Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 31

Het zijn allemaal mooie plaatjes, en op basis daarvan zeg ik : begin maar met bouwen :pul

 

+1/-0

Tja, van mij mag dat ook nu gebeuren, maar al die rompslomp die er bij komt. Vooral die ambtelijke procedures vergen veel tijd en geld. Maar ik hoop wel dat er snel doorgepakt gaat worden. Ik zie echt wel dat het aantal supporters per wedstrijd op een 59.000 zal staan. Wellicht is de wens de vader van de gedachte, maar als je alles afweegt, dan moet dat aantal haalbaar zijn. Zo wie zo krijg je een aanwas aan seizoenkaarten. Ik schat van 29.000 naar 40.000.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mocht het nieuwe stadion niet doorgaan, dan helpt de gemeente Rotterdam de voetbalclub Feyenoord ‘maximaal’ met de renovatieplannen voor de Kuip.

Met een bestemmingsplan bepaalt de gemeente wat planologisch in een gebied mag gebeuren en gemeenteraadsleden grepen de mogelijkheid aan om hun bedenkingen over het stadionproject te uiten. De financiering van de voetbaltempel is nog niet rond, voetbalclub Feyenoord twijfelt nog over de verhuizing en de politici vragen zich af of het handig is om dan al dan al een bestemmingsplan vast te stellen. Met name Leefbaar, SP, de Partij voor de Dieren en 50Plus zijn hierover kritisch.

‘Maximale snelheid’
Leefbaar opperde bij monde van het gemeenteraadslid Robert Simons dat de gemeente bij het (‘onverhoopt’) afblazen van het nieuwbouwplan maximaal moet meehelpen met de renovatie van het oude, slecht onderhouden stadion de Kuip. Het gaat dan niet om financiële hulp, zegt Simons maar om ‘op maximale snelheid’ meewerken met de planologische procedures. ,,Er moet perspectief zijn voor Feyenoord.’’ Kurvers heeft dat toegezegd.

De gemeente zal dan ‘welwillend’ zijn en de ‘druk erop houden’, zegt de wethouder. ,,Al betekent dat geen carte blanche. We zullen de procedures moeten doorlopen, maar daar werken we wel hard aan mee.’’

Mocht het nieuwe stadion er niet komen, dan gaat volgens Kurvers de bouw van de woonwijk Feyenoord City wel door. ,,We zullen ons dan op het ontwerp van de wijk moeten herbezinnen.’’ Het definitieve besluit over het nieuwe stadion valt volgend jaar.
Bron: Algemeen Dagblad



En daar gaan we weer...

 

+1/-0

Dat nieuwe stadion komt er gewoon , is onderdeel van stadsvernieuwing zo zegt het vaste riedeltje immers...

Daarom is die laatste alinea ook pure duimzuigerij.

( :D )

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 04 december 2020 om 17:15:

Dat nieuwe stadion komt er gewoon , is onderdeel van stadsvernieuwing zo zegt het vaste riedeltje immers...

Daarom is die laatste alinea ook pure duimzuigerij.

( :D )



Niets zo weerbarstig en onvoorspelbaar als lokale politiek en politici, we gaan meemaken hoe het gaat lopen.
Verwacht zelf in deze pandemie geen definitieve uitspraak over dermate grote investeringen, en die pandemie is volgend jaar echt nog niet over.

 

+1/-0

Met het zicht op vaccinaties krijgen, gaat dat de betere kant op, waardoor ik verwacht dat er wel degelijk met publiek weer gespeeld gaat worden en ik denk per 1 maart 2021. Nogmaals, dit zijn verwachtingspatronen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 05 december 2020 om 00:07:

Niets zo weerbarstig en onvoorspelbaar als lokale politiek en politici, we gaan meemaken hoe het gaat lopen.
Verwacht zelf in deze pandemie geen definitieve uitspraak over dermate grote investeringen, en die pandemie is volgend jaar echt nog niet over.



Die pandemie is dan mss wel over , maar het zogenaamde definitieve 'beslissingsbesluit 'is dat niet. Dat kan wel tot 2023 duren of nog langer. Het klinkt als een grap , maar dat is het niet als ik beweer dat men bewust de zaken uitstelt totdat in 2037 de deuren van het nieuwe stadion definitief open gaan.

Tot die tijd kunnen voor en tegenstanders naar hartelust discussiëren. Mij als Fox supporter zal het allemaal een zorg zijn. :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 05 december 2020 om 02:15:

Met het zicht op vaccinaties krijgen, gaat dat de betere kant op, waardoor ik verwacht dat er wel degelijk met publiek weer gespeeld gaat worden en ik denk per 1 maart 2021. Nogmaals, dit zijn verwachtingspatronen.




Ik vraag het me af. De eerste geluiden zijn er al dat de beperkende maatregelen nog zeker een jaar van kracht blijven, ook al is er gevaccineerd. En het zijn niet de minsten die dat beweren: o.a. Fauci van de WHO.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kermit schreef op 06 december 2020 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 05 december 2020 om 02:15:

Met het zicht op vaccinaties krijgen, gaat dat de betere kant op, waardoor ik verwacht dat er wel degelijk met publiek weer gespeeld gaat worden en ik denk per 1 maart 2021. Nogmaals, dit zijn verwachtingspatronen.




Ik vraag het me af. De eerste geluiden zijn er al dat de beperkende maatregelen nog zeker een jaar van kracht blijven, ook al is er gevaccineerd. En het zijn niet de minsten die dat beweren: o.a. Fauci van de WHO.



Dat verschilt per land en KNVB is hard bezig om m.b.t. snel testen in januari de stadions open te krijgen.
Zo zouden meerdere sectoren versnel weer open moeten (kunnen).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dat is een stap in de goede richting, geen overweldigende meerderheid maar voldoende.
Nu nog voldoende investeerders en hopen dat Feyenoord de risico's voor de club zoveel mogelijk kan beperken.

 

+2/-0

Als Feyenoord zijnde 225 miljoen euro willen lenen , dat is exact hetzelfde wanneer een bijstandstrekker 50.000 euro wil lenen voor een gloednieuwe Mercedes.

:pul

 

+2/-0

Als Feyenoord geld gaat lenen bij een bank of een andere financielé instelling doen dit niet zonder condities.
Als het mis zou gaan, zullen de geldschieters wel het eerste recht gaan krijgen op hun bezittingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 25 december 2020 om 13:29:

Als Feyenoord zijnde 225 miljoen euro willen lenen , dat is exact hetzelfde wanneer een bijstandstrekker 50.000 euro wil lenen voor een gloednieuwe Mercedes.

:pul


Dan heb je over een type A/B/C 180?

 

+1/-0

Gaat ook zeker wel nieuw stadion komen belangrijk niet alleen voor Feyenoord maar nationaal vergeet niet de uitstraling die Rotterdam dan krijgt, netzo als ooit met De Kuip.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 26 december 2020 om 01:45:

Dan heb je over een type A/B/C 180?



Nee brokkenpiloot achterlijke koekenbakker oelewapper , een gloednieuwe Mercedes van 50.000 euro mét sportvelgen uiteraard.

Hadden ze in 2013 die broodnodige garantstelling maar gekregen , dan had HNS er allang gestaan. Een optie die minstens even mooi was als deze aan de Maas.
Maar ja : HNS was niet te exploiteren volgens de gemeente Rotterdam , anders had men toen wel ingestemd.

 

+1/-0

Dit wordt aan de Maas een pareltje van heel Europa

 

+1/-0

Heeft een nieuw Stadion op dit moment nog enige zin? Gezien de huidige maatregelen rond corona/covid-19 is geen enkele betalende toeschouwer te verwachten tijdens een thuiswedstrijd van onze mooie club.

Ik heb bij de gratie Gods nog twee thuiswedstrijden mee kunnen maken tegen FC Twente en ADO Dan Haag. Ik was ook ingeloot voor Feyenoord-Sparta in ons Stadion. Ik mocht niet verschijnen, verder vrijwel niemand.

De laatste wedstrijd was ergens begin maart 2020 tegen Willem II die voor 47.500 toeschouwers gewonnen werd met 2-0.

Zullen we ooit mogen onder de huidige omstandigheden? Zal ooit een toeschouwer welkom zijn bij een thuiswedstrijd van onze mooie club?

Waar gaan eventuele investeerders in ons nieuw te bouwen Stadion aan denken? Zonder betalende toeschouwers: geen inkomsten. Ik wees Ard Buijsen daarop die repliceerde met dat ik niet verder zou denken dan de zondagmiddag rond 14.30 uur. Dergelijke reacties vind ik te kort door de bocht.

Beleid moet gebaseerd zijn op verdienmodellen. Te verwachten inkomsten en uitgaven en de diverse saldi winst die daar uit gaan komen.

Ik blijf mijn twijfels en voorbehouden hebben. We zullen eerst uit die grote crisis moeten komen. Dat zijn we volgens mij zeker niet in 2021, 2022, 2023 of ik weet niet welk ander jaartal in de toekomst. Het coronabeleid is te inconsistent en te onduidelijk volgens mij. Dat probleem wordt echt niet opgelost met pappen en nathouden en leeftijdsgenoten van mij die zich viroloog noemen.

 

+2/-0

Wijze boer óók

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 26 december 2020 om 22:23:

Volgens mij is FON1 terug , alleen dan onder een andere naam. Maar met dezelfde ellenlange ongefundeerde epistels.



Ik vind het niet netjes van je dat je op deze manier met iemand omgaat.

Wat is de reden dat je dit openbaar moet maken?

Ik ga met mensen om die anders zijn dan andere, als ik het zo mag/kan noemen,
(ik zeg niet dat hij dat is voor de goede orde) maar alle mensen hebben recht op leven en recht om deel te nemen aan van alles waar jij/u aan mee doet.

Respecteer mensen zoveel als je kan, en wat maak het uit als iemand lange verhalen schrijft, dan sla jij het toch over.

Als iemand zit te stoken dat vervelender dan een lang verhaal.

Ik bedoel er niets verkeerd mee, maar probeer het hier gezellig en toegankelijk te houden voor iedereen.

Groet, Bestlander :feyenoord :pul

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw