Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Groningen: -
Onwijs goeie voetballer. Dit zijn wel met Buanonotte de namen die je hoopt te zien komen.
Al zou ik het niet snappen want prio ligt bij wingbacks en bij goeie middenvelder.
Zou dit verkoop Hancko betekenen?
Hij kost 20m btw. Ons record staat op 8.3m als inkomende aankoop. Ik geloof het nog niet helemaal.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.173
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 01:49:
Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 10:00:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 01:49:
Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.
Dit is exact mijn idee. Sepp van de Berg is een groot talent, maar ik vraag me serieus af of die genoemde 20M waard is. Dat de scouting met PSV niet met goedkopere en betere opties op de proppen komt, verbaast mij niks. Zo werken zij.
Maar Feyenoord heeft afgelopen seizoenen mij meer verrast (positief!) met aankopen. Niet dat ik op enigerwijze een norm vertegenwoordig, maar ik denk wel dat je als club voor die 'onbekendheid' minder betaalt. Of andersom, bij bekendere namen betaal je daar ook voor en wordt waarde-creatie lastiger.
Toch denk ik ook dat Feyenoord op den duur meer moet gaan betalen voor spelers, omdat je dan ook meer kan vragen voor spelers.
Of van de Berg de speler is/wordt waar we straks 40/50M + voor kan gaan vragen?
Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2024, 11:01:54.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 3.568
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 11:59:
Dat zeg ik toch ook? Hogere uitgaande transfersommen in absolute zin kun je eigenlijk alleen maar bereiken door ook meer te gaan betalen voor de spelers in kwestie. Dat houdt in dat je ze in een andere fase van hun ontwikkeling inkoopt, en dan 'verder' brengt in hun ontwikkeling/prestaties.
Dat heeft PSV inderdaad gedaan met Schouten. Helaas kon Feyenoord dat toen niet, en eerder ook niet. Zijn komst naar Rotterdam was financieel niet haalbaar. De club had contact met Schouten nog voordat PSV in the picture kwam, althans; ik had van vermeende interesse uit Eindhoven voordat Slot met hem gesproken had, niets gehoord.
Dat 'wij' of Feyenoord de 6M voor Veerman teveel geld vond, is niet waar. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat daar discussie over was. De club was ook akkoord met de transfersom, ze moesten echter in allerlei bochten wringen om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het geld was er niet. De VvF heeft extra aandelen gekocht om budget te creeeren. Daar ging tijd overheen.
Toen kwam PSV om de hoek en zij konden het bedrag wel direct overmaken. Daar is het op stukgelopen. En nu speelt die jankbal in Eindhoven, bij die andere verongelijkte figuren.
Volgens mij heb ik het over verrassingen van de laatste jaren, meervoud. Dus ja, dan heb ik het ook over Hancko en Gimenez. Maar ook (eerder) Paixão, Pedersen en Aursnes. Ik denk zelfs dat Ivanušec op den duur nog een prima aankoop zou kunnen blijken.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 09 augustus 2024 om 12:04:
(...)Tja en dan gaan we Sauer verhuren die maar zelden tegenviel in de minuten die hij kreeg en gaan we lekker verder met hopen dat Ivanušec wat gaat betekenen.
Ondertussen gaan we beginnen met geld op de bank en onderbezette posities.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 12:26:
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 09 augustus 2024 om 12:04:
(...)Tja en dan gaan we Sauer verhuren die maar zelden tegenviel in de minuten die hij kreeg en gaan we lekker verder met hopen dat Ivanušec wat gaat betekenen.
Ondertussen gaan we beginnen met geld op de bank en onderbezette posities.
Ik geloof enorm in Sauer en zou willen dat hij meer kansen kreeg om zich te bewijzen. Helaas is hij er tot nu toe niet in geslaagd om twee hoofdtrainers daarvan te overtuigen. Onder Slot leken jeugdspelers niet altijd voorkeur te krijgen.
Als de eerste tekenen niet liegen (en dat is wellicht voorbarig), lijkt Priske de jeugd meer kansen te geven. Zeker Zechiel lijkt in de pikorde een stap te hebben gemaakt.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 11:59:
Dat 'wij' of Feyenoord de 6M voor Veerman teveel geld vond, is niet waar. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat daar discussie over was. De club was ook akkoord met de transfersom, ze moesten echter in allerlei bochten wringen om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het geld was er niet. De VvF heeft extra aandelen gekocht om budget te creeeren. Daar ging tijd overheen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Soms heb je ook directe versterkingen nodig ipv spelers die je op 18-19 jarige leeftijd voor een prikkie ophaalt en zich doorontwikkelen. Als je Hancko verkoopt, kan je wel een 18/19 jarige jongen uit Zwolle, Heerenveen, Utrecht of Alkmaar halen, maar dan blijf je "gokken" en hopen dat iemand zich positief blijft ontwikkelen. Daarbij zal dit niet direct de versterking zijn waar je beter op wordt.
Daarom zou mijn voorkeur wel zijn om zulke bedragen uit te geven met een grotere zekerheid dat je jezelf direct versterkt én de kans dat men zich nog verder ontwikkeld en zal doorgroeien en voor een mooi bedrag weg kan.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 14:44:
Prioriteiten lijken niet bij verdediger teliggen.
Priske hoopvol: ''Ik verwacht nieuwe spelers''
vandaag, 14:18 203 reacties
Brian Priske rekent nog op versterkingen voor Feyenoord. De trainer mikt op een vervanger voor de vertrokken Mats Wieffer. Ook het verlies van Yankuba Minteh moet spoedig opgevangen worden door algemeen directeur Dennis te Kloese.
"Ik heb het al een aantal keer gezegd. Dit is een lastige periode voor elke coach, niet alleen bij Feyenoord'', begint Priske zijn verhaal over de laatste transferontwikkelingen. ''Ik verwacht dat de selectie versterkt gaat worden. Ik verwacht nieuwe spelers. We verloren Mats Wieffer en Yankuba Minteh. Ik verwacht zeker dat we vervangers gaan halen."
Priske heeft vertrouwen in Feyenoord en wacht geduldig af. "De clubleiding werkt heel hard om de juiste vervangers binnen te halen." Daarnaast is het wat betreft uitgaande transfers vooral afwachten. "Je weet niet hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Er zijn grote clubs die soms naar onze spelers vragen. Op dit moment is het rustig, en ik hoop dat we de selectie bij elkaar kunnen houden."
Forumreacties: 267
Reg.: 19 juli 2009
Voor mij is Zechiël gezamenlijk met Milambo (iets andere positie) ook de opvolger van Wieffer. Hij heeft een goede voorbereiding gehad, dus gooi hem maar in het diepe. Wel met Zerrouki als back-up want je moet Zechiël in een eerste seizoen niet overbelasten.
De weg van de Sepp van der Berg's moeten we niet op. Blijkt hij opgehemeld te zijn, zijn wij vele miljoenen kwijt. Daarnaast heeft Feyenoord op dit gebied niet het 'trackrecord' van PSV. Ga maar voor de Beelen en Aursnes'jes van deze wereld. Laag financieel risico bij tegenvallende prestaties, hoge opbrengst bij goede doorontwikkeling.
Forumreacties: 202
Reg.: 3 september 2023
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.138
Reg.: 7 december 2020
'Feyenoord verkoopt Stengs'
24 minuten geleden
33 reacties
Bombarda
Feyenoord heeft Calvin Stengs verkocht aan het Amerikaanse Charlotte FC. Dat meldt De Telegraaf zaterdagavond.
De Rotterdammers strijken zo'n acht miljoen euro op met de verkoop, mits Stengs zelf ook persoonlijk toehapt op de aanbieding uit de Major League Soccer. Stengs kan in één klap de best betaalde speler van de club worden.
Ik mag toch hopen dat dit fakenieuws is. Je meest creatieve speler voor zo’n gering bedrag. Wil Priske dan met drie verdedigend ingestelde spelers aan de rechterkant gaan spelen?
Forumreacties: 1.637
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 10 augustus 2024 om 23:36:
'Feyenoord verkoopt Stengs'
24 minuten geleden
33 reacties
Bombarda
Feyenoord heeft Calvin Stengs verkocht aan het Amerikaanse Charlotte FC. Dat meldt De Telegraaf zaterdagavond.
De Rotterdammers strijken zo'n acht miljoen euro op met de verkoop, mits Stengs zelf ook persoonlijk toehapt op de aanbieding uit de Major League Soccer. Stengs kan in één klap de best betaalde speler van de club worden.
Ik mag toch hopen dat dit fakenieuws is. Je meest creatieve speler voor zo’n gering bedrag. Wil Priske dan met drie verdedigend ingestelde spelers aan de rechterkant gaan spelen?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 augustus 2024 om 10:48:
Volgens mij is er meer aan de hand.
Het zou mij niet verbazen als met het vertrek van Stengs ruimte wordt gemaakt in het salarishuis voor aankopen. En dat er wellicht clausules in zijn contract staan die deze overgang mogelijk maken.
Ik weet het niet. Ik vind het opvallend nieuws. Verrassend.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.146
Reg.: 11 januari 2008
'Stengs geeft ja-woord en bereikt persoonlijk akkoord'
Feyenoord gaat Calvin Stengs zo goed als zeker verkopen aan Charlotte FC. De Rotterdammers hebben een akkoord bereikt over een transfersom van acht miljoen euro. Journalist Fabrizio Romano bevestigt dat ook Stengs een mondelinge overeenkomst heeft bereikt.
Alle partijen moeten nu alleen nog de laatste formaliteiten afronden om een volledig akkoord te bereiken. De documenten moeten getekend worden en de medische keuring moet nog plaatsvinden. Daarna gaat Stengs een contract tekenen voor vier seizoenen bij de club die actief is in de MLS.
Wanneer alles is afgerond, blijft de inbreng van Stengs bij Feyenoord beperkt tot één seizoen. De 25-jarige middenvelder speelde onder trainer Arne Slot 44 wedstrijden, scoorde daarin acht keer en leverde achttien assists af. Feyenoord maakte een bedrag van zes miljoen euro over om Stengs los te weken bij OGC Nice.
Het vertrek van Stengs komt totaal onverwachts voor de buitenwereld. Ook Hans Kraay jr. begrijpt weinig van de beslissing van Feyenoord om de creatieve middenvelder te verkopen. 'Priske speelt precies met een systeem (3-4-3) dat voor hem gemaakt is. Dus je zou denken dat dit de ideale situatie voor hem is, en dan gaat hij weg.''
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten