Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 september 2024 om 08:37:

maar ik krijg het gevoel van wel.



Op basis waarvan in vredesnaam?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 september 2024 om 08:37:

We gaan nu pas goed beginnen vind ik. De afgelopen weken waren er teveel wisselingen/blessures om een goed beeld te krijgen. Ondanks grote verlies gisteren, zag ik eindelijk eens flarden van spelpatronen en kwaliteit. terwijl ook duidelijk werd dat Lotomba nog een lange weg te gaan heeft, Zerrouki echt klaar is en dat de keuze voor Wellenreuther heel ongelukkig uitpakt.

Komende weken krijgen we een mooie reeks aan wedstrijden, daarna kunnen we pas echt goed zien of Priske dit naar zijn hand kan zetten. There are no certaintees in life, maar ik krijg het gevoel van wel.



Eens, gek genoeg was het niet eens zo slecht ondanks de vernederend grote uitslag. Voor het eerst waren er hoopgevende tekenen, zeker qua aanvallende spelpatronen. Maar wel tijd om bepaalde individuen echt definitief door te selecteren of in elk geval buiten de basis te gaan houden. Lotomba, Zerrouki, Trauner, Smal en Wellenreuther zijn door de mand gevallen.

 

+1/-0

Ik blijf erbij dat dit het niet meer gaat worden. Het is hem allemaal niet makkelijker gemaakt door DtK en de omstandigheden zijn op allerlei andere manieren ingewikkeld, maar dat neemt niet weg dat hij er zelf ook niets van bakt.

Er is geen enkel positiespel te herkennen, de omschakeling is werkelijk dramatisch en er is ook nul chemie zichtbaar bij spelers onderling en richting hem. Zelfs met al die moeilijke en verzachtende omstandigheden had je ergens het begin van een oplossing moeten zien. Maar die is er gewoon niet, niets. Geen enkel aanknopingspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat als je Rogier Meijer en of Dick Lukkien had aangesteld, om er maar eens twee te noemen, je meer de hand van de trainer had kunnen zien (waarmee ik overigens niet perse voor die twee pleit).

En dan heb ik zijn achterlijke gedoe als die huddles, die gekke insta posts en zijn nietszeggende persconferenties maar even buiten beschouwing gelaten. Die helpen allemaal niet maar vormen niet de kern.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 september 2024 om 10:18:

Ik blijf erbij dat dit het niet meer gaat worden. Het is hem allemaal niet makkelijker gemaakt door DtK en de omstandigheden zijn op allerlei andere manieren ingewikkeld, maar dat neemt niet weg dat hij er zelf ook niets van bakt.

Er is geen enkel positiespel te herkennen, de omschakeling is werkelijk dramatisch en er is ook nul chemie zichtbaar bij spelers onderling en richting hem. Zelfs met al die moeilijke en verzachtende omstandigheden had je ergens het begin van een oplossing moeten zien. Maar die is er gewoon niet, niets. Geen enkel aanknopingspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat als je Rogier Meijer en of Dick Lukkien had aangesteld, om er maar eens twee te noemen, je meer de hand van de trainer had kunnen zien (waarmee ik overigens niet perse voor die twee pleit).

En dan heb ik zijn achterlijke gedoe als die huddles, die gekke insta posts en zijn nietszeggende persconferenties maar even buiten beschouwing gelaten. Die helpen allemaal niet maar vormen niet de kern.



Eens, vooral het zeer gebrekkige positiespel en de ontbrekende onderlinge chemie tussen spelers en trainer is zorgwekkend.

Zondag wacht NAC die uiteraard de bus gaan parkeren en via counters proberen een resultaat te halen.
Als ook die wedstijd niet gewonnen gaat worden dan vrees ik voor Priske.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 september 2024 om 10:18:

Ik blijf erbij dat dit het niet meer gaat worden. Het is hem allemaal niet makkelijker gemaakt door DtK en de omstandigheden zijn op allerlei andere manieren ingewikkeld, maar dat neemt niet weg dat hij er zelf ook niets van bakt.

Er is geen enkel positiespel te herkennen, de omschakeling is werkelijk dramatisch en er is ook nul chemie zichtbaar bij spelers onderling en richting hem. Zelfs met al die moeilijke en verzachtende omstandigheden had je ergens het begin van een oplossing moeten zien. Maar die is er gewoon niet, niets. Geen enkel aanknopingspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat als je Rogier Meijer en of Dick Lukkien had aangesteld, om er maar eens twee te noemen, je meer de hand van de trainer had kunnen zien (waarmee ik overigens niet perse voor die twee pleit).

En dan heb ik zijn achterlijke gedoe als die huddles, die gekke insta posts en zijn nietszeggende persconferenties maar even buiten beschouwing gelaten. Die helpen allemaal niet maar vormen niet de kern.



Dan heb je gisteren niet goed gekeken, wat ik me best kan voorstellen na zo'n oorwassing. Maar het veldspel was bij vlagen juist wel goed en ik zag voor het eerst dit seizoen veelbelovende combinaties. En dan noem ik alleen de lichtpunten, ben niet blind voor een Lotomba die omschakelt alsof we tegen Hercules spelen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 september 2024 om 10:46:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 september 2024 om 10:18:

Ik blijf erbij dat dit het niet meer gaat worden. Het is hem allemaal niet makkelijker gemaakt door DtK en de omstandigheden zijn op allerlei andere manieren ingewikkeld, maar dat neemt niet weg dat hij er zelf ook niets van bakt.

Er is geen enkel positiespel te herkennen, de omschakeling is werkelijk dramatisch en er is ook nul chemie zichtbaar bij spelers onderling en richting hem. Zelfs met al die moeilijke en verzachtende omstandigheden had je ergens het begin van een oplossing moeten zien. Maar die is er gewoon niet, niets. Geen enkel aanknopingspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat als je Rogier Meijer en of Dick Lukkien had aangesteld, om er maar eens twee te noemen, je meer de hand van de trainer had kunnen zien (waarmee ik overigens niet perse voor die twee pleit).

En dan heb ik zijn achterlijke gedoe als die huddles, die gekke insta posts en zijn nietszeggende persconferenties maar even buiten beschouwing gelaten. Die helpen allemaal niet maar vormen niet de kern.



Dan heb je gisteren niet goed gekeken, wat ik me best kan voorstellen na zo'n oorwassing. Maar het veldspel was bij vlagen juist wel goed en ik zag voor het eerst dit seizoen veelbelovende combinaties. En dan noem ik alleen de lichtpunten, ben niet blind voor een Lotomba die omschakelt alsof we tegen Hercules spelen




Ik heb zeer goed gekeken. Als Leverkusen zich terugtrok hadden we echt geen idee wat we moesten doen, het was waardeloos. En kijk ook Groningen, Willem 2 en Sparta er maar op na. We creëren vrijwel niets. Steeds rond de 1 exp goal per wedstrijd. Het is om je dood te schamen.

 

+1/-0

Waar ik mij het meeste zorgen over maak, is het gebrek aan intensiteit. Dat was (voor zover ik me kan herinneren) bij de bekendmaking van zijn komst, één van de punten waar Priske om werd geroemd. Zijn elftallen zouden superfit zijn, en in staat zijn de tegenstander 90 minuten vast te zetten en er overheen te klappen.

Ik zie nog helemaal niets hiervan terug. Nu gaat het niet om de wedstrijd van gisteren, tegenstander Leverkusen is van een dusdanig niveau dat ze onder de druk van Feyenoord uit kunnen spelen en het team van het kastje naar de muur kunnen sturen. Zo eerlijk moet je zijn.

En ook dat bijvoorbeeld een Zechiel met kramp gewisseld moest worden tegen Groningen, zegt mij in dat opzicht niet veel. Die jongen is vorig seizoen lang geblesseerd geweest en pas 20 jaar oud. En komt nog eens bij, dat hij echt heel veel kilometers gemaakt had in die wedstrijd.

Maar ik heb ook (nog) niet voldoende gezien in de andere wedstrijden, en heel eerlijk; ik zie ook nog geen aanknopingspunten waarvan ik kan zeggen dat het wel gaat komen.

Komt dat, doordat het team nog echt in opbouw is en die fitheid er nog niet is? -Dat lijkt me sterk. Onder Slot was intensiteit en fitheid ook heel belangrijk, dus bij een groot deel van de selectie is er een 'basis'.

Ik krijg de indruk dat het niet lekker zit tussen Priske en de spelers, dat ze niet goed begrijpen van elkaar wat de verwachtingen zijn. Er is mede daardoor behoorlijk wat frustratie ontstaan, en er borrelt onderhuids van alles. Spelers vallen elkaar onderling af, er zijn irritaties; het zit niet goed.

Priske wordt volgens mij niet goed begrepen, en daardoor stáát het elftal niet goed. Dan kun je nog zo fit zijn en met zoveel intensiteit spelen; als je overal een stap te laat bent, lijkt het alsnog alsof de inzet ontbreekt. Dat is zorgelijk, en de vraag is of Priske het in zich heeft om dit nog om te draaien. Ik weet het niet.

Wat nog zorgelijker zou zijn, is een situatie waarin de spelers superfit zijn en het plan waarmee Priske het team de wei in stuurt begrepen wordt. Maar waarbij de spelers het vertrouwen al kwijt zijn, en er niet meer alles voor doen. Als dat het geval is, dan is het klaar.

Het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn, maar ik krijg erg de indruk dat het niet goed zít bij Feyenoord op dit moment. Het ligt niet aan die 'huddle' of aan 4-3-3 of 3-4-3; er zit gewoon teveel frustratie in de spelersgroep. Dan heb je niks aan een rustige, genuanceerde, diplomatieke aanpak; dan moet die weloverwogen, Deense manier even geparkeerd worden en het op zijn Nederlands even flink knetteren. Alle frustratie eruit en dan kijken of iedereen met elkaar verder kan.

Dat is mijn inziens de enige manier.

Dit bericht is gewijzigd op 20 september 2024, 11:13:56.

 

+1/-0

Ik ben het volledig eens met Socrates. Ik begrijp ook niet waar mensen patronen en systemen in het spel zien. Het is juist overduidelijk dat het allemaal heel beperkt is; er wordt veel rondgetikt zonder een duidelijk doel. Soms komt er iemand vanaf het middenveld om de bal op te eisen, maar die speelt hem vervolgens gewoon weer terug naar de verdediging.

Er is een totaal gebrek aan patronen en spelintelligentie. Vooral wanneer er snel omgeschakeld moet worden van balbezit naar balverlies gaat het vaak mis. Tegen ploegen zoals Leverkusen wordt dat pijnlijk zichtbaar, al waren er in de Eredivisie ook al tekenen van hetzelfde probleem.

Maar misschien nog wel zorgwekkender is het gebrek aan teamvorming. Ondanks dat er weinig veranderingen zijn in de basiself, lijkt er geen echt team op het veld te staan. Spelers lijken minder bereid om voor elkaar te werken, of ze weten simpelweg niet wat ze moeten doen. Soms zie je zelfs dat spelers gefrustreerd op elkaar reageren, wat echt reden tot zorg is.

Van een trainer van een Champions League-club – wat we op dit moment zijn – verwacht je veel sneller resultaat, of op zijn minst duidelijke aanknopingspunten waar je op kunt voortbouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 20 september 2024 om 01:20:

Priske en de selectie passen niet bij elkaar. Maar ook de voetbalcultuur bij een club als Feyenoord ligt hem duidelijk niet.Priske zou het misschien niet slecht doen bij een kleine club die weinig hoeft te bewijzen, lekker elke week wat klooien en dan op café gaan. Zoiets. Feyenoord gaat duidelijk zijn pet te boven. Iedereen zat te lachen toen ik Gio van Bronckhorst noemde als opvolger van Slot, maar ... Gio kent de club als zijn broekzak
!!


Van Bronckhorst kent de club goed, maar hij heeft zijn kans gehad. Wel prijzen gewonnen, maar geen echte vooruitgang.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 20 september 2024 om 11:23:

Ik ben het volledig eens met Socrates. Ik begrijp ook niet waar mensen patronen en systemen in het spel zien. Het is juist overduidelijk dat het allemaal heel beperkt is; er wordt veel rondgetikt zonder een duidelijk doel. Soms komt er iemand vanaf het middenveld om de bal op te eisen, maar die speelt hem vervolgens gewoon weer terug naar de verdediging.

Er is een totaal gebrek aan patronen en spelintelligentie. Vooral wanneer er snel omgeschakeld moet worden van balbezit naar balverlies gaat het vaak mis. Tegen ploegen zoals Leverkusen wordt dat pijnlijk zichtbaar, al waren er in de Eredivisie ook al tekenen van hetzelfde probleem.

Maar misschien nog wel zorgwekkender is het gebrek aan teamvorming. Ondanks dat er weinig veranderingen zijn in de basiself, lijkt er geen echt team op het veld te staan. Spelers lijken minder bereid om voor elkaar te werken, of ze weten simpelweg niet wat ze moeten doen. Soms zie je zelfs dat spelers gefrustreerd op elkaar reageren, wat echt reden tot zorg is.

Van een trainer van een Champions League-club – wat we op dit moment zijn – verwacht je veel sneller resultaat, of op zijn minst duidelijke aanknopingspunten waar je op kunt voortbouwen.



Dit dikgedrukte begrijp ik dan weer niet en dan vraag ik me echt af of je goed hebt gekeken, want je zag constant juist de intentie om met verticale passes via het centrum een aanval op te zetten. Het was helemaal niet de bal terugtikken, het was eerder het tegenovergestelde en na sommige tegendoelpunten werd het misschien zelfs iets te snel en te gehaast uitgevoerd.

 

+1/-0

Sta aan de kant van de forumleden die vooral kritisch zijn, want gisteravond waren weinig lichtpuntjes te ontdekken. Milambo in de basis? Hij is te licht voor dit soort wedstrijden en vraag me af of hij er ooit komt.

 

+1/-0

Het probleem van Priske zie je op het veld, of beter gezegd dat wat je niet ziet. Priske zelf heeft wel zoal zijn gedachten en spelopvatting, maar in de wedstrijden zie je niet veel van een goed werkend spelsysteem, het is een beetje van alles en niets. Komt dat nu doordat de spelers niks van Priske en zijn bedoelingen begrijpen, maakt Priske zich niet duidelijk genoeg of passen de spelers van deze selectie gewoonweg niet bijelkaar ? Dat Priske volledig wilde afwijken van de spelopvattingen van Slot was van begin af duidelijk, dat valt Priske ook niet te verwijten, elke trainer kijkt anders tegen het hedendaagse voetbal aan, maar wat er nu plaats vindt is een totale onttakeling van spel en systeem zonder dat er iets in de plaats komt waarvan je kunt zeggen dat is " herkenbaar ", " evolutief " of " productief ". Zou dit het geval zijn bij een goede amateurclub dan kon je daar nog vrede mee nemen en de tijd on hold zetten, in de eredivisie ga je met een trainer als Priske de mist in. Overigens kun je naar ten Kloese ook wel verwijten dat hij in de transfer-periode maar wat deed en ook heel goed voorafgaand gesprek met Priske zal er wellicht zijn geweest maar dan heeft ten Kloese niet geluisterd.

 

+1/-0

Het ergste is nog: zolang supporters, staf en spelers denken dat ze goed gespeeld hebben gaqt er niks veranderen en zitten we langer met deze situatie.

Ik hoor vanuit Priske, Timber en supporters dat we gister goed gespeeld hebben. Zo goed, dat als Leverkusen de handrem niet had aangetrokken we in eigen huis wss met minimaal 0-6 zouden verliezen.

Volledige realiteitszin zijn we kwijtgeraakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 20 september 2024 om 13:19:

Het ergste is nog: zolang supporters, staf en spelers denken dat ze goed gespeeld hebben gaqt er niks veranderen en zitten we langer met deze situatie.

Ik hoor vanuit Priske, Timber en supporters dat we gister goed gespeeld hebben. Zo goed, dat als Leverkusen de handrem niet had aangetrokken we in eigen huis wss met minimaal 0-6 zouden verliezen.

Volledige realiteitszin zijn we kwijtgeraakt.



Eens, ik kan je het woord lichtpuntjes niet meer horen zo langzamerhand. En de opmerkingen dat Slot ook slecht begon al helemaal niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 20 september 2024 om 11:50:

Sta aan de kant van de forumleden die vooral kritisch zijn, want gisteravond waren weinig lichtpuntjes te ontdekken. Milambo in de basis? Hij is te licht voor dit soort wedstrijden en vraag me af of hij er ooit komt.



Ik kan begrijpen dat je vindt dat Milambo gisteren niet goed speelde, en niet bracht wat je van een Feyenoord-speler op dit niveau verwacht.

Maar de opmerking 'of hij er ooit komt', snap ik echt totaal niet!

Daar spreekt eigenlijk uit dat je hem nu al afschrijft; dat joch is 19 jaar oud en heeft nog geen 30 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld.

Zullen we hem iets meer (speel)tijd gunnen?

Als je met alles wat er vanuit de jeugd doorkomt (en let wel; we hebben nog altijd geen O21 in de Eerste Divisie dus de stap is enorm) zo weinig geduld hebben, kunnen we Varkenoord net zo goed opdoeken...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske