Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

Je ziet sinds Advocaat erbij is wel een heel ander team staan de ruimtes zijn veel kleiner dan een groot deel van het seizoen en ook Wellenreuther speelt weer beter.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 april 2026 om 12:59:

Je ziet sinds Advocaat erbij is wel een heel ander team staan de ruimtes zijn veel kleiner dan een groot deel van het seizoen en ook Wellenreuther speelt weer beter.

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar dat laat onverlet dat Feyenoord een goede Technisch Directeur nodig heeft die gelijk vol aan de bak zal moeten als hij komende maanden gepresenteerd wordt.

Dan kan de huidige 'oplossing' met van Persie als hoofdtrainer en Advocaat als klankbord enigszins beter werken dan de periode ervoor zonder Advocaat; het houdt nog altijd niet over.

Ik heb de wedstrijd van afgelopen zaterdag niet in de Kuip kunnen kijken, maar thuis voor de buis. In het stadion laat ik mij vaak meeslepen door de ambiance en gaat veel van het spel aan mij voorbij. Het was geen slechte wedstrijd van Feyenoord zaterdag, maar ik zag nog steeds veel zaken ontbreken waar inmiddels al wel enige verbetering in zou moeten zitten met een hoofdtrainer/staf die inmiddels al meer dan één jaar in deze samenstelling voor de groep staan.

Dat is niet alleen een diskwalificatie van van Persie als hoofdtrainer, maar ook van figuren als Hake, de Wolf (waar ik als trainer inhoudelijk nooit een hoge pet van opgehad heb), Reijnen, etc.

Ik zie geen plan en afspraken in de omschakeling, Feyenoord zakt wat meer in bij balverlies maar het moment van af-/opjagen lijkt volkomen ongecoordineerd. Spelers lopen terug zonder idee, de tegenstander wordt daarbij niet gehinderd in de aanvalsopbouw. Het is 'terugplooien' en de linies kort op elkaar, en dan als aanval/middenveld kijken naar hoe de verdediging het oplost.

Aanvallend is het nog altijd 'op hoop van zegen', dat begint bij de opbouw zonder vaste patronen.

Trauner speelde, maar wat een wereld van verschil ten opzichte van de tijd waarin hij, Bijlow en Hancko een driehoek vormde die elkaar tot aan de achterlijn de bal comfortabel kon aanspelen. En zij de rust bewaarde in de opbouw. Met backs die zich afwisselend aanboden aan de binnenkant, of iets dieper langs de zijlijn. Met een 6 en/of een 8 die afwisselend vanuit het middenveld kwam aanbieden in de bal, waarbij andere spelers ook al in beweging waren voor een goede voortzetting.

Ik heb Trauner wel 5 keer zien gebaren richting Targhalline dat hij de bal niet moest komen ophalen tussen het centrale duo in. Maar moest wegblijven. En toen Trauner gewisseld werd, en niemand dat meer deed; werd Targhalline achterin aangespeeld en verspeelde hij de bal: 3-1.

Om over de rest van het spel op het middenveld en voorin nog maar te zwijgen. Er zit geen lijn in, ik herken geen enkel patroon en zie geen speler die lijkt te weten wat zijn medespelers van hem verwachten. En vice versa.

Opbouwpatronen kun je trainen, afspraken kun je maken, je kunt beelden van het eigen spel én de tegenstander laten zien om spelers duidelijk te maken welke keuzes wanneer en waar toe leiden. Ik krijg nog altijd het gevoel dat het allemaal zodanig ingewikkeld wordt gemaakt, dat spelers het spoor volledig bijster zijn en niet meer goed weten wát er tijdens de wedstrijd van hen verwacht wordt.

Je wint door doelpunten die geforceerd worden door individuele kwaliteiten; door de snelheid en de drive van Bos. Door het instinct en de klasse van Ueda, die het moment herkent waarop FC Groningen hem teveel ruimte geeft. Door het vermogen van Hadj Moussa drie man te passeren in een telefooncel en daarmee een verdediging uit zijn organisatie te spelen.

Het resultaat was prima, de wedstrijd niet onaardig; maar we moeten nu juist blijven benoemen waar het (nog steeds) aan ontbreekt. Van Persie heeft dit team niet verder ontwikkeld, er is geen progressie geboekt. Advocaat moet zelfs zijn handje vasthouden op de basis-dingen op orde te krijgen.

Met deze constructie moet je niet verder willen, het is tijd voor een betere hoofdtrainer. En gezien de prestaties van de huidige, ligt de lat in dat opzicht niet hoog.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 april 2026, 14:04:40.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)