Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 15 juli 2025 om 10:20:

(...)

Dat was een beetje mijn punt ook, Diarra kan ook zomaar een mispeer blijken en uiteindelijk via een achterdeur vertrekken. Dan heeft op een gegeven moment niemand het meer over hem...

Overigens denk ik dat zulke 'gokjes' er gewoon bij horen, als voetbalclub moet je in dat opzicht bereid zijn een zeker risico te neme; 'you win some, you lose some'. Niet geschoten is sowieso mis.

In dit geval kost zo'n (relatief) veel geld, maar of de slagingskansen daarmee toeneemt vraag ik me af.

We gaan het zien, maar laten we vooral niet teveel verwachtingen ervan hebben.

+2/-0

Een gokje hoort er inderdaad soms bij, zeker als het gaat om het resultaat van goede scouting (spoiler: hier niet het geval), maar dan wel nadat de hoofdprioriteiten zijn ingevuld. Nu gaat het ten koste van je budget voor een spits, lcv en lb.

+1/-0

Willykment schreef op 15 juli 2025 om 12:10:

Een gokje hoort er inderdaad soms bij, zeker als het gaat om het resultaat van goede scouting (spoiler: hier niet het geval), maar dan wel nadat de hoofdprioriteiten zijn ingevuld. Nu gaat het ten koste van je budget voor een spits, lcv en lb.

Zo is dat. Valente en Diarra kosten samen circa 10 miljoen. De een is een goede speler maar had geen prioriteit, de ander is een slag in de lucht. Het is een strategisch onbegrijpelijke keuze.

Die 10 miljoen had besteed moeten worden aan een spits, een rechtsbuiten die basis kan, een lb en een lcv achter Hancko. Dan pas de rest invullen.

+1/-1

Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind de prioriteiten en 'strategische' keuzes niet logisch, gezien de informatie die ik heb/denk te hebben.

Geen van de versterkingen die reeds gerealiseerd zijn (ook Steijn niet), hadden mijn inziens de hoogste prioriteit. Dat is opmerkelijk en geeft te denken. Wat daarbij wel aangemerkt moet worden, is dat Feyenoord/te Kloese soms ook moet handelen als de gelegenheid daar is/zich voordoet.

Dat de interesse voor Diarra niet ontstaan is vanuit degelijk scoutingswerk klopt ook. Er zijn video's van de speler bij Feyenoord terechtgekomen, waarop men heeft geacteerd.

Door een aantal vage berichten is het beeld ontstaan dat te Kloese volledig solitisch geacteerd heeft; die zijn inmiddels al ontkracht. De gehele organisatie heeft Diarra bekeken/beoordeeld.

+1/-0

socrates schreef op 14 juli 2025 om 22:29:

Paixao weghalen van zijn beste positie? En wie dan in de basis op links? Diarra? Die jongen zit een jaar op voetbal en heeft geen enkel idee van drukzetten, positiespel etc. Nou lijkt RvP dat ook niet te hebben, dus wellicht kan het.

Hoe kort mensen hun geheugen zijn..
Rechts is altijd de betere positie geweest van Pax.
Toen krijgen we eindelijk voorzetten ipv steeds schieten van 40m.
Vorig jaar viel het wel eindelijk echt goed dus kan best zijn dat hij links nu beter is maar ik zou het wel aandurven hem op rechts.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 15 juli 2025 om 13:30:

Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind de prioriteiten en 'strategische' keuzes niet logisch, gezien de informatie die ik heb/denk te hebben.

Geen van de versterkingen die reeds gerealiseerd zijn (ook Steijn niet), hadden mijn inziens de hoogste prioriteit. Dat is opmerkelijk en geeft te denken. Wat daarbij wel aangemerkt moet worden, is dat Feyenoord/te Kloese soms ook moet handelen als de gelegenheid daar is/zich voordoet.

Dat de interesse voor Diarra niet ontstaan is vanuit degelijk scoutingswerk klopt ook. Er zijn video's van de speler bij Feyenoord terechtgekomen, waarop men heeft geacteerd.

Door een aantal vage berichten is het beeld ontstaan dat te Kloese volledig solitisch geacteerd heeft; die zijn inmiddels al ontkracht. De gehele organisatie heeft Diarra bekeken/beoordeeld.

Dat is als een product zegt wij zijn klinisch(of iets anders)getest.
Zeggen alleen niet wat de uitslag was.

+1/-0

wehave schreef op 15 juli 2025 om 14:47:

Paixao weghalen van zijn beste positie? En wie dan in de basis op links? Diarra? Die jongen zit een jaar op voetbal en heeft geen enkel idee van drukzetten, positiespel etc. Nou lijkt RvP dat ook niet te hebben, dus wellicht kan het.

Gebaseerd op een goede voorzet tegen Excelsior? Met mijn geheugen is weinig mis hoor, met jouw fantasie ook niet trouwens.

+1/-0

socrates schreef op 15 juli 2025 om 14:58:

Gebaseerd op een goede voorzet tegen Excelsior? Met mijn geheugen is weinig mis hoor, met jouw fantasie ook niet trouwens.

Ja alleen gebaseerd op de voorzetten tegen Excelsior..
Misschien wat meer Feyenoord kijken?
of minder op je mobiel tijdens de wedstrijden.

+2/-0

wehave schreef op 15 juli 2025 om 15:16:

socrates schreef op 15 juli 2025 om 14:58:

Ja alleen gebaseerd op de voorzetten tegen Excelsior..
Misschien wat meer Feyenoord kijken?
of minder op je mobiel tijdens de wedstrijden.

Ik heb best goed opgelet toen hij Milan helemaal tureluurs speelde vanaf links. Of toen hij vanaf dezelfde kant drie keer scoorde tegen Twente. Of toen hij erg goed was tegen Benfica uit. Daar halen zijn goede wedstrijden op rechts het niet bij hoor (in kampioensjaar oa GAE, Excelsior en Sparta). Die waren ook goed, maar niet zo uitzonderlijk.

+1/-0

Iets anders. We schijnen die TD van Brugge te willen hebben. Maar als je nu ziet dat hij Forbs wil dan kan je ernstig twijfelen aan zijn geestesgesteldheid.

+1/-0

socrates schreef op 15 juli 2025 om 16:55:

Iets anders. We schijnen die TD van Brugge te willen hebben. Maar als je nu ziet dat hij Forbs wil dan kan je ernstig twijfelen aan zijn geestesgesteldheid.

De vraag is wat daar waar van is.

Het werd gebracht door 1908.nl, maar clubwatcher Gouka (AD) heeft aangegeven dat het momenteel helemaal niet speelt. Die claimt het gecheckt te hebben bij zowel Feyenoord als bij de Belgen.

De naam van deze Dévy Rigaux zou in het verleden weleens gevallen zijn als toevoeging/versterking van het technisch management bij Feyenoord, maar is nooit concreet geweest. Ook nu niet.

We weten helaas niet wie er gelijk heeft. Je bent geneigd te denken dat waar rook is, ook vuur moet zijn. Een platform als 1908.nl en andere sites hebben er echter baat bij zoveel mogelijk 'nieuws' te brengen, clicks zijn een verdienmodel; of iets klopt is van secundair belang.

Ook denk ik dat zeker 1908.nl zijn berichtgeving vanuit een zeker perspectief 'kleurt'. Af en toe komt wel heel nadrukkelijk naar voren hoe men over bepaalde figuren bij Feyenoord denkt.

(...)

Zoals ik eerder heb aangegeven als antwoord op jouw vraag hoe ik deze transferwindow tot nu toe beoordeel; het is ontzettend lastig om alles wat te lezen omtrent Feyenoord in te schatten. Er zal een van deel van kloppen (waar rook is, is vuur) en daar wordt weer een gedeelte van bevestigd als een aan- of verkoop rond komt. Er is een deel wat we niet weten, en wat uiteindelijk bevestigd wordt. Dan is er een deel wat we denken te weten, wat niet klopt. Of slechts gedeeltelijk. En is er deel wat klopt, maar wat nooit concreet wordt zodat we nooit weten of het ooit geklopt heeft.

Het is welhaast een soort Unknown-Known Matrix...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2025, 09:11:16.

+1/-0

Je kan van alles vinden van 1908/Rutger, maar hij heeft wel vaak betere info dan de clubwatchers Gouka en Krabby.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 16 juli 2025 om 09:04:

socrates schreef op 15 juli 2025 om 16:55:

Zoals ik eerder heb aangegeven als antwoord op jouw vraag hoe ik deze transferwindow tot nu toe beoordeel; het is ontzettend lastig om alles wat te lezen omtrent Feyenoord in te schatten. Er zal een van deel van kloppen (waar rook is, is vuur) en daar wordt weer een gedeelte van bevestigd als een aan- of verkoop rond komt. Er is een deel wat we niet weten, en wat uiteindelijk bevestigd wordt. Dan is er een deel wat we denken te weten, wat niet klopt. Of slechts gedeeltelijk. En is er deel wat klopt, maar wat nooit concreet wordt zodat we nooit weten of het ooit geklopt heeft.

Het is welhaast een soort Unknown-Known Matrix...

Je vind het het moeilijk het kritisch te zijn he.
Ik zie echt geen verschil met de vorige onder Kloese.
Jij zegt technisch beleid is anders blabla
Ik merk echt niets ervan.
Er zijn bepaalde posities waar je spelers nodig hebt maar die worden gewoon geneerd met fake biedingen op duurdere spelers die je voor schijntje wilt halen.
Snap best dat je niet gelijk bied wat ze willen maar wees beetje realistisch.

+1/-0

socrates schreef op 16 juli 2025 om 10:49:

Je kan van alles vinden van 1908/Rutger, maar hij heeft wel vaak betere info dan de clubwatchers Gouka en Krabby.

Ze brengen het nieuws eerder, omdat ze niet/minder checken dan Krabbendam en Gouka. Dat geven die twee ook aan; zij zoeken een bevestiging bij een tweede bron, voordat ze een gerucht als 'nieuws' brengen. Zo werkt de traditionele journalistiek.

Het is natuurlijk niet te verifieren, maar club-watcher geven vaak aan dat ze exact dezelfde info hebben als andere platformen, maar het nog niet kunnen brengen.

Daarnaast klopt de manier wáárop een 'nieuwtje' gebracht wordt, ook niet altijd.

Er werd hier een week geleden een bericht geplaatst waarin de transfer van Diarra als een solistische actie van te Kloese werd beschreven. Eén waarvan verder niemand bij Feyenoord op de hoogte was. Maar het verhaal wat daarover verteld werd in de VI-podcast (rondje voetbalzomer) was compleet anders. De tip was binnengekomen bij Te Kloese, maar scouting en Ruijl hebben de speler allemaal óók bekeken en de keuze om hem te halen was breedgedragen.

Waarom die site de komst van Diarra zo 'gedraaid' heeft (ervan uitgaande dat de versie van Krabbendam wél klopt, of in het uiterste geval dat de waarheid ervan eerder ergens in het midden ligt), geeft wel te denken. Waarom zou zo'n platform zo'n tendentieuze weergave publiceren?

Ik verdenk daar een bepaalde kruistocht tegen bepaalde personen binnen Feyenoord, en/of het besef dat dit perspectief méér clicks genereert.

wehave schreef op 16 juli 2025 om 12:07:

(...)

Oh, ik ben weer niet kritisch genoeg? Misschien moet jij echt eens proberen wat beter te lezen. Ik heb inmiddels afgelopen weken al meermaals gepost dat ik vind dat het transferbeleid wat te wensen overlaat. Zeker wat betreft de prioriteit-stelling. Maar daar doe jij het kennelijk niet voor.

Dat ik verder flink wat slagen om de arm houdt, daar heb jij kennelijk enorme moeite mee. Maar mijn inziens (en daar reageer jij dan weer op) weten we veel zaken die er spelen gewoonweg niet. Omdat ze niet naar buiten komen. En van wat we wel weten, is nog maar de vraag of het klopt. Het moet wel heerlijk zijn om het vermogen te hebben, het kaf wél van het koren te kunnen scheiden. Knap van je.

Trek jij lekker jouw conclusies, op basis van berichtgeving waarin jij je op voorhand ingenomen perspectief in bevestigd ziet. Je bubbel wordt op die manier alleen maar kleiner, en verwijderd zich verder van de realiteit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2025, 12:18:56.

+1/-0

Inderdaad heb je de laatste tijd vaker kritische kanttekeningen geplaatst en dat verdient erkenning. Goed om te zien dat je meer oog hebt voor de tekortkomingen in het transferbeleid en hoe de club haar prioriteiten stelt. Ik vind ook niet dat je kritiekloos bent, maar tegelijkertijd valt me wel iets op. Je hebt vaak de neiging om te wijzen op ‘dingen die achter de schermen spelen’ waar wij geen weet van hebben, dikwijls met de suggestieve aanname dat het daarmee prima te rechtvaardigen valt voor de clubleiding.

Dat zou best kunnen. Sterker nog, het is logisch dat wij niet alles weten. Maar het doet me ergens denken aan hoe sommige gelovigen, bijvoorbeeld moslims, reageren als ze met een lastige mening geconfronteerd worden: dan wordt er verwezen naar Allah als degene die alles weet en oordeelt, en wij als mensen zouden ons oordeel dan moeten opschorten. In jouw geval is het geen religieuze autoriteit, maar eerder de clubleiding of het proces waar wij geen zicht op hebben.

Op zichzelf is het heel begrijpelijk dat je voorzichtig bent. Niet alles wat naar buiten komt klopt en het is verstandig om niet te snel conclusies te trekken. Maar als dat argument te vaak terugkomt, kan het ook iets anders worden: een manier om inhoudelijke kritiek af te zwakken of te ontwijken. Het gesprek raakt dan snel op slot, want ja, als we het toch allemaal niet weten, waarom zouden we er dan nog iets van vinden?

+1/-0

MIddenveldert schreef op 16 juli 2025 om 12:08:

socrates schreef op 16 juli 2025 om 10:49:

Ze brengen het nieuws eerder, omdat ze niet/minder checken dan Krabbendam en Gouka. Dat geven die twee ook aan; zij zoeken een bevestiging bij een tweede bron, voordat ze een gerucht als 'nieuws' brengen. Zo werkt de traditionele journalistiek.

Het is natuurlijk niet te verifieren, maar club-watcher geven vaak aan dat ze exact dezelfde info hebben als andere platformen, maar het nog niet kunnen brengen.

Daarnaast klopt de manier wáárop een 'nieuwtje' gebracht wordt, ook niet altijd.

Er werd hier een week geleden een bericht geplaatst waarin de transfer van Diarra als een solistische actie van te Kloese werd beschreven. Eén waarvan verder niemand bij Feyenoord op de hoogte was. Maar het verhaal wat daarover verteld werd in de VI-podcast (rondje voetbalzomer) was compleet anders. De tip was binnengekomen bij Te Kloese, maar scouting en Ruijl hebben de speler allemaal óók bekeken en de keuze om hem te halen was breedgedragen.

Waarom die site de komst van Diarra zo 'gedraaid' heeft (ervan uitgaande dat de versie van Krabbendam wél klopt, of in het uiterste geval dat de waarheid ervan eerder ergens in het midden ligt), geeft wel te denken. Waarom zou zo'n platform zo'n tendentieuze weergave publiceren?

Ik verdenk daar een bepaalde kruistocht tegen bepaalde personen binnen Feyenoord, en/of het besef dat dit perspectief méér clicks genereert.

wehave schreef op 16 juli 2025 om 12:07:

(...)

Oh, ik ben weer niet kritisch genoeg? Misschien moet jij echt eens proberen wat beter te lezen. Ik heb inmiddels afgelopen weken al meermaals gepost dat ik vind dat het transferbeleid wat te wensen overlaat. Zeker wat betreft de prioriteit-stelling. Maar daar doe jij het kennelijk niet voor.

Dat ik verder flink wat slagen om de arm houdt, daar heb jij kennelijk enorme moeite mee. Maar mijn inziens (en daar reageer jij dan weer op) weten we veel zaken die er spelen gewoonweg niet. Omdat ze niet naar buiten komen. En van wat we wel weten, is nog maar de vraag of het klopt. Het moet wel heerlijk zijn om het vermogen te hebben, het kaf wél van het koren te kunnen scheiden. Knap van je.

Trek jij lekker jouw conclusies, op basis van berichtgeving waarin jij je op voorhand ingenomen perspectief in bevestigd ziet. Je bubbel wordt op die manier alleen maar kleiner, en verwijderd zich verder van de realiteit.

Zeg niet dat je helemaal niet soms wat " kanttekeningen" maakt maar het valt gewoon op , zelfs in dit bericht laat je dat zien.
Misschien beter om gewoon keer af te gaan op de feiten.
En ja er worden ook genoeg goede spelers aangetrokken maar het bijna altijd te laat.
Je houdt altijd die slagen om de arm maar na x jaar mogen we best extra kritisch zijn en laat Kloese maar keer bewijzen dat ik en andere het mis hebben.
Dus heeft niets te maken met de berichtgeving maar gewoon dat de feiten zijn dat we nog niemand echt aangetrokken op de'zwakke' posities.

Als je vind afgaan op de feiten een soort bubbel is dan heb ik best wel medelijden met je.

+1/-0

Zo, Dennis houdt alweer lekker het tempo erin. Nog 19 dagen tot de voorronde en we hebben een VCL achter Hancko nodig, een LB voor Smal, een RW die met Moussa concurreert en een spits. Dat is echt het minimale. Want eigenlijk hebben we ook een RCV nodig en ik begrijp dat ze het keepersprobleem nog moeten oplossen.

Maar goed, wat kan je verwachten van iemand die heeft laten zien dat hij altijd te laat handelt.

+1/-0

socrates schreef op 17 juli 2025 om 12:05:

Zo, Dennis houdt alweer lekker het tempo erin. Nog 19 dagen tot de voorronde en we hebben een VCL achter Hancko nodig, een LB voor Smal, een RW die met Moussa concurreert en een spits. Dat is echt het minimale. Want eigenlijk hebben we ook een RCV nodig en ik begrijp dat ze het keepersprobleem nog moeten oplossen.

Maar goed, wat kan je verwachten van iemand die heeft laten zien dat hij altijd te laat handelt.

Ik hou mijn hart vast als er straks ook nog spelers weggaan. Op dit moment is het bij ons nog erg rustig met vertrekkende spelers, maar als Paxiao en Hancko ineens gaan, moet daar ook een passende vervanging voor komen.

Gezien de handelingssnelheid van DtK, voorzie ik hier echt problemen...

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 17 juli 2025 om 14:10:

socrates schreef op 17 juli 2025 om 12:05:

Ik hou mijn hart vast als er straks ook nog spelers weggaan. Op dit moment is het bij ons nog erg rustig met vertrekkende spelers, maar als Paxiao en Hancko ineens gaan, moet daar ook een passende vervanging voor komen.

Gezien de handelingssnelheid van DtK, voorzie ik hier echt problemen...

En Timber, dan ben je dus echt alles spelers uit die waanzinnige zomer van 22 kwijt.

Ik maak me niet alleen zorgen om zijn gebrek aan tempo, maar ook om het gebrek zijn beoordelingsvermogen. Het grootste deel van zijn aankopen is absolute prut. Nou succes met het vervangen van Hancko, Paixao en Timber.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)