Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 31 32 33 34 35

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 21 september 2024 om 13:52:

Ik zag interview met Slot over groot aantal wedstrijden in Engeland en de situatie in NL. De manier waarop Slot de pers in het ootje nam en ook nog eens zijn eigen spelers peper in de kont gaf, deed mij beseffen dat Priske totaal niet thuis hoort in Rotterdam.

Het is zo knap hoe hij steeds regie houdt. Ik zag vandaag een interview van de voorbereiding op het kampioensjaar. Toen we net Malacia en Sinisterra verkocht hadden, Nelson, Til en Dessers weg waren (en ook Senesi en Aurnes nog verkocht zouden worden).

We hadden daar op het moment van het interview nog vrijwel niemand voor terug, maar Slot verblikte of verbloosde niet. Als je zag hoe snel hij dat jaar een volledig nieuw elftal heeft neergezet is dat razendknap. Hij had ook steeds alles in de hand. Priske overkomt dingen. Al dat gezeik om de selectie heen. Een nieuw systeem, toch weer niet, een huddle, toch weer niet, wellenreuther eerste keeper (let maar op: toch weer niet).

Dit is inderdaad een heel, heel ander kaliber. En ik vind anders dan anderen dat we best mogen vergelijken. Als we DtK mogen geloven is hij uitvoerig gescout, we hebben voor Feyenoord begrippen een godsvermogen voor hem uitgegeven, hij heeft direct een driejarig contract gekregen (wat uitzonderlijk is voor ons) en hij stapt veel beter in dan toen Slot instapte.

Als we de lat niet hog leggen had je net zo goed Rogier Meijer of Dick Lukkien kunnen halen. Was het waarschijnlijk nog beter gegaan dan nu ook.

+1/-0

Priske wordt alleen met Slot vergeleken. Ergens wel terecht, omdat hij zijn opvolger is. Maar, waar ik moeite mee heb is dat hij van voren, van achteren, van links en van rechts wordt afgebrand.
Slot begon vorig seizoen ook niet goed, maar had meer kwaliteit in z´n elftal dan dat Priske nu heeft. Schijnbaar heeft Priske niet de invloed die Slot had. Dus, dan heeft hij, ten opzichte van Slot, het probleem dat hij niet die kwaliteitsimpuls aan de selectie kan bepalen/toevoegen/beslissen, of wat dan ook.
Daarnaast vind ik, dat hij te maken heeft met een bovenmatig aantal geblesseerden (waarom?). Daarnaast vind ik ook zijn wissels discutabel (Groningen uit).
Zo zal er ongetwijfeld nog wel meer zin, maar we hebben nu met deze trainer te maken, die eerder heeft laten zien dat hij een elftal wel aan de praat kan krijgen. Alhoewel dat in Belgie niet gelukt is.
Met andere woorden, lang verhaal kort, voordeel van de twijfel. Ik denk dat hij meer 'last' heeft van de transferwindow, waarvan we gemakshalve kunnen aannemen dat dit een flop was.

+1/-0

Sobat schreef op 22 september 2024 om 03:28:

Priske wordt alleen met Slot vergeleken. Ergens wel terecht, omdat hij zijn opvolger is. Maar, waar ik moeite mee heb is dat hij van voren, van achteren, van links en van rechts wordt afgebrand.
Slot begon vorig seizoen ook niet goed, maar had meer kwaliteit in z´n elftal dan dat Priske nu heeft. Schijnbaar heeft Priske niet de invloed die Slot had. Dus, dan heeft hij, ten opzichte van Slot, het probleem dat hij niet die kwaliteitsimpuls aan de selectie kan bepalen/toevoegen/beslissen, of wat dan ook.
Daarnaast vind ik, dat hij te maken heeft met een bovenmatig aantal geblesseerden (waarom?). Daarnaast vind ik ook zijn wissels discutabel (Groningen uit).
Zo zal er ongetwijfeld nog wel meer zin, maar we hebben nu met deze trainer te maken, die eerder heeft laten zien dat hij een elftal wel aan de praat kan krijgen. Alhoewel dat in Belgie niet gelukt is.
Met andere woorden, lang verhaal kort, voordeel van de twijfel. Ik denk dat hij meer 'last' heeft van de transferwindow, waarvan we gemakshalve kunnen aannemen dat dit een flop was.

Slot had al een reputatie opgebouwd vorig seizoen, hij was nota bene net kampioen geworden bij ons. Vind je het gek dat hij krediet had? Die slechte start bestond uit twee gelijke spelen (ok en een nederlaag in de JC schaal), de onderliggende statistieken waren beter en hij deed minder gekke dingen (zoals systemen omgooien). Slot had vorig jaar, maar zeker ook het jaar ervoor last van rommelige transferzomers. Priske moet gaan presteren en heel snel.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 22 september 2024 om 14:16:

Ook in Denemarken werd Priske landskampioen en zijn ontslag in België door Overmars was wel erg voorbarig en bovendien niet netjes heeft een rechter later besloten.

Dat heeft de rechter helemaal niet besloten. Antwerp vond dat priske ontslag had genomen en Priske was van mening dat hij was ontslagen. Priske won die zaak waardoor antwerp hem nog een half milljoen moest betalen

Wel de waarheid vertellen als je je punt wil maken.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 23 september 2024 om 18:44:

Dan klopt het toch waarom zou Priske ook zelf opstappen? Dat gebeurt bijna nooit in het voetbal en achteraf bleek dus dat hij volgends de rechter wel ontslagen was dan moet je hem ook netjes betalen.
Dat zal Feyenoord ook doen als hij ontslagen wordt.

Nee nee, je impliceerde dat de rechter zou hebben geoordeeld dat Priske ten onrechte (voorbarig) was ontslagen. Daar had die hele rechtszaak niets mee te maken.

+1/-0

Het is nog steeds een grote onsamenhangende bende. Ik zie op geen enkele manier wat Priske nou precies toevoegt. Bij een beetje trainer kan je dat er vrij snel uithalen, die heeft geen drie maanden nodig.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 23 september 2024 om 19:13:

socrates schreef op 23 september 2024 om 19:06:

Marc Acardipane schreef op 23 september 2024 om 18:44:

Dan klopt het toch waarom zou Priske ook zelf opstappen? Dat gebeurt bijna nooit in het voetbal en achteraf bleek dus dat hij volgends de rechter wel ontslagen was dan moet je hem ook netjes betalen.
Dat zal Feyenoord ook doen als hij ontslagen wordt.

Nee nee, je impliceerde dat de rechter zou hebben geoordeeld dat Priske ten onrechte (voorbarig) was ontslagen. Daar had die hele rechtszaak niets mee te maken.

OK my bad had ik het anders moeten formuleren.

Fair enough peenbuiker

+1/-0

Ja, Gert Jan Verbeek kan het weten!

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 25 september 2024 om 00:07:

Sobat schreef op 24 september 2024 om 23:56:

Inderdaad hij heeft ook gelijk geloofwaardigheid is cruciaal en Feyenoord blijft een moeilijke club voor een trainer als de verwachtingen hoog zijn. Slot kon zich een half jaar voorbereiden door zijn ontslag bij AZ sprak met iedereen en kon een plan uitwerken Priske had dat niet en dan verwacht men dat het goede spel van April en Mei gewoon doorgezet kan worden maar zo werkt het helaas niet.

Sobat bedoelde denk ik: who the fuck is Gert-Jan Verbeek om hier iets zinnigs over te zeggen?

Heb dit op de radio gehoord, was echt tenenkrommend. gewoon uit de losse pols analyseren zonder je echt verdiept te hebben, maar deels baseren op je eigen totaal mislukte avontuur van een paar maanden. gewoon maar een beetje lullen á la Harry van der Laan

+1/-0

De clubs onder Priske beginnen meestal pas na x wedstrijden goed te draaien en dan heeft hij wel laten zien dat hij een kampioenselftal van kan maken.
Gewoon lekker laten zitten dit jaar en dan pas beslissen als hij mag blijven.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 21 september 2024 om 00:07:

3-4-3 4-3-3 gister was het gewoon 4-4-2 met vier middenvelders ga gewoon een aantal wedstrijden in dezelfde opstelling starten van daaruit kan altijd anders gewisseld worden maar in deze fase willen spelers duidelijkheid.

Hij is de eerste weken nogal geconfronteerd met zijn 343 opstelling. Nu lijkt hij ontzettend te willen bewijzen dat hij ook in andere formaties kan spelen.

Geen idee waarom er steeds wordt gewijzigd, duidelijkheid, herkenning, herhaling lijkt mij belangrijker.

+1/-0

Yoda schreef op 25 september 2024 om 08:40:

Marc Acardipane schreef op 25 september 2024 om 00:07:

Sobat schreef op 24 september 2024 om 23:56:

Inderdaad hij heeft ook gelijk geloofwaardigheid is cruciaal en Feyenoord blijft een moeilijke club voor een trainer als de verwachtingen hoog zijn. Slot kon zich een half jaar voorbereiden door zijn ontslag bij AZ sprak met iedereen en kon een plan uitwerken Priske had dat niet en dan verwacht men dat het goede spel van April en Mei gewoon doorgezet kan worden maar zo werkt het helaas niet.

Sobat bedoelde denk ik: who the fuck is Gert-Jan Verbeek om hier iets zinnigs over te zeggen?

Heb dit op de radio gehoord, was echt tenenkrommend. gewoon uit de losse pols analyseren zonder je echt verdiept te hebben, maar deels baseren op je eigen totaal mislukte avontuur van een paar maanden. gewoon maar een beetje lullen á la Harry van der Laan

Eens, overigens überhaupt bizar dat mislukte trainers als Verbeek en Been worden gevraagd een zinvolle analyse los te laten op Feyenoord. Deze figuren braken louter clichés uit en gaan nooit eens de diepte in met waardevolle analyses.

+1/-0

Ze zijn nou eenmaal werkzaam als analyticus en hun verleden als trainer bij Feyenoord maakt dat er aan hun oordeel onterecht extra gewicht wordt toegeschreven. Verder hebben zij geen benul van wat er allemaal speelt binnen de club, maar goed; dat hebben wij, en de overige media, in feite ook niet.

Ook ik heb aangegeven dat ik denk te menen dat het binnen de groep minder goed zit dan vorig seizoen. Er lijkt veel onbegrip en frustratie onderling te zijn, wat gezien de resultaten niet gek is. En het ontbreekt ook nog aan afstemming tussen de spelers, in mijn ogen. Maar is dat echt zo? Of interpreteer ik dat verkeerd?

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 september 2024 om 13:05:

Ze zijn nou eenmaal werkzaam als analyticus en hun verleden als trainer bij Feyenoord maakt dat er aan hun oordeel onterecht extra gewicht wordt toegeschreven. Verder hebben zij geen benul van wat er allemaal speelt binnen de club, maar goed; dat hebben wij, en de overige media, in feite ook niet.

Ook ik heb aangegeven dat ik denk te menen dat het binnen de groep minder goed zit dan vorig seizoen. Er lijkt veel onbegrip en frustratie onderling te zijn, wat gezien de resultaten niet gek is. En het ontbreekt ook nog aan afstemming tussen de spelers, in mijn ogen. Maar is dat echt zo? Of interpreteer ik dat verkeerd?

Als het niet botert tussen de spelers onderling dan is er zeker wel wat loos, Middenveldert. De hamvraag is in hoeverre dit zijn weerklank zal hebben op de sfeer in de groep. Zijn er jongens bij die brede schouders hebben en het van zich laten afglijden, maar ondertussen weldegelijk werken aan het gemopper, omdat er wel waarheid in zit, of .., zijn er bij die zich dit zwaar aantrekken en niet meer in gewone doen geraken? Tja, dan is gauw gebeurd met het team en komen er eilandjes. Dit zal niet bijdragen aan het werken van een eenheid, waar Arne wel aan werkte, omdat die zag en heeft ervaren, dat je als team een eenheid moet vormen en elkaar steunen. Bij Brian heb ik dat nog niet gezien. Voila! La difference!

+1/-0

danall schreef op 25 september 2024 om 17:25:

Als het niet botert tussen de spelers onderling dan is er zeker wel wat loos, Middenveldert. De hamvraag is in hoeverre dit zijn weerklank zal hebben op de sfeer in de groep. Zijn er jongens bij die brede schouders hebben en het van zich laten afglijden, maar ondertussen weldegelijk werken aan het gemopper, omdat er wel waarheid in zit, of .., zijn er bij die zich dit zwaar aantrekken en niet meer in gewone doen geraken? Tja, dan is gauw gebeurd met het team en komen er eilandjes. Dit zal niet bijdragen aan het werken van een eenheid, waar Arne wel aan werkte, omdat die zag en heeft ervaren, dat je als team een eenheid moet vormen en elkaar steunen. Bij Brian heb ik dat nog niet gezien. Voila! La difference!

Wie zegt dat het niet onderling botert? Dat is toch gewoon pure speculatie?

Priske werkt juist met name aan eenheid en teambuilding, meer dan Slot. Daar heeft ie het ook constant over. Van mij mag hij ook wat meer over tactiek praten juist.

+1/-0

Yoda schreef op 26 september 2024 om 09:15:

Priske werkt juist met name aan eenheid en teambuilding, meer dan Slot. Daar heeft ie het ook constant over. Van mij mag hij ook wat meer over tactiek praten juist.

Je merkt het aan het juichen. Bij Arne liepen ze met elkaar te hoop. Nu zie ik dat spontane minder. Nogmaals, ik vind dat het minder klikt. Met schien heeft dat ook te maken met vernieuwing, maar elke speler krijgt enthousiasme als er wordt gescoord. Wellicht zal ik dit ook ruimte moeten geven.

+1/-0

danall schreef op 26 september 2024 om 09:28:

Yoda schreef op 26 september 2024 om 09:15:

Je merkt het aan het juichen. Bij Arne liepen ze met elkaar te hoop. Nu zie ik dat spontane minder. Nogmaals, ik vind dat het minder klikt. Met schien heeft dat ook te maken met vernieuwing, maar elke speler krijgt enthousiasme als er wordt gescoord. Wellicht zal ik dit ook ruimte moeten geven.

Ja sorry hoor, maar dat is dus speculatie.

Ik neem wat anders waar. Een team moet groeien. Met veel nieuwe spelers, een nieuwe staf en vertrekkende sterkhouders dan moeten de verhoudingen opnieuw hun plek vinden. Spelers moeten gaan geloven in successen en resultaten helpen daarbij. Kijk maar na winst JC-schaal, dat werd aardig met elkaar gevierd toch. Dat groeien geldt nu ook voor de wisselwerking tussen publiek en team. Daar moeten we ook opnieuw een band smeden, dat is een cyclus die ik al 30 jaar zie in de Kuip.

+1/-0

Misschien dat het zo oogt omdat het spel stroef verloopt? Ik heb niet de indruk dat de spelers op het punt van muiten staan zoals bij GJ Verbeek en Mario Been het geval was. Zoals Yoda al schreef, het moet ook nog een beetje groeien allemaal. Bijna de helft van de selectie is nieuw bij de club. De onderlinge verhoudingen moeten nog groeien.

Eerlijk gezegd denk ik trouwens dat Marc best eens gelijk zou kunnen hebben, een beetje irritatie en frictie kan soms ook wel eens goed zijn. Misschien dat het daar juist aan ontbreekt? Elkaar even op scherp zetten. Voor mijn gevoel doen alleen Hancko en Timber dit, de rest oogt tamelijk timide.

+1/-0

Priske krijgt nog mijn vertrouwen hoewel ik wel ging twijfelen toen we 0-4 onderuit gingen… Komende weken gaan heel belangrijk worden. Wie gaat nu de nieuwe spits worden? Ik denk Ueda, laten we hopen dat hij boven alle verwachtingen gaat presteren.
Maar bovenal het spel moet groeien. We moeten wel progressie gaan zien.

+1/-0

1 ding moet je hem wel nageven hij durft wel te veranderen.
Heb vaak hekel aan die trainers die alles maar steeds hetzelfde doen omdat zij dat vinden terwijl iedereen weet dat iets ander werkt.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 31 32 33 34 35

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske