Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 03 december 2024 om 16:09:

Willykment schreef op 03 december 2024 om 13:17:

Dn_Kraaij schreef op 03 december 2024 om 10:59:

Voeg daaraan toe:
- Priske praat over bepaalde intensiteit, maar dat zie ik totaal niet terug op het veld;
- In de omschakeling is het positiespel vaak niet goed verzorgd;
- De opbouw van achteruit is te traag, waar we vorige seizoen uitblonken is dat nu weggezakt;
- Zerrouki in de basis tegen Fortuna. Die raakt geen pepernoot, speel dan met Zechiel;
- Reactief voetbal, we hebben moeite om het spel te maken tegen gelijkwaardige of betere tegenstanders, zoals tegen Ajax;
- Onder Slot was er veel meer duidelijkheid en stabiliteit in het team;
- In mijn ogen inspireert hij het team ook niet om te winnen van teams als Ajax, Salzburg, etc;
- Ontbreken van goede/ tactische wissels of het te laat doorvoeren ervan;
- Spelers op posities zetten waar ze niet horen;

Ik hoop echt dat er snel een verandering komt. Priske is gewoon geen match met Feyenoord. Prioriteit dit seizoen is om 1e of 2e te worden in de competitie en dat lijkt (eind November) een ontzettend grote opgave te worden. PSV is sowieso gewoon te goed, maar Ajax, Utrecht en Twente gaan we ook een lastige kluif aan hebben.
-

Voor een groot deel eens, maar dikgedrukte twee punten vind ik zeer discutabel.

Vond je de opbouw vorig jaar werkelijk sneller? Ik vind dit een onterecht kritiekpunt. Ik heb niet het idee dat de huidige opbouw beter is dan onder Slot, maar vorig jaar vond ik onze opbouw evenmin hoogstaand. Het tempo van onze aanvalspatronen en opbouw werd steeds trager en voorspelbaarder onder Slot, dat ging soms maar net goed. Fysiek vond ik ons ook vorig jaar al een stuk minder fit ogen, zeker vergeleken bij de eerste twee jaren onder leiding van Slot.

Volgens mij spelen spelers onder Priske normaliter op de juiste plek. Ik zie eigenlijk weinig spelers die op een positie spelen waar ze niet horen. Alleen Nieuwkoop vind ik een duidelijk voorbeeld als verkapte rechtsbuiten (heeft slechts één wedstrijd enigszins gewerkt onder Slot). Misschien zie ik wat spelers over het hoofd, op wie doel je precies?

Trage opbouw
Ja, ik vind de opbouw op dit moment veel te traag, vooral tegen clubs die compact staan. Daardoor lukt het niet om de tegenstanders kapot te spelen. Balletje breed heb ik wel genoeg van gezien.

Spelers op de juiste plaats
- Je geeft zelf het voorbeeld al met Nieuwkoop.
- Paixio is beter op rechts
- Osman is blijkbaar goed op links

Het ging me natuurlijk om je vergelijking ten opzichte van vorig jaar, waarin de opbouw volgens mij geenszins sneller was en ook zeker geen blauwdruk zou moeten vormen voor Priske. Dat het nu te traag is tegen clubs die compact spelen lijkt me voor iedereen evident, maar de oplossing is niet om terug te vallen op de nog tragere en voorspelbare opbouw van vorig jaar. Er zijn veel betere voorbeelden te verzinnen, zoals PSV bijvoorbeeld.

Paixao vind ik een discutabel voorbeeld omdat hij onvoldoende op rechts heeft gespeeld, maar het zou kunnen. Wat mij betreft is hij überhaupt niet goed genoeg voor de basis en staat momenteel de juiste speler op de positie rechtsvoor.

Osman is geblesseerd, die hebben we amper op links gezien, dus het valt (nog) niet te beoordelen of hij op links beter is. Op rechts vond ik hem bij vlagen goede momenten hebben, maar onvoldoende toevoegen. Nu Hadj-Moussa onze beste vleugelspeler lijkt te zijn, zal Osman misschien de concurrentie op links kunnen aangaan met Paixao. Al moet er wat mij betreft überhaupt versterking komen op de flanken.

Bij elkaar genomen vind ik dit onvoldoende om als een echt kritiekpunt te zien voor Priske.

De andere kritiekpunten die je noemde zijn mijns inziens wel terecht en daar zal Priske verbetering moeten tonen (als hij daartoe in staat is). Al zou het wel helpen als hij een aantal versterkingen krijgt, daar onze selectie kwalitatief niet in goede staat is en onvoldoende spelers heeft die een zwaardere intensiteit aankunnen.

+1/-0

kees592 schreef op 03 december 2024 om 16:29:

Slot werd in zijn eerste seizoen bij Feyenoord derde. De Conference League gaf het seizoen glans. Zoals te Kloese terecht zei: nu speelt de club CL. We kunnen Priske pas beoordelen in zijn tweede seizoen.

Met dank aan Dickie ;)
Instap moment was idd ideaal Slot heeft een mooiere erfenis achter gelaten maar het is ook een loodzwaar programma gebleken die Feyenoord op verlies ajax na en Fortuna nu aardig door gekomen zijn ondanks alle blessures.

+1/-0

Slot werd in zijn eerste seizoen bij Feyenoord derde. De Conference League gaf het seizoen glans. Zoals te Kloese terecht zei: nu speelt de club CL. We kunnen Priske pas beoordelen in zijn tweede seizoen.

Dit vind ik een hele rare opmerking.

Waar Slot vanaf kwam en mee startte, is totaal verschillend met waarmee Priske startte. Slot kwam van een Feyenoord dat het seizoen ervoor 5e was geworden, wat onder Dick Advocaat niet draaide. Je zag bij hem al direct dat er dingen anders en beter gingen. Hij bracht Feyenoord van de 5e plaats, naar de 3e plaats, naar kampioen (in 2 jaar).

Priske start heel anders. Het fundament stond, organisatie is veel professioneler, totaal niet met elkaar te vergelijken. Gek om hem pas over 1 jaar te mogen beoordelen.

+1/-0

Natuurlijk moet je Priske elke wedstrijd weer kritisch bekijken maar de titel moet je voor dit seizoen vergeten. PSV is maatje tegroot. Maar het kan en moet natuurlijk wel een goed seizoen worden beker mischien 2e worden een must ver komen tegen topclubs in Europa.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 03 december 2024 om 16:44:

Dit vind ik een hele rare opmerking.

Waar Slot vanaf kwam en mee startte, is totaal verschillend met waarmee Priske startte. Slot kwam van een Feyenoord dat het seizoen ervoor 5e was geworden, wat onder Dick Advocaat niet draaide. Je zag bij hem al direct dat er dingen anders en beter gingen. Hij bracht Feyenoord van de 5e plaats, naar de 3e plaats, naar kampioen (in 2 jaar).

Priske start heel anders. Het fundament stond, organisatie is veel professioneler, totaal niet met elkaar te vergelijken. Gek om hem pas over 1 jaar te mogen beoordelen.

Zoals je zelf al aangeeft, Onder Dick Advocaat werd Feyenoord 5e. Dat is makkelijker instappen, dan de succesvolle Slot opvolgen. Priske moet tijd gegund worden om iets neer te zetten. Qua resultaat was de wedstrijd tegen Man. City goed en het spel tegen Fortuna was goed.

+1/-0

Compleet andere uitgangspositie. Slot kreeg de failliete boedel van Advocaat en kon een paar ton investeren. Priske erft de ploeg van Slot, waarin nota bene de afgelopen twee jaar zo'n zestig miljoen is gestoken. Mogen we wat meer verwachten dan in het eerste jaar van Slot aub? Maar nee, hij presteert het zelfs om vierde te staan.

+1/-0

socrates schreef op 03 december 2024 om 21:57:

Compleet andere uitgangspositie. Slot kreeg de failliete boedel van Advocaat en kon een paar ton investeren. Priske erft de ploeg van Slot, waarin nota bene de afgelopen twee jaar zo'n zestig miljoen is gestoken. Mogen we wat meer verwachten dan in het eerste jaar van Slot aub? Maar nee, hij presteert het zelfs om vierde te staan.

Heel raar ja dat je vierde staat terwijl je op meerdere posities derde en vierde keuzes hebt rondlopen.
Wat gek zeg.
Maar alle blessures zijn ook de schuld van Priske..

+1/-0

Hij is gewoon niet lekker begonnen dat ligt ook aan de club en de onrust rond transfers terwijl de voorbereiding al lang begonnen dan speel je ook nog tegen sterke tegenstanders die al veel verder waren krijg je 3x keer dik klop. Jammergenoeg is dat structureel als de voorbereiding begint moet het plan klaar liggen en de spelers moeten ingespeeld en fit raken. Nu lopen we weer achter in het proces.

+1/-0

Het grootste probleem is, denk ik, de fitheid van de selectie.
Buiten het feit van het aantal geblesseerden, is de intensiteit er niet tot in de 90e minuut.

+1/-0

wehave schreef op 03 december 2024 om 23:51:

socrates schreef op 03 december 2024 om 21:57:

Heel raar ja dat je vierde staat terwijl je op meerdere posities derde en vierde keuzes hebt rondlopen.
Wat gek zeg.
Maar alle blessures zijn ook de schuld van Priske..

Niet per se de schuld, maar hij draagt wel de eindverantwoordelijkheid. Als bestuurder weet ik dat je altijd verantwoordelijk blijft, ook voor zaken waarmee je niet direct in de eerste lijn betrokken bent. Het is uiteindelijk aan Priske om regelmatig contact te onderhouden met de medische staf, zich goed te laten informeren en op basis daarvan keuzes en beslissingen te maken.

Daarnaast vind ik de blessurekaart trekken echt onzin. Andere clubs als Ajax, AZ en PSV hebben ook flinke blessuregevallen gehad, daar hoor je dat Calimero gedrag ook niet steeds. Had DtK maar moeten zorgen dat er een selectie staat die kwalitatief goed genoeg was, ipv 11 stumpers aan te kopen die niet goed genoeg zijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske