Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 40 41 42 43

Met migratie is hetzelfde nog nooit zoveel nieuwkomers als dit jaar 18 miljoen mensen nu in NL.
Meteen grenzen dicht wat mij betreft maarja er liggen akkoorden met de europese unie dat we ze maar toelaten.

Arbeidsmigranten uit Polen en Bulgarije zijn mischien nodig, maar al die lui uit niet-westerse landen zonder opleiding niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 oktober 2022, 01:42:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 28 oktober 2022 om 01:32:

Met migratie is hetzelfde nog nooit zoveel nieuwkomers als dit jaar 18 miljoen mensen nu in NL.
Meteen grenzen dicht wat mij betreft maarja er liggen akkoorden met de europese unie dat we ze maar toelaten.

Arbeidsmigranten uit Polen en Bulgarije zijn mischien nodig, maar al die lui uit niet-westerse landen zonder opleiding niet.



Migranten leiden vaak tot lagere lonen. Dat is precies wat deze regering graag wilt. Beter voor het rentenierende bedrijfsleven, maar niet voor de gewone (ondernemende) Nederlander. Alleen kenniswerkers zou ik toelaten, mensen met specifieke vaardigheden die hier nodig zijn. Naar Canadees/Australisch voorbeeld. Voor het plukken van tomaten kunnen ze ook de universiteit Delft of Eindhoven inschakelen, dat proces is automatiseerbaar. Bedrijven zijn lui geworden in Nederland, er wordt alleen maar op de kosten bezuinigd met goedkope uitzendkrachten in plaats van geïnnoveerd. Terwijl wij juist in vroegere glorietijden altijd bekend stonden om ons vernuft en innovatiekracht, toen er nog een tekort was aan werknemers. Jammer dat er in de politiek geen visie en daadkracht meer is, tegenwoordig zijn ze allemaal onderdeel van het grote baantjeskartel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 oktober 2022 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:




Een reden waarom de ECB dat opkoop-programma zolang heeft gevoerd, is om de inflatie aan te wakkeren tot een redelijk, hanteerbaar niveau (de norm is 2% per jaar, daar hebben we meer dan een decenium onder gezeten). Dat lukte niet, andere omstandigheden hielden de rentes en inflatie laag. En nu krijgen we het dubbel en dwars om de oren.

Wie de huidige inflatie in NL bekijkt en daaruit de directe inflatie door de gestegen energiekosten extrapoleert, komt tot 5/6%. Nog steeds historisch hoog, maar men denkt dat bij die energiekosten er sprake is van een piek en op termijn ook weer een daling zal optreden.

Waar de politiek voor moet waken, is dat de hulpprogramma's om de burger te compenseren voor de energiekosten niet resulteert in meer inflatie. Mooi voorbeeld is het VK, waar een aankondiging van een hulpprogramma zonder degelijk financiering (lees: de staat zou moeten bijlenen) direct geleid heeft tot een aanzienlijke devaluatie van de Pond. Dat moet je dus niet willen.

Nederland heeft meer ruimte, onze staatsschuld is niet erg hoog in vergelijking. Echter, het sentiment van de markten is niet bepaald gunstig. Een hulpprogramma moet derhalve in combinatie gaan met een bezuiniging van overheidsuitgaven zodat het (gedeeltelijk) gedekt kan worden. Echter, de huidige regering geeft alleen maar uit.



Weet jij hoe hoog onze staatsschuld is?? :B :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 28 oktober 2022 om 19:49:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 oktober 2022 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:




Een reden waarom de ECB dat opkoop-programma zolang heeft gevoerd, is om de inflatie aan te wakkeren tot een redelijk, hanteerbaar niveau (de norm is 2% per jaar, daar hebben we meer dan een decenium onder gezeten). Dat lukte niet, andere omstandigheden hielden de rentes en inflatie laag. En nu krijgen we het dubbel en dwars om de oren.

Wie de huidige inflatie in NL bekijkt en daaruit de directe inflatie door de gestegen energiekosten extrapoleert, komt tot 5/6%. Nog steeds historisch hoog, maar men denkt dat bij die energiekosten er sprake is van een piek en op termijn ook weer een daling zal optreden.

Waar de politiek voor moet waken, is dat de hulpprogramma's om de burger te compenseren voor de energiekosten niet resulteert in meer inflatie. Mooi voorbeeld is het VK, waar een aankondiging van een hulpprogramma zonder degelijk financiering (lees: de staat zou moeten bijlenen) direct geleid heeft tot een aanzienlijke devaluatie van de Pond. Dat moet je dus niet willen.

Nederland heeft meer ruimte, onze staatsschuld is niet erg hoog in vergelijking. Echter, het sentiment van de markten is niet bepaald gunstig. Een hulpprogramma moet derhalve in combinatie gaan met een bezuiniging van overheidsuitgaven zodat het (gedeeltelijk) gedekt kan worden. Echter, de huidige regering geeft alleen maar uit.



Weet jij hoe hoog onze staatsschuld is?? :B :B



Ja hoezo?

 

+1/-0

Aangezien Mark een paar zetels meer dan Kaag had vergaard kon hij niet anders dan met hun wensen mee te gaan ook al streek hij zijn achterban in de haren. Ik neem aan, dat hij nu het kiezersvolk wil laten zien, dat het Kaag programma niet het ideale is, en dat deze bakzeil gaat halen. Feit is wel dat de staatsschuld van een 118bln naar een draalijke 60 miljoen is gedaald waardoor Mark grote steunprogramma's kon faciliteren. Laten we hopen dat deze kabinet niet meer wordt gekozen, want tante Sigrid heeft eerst de samenstelling gesaboteerd door willens en wetens niet met de CHU te willen regeren, waarna ze haar vriendin van Ollongren ingeseind heeft dat ze Covid heeft, terwijl dat via mobiel van Ollongren hoort te verlopen, en pontificaal de info over Omzigt naar buiten gaat. Schitterend zoals de twee vrouwen de kabinetssamenstelling hebben lopen te saboteren. Een staaltje van nieuwe poltiek bedrijven.

 

+1/-0

PVV-leider Geert Wilders heeft stevig uitgehaald naar D66-leider Sigrid Kaag. Wilders vindt het ongekend dat Kaag 'zwetst' over 'CO2-nonsens' in tijden van een economische crisis. Volgens de PVV-voorman moet de minister van Financiën zich meer bezig houden met de economie van Nederland.

Minister Kaag roept Nederlanders dan ook op om in actie te komen en groenere leefstijl aan te nemen: 'Dit is hét moment om nog bewuster te leven, minder CO2 uit te stoten en meer (energie) te besparen. Dat is goed voor ons allemaal, een groener Nederland én onze portemonnee. Kom ook in actie!'

De oproep van de minister raakt een gevoelige snaar bij PVV-voorman Geert Wilders, die van mening is dat er urgentere problemen spelen op dit moment.

'Mensen hebben geen cent te makken, kunnen de boodschappen niet meer betalen, durven de verwarming niet aan te zetten, hebben geen geld voor ‘n nieuwe jas voor hun kinderen en jij zwetst over CO2-nonsens, als een wereldvreemde van de werkelijkheid losgezongen elitaire neppolitica', aldus Wilders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 november 2022 om 23:54:

PVV-leider Geert Wilders heeft stevig uitgehaald naar D66-leider Sigrid Kaag. Wilders vindt het ongekend dat Kaag 'zwetst' over 'CO2-nonsens' in tijden van een economische crisis. Volgens de PVV-voorman moet de minister van Financiën zich meer bezig houden met de economie van Nederland.

Minister Kaag roept Nederlanders dan ook op om in actie te komen en groenere leefstijl aan te nemen: 'Dit is hét moment om nog bewuster te leven, minder CO2 uit te stoten en meer (energie) te besparen. Dat is goed voor ons allemaal, een groener Nederland én onze portemonnee. Kom ook in actie!'

De oproep van de minister raakt een gevoelige snaar bij PVV-voorman Geert Wilders, die van mening is dat er urgentere problemen spelen op dit moment.

'Mensen hebben geen cent te makken, kunnen de boodschappen niet meer betalen, durven de verwarming niet aan te zetten, hebben geen geld voor ‘n nieuwe jas voor hun kinderen en jij zwetst over CO2-nonsens, als een wereldvreemde van de werkelijkheid losgezongen elitaire neppolitica', aldus Wilders.



Volledig eens met Geert. Onzinnig om burgers aan te spreken op minder CO2 als allerlei grootverbruikers niet eens belast worden en gewone burgers de rekeningen niet eens meer kunnen betalen door het beleid van partijen zoals D66 en VVD. De wereld op zijn kop. Liberale partijen zoals D66 zijn echt volledig het spoor bijster. Ook hun rechtse plannen van privatiseringen en meer marktwerking in de zorg, en flexibilisering van de arbeidsmarkt zijn niet te volgen. Wat mij betreft worden deze reserve VVD-ers zo snel mogelijk weer gedecimeerd bij de volgende verkiezingen.

 

+1/-0

Zo zie je maar dat het allemaal een kwestie is van perspectief. Ik vind VVD meer een 'reserve-D66' dan andersom. Rutte heeft echt een ruk in de richting van D'66 gemaakt om deze coalitie mogelijk te maken. Hij vreet uit Kaags hand.

Ik vind D'66 ook helemaal niet liberaal, en de VVD overigens ook niet meer. De rol van de overheid is afgelopen jaren onder hun leiding alleen maar gegroeid, net als die overheid zelf. En de tendens is ook dat er telkens weer naar ze gekeken wordt en ze geacht wordt in te grijpen bij alle problemen die in de samenleving bestaan.

Het liberalisme betekent niet alleen dat je een grote mate van vrijheid hebt in die zin dat de overheid je niet beperkt, maar ook dat er een grote mate van zelfredzaamheid wordt verwacht. Je overheid kan niet alles voor je oplossen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 november 2022 om 12:07:

Zo zie je maar dat het allemaal een kwestie is van perspectief. Ik vind VVD meer een 'reserve-D66' dan andersom. Rutte heeft echt een ruk in de richting van D'66 gemaakt om deze coalitie mogelijk te maken. Hij vreet uit Kaags hand.

Ik vind D'66 ook helemaal niet liberaal, en de VVD overigens ook niet meer. De rol van de overheid is afgelopen jaren onder hun leiding alleen maar gegroeid, net als die overheid zelf. En de tendens is ook dat er telkens weer naar ze gekeken wordt en ze geacht wordt in te grijpen bij alle problemen die in de samenleving bestaan.

Het liberalisme betekent niet alleen dat je een grote mate van vrijheid hebt in die zin dat de overheid je niet beperkt, maar ook dat er een grote mate van zelfredzaamheid wordt verwacht. Je overheid kan niet alles voor je oplossen.



Grappig inderdaad, het perspectief verschilt. In dit kabinet ben ik het met je eens dat Rutte zich opstelt als een halve D66-er, maar uiteindelijk zijn het allebei liberale partijen in mijn ogen. Wat mij betreft is de overheid niet dé oplossing voor alles, maar de vrije markt is dat evenmin. In de afgelopen decennia is veel van de verzorgingsstaat geprivatiseerd onder Paars, Balkenende en de Rutte kabinetten. Veel is aan de markt gelaten, zoals bijvoorbeeld de energieleveranciers, ik zie daar het nut niet van in. Het is inefficiënt, het kost veel geld en je levert alle invloed in.

Een PVV dat meer nadruk legt op het sociale zie ik liever dan de liberalen van D66, JA21 of een VVD. Er moet gezorgd worden voor de gewone hardwerkende Nederlander, werken hoort te lonen. Flexibiliseren van de arbeidsmarkt, meer immigranten, privatiseren van het OV en de zorg, zelfredzaamheid van het individu zonder oog voor de gemeenschap, woke gender neutrale wc's ("je moet jezelf kunnen zijn" ) , het zijn allemaal liberale oplossingen waar ik niet zo veel van moet hebben.

Een ding ben ik wel met je eens, dat de overheid groter is geworden. Maar de verkeerde kant op. Het barst van de ambtenaren die allerlei plannen verzinnen en zich met dingen als duurzaamheid en inclusiviteit bezig houden. Wat mij betreft is een grote overheid nodig, maar dit soort mensen zouden dan gewoon ouderwets functies in de zorg, politie, leger, en onderwijs moeten uitvoeren.

 

+1/-0

Wat in Nederland onder het begrip 'liberalisme' wordt geschaard, heeft daar slechts gedeeltelijk raakvlakken/overlap mee. Maar dat heb je wereldwijd. In de VS ben je als 'liberal' een omhooggevallen D66'er, voor zover mensen met zulke opvattingen daar bestaan.

Ik heb gemakkelijk praten, maar word het liefste met rust gelaten door de overheid. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik de overheid nog nooit nodig heb gehad, dat wil ik ook graag zo houden. Ik vind het ook geen enkel probleem dat ik (veel) belasting betaal om ervoor te zorgen dat zaken in dit land goed geregeld zijn en mensen die het zelf niet kunnen rooien geholpen worden. Die mate van solidariteit heb ik wel in mijn donder.

Het schoen gaat wringen op het moment dat de basis waarvan ik vind dat de overheid die op orde moet hebben naar de klote gaat, en de overheid druk bezig is met allemaal zaken die ik veel minder van belang vindt.

Dan betrap ik mezelf erop dat ik denk; decimeer die overheid en breng de belastingen omlaag. Als het geld toch niet gaat naar het repareren van het dak en het verhelpen van die lekkage, hoeven we er ook geen zonnepanelen op te installeren.

Ik betaal uit eigen zak wekelijks een tas boodschappen voor een school waar een familielid van mij werkt, waar kinderen zonder ontbijt door ouders naartoe worden gestuurd. Ik hoef daar niets voor terug, als helemaal geen bedankje. Van niemand. Ik stop er ook direct mee als ik het niet meer anoniem kan doen. Maar ik vind het een schande dat wij het als samenleving zover hebben laten komen.


Of we zijn doorgeslagen in het privatiseren durf ik niet keihard te stellen voor alle sectoren die afgelopen decennia eraan hebben moeten geloven. Het is heel verleidelijk te doen alsof het voor de privatisatie allemaal veel beter was, er was toen ook genoeg te klagen. Veel geprivatiseerde sectoren zijn ook maar 'half' overgelaten aan de vrije markt. Nederland is voor hybride compromis varianten gegaan in sommige gevallen; liggen de problemen dan aan de markt, of juist aan de overheid die de markt zijn werk niet laat doen?

Bepaalde zaken moet je niet aan de vrije markt overlaten. Dat ben ik volledig met je eens. Daar moet de overheid wellicht de touwtjes weer strakker in handen nemen. Maar dat gebeurt nu niet weloverwogen, maar in een paniekerige reflex doordat er een crisis ontstaat. Dat lijkt me nooit een erg goede basis van zo'n verregaande keuze.

 

+1/-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2022 om 09:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 28 oktober 2022 om 19:49:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 oktober 2022 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:




Een reden waarom de ECB dat opkoop-programma zolang heeft gevoerd, is om de inflatie aan te wakkeren tot een redelijk, hanteerbaar niveau (de norm is 2% per jaar, daar hebben we meer dan een decenium onder gezeten). Dat lukte niet, andere omstandigheden hielden de rentes en inflatie laag. En nu krijgen we het dubbel en dwars om de oren.

Wie de huidige inflatie in NL bekijkt en daaruit de directe inflatie door de gestegen energiekosten extrapoleert, komt tot 5/6%. Nog steeds historisch hoog, maar men denkt dat bij die energiekosten er sprake is van een piek en op termijn ook weer een daling zal optreden.

Waar de politiek voor moet waken, is dat de hulpprogramma's om de burger te compenseren voor de energiekosten niet resulteert in meer inflatie. Mooi voorbeeld is het VK, waar een aankondiging van een hulpprogramma zonder degelijk financiering (lees: de staat zou moeten bijlenen) direct geleid heeft tot een aanzienlijke devaluatie van de Pond. Dat moet je dus niet willen.

Nederland heeft meer ruimte, onze staatsschuld is niet erg hoog in vergelijking. Echter, het sentiment van de markten is niet bepaald gunstig. Een hulpprogramma moet derhalve in combinatie gaan met een bezuiniging van overheidsuitgaven zodat het (gedeeltelijk) gedekt kan worden. Echter, de huidige regering geeft alleen maar uit.



Weet jij hoe hoog onze staatsschuld is?? :B :B



Ja hoezo?



Ja, wat denk je nou, dit staat er o.a. Nederland heeft meer ruimte, onze staatsschuld is niet erg hoog in vergelijking.

Ik weet niet wat onze staatsschuld is, een ding is wat ik wel weet dat dit het slechtste kabinet in jaren, gestopt en een doorstart gemaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 02 november 2022 om 23:01:

(...)Ja, wat denk je nou, dit staat er o.a. Nederland heeft meer ruimte, onze staatsschuld is niet erg hoog in vergelijking.

Ik weet niet wat onze staatsschuld is, een ding is wat ik wel weet dat dit het slechtste kabinet in jaren, gestopt en een doorstart gemaakt.



Ik snapte je vraag niet, in de context van mijn reactie was de exacte hoogte van de Nederlandse staatsschuld ook helemaal niet relevant. Behalve dat deze significant lager is (in verhouding tot de overheidsuitgaven) dan in Engeland. Daar leidde de aankondiging van een hulpprogramma van de overheid in combinatie met belastingverlagingen tot grote onrust op de financiele markt, een devaluatie van de Pond en (uiteindelijk) inmiddels ook tot het vertrek van Liz Truss.

Mijn punt is dat Nederland met de huidige sentimenten in de markt er verstandig aan doet eventuele extra overheidsuitgaves goed te onderbouwen, omdat het anders averechts kan werken. Zoals in Engeland. Wat Nederland wel voor heeft op Engeland, is de hoogte van onze staatsschuld. Eventuele financiering van extra budgetoverschrijdende overheidsuitgaves (lees; oplopen staatsschuld) zal daardoor een minder heftig effect hebben. We hebben de 'ruimte' om bij te lenen.

Betekent niet dat ik daar voorstander van ben, integendeel. Ik vind dat onze regering altijd tot doel moet hebben de begroting sluitend te houden; inkomsten en uitgaven in balans. Er lijkt soms geen enkele intentie bij coalities om dat voor elkaar te krijgen, andermans geld uitgeven gaat te makkelijk.

Ik ben het met je eens dat het huidige kabinet dramatisch is. Ik zie echter weinig haalbare alternatieven. Ook als ze zou vallen en er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven, zal een uitslag niet zodanig zijn dat er een betere coalitie mogelijk is.

Zolang incapabelen de touwtjes in handen hebben, zou ik het liefste zien dat er zo min mogelijk uitgegeven werd. Ik vertrouw er niet op dat die miljarden goed terechtkomen.

 

+1/-0

Ik reageer maar niet te veel, als je alles volgt ook de tweede kamer op de dag en s' avonds dan komen er geen goede gedachte bij mij naar boven.

Als je alles eens op een rijtje zet wat dit kabinet aan verkeerde keuzes hebben gemaakt, en je laat alles eens goed tot je doordringen dan is er voor mij geen plaats meer voor één van de partijen die nu in de regering zitten voor een volgend kabinet.

Wie dan wel, dat gaat moeilijk worden.

 

+1/-0

Dat de PVV nog steeds bij voorbaat door Rutte wordt uitgesloten zegt ook veel alleen omdat het toen is foutgelopen in Rutte I.

 

+1/-0

Ik ben niet speciaal voor de PVV maar Rutte 1 is al een aantal jaren geleden, mensen groeien in hun werk als je niet alleen voor je eigen belang zit. Dit gebruiken ze omdat de PVV uit de EU wil en tegen de teveel immigranten is, Wiegel liet jaren terug ook zijn eigen partij vallen.

Ik vind politiek een moeilijk onderwerp voordat je het weet heb je een stempel en ook een meningsverschil die in het forum kan uitgroeien.

 

+1/-0

Over politiek kunnen we hier toch net zo goed discussiëren als over Feyenoord?

Een stempel hier van andere reagluurders interesseert mij niks, wie op basis van uitlatingen op dit forum denkt een beeld te kunnen vormen van wie ik ben; zal van een koude kermis thuiskomen. Op het oude forum werd ik volgens mij als behoorlijk rechts gezien en dat ben ik nog steeds.

Ik vind het best

Anderzijds, jezelf inhouden is niet altijd slecht.

Als ik nu lees dat ‘we’ onze excuses gaan maken voor de slavernij, en zelfbenoemde ‘belanghebbenden’ uit oa. Suriname er als de kippen bij zijn om te stellen dat dit slechts het begin is en er gelapt moet gaan worden, weet ik al dat het overgrote deel van Nederland mijn mening hierover als racistisch zal zien. Dus ik houd hem wel voor me…

Ik zie in ieder geval geen enkele morele verplichting om zoveel eeuwen na dato nog sorry te zeggen voor iets wat mijn verre voorouders ooit uitgevroten hebben. Iets wat achteraf gezien ongelofelijk abject, inhumaan en misdadig was; maar toentertijd gemeengoed over de gehele wereld.

Over de verlangde herstelbetalingen zeg ik verder niks.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 november 2022 om 20:20:

Over politiek kunnen we hier toch net zo goed discussiëren als over Feyenoord?

Een stempel hier van andere reagluurders interesseert mij niks, wie op basis van uitlatingen op dit forum denkt een beeld te kunnen vormen van wie ik ben; zal van een koude kermis thuiskomen. Op het oude forum werd ik volgens mij als behoorlijk rechts gezien en dat ben ik nog steeds.

Ik vind het best

Anderzijds, jezelf inhouden is niet altijd slecht.

Als ik nu lees dat ‘we’ onze excuses gaan maken voor de slavernij, en zelfbenoemde ‘belanghebbenden’ uit oa. Suriname er als de kippen bij zijn om te stellen dat dit slechts het begin is en er gelapt moet gaan worden, weet ik al dat het overgrote deel van Nederland mijn mening hierover als racistisch zal zien. Dus ik houd hem wel voor me…

Ik zie in ieder geval geen enkele morele verplichting om zoveel eeuwen na dato nog sorry te zeggen voor iets wat mijn verre voorouders ooit uitgevroten hebben. Iets wat achteraf gezien ongelofelijk abject, inhumaan en misdadig was; maar toentertijd gemeengoed over de gehele wereld.

Over de verlangde herstelbetalingen zeg ik verder niks.



Wat mij betreft moet je met iedereen een politieke discussie kunnen voeren op inhoud.

Ik zie mezelf niet als (economisch) rechts maar als onafhankelijk, ik kan het prima vinden met (extreem) rechtse mensen. Ook met progressieve mensen overigens, maar die zijn vaak toch wat moralistischer. Economisch hebben progressieve mensen in mijn ogen vaak een punt, maar ze drijven veel te ver door met al dat geneuzel over identiteit.

Tegenwoordig stoor ik me steeds meer aan die opgedrongen liberale wokeness van jezelf kunnen/moeten zijn, zoals met die ophef over Kökcü die een kleurenband weigert en met al die nadruk op genderneutrale wc's. Prima dat je lhbti nog wat bent, maar ik kan me volledig vinden in iemand die zich even niet wil associëren met die kleurenkermis. Tegenwoordig is die auteur van Harry Potter conservatief omdat ze vindt dat mannen geen vrouwen kunnen zijn. Nou zoveel geks zegt ze toch niet als je kijkt naar de biologie van mensen?

Dat Nederland z'n excuses aanbied vind ik prima, het zijn eigenlijk gewoon loze woorden vanuit onze generatie die hier niets mee te maken heeft. Maar het is allemaal wat overdreven. Moeten de Italianen dan nog excuses gaan aanbieden voor het slaaf maken van Noord-Europeanen? Wat een onzin zeg.

Herstelbetalingen vind ik al helemaal een slecht idee, dan is er geen houden meer aan wat je allemaal kan gaan claimen als je maar ver genoeg terug gaat in de historie.

Als dat mij een racist maakt, so be it. Ik denk dat het gezonde verstand moet terugkeren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 04 november 2022 om 17:52:

Ik ben niet speciaal voor de PVV maar Rutte 1 is al een aantal jaren geleden, mensen groeien in hun werk als je niet alleen voor je eigen belang zit. Dit gebruiken ze omdat de PVV uit de EU wil en tegen de teveel immigranten is, Wiegel liet jaren terug ook zijn eigen partij vallen.

Ik vind politiek een moeilijk onderwerp voordat je het weet heb je een stempel en ook een meningsverschil die in het forum kan uitgroeien.



Uit de EU en terug naar de gulden klinkt leuk, maar Wilders weet wel dat daar niet veel draagvlak voor is in het bedrijfsleven. Onder de bevolking mischien wel, maar een Nexit lijkt me niet haalbaar.

 

+1/-0

Wij lopen nu wel aan het handje van de EU, die bepalen dat wij duizenden mensen moeten binnenlaten terwijl de woningnood zeer groot is.
Ik heb niets tegen vluchtelingen, maar wat denk je van Australié, Canada, Nieuw Zeeland, en de VS.

De mensen die van een uitkering moeten leven hebben amper te eten hier en vaak een matig tot slechte woning, de mensen die naar Holland komen krijgen een huis met alles erop en erin, en een uitkering.

Dit kan je toch niet uitleggen aan de mensen in ons eigen land, die geen geld hebben, en jonge mensen kunnen niet samen gaan wonen (trouwen) er zijn niet genoeg huizen.

Je krijg straks een Europese Bank, een Europees leger, en dat gaat nog verder.

Ook zijn wij meegesleept in een oorlog, met als gevolg dure energie en brandstof voor je auto en vrachtwagens omdat de diesel straks niet meer is te verkrijgen.

En wat krijg je dan, het vervoer van goederen en voedsel komt stil te liggen. vertel mij wat over de EU en ............

Ik zal wel negatief zijn maar je gaat het straks toch meemaken dan zien wij elkaar op dit forum.

Sorry voor mijn stellige standpunt, maar ik ben heel boos nog niet voor mijn zelf ik heb het goed en help waar ik kan.

De boeren moeten weg vanwege de opdracht vanuit Europa.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 40 41 42 43

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen