Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Het is een intelligente man als de spelers geloven in hem en de meeste spelers zijn heel gelovig moeten ze hem niet in de steek laten. Ik steek een kaarsje aan voor hem en Feyenoord haha..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2024 om 23:29:

Alsof dat echt belangrijk is doen ze het in de kleedkamer lol slim van Priske.

De veelbesproken huddle is verleden tijd bij Feyenoord. Trainer Brian Priske heeft zich de avond voor de kraker tegen Bayer Leverkusen gemeld op sociale media met de mededeling dat er geen speech meer op het veld zal plaatsvinden na elke wedstrijd.

''Volledige focus op het voetbal en het team'', laat Priske weten in een Instagram Story. ''Geen kleine cirkel meer, maar laten we morgen de grote cirkel voelen'', zo probeert de Deense trainer de supporters mee te nemen en hen te motiveren om volledig achter het team en Feyenoord te staan.



Als het afschaffen van de scrum in overleg dan wel op verzoek van de spelersgroep gebeurt kan ik het nog begrijpen, als het komt omdat er kritiek vanuit de supporters en media is gekomen dan vind ik het een slappe hap beslissing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hofplein schreef op 19 september 2024 om 07:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2024 om 23:29:

Alsof dat echt belangrijk is doen ze het in de kleedkamer lol slim van Priske.

De veelbesproken huddle is verleden tijd bij Feyenoord. Trainer Brian Priske heeft zich de avond voor de kraker tegen Bayer Leverkusen gemeld op sociale media met de mededeling dat er geen speech meer op het veld zal plaatsvinden na elke wedstrijd.

''Volledige focus op het voetbal en het team'', laat Priske weten in een Instagram Story. ''Geen kleine cirkel meer, maar laten we morgen de grote cirkel voelen'', zo probeert de Deense trainer de supporters mee te nemen en hen te motiveren om volledig achter het team en Feyenoord te staan.



Als het afschaffen van de scrum in overleg dan wel op verzoek van de spelersgroep gebeurt kan ik het nog begrijpen, als het komt omdat er kritiek vanuit de supporters en media is gekomen dan vind ik het een slappe hap beslissing.



Lijkt me vooral van de spelers te komen. En belangrijker: het leidt af van het voetbal, dus prima beslissing. Wel tekenend dat hij niet eerder aanvoelde dat dit niet werkt hier. Nu is de beslissing genomen op een moment dat je het niet meer goed kan doen: doorgaan had kritiek opgeleverd en stoppen nu ook (Slap! Zwaktebod! Waar zijn je principes!)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 september 2024 om 19:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 september 2024 om 16:15:

Hij moet inderdaad een eerlijke kans krijgen (dus ook een kwaliteitsinjectie in de selectie...), maar na zoveel maanden voorbereiding mag je toch wel iets meer intensiteit/fitheid en enkele spelpatronen verwachten?



Ik zie in alle wedstrijden ook best goede dingen waarmee je verder kan maar wat de elf nieuwe spelers waard zijn weten we nog niet een Lotomba kan in 1 wedstrijd niet een Geertruida doen vergeten maar is wel een vaste kracht bij Zwitserland geen onaardig land op EK en WK. Zoveel spelers komen ok weer terug van interland verplichtingen dat helpt ook niet op dit moment.



Er worden allemaal randzaken bij gehaald als elf nieuwe spelers, interland verplichtingen, etc... In de basis zijn we alleen Wieffer, Geertruida en (in mindere mate) Minteh kwijt, al onze andere sterkhouders zijn er nog. Dus laten we niet doen alsof we een totaal nieuw team hebben. Als DtK gewoon 3 sterke vervangers op de juiste plek had aangesteld, was het goed geweest. Nee DtK moet perse een hoop middelmaat kopen en jeugdige talenten. Eigen schuld dat je dan een hoop nieuwe spelers hebt.

Daarnaast, interland verplichtingen, daar hebben alle grote clubs mee te maken. Dit mag imo geen excuus zijn.

Wat ik wel duidelijk zie bij Priske, is dat het team totaal geen team meer is. Wat vorig jaar onder slot wel was. Met bijna dezelfde spelers (op de 3 namen hierboven na) blijkt er nu veel minder samenhang te zijn. Ik maak me best zorgen, want ik vind ook (zoals enkele posters hierboven), dat we heel snel weer afglijden naar het Feyenoord van 3 jaar geleden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Je hebt de basis van afgelopen seizoenen, de sleutelspelers binnen het team (sterkhouders, zo u wilt) en dan heb je Geertruida en Wieffer. Die waren misschien wel de sterkste-houders: essentieel voor het spel van Feyenoord en in staat de tekortkomingen te verbloemen van andere spelers.

We hebben allemaal al veel eerder gezien hoeveel verschil het uitmaakte, als Zeroukki op de plek van Wieffer speelde.

Godzijdank hebben we het nooit veel en lang zonder Geertruida hoeven doen afgelopen seizoen.

Voor hen zijn geen adequate vervangers gehaald, maar ik blijf erbij dat dit misschien wel onmogelijk is. Je had prima een rechtsback en een verdedigende middenvelder kunnen halen, die de betreffende positie had kunnen invullen. Maar de rol en het niveau van Geertruida en Wieffer is (voor Feyenoord) niet te betalen. Als die al te vinden zijn.

Het team zal zich opnieuw moeten uitvinden, en op een andere manier moeten gaan spelen. Dat is opzich al lastig genoeg, maar het moet nu ook nog eens onder een andere trainer; en die moet ook nog aan alles wennen en heeft zijn eigen ideeen.

Het zorgt voor frustratie en ergernis bij veel spelers; het loopt niet zoals ze gewend zijn/waren, en ze krijgen voor mijn gevoel zelf de vinger er nog niet achter waar dat aan ligt. Dat is mijn grootste reden tot zorg, en Priske moet daar gauw mee aan de slag. Het kan niet zo zijn dat een keeper veldspelers gaat verwijten 'te weinig ervoor te doen' na een mindere wedstrijd; dat moet je direct de kop indrukken.

Wellicht dat daarin ook de rol van Geertruida wordt gemist, waarvan ik het gevoel heb dat hij in de groep veel positiviteit bracht en zulke irritaties de nek omdraaide.

Maar wellicht maak ik zijn rol (binnen en buiten het veld) wel te groot.

 

+1/-0

Het gebrek aan kwaliteit in de voorhoede breekt ons het meest op. Met onze kwalitatief matige voorhoede krijgt elke trainer het lastig. Zeker degenen die volhardend in 4-3-3 geloven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 september 2024 om 11:54:

Het gebrek aan kwaliteit in de voorhoede breekt ons het meest op. Met onze kwalitatief matige voorhoede krijgt elke trainer het lastig. Zeker degenen die volhardend in 4-3-3 geloven.



We hebben toch ongeveer net zoveel of weinig kwaliteit als vorig jaar? Uit de voorhoede is alleen Minteh weg en we hebben Osman terug. Minteh was de eerste helft van het seizoen ook niet zo best.

Volgens mij hebben we hele andere problemen met de defensieve omschakeling met stip op 1. Die is echt dramatisch. Daarna volgen al snel het gebrek aan fitheid, het gebrekkige onderlinge acceptatievermogen (er is vrij veel ergernis en vrij weinig bereidheid om elkaar te helpen) en geen enkele vorm van positiespel. Alleen voor dat laatste geldt wellicht het excuus van de rommelige voorbereiding en de mutaties, maar zelfs als je daarmee rekening houdt is er helemaal niets zichtbaar van wat Priske nu eigenlijk wil op dat vlak.


Ik zie op dit moment nog geen enkele aanwijzing dat Priske ook maar iets toevoegt. En dan laat ik die rare huddle en de instagramposts maar even buiten beschouwing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 19 september 2024 om 12:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 september 2024 om 11:54:

Het gebrek aan kwaliteit in de voorhoede breekt ons het meest op. Met onze kwalitatief matige voorhoede krijgt elke trainer het lastig. Zeker degenen die volhardend in 4-3-3 geloven.



We hebben toch ongeveer net zoveel of weinig kwaliteit als vorig jaar? Uit de voorhoede is alleen Minteh weg en we hebben Osman terug. Minteh was de eerste helft van het seizoen ook niet zo best.

Volgens mij hebben we hele andere problemen met de defensieve omschakeling met stip op 1. Die is echt dramatisch. Daarna volgen al snel het gebrek aan fitheid, het gebrekkige onderlinge acceptatievermogen (er is vrij veel ergernis en vrij weinig bereidheid om elkaar te helpen) en geen enkele vorm van positiespel. Alleen voor dat laatste geldt wellicht het excuus van de rommelige voorbereiding en de mutaties, maar zelfs als je daarmee rekening houdt is er helemaal niets zichtbaar van wat Priske nu eigenlijk wil op dat vlak.


Ik zie op dit moment nog geen enkele aanwijzing dat Priske ook maar iets toevoegt. En dan laat ik die rare huddle en de instagramposts maar even buiten beschouwing.



Allereerst, het is een probleem dat al jaren speelt (kampioensjaar was het af en toe ook zichtbaar). We hebben een enorm kwaliteitsverschil ten opzichte van PSV in de aanval en qua scorend vermogen. In de eredivisie kom je over het algemeen vrij ver met genoeg scorend vermogen en een paar verschilmakers in de voorhoede, die hebben wij helaas niet en dat kan ons inmiddels zelfs gaan opbreken voor de strijd om plek 2.

Het valt nog te bezien hoe goed die Osman is. Tegen Groningen vond ik hem niet heel indrukwekkend invallen eerlijk gezegd, maar zoals je terecht schrijft was Minteh in het eerste deel van vorig jaar ook niet heel best. Afwachten dus, maar dat geeft dus wel aan dat je er nog niet op kan bouwen. Wat mijn punt eigenlijk alleen onderstreept dat het in de voorhoede niet overloopt van kwaliteit.

De problemen die jij aanstipt zijn terechte kritiekpunten, al laten de cijfers zien dat we defensief minder problemen hebben dan het offensieve gedeelte. We krijgen minder (excepted) kansen en schoten tegen dan vorig jaar onder Slot volgens de statistieken. Overigens denk ik niet dat het een langdurige trend zal zijn als dit spel zo blijft.

Het grootste probleem lijkt eerder in het creëren van kansen te zitten, ook volgens de statistieken. Naast de verbeterpunten die jij aanstipt uiteraard. Een deel is trainbaar met een goed tactisch plan en aanvallende spelpatronen, maar mijns inziens zit het ook in het enorme gebrek aan kwaliteit dat we voorin hebben. Het gemis van een goede rechteraanvaller bijvoorbeeld.

Ik ben eveneens sceptisch over de prestaties van Priske als trainer, er valt genoeg te verbeteren. Maar ik denk wel dat we op korte termijn kwalitatief hebben ingeleverd. Minteh, Wieffer en Geertruida zijn niet of inadequaat vervangen. Gezien de lading aan nieuwe spelers en het gemis aan kwaliteit vind ik dat Priske iets meer krediet en tijd mag krijgen, maar het is zeker niet oneindig. Er zullen op korte termijn resultaten moeten komen, we blijven immers een topclub.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 september 2024 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 19 september 2024 om 12:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 september 2024 om 11:54:

Het gebrek aan kwaliteit in de voorhoede breekt ons het meest op. Met onze kwalitatief matige voorhoede krijgt elke trainer het lastig. Zeker degenen die volhardend in 4-3-3 geloven.



We hebben toch ongeveer net zoveel of weinig kwaliteit als vorig jaar? Uit de voorhoede is alleen Minteh weg en we hebben Osman terug. Minteh was de eerste helft van het seizoen ook niet zo best.

Volgens mij hebben we hele andere problemen met de defensieve omschakeling met stip op 1. Die is echt dramatisch. Daarna volgen al snel het gebrek aan fitheid, het gebrekkige onderlinge acceptatievermogen (er is vrij veel ergernis en vrij weinig bereidheid om elkaar te helpen) en geen enkele vorm van positiespel. Alleen voor dat laatste geldt wellicht het excuus van de rommelige voorbereiding en de mutaties, maar zelfs als je daarmee rekening houdt is er helemaal niets zichtbaar van wat Priske nu eigenlijk wil op dat vlak.


Ik zie op dit moment nog geen enkele aanwijzing dat Priske ook maar iets toevoegt. En dan laat ik die rare huddle en de instagramposts maar even buiten beschouwing.





Het valt nog te bezien hoe goed die Osman is. Tegen Groningen vond ik hem niet heel indrukwekkend invallen eerlijk gezegd, maar zoals je terecht schrijft was Minteh in het eerste deel van vorig jaar ook niet heel best. Afwachten dus, maar dat geeft dus wel aan dat je er nog niet op kan bouwen. Wat mijn punt eigenlijk alleen onderstreept dat het in de voorhoede niet overloopt van kwaliteit.




Ik hoop echt dat die wat eerder aanhaakt want Minte was echt super slecht eerste half jaar.
Ik voel me beetje roepende in een woestijn maar waarom in godsnaams zijn we jeugdspelers van andere clubs aan het opleiden en sturen we onze eigen jongens weg of krijgen geen kans(onder Slot)

Sauer , Milambo en Zichel (sorry voor de spelling) hadden dit jaar al zoveel verder moeten zijn als de heer Slot ze een eerlijke kans had gegeven.
Nu gaan we bv Sauer wegsturen voor een dezelfde leeftijd gozer, ik snap er niets van...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske