Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 december 2024 om 13:34:

wehave schreef op 18 december 2024 om 12:08:

Dn_Kraaij schreef op 18 december 2024 om 12:04:

kees592 schreef op 18 december 2024 om 11:30:

Dn_Kraaij schreef op 18 december 2024 om 10:55:

MVV - Feyenoord

Schoten: MVV: 17, Feyenoord: 13
Op goal: MVV: 8, Feyenoord: 5

Uiteraard zijn er verzachtende omstandigheden, dat we niet met de sterkste 11 speelden, maar je verwacht minimaal dezelfde intensiteit en drang naar voren van de reserves.

Als je dan ziet dat het laatste kwartier billen knijpen is dat de 2-2 er niet in gaat, vind ik dat voor een Topclub tegen de nr. 14 van de KKD toch wel erg mager.

We raakten in de loop van de eerste helft steeds meer de controle kwijt. Slordigheden. Als MVV scherper was, dan hadden ze eerder de gelijkmaker gescoord.

Bijlow man van de wedstrijd voor Feyenoord. Dat zegt ook veel natuurlijk.

De aanvalsdrang was groot, daardoor gaven ze teveel ruimte weg aan de tegenstander.

Dan zou je toch op zijn minst ook wat meer schoten van ons verwachten. Ik vind 13 schoten tegen een laagvlieger in de KKD niet echt erg aanvallend.

Heb je gezien wie er in de voorhoede speelde.
Daar kan je toch niets van verwachten.
Die moet je echt in de winter lozen.

Nogmaals, zelfs met deze spelers (reserves) zou je een MVV op basis van intensiteit en jagen kapot moeten kunnen spelen.

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van spelers vaak te wensen overlaat, maar een Osman (waarde 16 mil, Premier League) of Ivanusec (6 mil, Kroatisch international) zouden toch beter moeten kunnen (tegenover die verdedigers met een waarde van een paar ton).

In grote lijnen hebben we een prima selectie, als het goed neerzet met duidelijke taken dan komt het echt wel goed.

Je ziet het ook bij 020, iedereen duidelijke taken en het loopt een stuk beter.

Wij hebben een betere selectie, maar spelen vaak een stuk minder, veel meer onrust wat ook weer onzekerheid brengt bij bepaalde spelers.

Daar zit het grote probleem.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 18 december 2024 om 13:43:

(...)Geloof niet dat Priske daar helemaal niets mee te maken heeft.

Waarom? Omdat de beslissing in jouw ogen zo gek is, moet hij wel (gedeeltelijk) bij Priske vandaan komen?

Ik vind de verhuur van Sauer overigens helemaal niet zo gek.

Je weet het van tevoren nooit. Sauer is verhuurd in de hoop dat hij (veel) speelminuten zou krijgen en dit zijn ontwikkeling ten goede komt. Ik denk dat hij zeker fysiek stappen aan het maken is, en hij veel sterker terug gaat komen volgend jaar.

Priske is niet voor die verhuur gaan liggen. Hij is daar zeker in gekend. Sauer heeft de voorbereiding meegedraaid en Priske heeft op basis daarvan gedacht dat hij de speler niet veel nodig zou hebben, in acht nemend over wie hij nog meer tot zijn beschikking had.

Wat er vervolgens gebeurt weet niemand. Blessures, schorsingen of last-minute transfer; het kan verkeren. Op voorhand had je toch ook gedacht dat Redmond wel verhuurd had kunnen worden? Toen Gimenez, Ueda, Carranza en Osman tegelijkertijd geblesseerd waren, was het toch mooi meegenomen dat hij niet in Dordrecht of Velsen-Noord zat.

Sauer was wellicht best aan een aantal speelminuten gekomen, zeker met al die blessures. Maar als je kijkt naar Ivanusec, die komt ook amper aan de bak. Compleet ander type, maar komt wel in aanmerking voor vergelijkbare posities. Misschien had Sauer ook wel in die situatie gezeten, als hij gebleven was. Dus zo gek is het wellicht niet dat hij nu een jaar 'meters maakt' als huurling. Dat zal hem sowieso goed doen.

+1/-0

Dat het doorbreken van talenten onder Slot ook zou zijn gebeurd is klinkklare quatsch, want hoewel Slot misschien wel de beste trainer ter wereld is was hij nou niet bepaald van het laten doorbreken van veel eigen jeugd. Zo eerlijk moet je ook zijn. En dat is precies waarom ik wehave eerder gelijk gaf met dat sommige kritiek echt begint door te slaan.

Nogmaals, de meeste kritiek is zeer terecht en mag ook geuit worden. Als je de wedstrijdtopics leest dan zie je dat ik vaak mijn kritiek uit op het vertoonde spel, maar het constant zoeken naar andere punten om negatiever over Priske te schrijven begint wel erg irritant te worden.

Als je trouwens denkt dat een Ivanusec (zonder wedstrijdritme) ineens magisch zou gaan presteren onder Priske nadat hij onder Slot al totaal niet rendeerde, dan vind ik dat echt het toppunt trouwens. Waar is dat dan ineens op gebaseerd?

+1/-0

Willykment schreef op 18 december 2024 om 14:02:

Nogmaals, de meeste kritiek is zeer terecht en mag ook geuit worden. Als je de wedstrijdtopics leest dan zie je dat ik vaak mijn kritiek uit op het vertoonde spel, maar het constant zoeken naar andere punten om negatiever over Priske te schrijven begint wel erg irritant te worden.

Als je trouwens denkt dat een Ivanusec (zonder wedstrijdritme) ineens magisch zou gaan presteren onder Priske nadat hij onder Slot al totaal niet rendeerde, dan vind ik dat echt het toppunt trouwens. Waar is dat dan ineens op gebaseerd?

Dat maakt het steeds irritanter te discussiëren hier.
Je word gewoon gedwongen in een hoek omdat het niet meer gaat om waar het om zou moeten gaan maar onzin dingen die gewoon niet kloppen.

Echt dingen die Slot al niet goed deed zouden onder Slot wel zijn gebeurd opeens om Priske nog minder te laten lijken.
1 vd reden dat de jeugd verder had kunnen zijn als Slot eens zou erkennen dat de jeugd beter was dan al die vele huurspelers waar Slot zo gek op was.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 18 december 2024 om 13:48:

MVV - Feyenoord

Uiteraard zijn er verzachtende omstandigheden, dat we niet met de sterkste 11 speelden, maar je verwacht minimaal dezelfde intensiteit en drang naar voren van de reserves.

Als je dan ziet dat het laatste kwartier billen knijpen is dat de 2-2 er niet in gaat, vind ik dat voor een Topclub tegen de nr. 14 van de KKD toch wel erg mager.

We raakten in de loop van de eerste helft steeds meer de controle kwijt. Slordigheden. Als MVV scherper was, dan hadden ze eerder de gelijkmaker gescoord.

De aanvalsdrang was groot, daardoor gaven ze teveel ruimte weg aan de tegenstander.

Dan zou je toch op zijn minst ook wat meer schoten van ons verwachten. Ik vind 13 schoten tegen een laagvlieger in de KKD niet echt erg aanvallend.

Nogmaals, zelfs met deze spelers (reserves) zou je een MVV op basis van intensiteit en jagen kapot moeten kunnen spelen.

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van spelers vaak te wensen overlaat, maar een Osman (waarde 16 mil, Premier League) of Ivanusec (6 mil, Kroatisch international) zouden toch beter moeten kunnen (tegenover die verdedigers met een waarde van een paar ton).

In grote lijnen hebben we een prima selectie, als het goed neerzet met duidelijke taken dan komt het echt wel goed.

Wij hebben een betere selectie, maar spelen vaak een stuk minder, veel meer onrust wat ook weer onzekerheid brengt bij bepaalde spelers.

Dat je ajax met hun uiterst vermoeiende en saaie tactiek als vb neemt zegt al genoeg dat je zelf niet echt weer waar het grote probleem zit.

+1/-0

Ajax speelt ontiegelijk saai en traag voetbal. Ze spelen de bal het meeste naar hun eigen keeper van de hele eredivisie. Dus de manier waarop ze spelen vind ik persoonlijk ook echt niet om aan te zien.

Maar ik snap Santigoal29 zijn opmerking wel. Vorig jaar hadden ze in Amsterdam na speelronde 16 nog maar 25 punten. Dit jaar, nu de spelers duidelijkere taken hebben, hebben ze 36 (+11) punten (daar zijn ook niet tot nauwelijks kwaliteitsinjecties geweest).

Ik ben het daarmee wel eens met Santigoal dat het bij ons soms lijkt alsof ze niet weten wat er moet gebeuren, vooral als er wat gewisseld wordt.

+1/-0

Jij krijgt de indruk dat ze bij Ajax wel precies weten wat ze moeten doen?

Mwah, die Farioli staat zich anders wel zodanig aan te stellen langs de lijn dat ik de indruk krijg dat ze alle elf in het veld nog steeds constant op de juiste plek gezet moeten worden.

Het is zijn manier van coachen/werken, daar moet ik misschien niet over vallen. Dat Priske er wat meer stoicijns onder is, zit ook in de aard van het beestje.

Ajax is er nog lang niet, en de huidige prestaties/punten verbloemen veel. Vergis je niet, dit gaat nog aanzienlijke gevolgen hebben. De club heeft al pas op de plaats gemaakt, maar zal dat nogmaals moeten doen. De spelers die nu het verschil maken, verdienen nog altijd gigantische salarissen. Voor Eredivisie-begrippen. Salarissen die (als gehele post aan de uitgavenkant) worden gedekt door inkomsten uit Europees voetbal en spelersverkopen waar men nu een realistischer bedrag voor wil gaan begroten.

Je kan op je vingers natellen wat dit voor gevolgen gaat hebben.

En onderwijl bouwt Farioli niet aan een structuur en speelstijl die de basis kan vormen voor toekomstige successen. Nee, hij timmert het achterin dicht en hoopt voorin op de individuele kwaliteiten die de club straks misschien wel niet meer kan betalen. Er zit heel weinig voetbal in de ploeg als zodanig, er zit geen lijn in en geen plan achter.

Priske is misschien geen geweldenaar, maar hij is ook weer niet zo slecht dat alles waar Feyenoord onder Slot op kon terugvallen helemaal afgebroken is/wordt. Bij Ajax was er niks (meer) na vorig seizoen, maar ik zie er ook weinig bij komen in dat opzicht.

+1/-0

MVV - Feyenoord

Osman kan beter, maar hij komt terug van een blessure en hij werd gisteren te weinig aangespeeld.

+1/-0

wehave schreef op 18 december 2024 om 15:07:

Santigoal29 schreef op 18 december 2024 om 13:48:

MVV - Feyenoord

Dat je ajax met hun uiterst vermoeiende en saaie tactiek als vb neemt zegt al genoeg dat je zelf niet echt weer waar het grote probleem zit.

Ik zeg nergens dat ze goed voetbal spelen, maar wel stabieler en beter dan vorig jaar. Dit omdat hun taken duidelijker zijn, daardoor gaat het voetballend beter.

Dit wil niet zeggen dat het voetbal goed is.

Ander voorbeeld: Onder Dick was het ook vaak saai, maar waren de taken in het eerst seizoen vaak duidelijk. Het tweede seizoen daar gelaten.
Het liep beter, voetbal leek daardoor beter, maar was heel saai om te zien. Toch waren de prestaties naar behoren.

Laat duidelijk zijn: Ik kies liever voor de lijn van Slot, gewoon prima spel, hoog druk, hoog tempo (meestal) en snel bal veroveren. Daarnaast waren de taken duidelijk, ook toen we inderdaad tegen PSV thuis met maar 2 verdedigers en ongeveer 8 buitenspelers speelden. We maakten laat de 2-2, omdat de taken duidelijk waren.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 18 december 2024 om 16:36:

Jij krijgt de indruk dat ze bij Ajax wel precies weten wat ze moeten doen?

Mja dat is een goede opmerking. Als je die gekke Italiaan langs de kant ziet coachen dan vraag je je af of die doordeweeks wel met zijn selectie communiceert.

Dus daar heb je zeker een punt. Maar gezien de selectie, die er niet kwalitatief op vooruit is gegaan bij Ajax, vind ik die 11 punten die ze meer hebben onverklaarbaar.
Je gaat denken dat er toch wat meer patronen/ automatismen/ systemen zijn dan.

+1/-0

Ik vind het juist met die patronen, automatismen en systemen erg tegenvallen wat ze bij Ajax laten zien.

Natuurlijk doet Farioli dingen beter dan vorig seizoen, maar dat is ook niet zo ingewikkeld. Vorig seizoen leek écht helemaal nergens op daar. Dat was op een gegeven moment bijna meelijwekkend... Nee hoor, ik heb me kapotgelachen om die situatie daar! :D

Er wordt bitter weinig opgebouwd in Amsterdam, volgens mij. Er wordt vooral op resultaat gespeeld en gewerkt, en dat werpt nú zijn vruchten af. Farioli weet zijn team optimaal te prepareren voor een aantal wedstrijden, maar de terugval (met dezelfde spelers) is vervolgens zo groot dat er weinig houvast en structuur lijkt te zijn.

Je kunt hetzelfde zeggen van Feyenoord, maar toch vind ik dat je bepaalde patronen ziet die blijven staan. Zolang Priske de boel niet helemaal omgooit, lijkt iedereen wel te weten en te begrijpen wat op een bepaalde positie verwacht wordt. En weet men van elkaar wat de bedoeling is.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 19 december 2024 om 11:42:
Je kunt hetzelfde zeggen van Feyenoord, maar toch vind ik dat je bepaalde patronen ziet die blijven staan. Zolang Priske de boel niet helemaal omgooit, lijkt iedereen wel te weten en te begrijpen wat op een bepaalde positie verwacht wordt. En weet men van elkaar wat de bedoeling is.

Yup. Wanneer er in een normale opstelling wordt gespeeld, functioneert dat aardig, en is er niet heel veel aan de hand. Doe je (gedwongen of niet) het anders (zoals tegen Willem II) of je gaat experimenteren (Heracles) valt het behoorlijk tegen. Wat dat betreft vond ik het tegen Heracles wel heel naïef van Priske om de boel zo te veranderen richting het einde van de wedstrijd.

Als je nagenoeg iedere wedstrijd dit kan opstellen, is er weinig aan de hand denk ik: Bijlow, Read/Nieuwkoop, Trauner/Beelen, Hancko, Bueno, Timber, Hwang, Milambo/Stengs, Hadj Moussa, Gimenez, Paixao. En dus hier is een beetje flexibiliteit mogelijk. Is het geweldig? Nee, maar dit is beter dan 17 andere teams in de Eredivisie.

Maarja, als je continue 5, 6 spelers van deze groep niet kan opstellen en soms zelfs de backups niet beschikbaar zijn (zoals Smal of 3 spitsen), dan zie je dat de selectie na de eerste 14 niet goed genoeg is. (chapeau voor Redmond z'n goals, maar voetballend kan hij nog niet mee, zeker niet tegen iets beters dan MVV, zijn tijd komt nog 💪🏻)

Lang verhaal kort: Priske heeft een selectie die hij prima kan laten ballen. Maar als het niet nodig is, moet hij niet gaan afwijken. Dat is een beetje een zwakte nog van hem denk ik.

+1/-0

Ik ben helemaal klaar met deze slappe zak en hij dient per direct eruit getrapt te worden!

Hij maakt het hele elftal kapot met z'n rare keuzes, slappe troep wat je niet eens een tactiek mag noemen:kwaad

Het is misschien wel goed dat we eens een pak slaag krijgen een psv wat ook nog eens op halve kracht draait.

En kom er niet mee dat de selectie zoveel beter is van die boeren of dat wij zo'n matige selectie hebben, want dat is bullshit.
Er staat een prima selectie wat totaal geen enkel zelfvertrouwen heeft en totaal niet weet wat ze moeten doen, omdat er totaal geen enkele tactiek is.

Kijk naar hoe groot de gaten zijn tussen de linies, hoe zwak er ingegrepen wordt, niemand weet waar en hoe te lopen.

Het is compleet Feyenoord onwaardig wat hier gebeurd en dient ook direct naar gehandeld te worden: Pislul out!

+1/-0

Santigoal29 schreef op 22 december 2024 om 15:04:

Ik ben helemaal klaar met deze slappe zak en hij dient per direct eruit getrapt te worden!

Hij maakt het hele elftal kapot met z'n rare keuzes, slappe troep wat je niet eens een tactiek mag noemen:kwaad

Het is misschien wel goed dat we eens een pak slaag krijgen een psv wat ook nog eens op halve kracht draait.

En kom er niet mee dat de selectie zoveel beter is van die boeren of dat wij zo'n matige selectie hebben, want dat is bullshit.
Er staat een prima selectie wat totaal geen enkel zelfvertrouwen heeft en totaal niet weet wat ze moeten doen, omdat er totaal geen enkele tactiek is.

Kijk naar hoe groot de gaten zijn tussen de linies, hoe zwak er ingegrepen wordt, niemand weet waar en hoe te lopen.

Het is compleet Feyenoord onwaardig wat hier gebeurd en dient ook direct naar gehandeld te worden: Pislul out!

Been mocht met 10-0 verliezen en vrolijk blijven zitten.

+2/-0

De excuses zijn helemaal op, hij kan zich niet achter z'n stok paartjes blijven verschuilen en zichzelf en z'n keuzes in mist verhullen.
Het is klaar met dit trieste figuur en hij moet er vandaag nog uit.

+1/-0

Knakkie schreef op 22 december 2024 om 15:06:

Dat is echt letterlijk appels met peren vergelijken.
Er staat een compleet andere organisatie met een compleet ander beleid, dus die gaat helaas niet op.

Los daarvan, ik sta er niet van te kijken dat ze niks doen.

Toch moet die gek er vandaag nog uit.

Dit bericht is gewijzigd op 22 december 2024, 15:53:50.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 22 december 2024 om 15:48:

Knakkie schreef op 22 december 2024 om 15:06:

Dat is echt letterlijk appels met peren vergelijken.
Er staat een compleet andere organisatie met een compleet ander beleid, dus die gaat helaas niet op.

Los daarvan, ik sta er niet van te kijken dat ze niks doen.

Toch moet die gek er vandaag nog uit.

Priske neem je rotzooi mee. De helft van de spelers ook op staande voet ontslaan.

+1/-0

Tja, die Deen is gewoon mislukt, er zit werkelijk totaal geen vooruitgang in.

+1/-0

Er zou nu vooruitgang zichtbaar moeten zijn. Maar tegen RKC en MVV worden we delen van de wedstrijd weggespeeld en ook tegen Praag en Heracles wankelden we bij momenten. Tel daar de vijf gelijke spelen en de nederlagen tegen Ajax, PSV en Salzburg bij op en het is gewoon niet goed genoeg. Bij lange na niet. Ik heb er vanwege het slechte veldspel, de slechte omschakeling, de waardeloze druk en gebrek aan fitheid ook geen vertrouwen in dat het nog verandert.

Wegewezen dus. Datzelfde geldt voor de gek die hem een driejarig contract heeft gegeven, wat natuurlijk totaal onverantwoord is geweest.

Dit bericht is gewijzigd op 22 december 2024, 18:39:24.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 22 december 2024 om 17:00:

Pusic terug halen was misschien beter geweest die had een klik met de spelers Priske heeft veel tijd nodig laat hem dit seizoen afmaken dan kijken of we verder gaan met hem.

Seizoen afmaken = geen Europees voetbal op deze manier.

Het is op geen enkele manier een optie om hem na de winterstop te laten zitten in mijn opinie.

Soms moet je hard zijn en constateren dat iets niet werkt.
Dit zei ik al tijdens Benfica in de voorbereiding, daar zag je het al. Als op dat punt in de voorbereiding de basiszaken er nog niet in geslepen zitten, dan is het al niet goed. Dit was ook een kwaal onder Gio, maar die wist het recht te trekken en dat doet dit figuur totaal niet.

Lekker de tegenstander complimentjes geven en weer in z'n dagboek schrijven...

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske