Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 augustus 2023 om 07:52:

Met de verkoop van Geertruida en meer dan 60 miljoen euro aan inkomsten, moet Feyenoord wel nog wat doen op de transfermarkt.
"Van dat geld wil Slot deze maand nu nog vier of vijf spelers halen", daarmee lijkt Feyenoord ook dit seizoen bij de start van de Eredivisie het elftal nog niet rond te hebben.

Vier of vijf lijkt me teveel, dan moeten er ook een paar anderen weg lijkt me.



Waar komt die quote vandaan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 augustus 2023 om 07:52:

Met de verkoop van Geertruida en meer dan 60 miljoen euro aan inkomsten, moet Feyenoord wel nog wat doen op de transfermarkt.
"Van dat geld wil Slot deze maand nu nog vier of vijf spelers halen", daarmee lijkt Feyenoord ook dit seizoen bij de start van de Eredivisie het elftal nog niet rond te hebben.

Vier of vijf lijkt me teveel, dan moeten er ook een paar anderen weg lijkt me.


Zonder Geertruida heeft Feyenoord nog altijd 4 centrale verdedigers. Beelen is niet voor niets gekocht. Hij moet speeltijd krijgen om beter te worden.

 

+1/-0

Hendriks is echt nog ver verwijderd van het noodzakelijke niveau en Beelen is een gok hoe snel hij zich bij het gewenste niveau aan kan sluiten. We moeten een situatie creeren waarbij spelers als Beelen speeltijd krijgen omdat ze dat afgedwongen hebben, niet omdat ze zich moeten ontwikkelen naar het gewenste niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 07 augustus 2023 om 11:09:

Hendriks is echt nog ver verwijderd van het noodzakelijke niveau en Beelen is een gok hoe snel hij zich bij het gewenste niveau aan kan sluiten. We moeten een situatie creeren waarbij spelers als Beelen speeltijd krijgen omdat ze dat afgedwongen hebben, niet omdat ze zich moeten ontwikkelen naar het gewenste niveau.


Natuurlijk zijn Trauner en Hancko eerste keus, maar als 1 van beide geblesseerd is, moet Beelen minuten gaan maken. Een garantie dat Feyenoord opnieuw kampioen wordt is er niet. Ook niet als Feyenoord nog 30 miljoen gaat investeren in nieuwe spelers. Er moet ook ruimte zijn voor jonge spelers om zich te ontwikkelen.

 

+1/-0

'Feyenoord en RC Lens meest concreet voor aanvaller El Ouahdi'

Feyenoord is nog altijd in de markt voor de 21-jarige rechtsbuiten Zakaria El Ouahdi. Volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws is het zelfs goed mogelijk dat de speler dit weekend zijn laatste wedstrijd voor RWDM heeft gespeeld. De Rotterdammers zijn - samen met het Franse RC Lens - het meest concreet voor de aanvaller.

Afgelopen zaterdag deed El Ouahdi 90 minuten mee bij de 1-2 overwinning van RWDM op OH Leuven. Het zou dus zijn laatste wedstrijd kunnen zijn geweest, want de speler staat op de radar van meerdere grotere clubs. PSV, RB Salzburg, RC Lens en Feyenoord volgen de speler al langer; van wie de twee laatstgenoemde clubs dus het meest concreet zijn. Bij RWDM ligt El Ouahdi nog vast tot medio 2025.

El Ouahdi is een Marokkaans-Belgische, rechtsbenige vleugelaanvaller, die vooral als rechtsbuiten wordt ingezet. Vorig seizoen was hij goed voor 7 goals en 5 assists in 25 wedstrijden. In de zomer maakte hij bovendien veel indruk op de Afrika Cup Onder 23, het toernooi dat hij met de jeugdploeg van Marokko wist te winnen.

Luka Ivanusec
Wat de precieze plannen van Feyenoord met El Ouahdi zouden zijn, zou moeten blijken. Momenteel richten de Rotterdammers zich met name op een andere aanvallende versterking: Luka Ivanusec. De Kroatische linksbuiten zal naar verluidt volgende week zijn overstap gaan maken. De vraag is of Feyenoord daarna ook nog een rechtsbuiten als directe versterking aan de selectie wil toevoegen, of dat El Ouahdi voor de toekomst gehaald moet worden. Eerder had de club met Gustav Isaksen ook al een andere rechtsbuiten op het oog, maar hij staat op het punt om voor SS Lazio te tekenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 07 augustus 2023 om 10:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 augustus 2023 om 07:52:

Met de verkoop van Geertruida en meer dan 60 miljoen euro aan inkomsten, moet Feyenoord wel nog wat doen op de transfermarkt.
"Van dat geld wil Slot deze maand nu nog vier of vijf spelers halen", daarmee lijkt Feyenoord ook dit seizoen bij de start van de Eredivisie het elftal nog niet rond te hebben.

Vier of vijf lijkt me teveel, dan moeten er ook een paar anderen weg lijkt me.



Waar komt die quote vandaan?



Gouka in die AD podcast.

 

+1/-0

'Feyenoord vindt opvolger Geertruida bij Fluminense'

Feyenoord heeft de beoogde opvolger van de waarschijnlijk vertrekkende Lutsharel Geertruida al in het vizier. Het gaat om de 26-jarige Braziliaan Marcilio Florencio Mota Filho, voetbalnaam Nino, die nu nog speler is van Fluminense. Volgens 1908.nl zal Feyenoord zich zeer binnenkort gaan melden bij de Braziliaanse club.

De 26-jarige Nino is een rechtsbenige centrumverdediger van 1,88 meter lang. Momenteel draagt hij de aanvoerdersband van Fluminense, dat hem in 2019 overnam van Criciúma EC. Sindsdien speelde de verdediger liefst 217 wedstrijden voor de club, waarin hij 12 keer scoorde en 4 assists gaf. Nino speelde voorheen ook diverse jeugdinterlands voor Brazilië, al bleef een debuut in de A-selectie (vooralsnog) uit.

Naar verluidt gaat Feyenoord 'op zeer korte termijn concreet worden' voor de komst van Nino. De Braziliaan heeft nog een contract tot eind december 2024 en is volgens Transfermarkt zo'n 7 miljoen euro waard. Met de inkomsten van de transfer van Geertruida, kan Feyenoord een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen.

Opvolging Geertruida
De komst van Nino is nodig, omdat Geertruida Feyenoord op korte termijn lijkt te gaan verruilen voor RB Leipzig. De Duitsers hebben 30 miljoen euro plus bonussen over voor zijn komst, waarmee de verdediger een nieuw transferrecord zal opleveren. Omdat Geertruida op meerdere posities inzetbaar is, wil Feyenoord ook twee vervangers aantrekken. Naast centrumverdediger Nino zou er dus ook nog een rechtsback moeten komen.

 

+1/-0

Een 23-jarige vertrekt waarschijnlijk, en een 26-jarige is zijn beoogde vervanger. Ik snap dat Slot niet met een veredeld jeugdteam de CL in wil. In die zin snap ik de versterkingen in de leeftijd van midden twintig wel. Maar nu Ueda, Zeroukki, Stengs en waarschijnlijk ook Ivanusec moet Feyenoord er niet in doorslaan.

Het idee was toch dat spelers vervangen zouden worden door nieuwelingen die jonger waren en meer doorgroeimogelijkheden hadden?!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 07 augustus 2023 om 13:09:

'Feyenoord vindt opvolger Geertruida bij Fluminense'

Feyenoord heeft de beoogde opvolger van de waarschijnlijk vertrekkende Lutsharel Geertruida al in het vizier. Het gaat om de 26-jarige Braziliaan Marcilio Florencio Mota Filho, voetbalnaam Nino, die nu nog speler is van Fluminense. Volgens 1908.nl zal Feyenoord zich zeer binnenkort gaan melden bij de Braziliaanse club.

De 26-jarige Nino is een rechtsbenige centrumverdediger van 1,88 meter lang. Momenteel draagt hij de aanvoerdersband van Fluminense, dat hem in 2019 overnam van Criciúma EC. Sindsdien speelde de verdediger liefst 217 wedstrijden voor de club, waarin hij 12 keer scoorde en 4 assists gaf. Nino speelde voorheen ook diverse jeugdinterlands voor Brazilië, al bleef een debuut in de A-selectie (vooralsnog) uit.

Naar verluidt gaat Feyenoord 'op zeer korte termijn concreet worden' voor de komst van Nino. De Braziliaan heeft nog een contract tot eind december 2024 en is volgens Transfermarkt zo'n 7 miljoen euro waard. Met de inkomsten van de transfer van Geertruida, kan Feyenoord een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen.

Opvolging Geertruida
De komst van Nino is nodig, omdat Geertruida Feyenoord op korte termijn lijkt te gaan verruilen voor RB Leipzig. De Duitsers hebben 30 miljoen euro plus bonussen over voor zijn komst, waarmee de verdediger een nieuw transferrecord zal opleveren. Omdat Geertruida op meerdere posities inzetbaar is, wil Feyenoord ook twee vervangers aantrekken. Naast centrumverdediger Nino zou er dus ook nog een rechtsback moeten komen.


Om positief te beginnen. Hij zal er gezien zijn leeftijd en status als aanvoerder snel staan verwacht ik, ondanks de taalbarrière. Op het filmpje wat ik van hem vind straalt hij rust uit en hij wint al zijn kopduels met gemak, maar tegelijkertijd zie je een soort houterigheid qua wendbaarheid en snelheid. Ik heb hem onvoldoende in actie gezien om verder een oordeel te vellen.

In negatieve zin zijn er wat aanmerkingen te maken. Ik ben geen voorstander van het halen van spelers die ouder zijn dan een basisspeler die vertrekt en ik vind het ook merkwaardig gezien het clubbeleid (zie artikel Athletic waarin dat als beleidsregel werd genoemd). Als 26 jarige nog in de Braziliaanse competitie spelen vind ik doorgaans geen goed teken, meestal is het in een iets vroeger stadium wel duidelijk of iemand de potentie heeft voor de Europese topcompetities of niet. Ik vind hem daarnaast een grensgeval qua restwaarde, eigenlijk net te oud.

Ik heb de indruk dat Feyenoord nu gericht zoekt naar spelers die er qua leeftijd en ervaring direct kunnen staan, daar valt natuurlijk wel iets voor te zeggen zolang er nog genoeg spelers met restwaarde overblijven. Misschien is dit wederom een verborgen parel vanuit de scouting en gaat hij ons in positieve zin verrassen. Hij heeft in elk geval grote schoenen te vullen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




We moeten niet doen alsof 26-jarigen na 2/3 jaar bij Feyenoord helemaal niets meer waard zijn. Feyenoord heeft op dit moment een werk-/speelwijze waarin spelers in waarde toenemen. Ze worden fitter en beter. Dat geldt ook voor spelers van midden twintig; misschien zelfs eind twintig, daar ben ik van overtuigd.

Wellicht gokt de club er wel een beetje op dat van deze spelers er één of twee na één seizoen alweer kunnen worden doorverkocht. Zoals Aursnes. Dan kun je behoorlijk cashen en de aankoop van al deze spelers gezamenlijk rechtvaardigen.

 

+1/-0

Moet zeggen dat ik in eerste instantie eigenlijk dezelfde reactie heb als Willy. Snap ook niet helemaal waarom we mikken op een 26-jarige, in plaats van bijvoorbeeld een hoog aangeschreven jongere speler te halen zoals Nagalo of Vitik die een stuk jonger zijn dan deze Braziliaan. Maar na even gelezen te hebben online denk ik dat dit toch wel weer een speler kan zijn die ook een enorme meerwaarde kan hebben. Ik zou nog steeds liever een jongere speler zien, maar goed.

 

+1/-0

Vergeleken met Trauner is Nino vijf jaar jonger dus ik snap het wel Beelen heeft veel potentie, maar of hij er gelijk staat in CL is nog maar de vraag. Gewoon goed gescout aanvoerder van Fluminense.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 augustus 2023, 22:56:40.

 

+1/-0

Wat ik op die U-Tube film zag was dat hij zijn oog telkens op de bal gericht hield, net als Luts dat doet. Daarom waren zijn tackels goed. Ben benieuwd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 augustus 2023 om 23:28:

Wat ik op die U-Tube film zag was dat hij zijn oog telkens op de bal gericht hield, net als Luts dat doet. Daarom waren zijn tackels goed. Ben benieuwd.



Nino werd dit jaar al opgeroepen voor de nationale ploeg van Brazilië, maar kon uiteindelijk niet meedoen vanwege blessures. Je haalt gewoon een vrij grote naam binnen groter als Senesi destijds. Voor Igor ook prettig een landgenoot.

 

+1/-0

Nino speelt vanavond om tien voor twaalf met Fluminense tegen Argentinos, wedstrijd is live te zien op ESPN open kanaal.

 

+1/-0

‘De nieuwe Rio Ferdinand’ moet Lutsharel Geertruida doen laten vergeten bij Feyenoord

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/br-brasileiro-serie-a/2023/08/nino-moet-lutsharel-geertruida-doen-laten-vergeten-bij-feyenoordlink

 

+1/-0

Goede cijfers en vind dat Feyenoord behoorlijk goed scout op dit vlak.
Vind ook wel slim om een leider te halen, je gaat er dan toch vanuit dat die meer kwaliteiten heeft dan alleen voetballen.
Krijg wel beetje een Trauner gevoel.

 

+1/-0

Nino speelt nu op ESPN.

 

+1/-0

Goede speler die nino halen!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 179 180 181 182 183

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten