Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30

open/sluit de onderstaande quote:

Santigoal29 schreef op 17 november 2024 om 22:27:

De trainer:
Sinds het allereerste begin komt die over als een trainer die een tunnelvisie heeft en daar maar lastig uit te halen is, hij trekt zich weinig aan van meningen van anderen.
Dit is terug te zien in het volledig om te gooien van het systeem naar 3-4-3, wat na 2 maanden geen enkele vorm van vastigheden in terug te vinden waren.
Er vanuit de staf is ingegrepen en terug werd gegrepen naar 4-3-3, waarbij hij terug probeerde te vallen op de basis van Slot wat ook niet goed aansloeg.
Die belachelijke hudle wat helemaal nergens op sloeg en weken nodig was om hem dat uit te praten.
Keuze voor de keeper, waarbij je in de voorbereiding al kon zien dat Wellenreuther geen eerste keeper kon worden, maar toch kiest die voor hem.

Kan op zoveel zaken reageren in je post maar laten we het dit houden.

Tunnelvisie?
Dan zou hij toch juist niet systeem weer hebben gewisseld?
Lijkt me trouwens wel een trainer die zich dingen aantrekt van andere, misschien wel te veel zelfs.

En over de keeper is wel duidelijk toch waarom je niet met Bijlow kan spelen?

+1/-1

Je kan hoog of laag springen DtK heeft vertrouwen in Priske als hij hem na een paar maanden er al uit gooit zegt dat ook veel over hemzelf dat gaat hij dus nooit doen. We moeten het met hem doen hij ligt voor 3 jaar vast. Slot heeft de lat hoog gelegd maar we moeten niet achteruit blijven kijken Feyenoord zit nu in een andere fase met een hele zware CL en veel blessures.

+1/-0

Hij moest er even inkomen maar Priske is een schot in de roos gebleken na vandaag.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 november 2024 om 00:06:

Hij moest er even inkomen maar Priske is een schot in de roos gebleken na vandaag.

Gaat wel op en neer he :B

+1/-0

Als je Pep mentaal kan breken ben je een grote Slot komt daarover heen komend weekend. :)

+1/-0

Tegen Heerenveen schopte Milambo al geen deuk in een pakje boter en dan in een grote moeilijke wedstrijd met Milambo beginnen? Fout van Priske. Feyenoord heeft 65 minuten met 10 man gevoetbald.

+1/-0

kees592 schreef op 27 november 2024 om 08:39:

Tegen Heerenveen schopte Milambo al geen deuk in een pakje boter en dan in een grote moeilijke wedstrijd met Milambo beginnen? Fout van Priske. Feyenoord heeft 65 minuten met 10 man gevoetbald.

Je moet die gasten uit Manchester toch een beetje een kans gunnen? Als Feyenoord 90 minuten lang met 11 man had gespeeld, was het een genante vertoning geworden. Je hoeft ze in eigen huis niet te vernederen, dat gaat ook weer een beetje tever...

+1/-0

MIddenveldert schreef op 27 november 2024 om 08:53:

kees592 schreef op 27 november 2024 om 08:39:

Je moet die gasten uit Manchester toch een beetje een kans gunnen? Als Feyenoord 90 minuten lang met 11 man had gespeeld, was het een genante vertoning geworden. Je hoeft ze in eigen huis niet te vernederen, dat gaat ook weer een beetje tever...

:D :D :D

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 november 2024 om 00:06:

Euhmm nee.
Ik ben razend blij met het bonuspunt dat behaald is, maar dat is niet te danken aan taktische omzetting of iets dergelijks door Priske. We waren 75 minuten nergens, we moeten dit cadeau gewoon met 2 handen aanpakken, maar nu niet ineens Priske de loftrompet toespelen.

+1/-0

Priske staat er gewoon goed op in Engeland dat stond hij al en zal na gisteren niet slechter zijn geworden.

Voetbal International meldt dat Priske 'niet eens zo lang geleden' gesprekken voerde met Pep Guardiola, assistent Mikel Arteta en sportief directeur Txiki Begiristain. Guardiola was onder de indruk van Priskes aanpak bij FC Midtjylland. Tijdens zijn periode bij de Deense topclub (2018–2021) stond Priske bekend om verrassende variaties en een solide defensieve aanpak bij spelhervattingen. Midtjylland incasseerde destijds opvallend weinig doelpunten uit standaardsituaties, wat niet onopgemerkt bleef in het Etihad Stadium.

Ondanks positieve gesprekken kwam het niet tot een samenwerking.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 november 2024 om 18:48:

Priske staat er gewoon goed op in Engeland dat stond hij al en zal na gisteren niet slechter zijn geworden.

Voetbal International meldt dat Priske 'niet eens zo lang geleden' gesprekken voerde met Pep Guardiola, assistent Mikel Arteta en sportief directeur Txiki Begiristain. Guardiola was onder de indruk van Priskes aanpak bij FC Midtjylland. Tijdens zijn periode bij de Deense topclub (2018–2021) stond Priske bekend om verrassende variaties en een solide defensieve aanpak bij spelhervattingen. Midtjylland incasseerde destijds opvallend weinig doelpunten uit standaardsituaties, wat niet onopgemerkt bleef in het Etihad Stadium.

Marc, laten we niet doen alsof we Man City weg hebben gespeeld. We zijn 75 minuten weggespeeld, we hadden niks in te brengen en wat er de laatste 15 minuten gebeurde bij City weet ik niet, maar dat is niet de verdienste van Priske.

Nogmaals, ik ben onwijs blij met het bonuspunt, maar als City gewoon zou blijven spelen, hadden we met 3-0 of wellicht met 4-0 / 5-0 afgedroogd geweest. Er sloop bij City iets in de ploeg waardoor ze rare keuzes gingen maken, achteruit gingen lopen en hun positiespel was nergens meer.

Ik heb dit (bij dit soort topclubs) nog nooit zoiets gezien. Echt bizar om te zien.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2024 om 11:42:

Marc Acardipane schreef op 27 november 2024 om 18:48:

Marc, laten we niet doen alsof we Man City weg hebben gespeeld. We zijn 75 minuten weggespeeld, we hadden niks in te brengen en wat er de laatste 15 minuten gebeurde bij City weet ik niet, maar dat is niet de verdienste van Priske.

Nogmaals, ik ben onwijs blij met het bonuspunt, maar als City gewoon zou blijven spelen, hadden we met 3-0 of wellicht met 4-0 / 5-0 afgedroogd geweest. Er sloop bij City iets in de ploeg waardoor ze rare keuzes gingen maken, achteruit gingen lopen en hun positiespel was nergens meer.

Ik heb dit (bij dit soort topclubs) nog nooit zoiets gezien. Echt bizar om te zien.

Moesten we Man C wegspelen dan?
Iedereen had al een verlies ingecalculeerd.
Tuurlijk zit er hoop mazzel bij maar je probeert nu allemaal redenen te geven zodat je maar niets hoeft over Feyenoord hoeft te zeggen, en dan vooral over Priske , stel je voor.

Man city wissels vielen tegen en die van van Feyenoord goed.

ik laat je nog met dit

Pikante constatering trouwens dat de veel bejubelde Arne Slot bij Feyenoord niet één van de negen Europese uitwedstrijden in de Champions League en Europa League wist te winnen en zijn opvolger Priske ongeslagen is over de grens.'

+1/-0

De 4-0 of 5-0 zou overigens ook 'gewoon' de verhoudingen en het niveauverschil tussen Manchester City en Feyenoord reflecteren. Net zo min als de 3-3 de verdienste van Priske te noemen is (daar kom ik zo op terug), zou een grote nederlaag ook niet kunnen toegeschreven worden aan Priske. Als Manchester City in een goede flow zit en een paar van hun sterspelers in topvorm, ga je er als Feyenoord normaliter keihard af zonder dat een hoofdtrainer daar iets aan kan doen.

Er gebeurde mijn inziens twee bijzondere dingen afgelopen dinsdag. Enerzijds sloop er bij City iets in de ploeg, waar jij al aan refereert. Het leek het laatste kwartier helemaal nergens meer op.

Dat Feyenoord daarvan kon profiteren en uiteindelijk nog op 3-3 kwam, dat was omdat de ploeg erin bleef geloven. Nadat het op achterstand kwam, heeft Feyenoord op geen enkel moment gedacht 'laten we de schade verder zoveel mogelijk beperken en de wedstrijd uitspelen. Eigenlijk was dit bij voorbaat al een verloren pot'. Dat had ik zelf op de bank wel. Zoiets kan op het veld ontstaan, maar ook vanaf de bank worden ingegeven.

Dat is niet gebeurd bij Feyenoord. Omdat er in het team bepalende spelers blijven gaan en nooit opgeven. Maar dus ook omdat Priske de spelers die ruimte geeft, en zelf vanaf de bank ook niet 'ingrijpt' of zich zo manifesteert dat het team anders gaat spelen. Kijk naar de tegenstander, de manier waarop Guardiola reageerde op het eerste tegendoelpunt; toen was het hek eigenlijk al van de dam.

Priske heeft misschien in tactische zin geen bijdrage geleverd aan de 3-3, maar het gaat er ook om wat hij niet doet. Hij is geen trainer die kost wat kost zijn stempel wil drukken op een wedstrijd. Hij wilde op een andere manier gaan spelen voorafgaande aan dit seizoen, op 'zijn' manier. Maar daar stapte hij ook al heel snel van af toen bleek dat zijn spelers naar een ander systeem snakte. Zijn ego zit hem in ieder geval niet in de weg.

Tegelijkertijd denk ik dat hij een groep aan het bouwen is met een bepaalde mentaliteit en spel-idee, waar de club nog weleens heel veel plezier van kan gaan beleven.

Priske is geen Slot, die het cliche dat iedere trainer zo goed is als zijn materiaal hoogstpersoonlijk de nek om heeft gedraaid. Maar hoe hij het beschikbare materiaal bij Feyenoord inmiddels laat spelen en boven zichzelf uit laat stijgen op bepaalde momenten; dat bevalt me wel!

+1/-0

Zoals Arrow1 in een ander topic ook al aangeeft, vind ik ook dat Feyenoord teveel afhankelijk is van de vorm van de dag. Als deze spelers het goed doen, dan gaat het goed. Als deze spelers een slechtere dag hebben, vind ik niet dat Priske in de omzetting iets toevoegt op dit moment, zoals Slot en Bosz bij PSV, Farioli bij Ajax wel doen.

Uiteraard heeft dit ook te maken met het materiaal waarmee hij moet werken, maar dan nog vind ik dat het te vaak bij één en hetzelfde plan blijft. Waarbij het resultaat afhankelijk is van de vorm van de dag.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2024 om 14:23:

Zoals Arrow1 in een ander topic ook al aangeeft, vind ik ook dat Feyenoord teveel afhankelijk is van de vorm van de dag. Als deze spelers het goed doen, dan gaat het goed. Als deze spelers een slechtere dag hebben, vind ik niet dat Priske in de omzetting iets toevoegt op dit moment, zoals Slot en Bosz bij PSV, Farioli bij Ajax wel doen.

Uiteraard heeft dit ook te maken met het materiaal waarmee hij moet werken, maar dan nog vind ik dat het te vaak bij één en hetzelfde plan blijft. Waarbij het resultaat afhankelijk is van de vorm van de dag.

Eens. Ik vind daarnaast het gebrek aan hoge druk, de compactheid van de linies hierbij en de intensiteit van de pressie ook nog steeds zorgwekkende punten. Bij aanvang van het seizoen beloofde Priske juist dat hij daarin verbetering wilde aanbrengen. Dit was onder Slot de eerste twee jaren veel beter (hoewel het derde jaar beduidend minder werd door de inbreng van Stengs en wijzigen van de tactiek). Er moet nog heel veel verbeterd worden om mee te kunnen doen om plek 2, al heeft een groot deel ook met het gebrek aan kwaliteit te maken en het te laat halen van versterkingen.

+1/-0

Voordat de wedstrijd begon las ik op deze topics veel geluiden van berg je maar dit wordt weer een grote nederlaag en zelfs, ik ga een rondje om en ga de wedstrijd niet bekijken. Ik hoopte op een mooi resultaat, vooral ook omdat City in een diep dal zat. Mijn verwachting is uitgekomen, want doordat Pep komende weekend Liverpool bezoekt, heeft hij een aantal ster spelers gespaard door ze te wisselen met spelers van een mindere garnituur. Wij wisselden spelers met een gelijkwaardig of ietsje beter niveau. Is dit de gelukkige kant van de trainer of is het toch intelligentie? Zo hoop ik tegen Bayern toch minimaal 1 punt te veroveren en zelfs Lille de underdog moeten we, en zeker Sparta Praha, 6 punten halen en het totaal naar 14 punten opvijzelen. Ik zie ook dat ons team elkaar beter weten te vinden en de groei van sommige spelers, of zelfs hoe Moussa zijn draai weet te vinden en zo storend voor een verdediging kan zijn. Ik heb geen Ziggo, ik ga die gasten niet vetspekken met mijn financien, dan moet ik via de NPO teletext de wedstrijd maar volgen, en soms dat mijn zusje mij van info voorziet.

+1/-0

danall schreef op 28 november 2024 om 16:24:

Voordat de wedstrijd begon las ik op deze topics veel geluiden van berg je maar dit wordt weer een grote nederlaag en zelfs, ik ga een rondje om en ga de wedstrijd niet bekijken. Ik hoopte op een mooi resultaat, vooral ook omdat City in een diep dal zat. Mijn verwachting is uitgekomen, want doordat Pep komende weekend Liverpool bezoekt, heeft hij een aantal ster spelers gespaard door ze te wisselen met spelers van een mindere garnituur. Wij wisselden spelers met een gelijkwaardig of ietsje beter niveau. Is dit de gelukkige kant van de trainer of is het toch intelligentie? Zo hoop ik tegen Bayern toch minimaal 1 punt te veroveren en zelfs Lille de underdog moeten we, en zeker Sparta Praha, 6 punten halen en het totaal naar 14 punten opvijzelen. Ik zie ook dat ons team elkaar beter weten te vinden en de groei van sommige spelers, of zelfs hoe Moussa zijn draai weet te vinden en zo storend voor een verdediging kan zijn. Ik heb geen Ziggo, ik ga die gasten niet vetspekken met mijn financien, dan moet ik via de NPO teletext de wedstrijd maar volgen, en soms dat mijn zusje mij van info voorziet.

Je kan gewoon gratis ziggo via internet kijken he. Hoef je niks voor te betalen. Ziggogo intalleren en je kunt kijken.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2024 om 16:55:

Je kan gewoon gratis ziggo via internet kijken he. Hoef je niks voor te betalen. Ziggogo intalleren en je kunt kijken.

Maar dat is het 'm juist. Ziggo heeft voor mij afgedaan, omdat ze geen neutrale zendervoorzienende bedrijf zijn, maar voorkeur voor Ajax hebbend. Daarbij is dat ik met hen ook diverse confrontaties heb gehad, waar ik geen trek meer in heb om mee te dealen. Dan maar een KPN waar ik ook programma's kan opnemen, waardoor je dat reclamegedoe kan doorspoelen. Heel fijn!

+1/-0

danall schreef op 28 november 2024 om 16:59:

Dn_Kraaij schreef op 28 november 2024 om 16:55:

Maar dat is het 'm juist. Ziggo heeft voor mij afgedaan, omdat ze geen neutrale zendervoorzienende bedrijf zijn, maar voorkeur voor Ajax hebbend. Daarbij is dat ik met hen ook diverse confrontaties heb gehad, waar ik geen trek meer in heb om mee te dealen. Dan maar een KPN waar ik ook programma's kan opnemen, waardoor je dat reclamegedoe kan doorspoelen. Heel fijn!

Dus je gaat je favoriete club niet volgen omdat Ziggo voor ajax is?
Je hebt verder geen ding te maken ook meer met Ziggo.
Je kan het met een gerust hart gewoon installeren.

+1/-0

Niet eens dat Feyenoord werd weg gespeeld het scoreverloop was juist heel gunstig vlak voor en na rust 2 goals je zag wel het klasseverschil van individuele spelers dat is logisch maar als team liep het niet lekker de reactie van Pep bij 3-1 zoals hierboven gezegd werd zegt veel hij vreesde Feyenoord op dat moment al.

Omdat los tezien van Priske vind ik erg vreemd hij heeft het team toch goed voorbereid netals tegen Girona en Benfica.

Dit bericht is gewijzigd op 28 november 2024, 21:03:10.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske