Vak: -
Forumreacties: 3.124
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 07 november 2024 om 11:37:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 november 2024 om 11:23:
open/sluit de onderstaande quote:
Ja en nee. Op dit moment moeten er spelers opdraven die (nog) niet goed genoeg zijn, en waarvan je kan afvragen of ze uberhaupt wel voldoen aan het niveau dat Feyenoord moet nastreven.
Ik denk dat het echter niet realistisch is om te denken dat Feyenoord 'een degelijke en brede selectie met spelers van hoge kwaliteit, zowel op het veld als op de bank, waarmee blessures op te vangen zijn' kán samenstellen.
Allereerst heeft de club de financiele middelen niet om zoveel goede spelers aan te trekken (transfersommen) en een salaris te betalen, dat ze verlangen. Het salaris- en transferbudget is nog altijd beperkt. Ten tweede moet je niet verwachten dat spelers van dergelijk niveau bereid zijn tweede of derde viool te spelen bij Feyenoord en de bank warm te houden.
Wat betreft de samenstelling, het niveau en de (kwalitatieve) breedte van de spelersgroep had het absoluut beter gekund afgelopen zomer. Maar Feyenoord is geen Europese top met meer dan 40 contractspelers waarvan meer dan de helft 'inwisselbaar' is op CL-niveau.
Zo denk je in mijn ogen als typische middenmoter. Als je als topclub behandeld en gezien wilt worden, moet je daar ook beleid/ bedrijfsvoering op toepassen.
Verdienste Feyenoord
- Inkomsten CL 2023/2024: 50 miljoen
- Verkoop spelers 2023/2024: 55 miljoen
- Startpremie CL 2024/2025: 19 miljoen
- Media inkomsten CL 2024/2025: 17 miljoen
- Ticketverkoop CL 2024/2025: 8 miljoen
Totaal: 149 miljoen euro (gegarandeerd, met zicht op meer).
We kopen tenslotte voor een kleine 20 miljoen (12 nieuwe spelers!!) terug. Sorry, maar in mijn ogen had dat echt een heeeeel stuk beter gekund. Had bijvoorbeeld gestart met 5 spelers aankopen die er direct stonden. Ipv salarissen en transfersommen te betalen aan 12 spelers waar je weinig aan hebt. Dat je niet direct een selectie hebt waarbij de reserves CL waardig zijn, snap ik 100%. Maar dit kan je wel bereiken over meerdere jaren. (kijk naar het beleid van PSV).
Nee, ik geloof niet dat we hier niet beter hadden kunnen handelen, zelfs met eventueel beperkte middelen.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Politiek spel’ bij Feyenoord: ‘Deze twee trainers stonden hoger aangeschreven dan Brian Priske’
© IMAGO
Door de 1-3 nederlaag thuis tegen Red Bull Salzburg is de druk op Brian Priske bij Feyenoord weer lichtelijk toegenomen. De Deense trainer kende een uitstekende periode, waarin er onder meer gewonnen werd van Benfica en AZ. Maar inmiddels staat iedereen bij Feyenoord weer met beide voeten op aarde.
De nederlagen tegen Ajax en Red Bull Salzburg hebben aangetoond dat de selectie van Feyenoord nog lang niet op niveau is en dat er duidelijk verkeerde keuzes zijn gemaakt bij de samenstelling van de selectie en technische staf. Volgens Rutger Vinke, voormalig nieuwtjesjager van 1908.nl, had Dennis te Kloese andere plannen dan het recruitmentteam betreft de samenstelling van de technische staf.
Volgens Vinke was Priske namelijk niet de eerste keuze van de scouting: “Wat fans ook eindelijk in moeten gaan zien: Brian Priske is alleen door Feyenoord gehaald omdat Dennis te Kloese bevriend is met zaakwaarnemer Oskar Olsen”, schrijft hij op X. Vinke deelt mee dat de scouting twee andere opties beter bij de club vonden passen: “Recruitmentteam had Fabian Hurzeler (St. Pauli, nu Brighton) en Nuri Şahin (toen assistent, nu trainer BvB) hoger zitten.”
Hüzeler heeft het momenteel aardig op de rit bij Brighton & Hove Albion, waar hij afgelopen zomer Roberto De Zerbi opvolgde. The Seagulls staan momenteel achtste in de Premier League en presteren naar behoren. Dat kan overigens niet gezegd worden van Borussia Dortmund. Het team van Sahin staat vijfde in de Bundesliga. In de Champions League gaat het weliswaar beter. Dortmund staat op een keurige zevende plaats, dat aan het einde van de rit recht geeft op een plek in de achtste finale.
Vinke denkt dat de aanstelling van Priske bij Feyenoord niets te maken had de beste keuze voor de club: “Met Graham Potter stond ook op die lijst; hoger aangeschreven dan Brian Priske. Maar Te Kloese liet het recruitproces na eerste gesprek met Priske en zijn agent los.” Vinke gaat verder: “Heeft niets te doen met ‘gaan voor de beste optie’, dit is politiek: allesbehalve in het belang van #Feyenoord!”
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 584
Reg.: 31 augustus 2023
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 07 november 2024 om 14:09:
open/sluit de onderstaande quote:Politiek spel’ bij Feyenoord: ‘Deze twee trainers stonden hoger aangeschreven dan Brian Priske’
© IMAGO
Door de 1-3 nederlaag thuis tegen Red Bull Salzburg is de druk op Brian Priske bij Feyenoord weer lichtelijk toegenomen. De Deense trainer kende een uitstekende periode, waarin er onder meer gewonnen werd van Benfica en AZ. Maar inmiddels staat iedereen bij Feyenoord weer met beide voeten op aarde.
De nederlagen tegen Ajax en Red Bull Salzburg hebben aangetoond dat de selectie van Feyenoord nog lang niet op niveau is en dat er duidelijk verkeerde keuzes zijn gemaakt bij de samenstelling van de selectie en technische staf. Volgens Rutger Vinke, voormalig nieuwtjesjager van 1908.nl, had Dennis te Kloese andere plannen dan het recruitmentteam betreft de samenstelling van de technische staf.
Volgens Vinke was Priske namelijk niet de eerste keuze van de scouting: “Wat fans ook eindelijk in moeten gaan zien: Brian Priske is alleen door Feyenoord gehaald omdat Dennis te Kloese bevriend is met zaakwaarnemer Oskar Olsen”, schrijft hij op X. Vinke deelt mee dat de scouting twee andere opties beter bij de club vonden passen: “Recruitmentteam had Fabian Hurzeler (St. Pauli, nu Brighton) en Nuri Şahin (toen assistent, nu trainer BvB) hoger zitten.”
Hüzeler heeft het momenteel aardig op de rit bij Brighton & Hove Albion, waar hij afgelopen zomer Roberto De Zerbi opvolgde. The Seagulls staan momenteel achtste in de Premier League en presteren naar behoren. Dat kan overigens niet gezegd worden van Borussia Dortmund. Het team van Sahin staat vijfde in de Bundesliga. In de Champions League gaat het weliswaar beter. Dortmund staat op een keurige zevende plaats, dat aan het einde van de rit recht geeft op een plek in de achtste finale.
Vinke denkt dat de aanstelling van Priske bij Feyenoord niets te maken had de beste keuze voor de club: “Met Graham Potter stond ook op die lijst; hoger aangeschreven dan Brian Priske. Maar Te Kloese liet het recruitproces na eerste gesprek met Priske en zijn agent los.” Vinke gaat verder: “Heeft niets te doen met ‘gaan voor de beste optie’, dit is politiek: allesbehalve in het belang van #Feyenoord!”
We weten natuurlijk allemaal dat onze Rutger een rancuneus mannetje is die zijn eigenbelang boven dat van Feyenoord stelde.
Maar stel nou dat hier een kern van waarheid inzit of zal het puur natrappen zijn en zijn eigen gelijk willen halen?
Ik weet het niet maar ja….
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.433
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Middelburg
Forumreacties: 3.793
Reg.: 6 november 2005
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Er zijn wat punten waarop je Priske terecht mag bekritiseren. Zoals de vreemde start van het seizoen waarin alles omgegooid moest worden, het feit dat we niet fit aan het seizoen begonnen, het blijven opstellen van middelmaat als Zerrouki. Het grootste kritiekpunt is, mijns inziens, het voorspelbare voetbal tegen ploegen die zich ingraven en compact staan op het middenveld. We lijken geen goed spelplan te hebben om daarmee op te gaan. Echter, dit probleem is naar mijn idee ook behoorlijk gerelateerd aan het gebrek aan kwaliteit.
We hebben inmiddels gezien wat voor voetbal Priske kan spelen met een fitte selectie. Maar zodra er een paar spelers wegvallen uit de basis heeft Feyenoord een groot probleem. Er zit simpelweg niet genoeg kwaliteit op de bank om het op te vangen.
Het allergrootste probleem, maar dat is niet alleen van dit seizoen, is dat we vrijwel geen aanvallende kwaliteit hebben. Op Gimenez na zijn de spitsen van subtop niveau. Nog erger is het gesteld op de vleugels. Paixao is een momentenvoetballer die alleen draait als het team draait en zelfs dan komt hij vaak tekort, Osman is wisselvallig en komt tekort in kleine ruimtes, Stengs ontbeert explosiviteit en snelheid, Hadj Moussa is een leuke speeltuinvoetballer die conditie en snelheid mist, en Ivanusec komt in vrijwel alles wat ik al noemde tekort. Ga maar eens wat creëren met deze kwalitatief zwaar beperkte aanvallers.
Daarom vind ik dat veel van de kritiek op Priske terecht is, maar dat we hem pas echt goed kunnen beoordelen zodra dit probleem wordt opgelost. Er moeten minstens twee goede aanvallers bij, anders kan je plek 2 wel vergeten nu Ajax weer geleid wordt door een goede trainer.
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 08 november 2024 om 13:27:
Daarom vind ik dat veel van de kritiek op Priske terecht is, maar dat we hem pas echt goed kunnen beoordelen zodra dit probleem wordt opgelost. Er moeten minstens twee goede aanvallers bij, anders kan je plek 2 wel vergeten nu Ajax weer geleid wordt door een goede trainer.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.479
Reg.: 26 juli 2005
De selectie in zijn geheel is los zand. In de aanwervingen zit geen lijn. Het is alsof in de voetbalsnoepwinkel is rondgegaan,een beetje van dit en een beetje van dat, hier en daar een toverbal en ook nog M & M's en wat Maltezers en een stuk of wat Marsreepjesğ5. Ik benijd Priske niet. Je zou als trainer voor minder er vandoor gaan.
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 08 november 2024 om 19:15:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 08 november 2024 om 13:27:
Ik ben het vaak met je eens, maar nu niet.
Load management hoort ook bij zijn vak. We hebben dit de afgelopen drie jaar niet gehad terwijl we ook die jaren zware programma's hadden. De hole frase "this is part of football" komt me zo langzamerhand m'n neus uit. Twente heeft ook een zwaar programma maar de spelers daar lijken veel fitter. Er zit echt nul energie in onze ploeg, We schakelen niet om, we zetten geen druk, niets.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Er zijn wat punten waarop je Priske terecht mag bekritiseren. Zoals de vreemde start van het seizoen waarin alles omgegooid moest worden, het feit dat we niet fit aan het seizoen begonnen, het blijven opstellen van middelmaat als Zerrouki. Het grootste kritiekpunt is, mijns inziens, het voorspelbare voetbal tegen ploegen die zich ingraven en compact staan op het middenveld. We lijken geen goed spelplan te hebben om daarmee op te gaan. Echter, dit probleem is naar mijn idee ook behoorlijk gerelateerd aan het gebrek aan kwaliteit.
We hebben inmiddels gezien wat voor voetbal Priske kan spelen met een fitte selectie. Maar zodra er een paar spelers wegvallen uit de basis heeft Feyenoord een groot probleem. Er zit simpelweg niet genoeg kwaliteit op de bank om het op te vangen.
Het allergrootste probleem, maar dat is niet alleen van dit seizoen, is dat we vrijwel geen aanvallende kwaliteit hebben. Op Gimenez na zijn de spitsen van subtop niveau. Nog erger is het gesteld op de vleugels. Paixao is een momentenvoetballer die alleen draait als het team draait en zelfs dan komt hij vaak tekort, Osman is wisselvallig en komt tekort in kleine ruimtes, Stengs ontbeert explosiviteit en snelheid, Hadj Moussa is een leuke speeltuinvoetballer die conditie en snelheid mist, en Ivanusec komt in vrijwel alles wat ik al noemde tekort. Ga maar eens wat creëren met deze kwalitatief zwaar beperkte aanvallers.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 november 2024 om 09:18:
Slot bewijst nu dat het echt een topper is 1 in CL en 1 in PL maar zou Liverpool zoveel sleutel spelers missen komen ze ook in de problemen hoor.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 november 2024 om 05:43:
Ik geloof nog steeds in Priske zijn aanpak op de langere termijn en met een fitte selectie zijn ze gewoon een goed team dat heel goed voetbal kan spelen hebben we gezien in Benfica maar dan moet het mentaal ook goed zitten.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 09 november 2024 om 13:01:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 november 2024 om 09:18:
Slot bewijst nu dat het echt een topper is 1 in CL en 1 in PL maar zou Liverpool zoveel sleutel spelers missen komen ze ook in de problemen hoor.
En daar zit misschien wel de crux. Liverpool mist niet zoveel spelers, terwijl hun porgramma stukken krankzinniger is dan het onze. Slot beheerst het blijkbaar om spelers fit te houden.
En het zijn niet alleen de blessures he. Het is ook de energie op het veld. Ik heb in jaren niet zo'n lusteloze wedstrijd gezien als tegen Salzburg. Het was echt beschamend. De spelers zijn echt niet fit en sterk genoeg.
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 10 november 2024 om 08:46:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 november 2024 om 05:43:
Ik geloof nog steeds in Priske zijn aanpak op de langere termijn en met een fitte selectie zijn ze gewoon een goed team dat heel goed voetbal kan spelen hebben we gezien in Benfica maar dan moet het mentaal ook goed zitten.
Een zwaluw maakt nog geen zomer...
Alles kwam bij Benfica bij elkaar, we speelde boven onze kunnen. Dit is geen nieuwe standaard maar een uitschieter. (Dat hebben de wedstrijden daarna wel bewezen).
Ik zie ook nog geen reden of handvatten om te zeggen dat we naar dat niveau toewerken (als standaard).
Daarnaast gaan clubs/trainers ook doorzien hoe Priske het liefst speelt en daar steeds gemakkelijker op kunnen anticiperen, want ik heb hem nog nooit een taktische omschakelijking ofzo zien maken. Of een opstelling gebaseerd op de tegenstander (zoals Bosz, Farioli, maar ook Slot) wel regelmatig doen. Als Priske zijn strategie niet werkt heeft hij vaak geen plan B.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 09 november 2024 om 13:01:
En daar zit misschien wel de crux. Liverpool mist niet zoveel spelers, terwijl hun porgramma stukken krankzinniger is dan het onze. Slot beheerst het blijkbaar om spelers fit te houden.
En het zijn niet alleen de blessures he. Het is ook de energie op het veld. Ik heb in jaren niet zo'n lusteloze wedstrijd gezien als tegen Salzburg. Het was echt beschamend. De spelers zijn echt niet fit en sterk genoeg.
Dat vind ik toch een tikkie makkelijk Willy. Ik geef toe dat het een beetje vermoeiend is om steeds met Slot te vergelijken, maar hij kreeg die fitheid, terugsprinten, hoge druk etc hier wel voor elkaar. Het kán dus wel. Ook met de failliete boedel van Advocaat waarvan iedereen zei dat je niet met zoveel druk kan spelen.
De conditionele toestand van deze selectie, het vermogen om vol te gaan is wel degelijk de verantwoordelijkheid van Priske. Vergelijk het eens met Twente. Zij hebben een veel mindere selectie (kwalitatief en kwantitatief) maar hebben veel meer fysieke inhoud dan wij. Of vergelijk het met PSV. Ja ze hebben een betere selectie, maar ook met een middenveld zonder Schouten en Veerman blijven ze maar gaan en druk zetten en zo. Ook mt De Jong als spits. En je gaat mij niet vertellen dat hij sneller is dan Ueda. Je ziet bij ons de vermoeidheid ervan druipen. Timber en Hancko zijn volledig kapot. En dan is het net november.
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 11 november 2024 om 10:55:
Dat vind ik toch een tikkie makkelijk Willy. Ik geef toe dat het een beetje vermoeiend is om steeds met Slot te vergelijken, maar hij kreeg die fitheid, terugsprinten, hoge druk etc hier wel voor elkaar. Het kán dus wel. Ook met de failliete boedel van Advocaat waarvan iedereen zei dat je niet met zoveel druk kan spelen.
De conditionele toestand van deze selectie, het vermogen om vol te gaan is wel degelijk de verantwoordelijkheid van Priske. Vergelijk het eens met Twente. Zij hebben een veel mindere selectie (kwalitatief en kwantitatief) maar hebben veel meer fysieke inhoud dan wij. Of vergelijk het met PSV. Ja ze hebben een betere selectie, maar ook met een middenveld zonder Schouten en Veerman blijven ze maar gaan en druk zetten en zo. Ook mt De Jong als spits. En je gaat mij niet vertellen dat hij sneller is dan Ueda. Je ziet bij ons de vermoeidheid ervan druipen. Timber en Hancko zijn volledig kapot. En dan is het net november.
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 10 november 2024 om 20:18:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 10 november 2024 om 08:46:
Een zwaluw maakt nog geen zomer...
Alles kwam bij Benfica bij elkaar, we speelde boven onze kunnen. Dit is geen nieuwe standaard maar een uitschieter. (Dat hebben de wedstrijden daarna wel bewezen).
Ik zie ook nog geen reden of handvatten om te zeggen dat we naar dat niveau toewerken (als standaard).
Daarnaast gaan clubs/trainers ook doorzien hoe Priske het liefst speelt en daar steeds gemakkelijker op kunnen anticiperen, want ik heb hem nog nooit een taktische omschakelijking ofzo zien maken. Of een opstelling gebaseerd op de tegenstander (zoals Bosz, Farioli, maar ook Slot) wel regelmatig doen. Als Priske zijn strategie niet werkt heeft hij vaak geen plan B.
Je ziet zelf wel het verschil met de selectie toen en nu toch?
Hoe kan je nou iemand beoordelen met zo verschrikkelijk veel blessures, dan is het toch gewoon overleven?
Heb juist wel bij hem veel omzettingen zien doen die door iedereen vaak wel gehoopt waren, bv terug naar 4-3-3, Bijlow in de goal.
Het is tijd dat Brian Priske Feyenoord gaat verlaten door zelf op te stappen of dat de directie hem er uit zet.
De selectie:
Er zit totaal geen enkele vorm van zelfvertrouwen in de selectie en de blessures zijn in jaren niet zo hoog geweest. De spelers vallen bij minste geringste om en liggen er voor langere tijd uit. Als ze hun rentree maken, is dat te geforceerd, daarna vallen spelers er voor langere tijd weer uit.
Alles wat Slot in de afgelopen 3 jaar had opgebouwd is in minder dan 5 maanden compleet weggevaagd. Natuurlijk zal een nieuwe trainer z’n eigen weg kiezen, maar het doel was verder te bouwen op wat Slot had neergezet.
De trainer:
Sinds het allereerste begin komt die over als een trainer die een tunnelvisie heeft en daar maar lastig uit te halen is, hij trekt zich weinig aan van meningen van anderen.
Dit is terug te zien in het volledig om te gooien van het systeem naar 3-4-3, wat na 2 maanden geen enkele vorm van vastigheden in terug te vinden waren.
Er vanuit de staf is ingegrepen en terug werd gegrepen naar 4-3-3, waarbij hij terug probeerde te vallen op de basis van Slot wat ook niet goed aansloeg.
Die belachelijke hudle wat helemaal nergens op sloeg en weken nodig was om hem dat uit te praten.
Keuze voor de keeper, waarbij je in de voorbereiding al kon zien dat Wellenreuther geen eerste keeper kon worden, maar toch kiest die voor hem.
Wellenreuther heeft gister een prima serie gekeept, maar laten we ook eerlijk zijn dat het elftal toen ook goed draaide en daar worden spelers in meegetild. Je zag het in het kampioensjaar 2017 toen van der Heijden en Botteghin goed mee konden, maar ook hun tekortkomingen zag. Dat is met Wellenreuther niet anders geweest, daarom is hij voor de top een goede reserve en zou hij bij een Twente een goede eerste keeper zijn, net een niveau lager.
De trainer zelf straalt ook niks uit, vertelt veel tijdens perspraatjes, maar zegt eigenlijk helemaal niks. Het is inhoudsloos.
Het hoge druk zetten is er niet meer bij en spelen weer ouderwets tegen de eigen 16 aan. Het team is los zand en er zit geen enkele lijn in het spel. Spelers weten niet hoe ze moeten lopen, er zijn geen vaste looplijnen en linies lopen zelfs binnen de linies door elkaar heen. Het positie wisselen kan een wapen zijn, maar in deze doen de spelers maar wat. Er zit geen vertrouwen in het elftal, de passie en strijd ontbreekt.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Brian Priske denkt, omdat alles op z’n plek viel met bepaalde moves bij z’n vorige club, zodat hij denkt dit bij Feyenoord hetzelfde te kunnen doen.
Ik heb echt serieus het gevoel dat de Wolf continue op hem aan het inpraten is om dingen aan te passen naar de club, maar je ziet gewoon dat dit maar een kortstondig effect heeft.
Er moet een trainer met staf komen die echt de lijn van Slot vervolgt en daar de volgende stappen in zet in plaats van iemand die alles ineens compleet anders wil doen.
De selectie gaf einde vorig seizoen al een signaal af dat ze zich lichtelijk zorgen maakten over wat er komen ging en als team bij elkaar moesten blijven, dat laatste hebben ze ook gedaan. Alleen reageert een selectie slecht op een trainer die alles omgooit waarbij een selectie zich prettig voelde en dan sta je al gelijk achter.
Ondanks het vertrek van Wieffer en Geertruida, geloof ik er nog steeds in dat er een kwalitatief prima selectie staat die gewoon beter kan dan het nu laat zien.
We staan onnodig laag op de ranglijst en de CL hebben we twee leuke overwinningen en dat was het dan wel zo’n beetje.
Het is tijd dat Het Legioen dit ook duidelijk maakt in woord en gebaar, op een normale manier, maar het moet duidelijk zijn dat deze trainer per direct weg moet en we hopelijk nog IETS van het seizoen kunnen maken.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Brian Priske