Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Duitsland ligt bijna op haar gat de AFD gaat hiervan profiteren kan niet anders. Vergeet niet Trump zijn vader Fred Trump was ook een Duitser sprak de taal vloeiend Donald heeft een band met het land de belangrijkste economie in Europa cruciaal voor ons ook.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 01:38:

Duitsland ligt bijna op haar gat de AFD gaat hiervan profiteren kan niet anders. Vergeet niet Trump zijn vader Fred Trump was ook een Duitser sprak de taal vloeiend Donald heeft een band met het land de belangrijkste economie in Europa cruciaal voor ons ook.

Donkerbruine tijden liggen in het verschiet.

Dit bericht is gewijzigd op 8 november 2024, 07:35:27.

+1/-0

Knakkie schreef op 08 november 2024 om 06:54:

Gisteren in Amsterdam was dat goed te zien ja :verlegen

+1/-0

FR North schreef op 08 november 2024 om 09:01:

(...)

Bizar wat daar plaatsvond, dat was (zonder overdrijven) echt een racistische heksenjacht. Het valt me alles mee dat Halsema spreekt van anti-semitische aanvallen; die heeft er normaliter een handje van om dit soort incidenten te bagatelliseren. Valt me echt mee dat ze het niet op supportersgeweld gooit.

De NOS spreekt vanochtend van Pro-Palestijnse relschoppers. Fout. Dit is op geen enkele wijze demonstreren/aanvallen tegen de staat Israel, maar een vorm van terreur waarin een bevolkingsgroep over de kling wordt gejaagd vanwege hun nationaliteit/ras.

Niet elk standpunt gericht tegen Israel is anti-semitsch. De aanvallen van gisteravond waren dat wel.

Nu gaat de boel onderzocht worden, en kun je er vergif op innemen dat een (uiteindelijk) rapport de afkomst van dit tuig onder het tapijt gaat vegen. Amsterdam zal niet benoemen dat het vooral Arabische en Noord-Afrikaanse jongeren waren, met een Islamitische achtergrond.

Zoals vorige week Amsterdam (bij monde van loco-burgemeester Moorman) bij het herdenken van de moord op van Gogh 20 jaar geleden de Islamitische signatuur volledig negeerde. Nee, hij werd vermoord 'vanwege zijn idee van vrijheid'. Aldus de PvdA-wethouder.

PARDON?!?

Nee, niet vanwege zijn idee van vrijheid. Theo van Gogh werd vermoord, vanwege zijn kritiek op de Islam. Omdat binnen de Islamitische cultuur, het fundamentele recht om te zeggen wat je vindt en denkt; niet geaccepteerd wordt. De vrijheid van meningsuiting is van ons allemaal, dat is niet enkel van Gogh's idee. Dat een bestuurder op deze wijze impliciet afstand neemt van een grondrecht, vind ik zeer ernstig. Maar je hoort er niemand over.

Amsterdam is echt verloren, enge boel daar. Eng bestuur.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 november 2024 om 11:30:

(...)

Bizar wat daar plaatsvond, dat was (zonder overdrijven) echt een racistische heksenjacht. Het valt me alles mee dat Halsema spreekt van anti-semitische aanvallen; die heeft er normaliter een handje van om dit soort incidenten te bagatelliseren. Valt me echt mee dat ze het niet op supportersgeweld gooit.

De NOS spreekt vanochtend van Pro-Palestijnse relschoppers. Fout. Dit is op geen enkele wijze demonstreren/aanvallen tegen de staat Israel, maar een vorm van terreur waarin een bevolkingsgroep over de kling wordt gejaagd vanwege hun nationaliteit/ras.

Niet elk standpunt gericht tegen Israel is anti-semitsch. De aanvallen van gisteravond waren dat wel.

Nu gaat de boel onderzocht worden, en kun je er vergif op innemen dat een (uiteindelijk) rapport de afkomst van dit tuig onder het tapijt gaat vegen. Amsterdam zal niet benoemen dat het vooral Arabische en Noord-Afrikaanse jongeren waren, met een Islamitische achtergrond.

Zoals vorige week Amsterdam (bij monde van loco-burgemeester Moorman) bij het herdenken van de moord op van Gogh 20 jaar geleden de Islamitische signatuur volledig negeerde. Nee, hij werd vermoord 'vanwege zijn idee van vrijheid'. Aldus de PvdA-wethouder.

PARDON?!?

Nee, niet vanwege zijn idee van vrijheid. Theo van Gogh werd vermoord, vanwege zijn kritiek op de Islam. Omdat binnen de Islamitische cultuur, het fundamentele recht om te zeggen wat je vindt en denkt; niet geaccepteerd wordt. De vrijheid van meningsuiting is van ons allemaal, dat is niet enkel van Gogh's idee. Dat een bestuurder op deze wijze impliciet afstand neemt van een grondrecht, vind ik zeer ernstig. Maar je hoort er niemand over.

Er is veel woede en onvrede onder de pro-Palestijnse bevolking. 80 jaar geleden waren het de westerse landen die aan massamoord hebben gedaan. Dat hebben de moslims niet gedaan. Uit schuldgevoel krijgt het volk Israel een voorkeursbehandeling. De moord op van Gogh is niet goed te praten, maar er zijn altijd gekken die bereid zijn een moord te plegen. Terecht dat deze persoon levenslang gekregen heeft. Het zal toch enigszins afschrikken.

+1/-0

Amsterdamse taxi chauffeurs zijn al vele jaren gajes verbaast me niks deze georganiseerde pogrom.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 12:20:

Amsterdamse taxi chauffeurs zijn al vele jaren gajes verbaast me niks deze georganiseerde pogrom.

Vroegguh niet hoor maar sinds het vrijgeven van de taximarkt zijn de (behoorlijk) Nederlands sprekende taxichauffeurs op de vingers van één hand te tellen.

+1/-0

Knakkie schreef op 08 november 2024 om 06:54:

Hoe vervelend ook weer een paar zetels erbij voor PVV. De maat is vol immigranten maken de dienst uit in Europese steden.

+1/-0

kees592 schreef op 08 november 2024 om 11:53:

(...)

PARDON?!?

Er is veel woede en onvrede onder de pro-Palestijnse bevolking. 80 jaar geleden waren het de westerse landen die aan massamoord hebben gedaan. Dat hebben de moslims niet gedaan. Uit schuldgevoel krijgt het volk Israel een voorkeursbehandeling. De moord op van Gogh is niet goed te praten, maar er zijn altijd gekken die bereid zijn een moord te plegen. Terecht dat deze persoon levenslang gekregen heeft. Het zal toch enigszins afschrikken.

Kees heeft wel een verklaring voor de Jodenjacht van gisteravond.
Net als 80 jaar geleden toen zoveel Nederlanders massaal collaboreerden en wel begrip konden opbrengen voor wat er met de joden gebeurde want die joden hadden het er ook wel naar gemaakt volgens veel brave burgers. Nederland is nog steeds een van de meest antisemitische landen van Europa, alleen komt het openlijke antisemitisme nu van Turkse, Marokkaanse en Arabische kant.

+1/-0

Knakkie schreef op 08 november 2024 om 12:41:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 12:20:

Vroegguh niet hoor maar sinds het vrijgeven van de taximarkt zijn de (behoorlijk) Nederlands sprekende taxichauffeurs op de vingers van één hand te tellen.

Klopt. Hier in het noorden zijn er nog veel nette chauffeurs, maar daar is het wild west.

+1/-0

(...)

PARDON?!?

Eens, ik walgde vroeger van dat voortdurende geneuzel over normen en waarden van Balkenende en het CDA. De spruitjeslucht die eromheen hing, zum kotsen. Maar ik denk achteraf dat het goed zou zijn geweest voor Nederland als er misschien nog meer nadruk op zou zijn gelegd. Het is de spuigaten uitgelopen met het verlies aan normen en waarden, we zijn veel te tolerant geweest.

Enerzijds door de liberalisering van de maatschappij, waarbij het ieder voor zich is geworden en waarin alleen het individu en identiteit nog telt (met de gemeenschap als grote verliezer). Probeer nog maar eens iemand te corrigeren, dat wordt nauwelijks nog geaccepteerd. Elke vorm van gezag wordt tegenwoordig ondermijnd.

Anderzijds, door de massa-immigratie en het goedpraten van culturen zoals die van de Islam waarin onze westerse waarden totaal niet serieus wordt genomen en zelfs wordt veracht. Amsterdam is daarvan een goed voorbeeld. Dit laatste is misschien het voornaamste probleem op dit moment voor Nederland, maar het is mede mogelijk gemaakt door het liberale idee dat elke tere zieltje of elk subgroepje met een woke micro identiteit maximale vrijheid hoort te hebben en beschermd moet worden van de normerende gemeenschap.

Ik hoop als linkse burger dat de rechtse regering het gezag kan herstellen en gaat beginnen met het aanpakken van deze Islamitische relschoppers. Er is een correctie nodig.

+1/-0

Ik vermoed dat Halsema gaat aftreden.

+1/-0

Israëlische president spreekt met koning na geweld Amsterdam
08 nov , 11:25

Koningshuis

De Israëlische president Isaac Herzog heeft met koning Willem-Alexander gesproken na de aanvallen op Israëlische voetbalsupporters in Amsterdam. Dat schrijft het kantoor van Herzog in een bericht op X en wordt bevestigd door de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).

Tijdens het gesprek veroordeelde Willem-Alexander volgens het kantoor van Herzog de gebeurtenissen en sprak hij zijn "afschuw en schok" uit over deze daden. "We hebben de Joodse gemeenschap in Nederland in de Tweede Wereldoorlog in de steek gelaten, en gisteravond hebben we opnieuw gefaald", zou Willem-Alexander volgens het kantoor van Herzog hebben gezegd. De RVD bevestigt enkel dat er contact is geweest en zegt later vrijdag met een bericht te komen.
In het gesprek eiste Herzog dat de Nederlandse autoriteiten er "alles aan doen" om de veiligheid van Joden en Israëliërs in het land te waarborgen. Ook riep hij op tot de onmiddellijke evacuatie van alle Israëliërs die willen terugkeren.

+1/-0

'Het Westen' (bij gebrek aan een betere omschrijving) heeft over de eeuwen heen een aanzienlijk track-record opgebouwd van genocides, dodelijke verdeel- en heerspolitiek, en andere monstrueuse activiteiten. Het Midden-Oosten is daar slechts een voorbeeld van.

Ik beschuldig moslims niet van de Holocaust. Waar hun religie tot verworden is, is een verzameling van onverdraagzame, onderdrukkende dogma's die (dodelijk) geweld rechtvaardigen tegen eenieder die wenst op een andere wijze zijn/haar leven te leiden. En dan gaat het niet enkel over de extremistische stromingen binnen de Islam, in zijn totaliteit is de Islam intolerant jegens anders-denkenden.

Dat geldt voor meer 'wereldgodsdiensten', zeker ook voor Christendom en het Joodse geloof. De maatschappijen in landen met een Joods-/Christelijke grondslag zijn echter religieus-geemancipeerd, het gros van de bevolking scheidt haar geloofsbelijding en politieke opvattingen en de staten zelf kennen diezelfde scheiding tussen kerk en openbaar bestuur. Geloven is een onafhankelijk, individueel recht geworden.

De Islam slaat voor een totalitaire theocratie, vrijwel ongeacht hoe streng het geloof belijd wordt.

Overigens moeten we niet doen en denken alsof dat anti-semitsche tuig van gisteravond vrome moslims zijn. Integendeel. Maar hun islamitische achtergrond ligt wel ten grondslag aan de haat die zij voelen, wordt via de media uit land van herkomst en in moskee'en aangewakkerd.

Zoals in de aanloop naar 20 jaar geleden Theo van Gogh vanaf dezelfde plaatsen werd afgeschilderd als een gevaarlijke gek, iemand tegen wie geweld was toegestaan vanwege zijn kritiek op de Islam en (in het bijzonder) zijn werk met Ayaan Hirschi Ali.

We kunnen de situatie in het Midden-Oosten en de invloed die dat heeft op onze maatschappelijke veiligheid blijven benoemen. Maar het mijn inziens slechts het topje van de ijsberg, het onderliggende probleem wat wij in Nederland hebben met de Islam is veel complexer en op den duur veel groter.

We spreken er schande van als degene die ons daarvoor waarschuwen worden vermoord, maar tegelijkertijd doen we er helemaal niets tegen en kijken we de andere kant op. Uit een panische angst dat we wellicht voor intolerant worden aangezien. Of de volgende zijn, die laf wordt afgeslacht.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 13:41:

En dan zelf afscheid nemen van dat enorme monumentale pand aan de grachtengordel? Dat salaris van anderhalve ton? Ik zie het niet gebeuren.

De rangen worden gesloten. Straks gaan alle andere burgemeesters hun steun uitspreken. En klaar.

Op naar de volgende totale faal van dit incapabele sujet.

+1/-0

Zelfs 800 agenten uit het hele land kunnen de orde niet handhaven tijd voor het leger.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 november 2024 om 14:28:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 13:41:

En dan zelf afscheid nemen van dat enorme monumentale pand aan de grachtengordel? Dat salaris van anderhalve ton? Ik zie het niet gebeuren.

De rangen worden gesloten. Straks gaan alle andere burgemeesters hun steun uitspreken. En klaar.

Op naar de volgende totale faal van dit incapabele sujet.

Moeten er dan eerst doden vallen?

+1/-0

Germany's far-right AfD looks to capitalize on snap election
Hans Pfeifer
11/08/2024November 8, 2024
Amid Germany's collapsing coalition government, the far-right, anti-immigration AfD party may get the snap election it has demanded for months. Though unlikely to govern, how does the AfD want to reach German voters?

https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/german-coalition-government-collapse-far-right-afd-capitalize-on-snap-election/a-70733324link

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 14:50:

(...)Moeten er dan eerst doden vallen?

Wat mij betreft zeker niet. Maar Halsema zou niet de eerste pluche-plakker zijn die blijft zitten tot er meerdere kalveren verdronken zijn, en de (beer)put wagenwijd open houdt.

Ze heeft zich al meermaals incapabel getoond in het beschermen van de veiligheid en waarborgen van de openbare orde. Haar grote probleem is haar onvermogen om als burgemeester boven de partijen te staan en partij-onafhankelijk te zijn.

Door haar persoonlijke politieke opvattingen, die een activistische grondslag hebben, blijft ze constant verzanden in het faciliteren en geringschatten van protesten die op voorhand een groot risico op geweldadige escalatie hebben.

Ze is in dat opzicht hardleers, en bevooroordeeld. Dat de autoriteiten het zo uit de klauwen hebben laten lopen gisteravond was niet voor het eerst. En zal zolang deze burgemeester in Amsterdam het bewind voert ook niet de laatste keer zijn.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 november 2024 om 15:34:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2024 om 14:50:

(...)Moeten er dan eerst doden vallen?

Wat mij betreft zeker niet. Maar Halsema zou niet de eerste pluche-plakker zijn die blijft zitten tot er meerdere kalveren verdronken zijn, en de (beer)put wagenwijd open houdt.

Ze heeft zich al meermaals incapabel getoond in het beschermen van de veiligheid en waarborgen van de openbare orde. Haar grote probleem is haar onvermogen om als burgemeester boven de partijen te staan en partij-onafhankelijk te zijn.

Door haar persoonlijke politieke opvattingen, die een activistische grondslag hebben, blijft ze constant verzanden in het faciliteren en geringschatten van protesten die op voorhand een groot risico op geweldadige escalatie hebben.

Ze is in dat opzicht hardleers, en bevooroordeeld. Dat de autoriteiten het zo uit de klauwen hebben laten lopen gisteravond was niet voor het eerst. En zal zolang deze burgemeester in Amsterdam het bewind voert ook niet de laatste keer zijn.

Ze was nu wel erg hard in haar woorden ze zit tussen twee kampen natuurlijk close met de Joodse mensen in haar stad maar durft zich ook niet tehard uit telaten over het extremisme gevoed door blinde haat vanuit een geloof.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek