om 10:59:

Ik zie eigenlijk nog een ander probleem. De meeste ploegen zullen inzakken tegen ons.

Hoe ga je dat kapot spelen met wingbacks als Nieuwkoop en Lopez )of zelfs Hartman). Je hebt dan aan de zijkant geen enkele creativiteit. De enige creativiteit zijn de twee spelers op 10 die in het midden staan waar het toch al zo druk is.

Als je op de wingbacks geen absolute toppers hebt, spelers die ook een mannetje kunnen passeren, dan loopt dit dood.


Pedersen en Nieuwkoop zijn prima rechtsbacks en aanvallend ingesteld. De discussie kan beter zijn of 3-4-3 beter is dan 4-3-3 of niet. Zelf geloof ik meer in 4-3-3. De verdediging was de afgelopen drie seizoenen het sterkste gedeelte van het team, dus daar hoeft niks aan veranderd te worden.



Ik was het eens met Beelen vorig seizoen werd er ook vaak 3-4-3 gespeeld tijdens wedstrijden het enige verschil is dat Priske nu zo wil beginnen kan maar zo zijn dat hij het toch weer gaat aanpassen het lijkt me wel een trainer die flexibel is zolang de spelers er maar achter staan.



Dan heeft Beelen niet opgelet want we hebben nu toch echt 5 verdedigers en vorig jaar 4. Grote verschil is dat een echte aanvaller(vaak Minteh) is vervangen door een echter verdediger (Nieuwkoop).

Dit is een geforceerde keuze van een trainer die zijn systeem probeert te plakken op een selectie die daar niet op samen is gesteld. We hebben helemaal niet de kwaliteiten op de wingback om dit te doen. Probleem is ook dat je drie cv’s opstelt en dus elders (in ons geval voorin) iemand tekort komt. Dat is in 90 procent van de wedstrijden niet nodig.

Priske is een sympathieke vent die lang het voordeel van de twijfel zal krijgen maar dit is tot mislukken gedoemd.

 

+2/-0

Nieuwkoop lijkt me geen speler die 40+ wedstrijden basis gaat spelen en dat geldt voor meer spelers.

 

+1/-0

Wat een verschrikkelijke onbenul

 

+1/-0

Oefenwedstrijden zijn vooral om fit teworden en iets teproberen een nieuwe trainer heeft altijd tijd nodig netals de spelersgroep die nog niet compleet en afgemeten is en tot 31 augustus nog drastisch kan veranderen.

 

+1/-0

Geldt dat ook voor Benfica???

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 29 juli 2024 om 00:50:

Geldt dat ook voor Benfica???



Benfica is op veel vlakken verder hebben dezelfde coach, Slot heeft ook het maximale eruit geperst lol nieuwe coach vijf nieuwe spelers kost tijd.

 

+1/-0

Snel ontslaan voordat hij de volledige erfenis van Slot heeft afgebroken. Ik weet het, het slaat eigenlijk nergens op maar ik vrees dat zijn benoeming een grote fout is geweest. Hebben we geen terugkoop optie voor Robin?

 

+2/-0

Priske geeft korte update over drietal geblesseerden

De voorbereiding van Feyenoord loopt nog niet optimaal. Naast het schokkende resultaat in de oefenwedstrijd tegen Benfica (5-0) zijn er ook lichte zorgen over de inmiddels flinke lijst afwezigen. Brian Priske kwam tegenover Feyenoord ONE met een blessure-update.

"Ik verwacht sowieso dat Calvin Stengs straks terug is", begon Priske over de middenvelder die op het trainingskamp een Oostenrijk een lichte blessure opliep. "Julián Carranza en Gijs Smal stonden deze week ook weer op het veld, maar dat is nog afwachten. Dat zal misschien 10 dagen tot 2 weken duren."

Blessures bij Feyenoord
Carranza en Smal reisden afgelopen week - net als de geblesseerde Quinten Timber - wel mee naar Oostenrijk om daar een individueel programma af te werken. Gernot Trauner en Jaden Slory bleven door blessures wel achter in Rotterdam, wat natuurlijk ook gold voor de langer geblesseerde Quilindschy Hartman. Chris-Kévin Nadje reisde ook eerder terug naar Nederland, om daar net als Jeyland Mitchell opgetraind te worden voor het nieuwe seizoen.

"Iedereen doet z'n best om de spelers klaar te maken", verzekerde Priske. "Zeker als je als trainer nieuw bent, heb je het liefst dat iedereen op het veld staat, zodat je betere keuzes kan maken. Maar op dit moment kampen we met een aantal blessures, dat is nu eenmaal zo. En dan zijn er nog een aantal spelers die pas net terug zijn van het EK."

Priske heeft na de forse nederlaag tegen Benfica nog één oefenwedstrijd om zijn ploeg klaar te stomen voor de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. Woensdag komt AS Monaco op bezoek voor de traditionele openingswedstrijd in De Kuip.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 juli 2024 om 00:02:

Oefenwedstrijden zijn vooral om fit teworden en iets teproberen een nieuwe trainer heeft altijd tijd nodig netals de spelersgroep die nog niet compleet en afgemeten is en tot 31 augustus nog drastisch kan veranderen.



Nee, niet helemaal. Je wilt ook positiespel, systemen, manier van druk zetten etc "testen/ oefenen". Je ziet aan alles dat we het spelersmateriaal niet hebben om in de strategie van Priske te spelen.

Je zag wederom (en dat riep ik vorige oefenwedstrijden ook al) hoe veel een systeem een verschil maakt. De spelersgroep is op Wieffer na, vrijwel hetzelfde gebleven. Maar toch preseteert de groep niet als een team.

Dat is nog wel het pijnlijkste om te zien. Er staan 11 spelers op het veld, maar het lijkt geen team. Sterkhouders lijken soms niet te weten wat ze moeten doen en ogen onzeker/ twijfelachtig en zelfs soms angstig.

Nee, oefenwedstrijden zijn meer dan alleen om spelers fit te krijgen....

 

+1/-0

Wie is dit mensen? Jaap Stam met haar?

 

+1/-0

Een systeem is ook niet heilig Koeman was succesvol met 5-3-2 bij Feyenoord wat Van Gaal toen doodleuk overnam op WK. Priske moet ook de spelers zelf leren kennen dat kost wel paar weken 31 augustus dan weten we meer. Die JC schaal mag je van mij ook verliezen zoals Bosz zei dat zegt niks. De manier van spelen is wel belangrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 juli 2024 om 01:29:

Een systeem is ook niet heilig Koeman was succesvol met 5-3-2 bij Feyenoord wat Van Gaal toen doodleuk overnam op WK. Priske moet ook de spelers zelf leren kennen dat kost wel paar weken 31 augustus dan weten we meer. Die JC schaal mag je van mij ook verliezen zoals Bosz zei dat zegt niks. De manier van spelen is wel belangrijk.



Systeem is zeker niet heilig, maar voor Priske wel. Dat heeft hij in het verleden bewezen en voert hij nu ook door. Hij houdt er al weken aan vast, zelfs zonder het juiste materiaal.

Alle trainingen, alle voorbereiding, alle oefenpotjes zijn daarop ingesteld om het systeem erin te slijpen. We gaan de volgende wedstrijd zien of hij dit aanpast, maar ik denk het niet. (Zou ook heel de voorbereiding in de prullebak gooien)

Hij is er echt al een paar weken. Ik dnap je punt als hij hier de eerste week was, maar een goeie trainer ziet in 1 a 2 sessies wat voor spelers hij heeft.

Ik vind je positiviteit bewonderingswaardig, maar enige vorm van realiteit mag op zijn tijd ook. Het gaat, zoals het nu gaat, niet goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 30 juli 2024 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 juli 2024 om 01:29:

Een systeem is ook niet heilig Koeman was succesvol met 5-3-2 bij Feyenoord wat Van Gaal toen doodleuk overnam op WK. Priske moet ook de spelers zelf leren kennen dat kost wel paar weken 31 augustus dan weten we meer. Die JC schaal mag je van mij ook verliezen zoals Bosz zei dat zegt niks. De manier van spelen is wel belangrijk.



Systeem is zeker niet heilig, maar voor Priske wel. Dat heeft hij in het verleden bewezen en voert hij nu ook door. Hij houdt er al weken aan vast, zelfs zonder het juiste materiaal.

Alle trainingen, alle voorbereiding, alle oefenpotjes zijn daarop ingesteld om het systeem erin te slijpen. We gaan de volgende wedstrijd zien of hij dit aanpast, maar ik denk het niet. (Zou ook heel de voorbereiding in de prullebak gooien)

Hij is er echt al een paar weken. Ik dnap je punt als hij hier de eerste week was, maar een goeie trainer ziet in 1 a 2 sessies wat voor spelers hij heeft.

Ik vind je positiviteit bewonderingswaardig, maar enige vorm van realiteit mag op zijn tijd ook. Het gaat, zoals het nu gaat, niet goed.



De berichten zijn juist dat spelers wel positief zijn over het systeem een zeperd zoals tegen kampioen van Portugal wil niet zeggen dat je gelijk je visie als coach over boord moet gooien. Dat ik 3-4-3 ook erg gedurfd vindt heb ik eerder aangegeven maar met Sparta werd hij 2 keer kampioen en won de beker daarmee.

 

+1/-0

Nog twee keer verliezen en moet jij eens kijken hoe positief die spelers nog zijn Marc.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 30 juli 2024 om 16:21:

Nog twee keer verliezen en moet jij eens kijken hoe positief die spelers nog zijn Marc.



Dat moet ook de lat ligt hoog voor Priske zelf zijn het cruciale wedstrijden tegen Monaco en PSV hij zal krediet moeten opbouwen zeker als een niet Nederlander je hoort nu al geluiden waarom Feyenoord geen Nederlandse coach heeft gehaald.

 

+1/-0

Niet elke Nederlandse coach vind ik geschikt voor internationale ontmoetingen. Een Dick Schreuder is een van de weinige die resltaat in die wedstrijden kan halen, maar de meesten vind ik nog te beperkt in hun inzichten over buitenlandse clubs. Dick Lukkien zou nog kunnen, maar die ken ik nog niet zo goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 31 juli 2024 om 19:17:

Niet elke Nederlandse coach vind ik geschikt voor internationale ontmoetingen. Een Dick Schreuder is een van de weinige die resltaat in die wedstrijden kan halen, maar de meesten vind ik nog te beperkt in hun inzichten over buitenlandse clubs. Dick Lukkien zou nog kunnen, maar die ken ik nog niet zo goed.


Wat dacht je van Philip Cocu?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 31 juli 2024 om 21:40:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 31 juli 2024 om 19:17:

Niet elke Nederlandse coach vind ik geschikt voor internationale ontmoetingen. Een Dick Schreuder is een van de weinige die resltaat in die wedstrijden kan halen, maar de meesten vind ik nog te beperkt in hun inzichten over buitenlandse clubs. Dick Lukkien zou nog kunnen, maar die ken ik nog niet zo goed.


Wat dacht je van Philip Cocu?


Philip heeft op mij geen stabiele indruk achtergelaten. Twijfelen met het maken van keuzes.

 

+1/-0

Ik vind Priske prima overkomen en vind hem ook passen bij een club als Feyenoord.
Hij heeft zinnige teksten maar ook vuur in zijn donder Te Kloese zit er ook bovenop ik geef hem wel een kans en Dennis gaat hem er echt niet zomaar uitgooien dan moet hij het echt bont maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske