Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2025 om 11:34:

socrates schreef op 12 augustus 2025 om 23:54:

Kalouless schreef op 07 augustus 2025 om 22:21:

Sobat schreef op 30 juli 2025 om 18:23:
Het blijft oorverdovend stil v.w.b. een nieuwe invulling van de TD.
Als Arnesen wil en fit genoeg is, mag hij van mij weer terugkomen. Zeker nu de club wat meer armslag heeft als voorheen.

De mythische status van Arnesen wordt wel een beetje overschat. Hij is ook de man die brandhout als Bozenik, Antonucci, Özyakup, Texeira, Diemers, Spajic, Pratto en Bassett heeft gehaald. De enige speler die Arnesen heeft gehaald die voor een flink bedrag is verkocht, was Aursnes.

Zijn beste transfer was Slot, en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Maar het was Slot die spelers tot grote hoogte bracht, niet het transferbeleid van Arnesen want dat hield niet over. Vergeet niet dat de echte klappers zoals Paixao, Gimenez, Hancko, Wieffer, Hwangh, Hadj Moussa werden gehaald nadat Arnesen zijn werkzaamheden al had stilgelegd. M.a.w. DTK doet het niet slechter.

Toen hij kwam was er alleen bagger. Geen geld, geen organisatie, geen scouting. Toen hij dat eenmaal had geregeld waren de aankopen in 21 (met weinig geld) en 22 erg goed. Je doet aan geschiedvervalsing want die 22 aankopen zijn allemaal door hem en door zijn scouting voorbereid. Dat liep allemaal al lang, DtK heeft de handtekening gezet, maar het denkwerk was door Arnesen gedaan. Je zag hoe het de zomer erna instortte toen DtK het alleen moest doen.

Je bent wel goed ingevoerd dat jij zo zeker weet dat die 22 aankopen door Arnesen al lang waren voorbereid.

Stel je voor, je bent helemaal niet ingevoerd. En je ziet de transfers van 22 en vergelijkt die met die van alle zomers daarna. Je bekijkt het enorme verval en verschil. Wat denk je dan?

En dan bedenk je je dat Arnesen tot ergens begin van de zomer 22 nog werkzaam was. Je pakt interviews en tweets van Schuiteman over Hancko en Gimenez erbij en van Akkas over Paixao, die vertellen hoe intensief deze spelers gevolgd werden. Denk je dan dat het denkwerk door DtK is verricht in 22?

+1/-0

20 miljoen uitgegeven aan Borges, Tengstedt en Diarra. Geen van drie zit in de buurt van een basisplaats.

+1/-0

socrates schreef op 12 augustus 2025 om 23:54:

Kalouless schreef op 07 augustus 2025 om 22:21:

Sobat schreef op 30 juli 2025 om 18:23:
Het blijft oorverdovend stil v.w.b. een nieuwe invulling van de TD.
Als Arnesen wil en fit genoeg is, mag hij van mij weer terugkomen. Zeker nu de club wat meer armslag heeft als voorheen.

De mythische status van Arnesen wordt wel een beetje overschat. Hij is ook de man die brandhout als Bozenik, Antonucci, Özyakup, Texeira, Diemers, Spajic, Pratto en Bassett heeft gehaald. De enige speler die Arnesen heeft gehaald die voor een flink bedrag is verkocht, was Aursnes.

Zijn beste transfer was Slot, en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Maar het was Slot die spelers tot grote hoogte bracht, niet het transferbeleid van Arnesen want dat hield niet over. Vergeet niet dat de echte klappers zoals Paixao, Gimenez, Hancko, Wieffer, Hwangh, Hadj Moussa werden gehaald nadat Arnesen zijn werkzaamheden al had stilgelegd. M.a.w. DTK doet het niet slechter.

Toen hij kwam was er alleen bagger. Geen geld, geen organisatie, geen scouting. Toen hij dat eenmaal had geregeld waren de aankopen in 21 (met weinig geld) en 22 erg goed. Je doet aan geschiedvervalsing want die 22 aankopen zijn allemaal door hem en door zijn scouting voorbereid. Dat liep allemaal al lang, DtK heeft de handtekening gezet, maar het denkwerk was door Arnesen gedaan. Je zag hoe het de zomer erna instortte toen DtK het alleen moest doen.

De waarheid ligt hierin wel in het midden. Ja Arnesen z'n aankoopbeleid was niet sterk. Slot heeft duidelijk gemaakt wat hij nodig had om Slotbal te kunnen spelen. Met de scouting zijn ze naar spelers gaan kijken die haalbaar waren, die dat voetbal konden spelen en ook nog eventueel voor een redelijke winst verkocht konden worden.

Daar is heet zorgvuldig naar gekeken. De regel was, iedereen is akkoord, scouting, Slot, TD en AD, wat later TD/AD werd.

Scouting doet zijn werk, technische staf doet zijn deel en de TD(AD) doet zijn gedeelte. Dan pas komt er een bod en een deal.

Het is dus niet zo dat Te Kloesse alleen maar z'n handtekening heeft gezet. Er speelt wel wat meer achter.
Waar je gelijk in hebt is dat spelers goed gescout worden over algemeen, waarbij de een beter dan de ander.

Als we kijken naar de spelers die nu zijn gehaald, dan werken de aankopen. Ook onder Slot hadden ze tijd nodig om te groeien, met uitzonderingen als Trauner en Hancko na. Die stonden er gelijk, maar dat zijn vaak uitzonderingen.

Ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat Achie en Watanabe het al zo goed doen en Bos het gewoon prima doet.

Alleen wat ik al eerder stelde is dat we veel te laat de selectie op orde hadden en dan is het ook niet vreemd dat het niveau nog niet consistent is. Daar kun je en moet je komende weken gericht naar toe gaan werken.
Laat dat dan nu het voordeel zijn van geen VCL te hebben en laten we daar ook onze winst gaan pakken.

De aankopen gaan vanzelf aan de deur kloppen, maar RvP heeft ook voor bepaalde vastigheden gekozen, omdat je anders helemaal een zooitje krijgt. Komende tijd gaat pas blijken welke aankopen echt in de basis komen en welke niet.

We gaan het zien.

+1/-0

socrates schreef op 17 augustus 2025 om 21:29:

20 miljoen uitgegeven aan Borges, Tengstedt en Diarra. Geen van drie zit in de buurt van een basisplaats.

Het is dubieus als ik 20 miljoen heb haal ik Nederlanders :B

+1/-0

socrates schreef op 17 augustus 2025 om 21:29:

Diarra is een gok. Die moet je als club soms nemen. Persoonlijk ben ik geintrigreerd door zijn 'verhaal', en benieuwd of hij van waarde kan worden voor Feyenoord. Ik juich zulke 'exotische verrassingen' wel toe, op zijn tijd.

Hij verdient mijn inziens de tijd om gewend te raken aan een hoger niveau en een andere omgeving.

Wellicht moeten Borges en Tengstedt ook tijd gegund worden, maar hun aankopen snap ik -vooralsnog- ook niet. Liever had ik gezien dat het totaalbedrag was uitgegeven aan een kwalitatieve versterking centraal voorin. Wellicht dat Tengstedt dat uiteindelijk bewijst te zijn, maar -vooralsnog- krijgt Ueda de voorkeur en heeft de Deen van Persie dus nog niet kunnen overtuigen. En je denkt toch dat zo'n speler (leeftijd, nationaliteit) daar een minder lange aanloop voor nodig heeft.

Overtuigen doet Borges ook nog niet, en voor zoveel miljoenen baart dat zorgen. Ook omdat hij bij Porto ook niet uit leek te blinken qua statistieken. Maar misschien zegt de data (waar de scouting gebruik van maakt) iets anders.

Misschien is het ook niet eerlijk om deze twee/drie aankopen al te bekritiseren, terwijl het gehele elftal nog zoekende is.

Maar de vraagtekens zijn inmiddels wel terecht, mijn inziens.

+1/-0

Vraag me echt af als er nog keer iets van een verantwoording word afgelegd door deze man.
We betalen record bedragen voor spelers die niet beter zijn dan onze jeugdspelers maar die moeten nu worden verhuurd terwijl we eigenlijk een trainer hebben die ieder geval de jeugd kent en ook wilt opstellen.
Dus we krijgen slechtere spelers dan onze eigen jeugdspelers en daar zijn record bedragen voor betaald.
Het is bijna niet te beseffen dit beleidd.
En dan alsnog verdedigen mensen dit beleid om dat Kloese zo slim was wat stromannen te verzamelen zodat hij lekker door kan gaan..
Dan lijkt het alsof we een soort van TD hebben , wie geloofd dit nog?

+1/-0

wehave schreef op 21 augustus 2025 om 11:38:

Vraag me echt af als er nog keer iets van een verantwoording word afgelegd door deze man.
We betalen record bedragen voor spelers die niet beter zijn dan onze jeugdspelers maar die moeten nu worden verhuurd terwijl we eigenlijk een trainer hebben die ieder geval de jeugd kent en ook wilt opstellen.
Dus we krijgen slechtere spelers dan onze eigen jeugdspelers en daar zijn record bedragen voor betaald.
Het is bijna niet te beseffen dit beleidd.
En dan alsnog verdedigen mensen dit beleid om dat Kloese zo slim was wat stromannen te verzamelen zodat hij lekker door kan gaan..
Dan lijkt het alsof we een soort van TD hebben , wie geloofd dit nog?

Helemaal mee eens, dit is toch onnavolgbaar?

Overigens beweert van Persie dat alles is afgestemd met Te Kloese. Dan valt hem ook wel iets te verwijten als hij ziet dat hij genoeg talentvolle vleugelspelers heeft en dat er dan nog een vleugelaanvaller voor bijna 11M moet worden aangetrokken voor de bank. Hetzelfde geldt voor de aankoop van Tengstedt (6,5M) en in mindere mate Diarra (3,8M).

Ik ben wel benieuwd of er nog een keer een gedegen verantwoording zal worden afgelegd over de komst van deze spelers. De breedte was al goed bezet, dus waarom was dit noodzaak?

+1/-0

Ik ben vooral benieuwd naar de rationale achter de aankoop van Borges. Missen wij iets wat de scouting en de club wel ziet? Beschikt men over datapunten, waarmee de club uiteindelijk denkt een topaankoop te doen?

Maar voor een speler met zulke statistieken en een marktwaarde van 5M (volgens TM.nl maar liefst 10M, vind ik voor een club als Feyenoord nogal wat.

Dat van Persie hem vooralsnog weinig gebruikt is een teken aan de wand, maar het kan ook zo zijn dat hij de tijd krijgt om zich aan te passen en te wennen. Ze zijn nu geen eerste keus, maar we zijn nog maar een paar weken onderweg*.

*= Daar zit wel weer de kantekening bij dat voorafgaand aan deze zomer, de club de intentie leek te hebben om in Augustus zich versterkt te hebben met speler die er gelijk konden staan. De CL-voorronde vroeg daarom. In die zin vreemd dat we nu voor een aantal nieuwe spelers meer geduld lijken te moeten opbrengen. In het gunstigste geval.

+1/-0

Nou hup, neem eens ontslag. 60 miljoen uitgegeven, en we hebben amper fatsoenlijke aanvallers. Zijn eerste trainer na een half seizoen weg omdat hij was vergeten te vragen welk systeem die trainer wilde gaan spelen. De tweede trainer bakt er ook weinig van. Geen LCV, uberhaupt geen backup in de verdediging.

+1/-0

Vraag me vooral af of Dennis te Kloese en Robin van Persie wel echt op een lijn zitten. RVP zei dat de samenwerking goed was dus moeten we dat maar aannemen maar overeenkomsten met Priske doemen helaas ook op. Die hebben ze ook lang laten bungelen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)