Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 16 februari 2022 om 17:04:

Wat denk je dat De Kuip slopen kost en vervolgens op dezelfde plek ook weer een nieuw stadion gaat bouwen? De bouwkosten zullen niet opeens met tientallen miljoenen euro's goedkoper zijn als je een paar honderd meter verderop een stadion gaat neerzetten.

Dit nog los van het feit dat je een ander onderkomen zal moeten zoeken in de periode dat De Kuip zou worden gesloopt en je een nieuw stadion aan het bouwen bent. Over niet haalbare opties gesproken.



Oké, wat gaat er dan met de kuip gebeuren als er een nieuw stadion komt bijvoorbeeld aan de maas.
Daar moet iets mee gebeuren, wie gaat daarover en betaald dit, het is maar een vraag ik weet het niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 17 februari 2022 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 16 februari 2022 om 17:04:

Wat denk je dat De Kuip slopen kost en vervolgens op dezelfde plek ook weer een nieuw stadion gaat bouwen? De bouwkosten zullen niet opeens met tientallen miljoenen euro's goedkoper zijn als je een paar honderd meter verderop een stadion gaat neerzetten.

Dit nog los van het feit dat je een ander onderkomen zal moeten zoeken in de periode dat De Kuip zou worden gesloopt en je een nieuw stadion aan het bouwen bent. Over niet haalbare opties gesproken.



Oké, wat gaat er dan met de kuip gebeuren als er een nieuw stadion komt bijvoorbeeld aan de maas.
Daar moet iets mee gebeuren, wie gaat daarover en betaald dit, het is maar een vraag ik weet het niet.



Daar kan het vrouwenelftal toch gaan spelen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 17 februari 2022 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 16 februari 2022 om 17:04:

Wat denk je dat De Kuip slopen kost en vervolgens op dezelfde plek ook weer een nieuw stadion gaat bouwen? De bouwkosten zullen niet opeens met tientallen miljoenen euro's goedkoper zijn als je een paar honderd meter verderop een stadion gaat neerzetten.

Dit nog los van het feit dat je een ander onderkomen zal moeten zoeken in de periode dat De Kuip zou worden gesloopt en je een nieuw stadion aan het bouwen bent. Over niet haalbare opties gesproken.



Oké, wat gaat er dan met de kuip gebeuren als er een nieuw stadion komt bijvoorbeeld aan de maas.
Daar moet iets mee gebeuren, wie gaat daarover en betaald dit, het is maar een vraag ik weet het niet.



De Kuip is een monument, en mag dus niet gesloopt worden. Maar het kan wel 'herontwikkeld' worden met inachtneming van de elementen die monumentale waarde hebben.

In Londen is Highbury verbouwd tot luxe appartementen. Het veld is een soort binnentuin waar de bewoners gebruik van kunnen maken.

Ik vind het persoonlijk helemaal niks. Een voetbalstadion (al dan niet verbouwd tot appartementen) waarin niet gevoetbald wordt heeft iets ontzettend treurigs. En de Kuip zou wat mij betreft niet zo moeten eindigen. Als er dan een nieuw stadion wordt gebouwd, zou ik de Kuip tot aan de grond toe afbreken en de ruimte opnieuw ontwikkelen. Maak er een woonwijk van, of iets anders.

Maar zo'n nieuwe bestemming vind ik persoonlijk een beetje 'half werk'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 februari 2022 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 17 februari 2022 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 16 februari 2022 om 17:04:

Wat denk je dat De Kuip slopen kost en vervolgens op dezelfde plek ook weer een nieuw stadion gaat bouwen? De bouwkosten zullen niet opeens met tientallen miljoenen euro's goedkoper zijn als je een paar honderd meter verderop een stadion gaat neerzetten.

Dit nog los van het feit dat je een ander onderkomen zal moeten zoeken in de periode dat De Kuip zou worden gesloopt en je een nieuw stadion aan het bouwen bent. Over niet haalbare opties gesproken.



Oké, wat gaat er dan met de kuip gebeuren als er een nieuw stadion komt bijvoorbeeld aan de maas.
Daar moet iets mee gebeuren, wie gaat daarover en betaald dit, het is maar een vraag ik weet het niet.



De Kuip is een monument, en mag dus niet gesloopt worden. Maar het kan wel 'herontwikkeld' worden met inachtneming van de elementen die monumentale waarde hebben.

In Londen is Highbury verbouwd tot luxe appartementen. Het veld is een soort binnentuin waar de bewoners gebruik van kunnen maken.

Ik vind het persoonlijk helemaal niks. Een voetbalstadion (al dan niet verbouwd tot appartementen) waarin niet gevoetbald wordt heeft iets ontzettend treurigs. En de Kuip zou wat mij betreft niet zo moeten eindigen. Als er dan een nieuw stadion wordt gebouwd, zou ik de Kuip tot aan de grond toe afbreken en de ruimte opnieuw ontwikkelen. Maak er een woonwijk van, of iets anders.

Maar zo'n nieuwe bestemming vind ik persoonlijk een beetje 'half werk'.



De kuip moet toch wat kunnen opbrengen voor inderdaat huizenbouw of wat dan ook.
Laten staan kost geld, en dat is er niet.

 

+1/-0

voor 6 mei moet Feyenoord meer duidelijkheid verschaffen.

 

+1/-0

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 april 2022 om 19:19:

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..


Als je dat wilt, zal het ook zo komen. Maar .., indien niet, dan kun je er wat aan doen om dat te veranderen. Te beginnen met het collecteren uitgevoerd door een 50 tal collecteurs en bij 1 punt inleveren, waar een groep van 10 geldtellers de totale collecte zal tellen. Als we op deze manier onze club kunnen helpen, dan is elke actie nodig. Wie vormen het bestuur over deze activiteit?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 april 2022 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 april 2022 om 19:19:

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..


Als je dat wilt, zal het ook zo komen. Maar .., indien niet, dan kun je er wat aan doen om dat te veranderen. Te beginnen met het collecteren uitgevoerd door een 50 tal collecteurs en bij 1 punt inleveren, waar een groep van 10 geldtellers de totale collecte zal tellen. Als we op deze manier onze club kunnen helpen, dan is elke actie nodig. Wie vormen het bestuur over deze activiteit?



Bedenk je dit nu net zelf is is dit een bestaand initiatief?

 

+1/-0

De digitale collectebus bestaat al 'n aantal jaar. Zo kan je veilig met je telefoon of andere manier bijdragen. Op zich 'n leuk plan maar ik ben bang voor die druppel op 'n inmiddels lauwe plaat. Wat mij betreft is de allergrootste misvatting binnen Feyenoord dat we [financiële] aansluiting kunnen vinden bij de top 2 door louter en alleen het voetbal gedeelte en/of stadion te ontwikkelen. Nog even in de herinnering: het businessplan voor de nieuwe Kuip is gebaseerd op 2 pijlers naast de extra bezoekers van wedstrijden - 1 > 5,5x een uitverkocht concertevenement, u weet wel waarvan Feyenoord al 15 jaar roept dat daar geen markt voor is [in Amsterdam echter bewijzen ze dat Feyenoord daar ongelofelijk de plank weer eens heeft misgeslagen!] - 2 > en dit is het meest idiote: Feyenoord heeft berekend dat er 150.000 bezoekers/jaar betalende[!] rondleidingen gegeven gaan worden. Simpele rekensom = 150.000:365=411/dag .... Waanzin toch?!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 06 april 2022 om 11:24:

(....)



Volledig mee eens! De sportieve/technische ontwikkeling van Feyenoord is niet afhankelijk van een nieuw stadion, of een verbouwing van de Kuip. Zoveel heeft dit seizoen al wel bewezen.

Een nieuw onderkomen zou wel een mooie extra zet in de rug kunnen zijn. De extra financiele mogelijkheden (die niet overdreven moeten worden, en je kunt zeker wat vraagtekens zetten bij de bedragen die in de verschillende business cases zijn gesuggereerd) die structureel gegenereerd zouden worden, zouden geinvesteerd kunnen worden in betere spelers die op hun beurt weer meer opleveren; dan wel door verkoop, dan wel door het winnen van prijzen/spelen van CL.

Maar, dan moeten wel de juiste spelers worden aangetrokken. Spelers die de club en het team ook echt naar een hoger niveau brengen. Waar ik me in de laatste periode (na de titel) van Martin van Geel bij Feyenoord mateloos aan geirriteerd heb was het constante wijzen naar het nieuwe stadion. Er was geen geld, er was niets mogelijk bij Feyenoord, we verloren als club de aansluiting met de (nationale) top. Maar als het nieuwe stadion er zou komen zou alles beter worden.

Ik vond het een verschrikkelijk slap excuus om het eigen falen op transfergebied en het voeren van een duidelijke visie te verbloemen. Niets wees erop dat van Geel met meer middelen/mogelijkheden ook beter zou presteren als technisch directeur. Integendeel. Op momenten dat er ruimte bestond en het momentum er was om spelers voor een goede prijs te (ver)kopen, gaf van Geel niet thuis. Kwam hij niet verder dan 'bord op schoot scouting' omdat hij nooit een degelijk organisatie op poten gezet had en geen goede schaduwlijstjes leek te hebben. Selecteerde hij niet door. Hield hij spelers aan hun contract die vervolgens vertrokken voor een fractie van een miljoenenbedrag wat ooit geboden was (het is ook een beetje geluk en het zijn details die iemands succes bepalen). En dat zou dan miljoenen extra tot zijn beschikking moeten krijgen om Feyenoord vooruit te stuwen naar een structureel hoger niveau?

Het is de wereld op zijn kop dat je iemand die niet presteert meer budget geeft om het beter te gaan doen. En toch gebeurt dat in de voetballerij keer op keer. Iedere euro die aan van Geel werd toevertrouwd is er welhaast een teveel gebleken, in die periode.

Inmiddels bewijzen Arnesen en Slot dat je ook met weinig middelen maar met een duidelijke visie en gerichte aankopen (relatief) succesvol kan zijn. Het is zaak om dat verder uit te blijven bouwen, ongeacht wat er omtrent het (nieuwe) stadion besloten wordt. Je hebt daar geen invloed op, je moet werken op alles wat wel binnen je invloedsfeer valt.

Dat van Geel daar voortdurend verwees naar zaken buiten zijn invloedsfeer, toonde aan dat hij een verkeerde visie had en zich met verkeerde dingen bezig hield.

Dit bericht is gewijzigd op 6 april 2022, 14:10:41.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 april 2022 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 06 april 2022 om 11:24:

(....)



Volledig mee eens! De sportieve/technische ontwikkeling van Feyenoord is niet afhankelijk van een nieuw stadion, of een verbouwing van de Kuip. Zoveel heeft dit seizoen al wel bewezen.

Een nieuw onderkomen zou wel een mooie extra zet in de rug kunnen zijn. De extra financiele mogelijkheden (die niet overdreven moeten worden, en je kunt zeker wat vraagtekens zetten bij de bedragen die in de verschillende business cases zijn gesuggereerd) die structureel gegenereerd zouden worden, zouden geinvesteerd kunnen worden in betere spelers die op hun beurt weer meer opleveren; dan wel door verkoop, dan wel door het winnen van prijzen/spelen van CL.

Maar, dan moeten wel de juiste spelers worden aangetrokken. Spelers die de club en het team ook echt naar een hoger niveau brengen. Waar ik me in de laatste periode (na de titel) van Martin van Geel bij Feyenoord mateloos aan geirriteerd heb was het constante wijzen naar het nieuwe stadion. Er was geen geld, er was niets mogelijk bij Feyenoord, we verloren als club de aansluiting met de (nationale) top. Maar als het nieuwe stadion er zou komen zou alles beter worden.

Ik vond het een verschrikkelijk slap excuus om het eigen falen op transfergebied en het voeren van een duidelijke visie te verbloemen. Niets wees erop dat van Geel met meer middelen/mogelijkheden ook beter zou presteren als technisch directeur. Integendeel. Op momenten dat er ruimte bestond en het momentum er was om spelers voor een goede prijs te (ver)kopen, gaf van Geel niet thuis. Kwam hij niet verder dan 'bord op schoot scouting' omdat hij nooit een degelijk organisatie op poten gezet had en geen goede schaduwlijstjes leek te hebben. Selecteerde hij niet door. Hield hij spelers aan hun contract die vervolgens vertrokken voor een fractie van een miljoenenbedrag wat ooit geboden was (het is ook een beetje geluk en het zijn details die iemands succes bepalen). En dat zou dan miljoenen extra tot zijn beschikking moeten krijgen om Feyenoord vooruit te stuwen naar een structureel hoger niveau?

Het is de wereld op zijn kop dat je iemand die niet presteert meer budget geeft om het beter te gaan doen. En toch gebeurt dat in de voetballerij keer op keer. Iedere euro die aan van Geel werd toevertrouwd is er welhaast een teveel gebleken, in die periode.

Inmiddels bewijzen Arnesen en Slot dat je ook met weinig middelen maar met een duidelijke visie en gerichte aankopen (relatief) succesvol kan zijn. Het is zaak om dat verder uit te blijven bouwen, ongeacht wat er omtrent het (nieuwe) stadion besloten wordt. Je hebt daar geen invloed op, je moet werken op alles wat wel binnen je invloedsfeer valt.

Dat van Geel daar voortdurend verwees naar zaken buiten zijn invloedsfeer, toonde aan dat hij een verkeerde visie had en zich met verkeerde dingen bezig hield.


Hier ben ik het volledig mee eens. Dat wijzen naar een nieuw stadion kwam mij op mij ook over als een slap excuus. Met slim transferbeleid, versterking van de jeugdopleiding en scouting, het beter benutten van commerciële mogelijkheden, kom je al een heel eind.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 april 2022 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 april 2022 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 april 2022 om 19:19:

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..


Als je dat wilt, zal het ook zo komen. Maar .., indien niet, dan kun je er wat aan doen om dat te veranderen. Te beginnen met het collecteren uitgevoerd door een 50 tal collecteurs en bij 1 punt inleveren, waar een groep van 10 geldtellers de totale collecte zal tellen. Als we op deze manier onze club kunnen helpen, dan is elke actie nodig. Wie vormen het bestuur over deze activiteit?



Bedenk je dit nu net zelf is is dit een bestaand initiatief?


Ik weet niet of dit al speelt, maar het is een mogelijkheid die met anderen ingevuld kan worden. Als de clubliefde zo diep zit dan verwacht ik dat dit ook vorm kan krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 april 2022 om 00:30:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 april 2022 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 april 2022 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 april 2022 om 19:19:

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..


Als je dat wilt, zal het ook zo komen. Maar .., indien niet, dan kun je er wat aan doen om dat te veranderen. Te beginnen met het collecteren uitgevoerd door een 50 tal collecteurs en bij 1 punt inleveren, waar een groep van 10 geldtellers de totale collecte zal tellen. Als we op deze manier onze club kunnen helpen, dan is elke actie nodig. Wie vormen het bestuur over deze activiteit?



Bedenk je dit nu net zelf is is dit een bestaand initiatief?


Ik weet niet of dit al speelt, maar het is een mogelijkheid die met anderen ingevuld kan worden. Als de clubliefde zo diep zit dan verwacht ik dat dit ook vorm kan krijgen.


We hebben ooit die obligaties gehad. Ik heb er nog steeds 4 van. Het Feyenoord Premie Effect à 500 gulden per stuk.

 

+1/-0

voor 6 mei moet er hierover iets naar buiten komen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 april 2022 om 11:54:

voor 6 mei moet er hierover iets naar buiten komen



En ga je dat tot die tijd om de paar dagen herhalen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 april 2022 om 13:44:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 07 april 2022 om 11:54:

voor 6 mei moet er hierover iets naar buiten komen



En ga je dat tot die tijd om de paar dagen herhalen?




ja om jou expres te plezieren :cool

 

+1/-0

Het nationale aftelmoment :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 april 2022 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 april 2022 om 00:30:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 april 2022 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 06 april 2022 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 april 2022 om 19:19:

Ik geloof niet meer in nieuwbouw of renovatie. We zijn veroordeeld tot de Kuip tot we aan onze nek in de zeik staan als we moeten pissen en uiteindelijk tot aan die instort…..


Als je dat wilt, zal het ook zo komen. Maar .., indien niet, dan kun je er wat aan doen om dat te veranderen. Te beginnen met het collecteren uitgevoerd door een 50 tal collecteurs en bij 1 punt inleveren, waar een groep van 10 geldtellers de totale collecte zal tellen. Als we op deze manier onze club kunnen helpen, dan is elke actie nodig. Wie vormen het bestuur over deze activiteit?



Bedenk je dit nu net zelf is is dit een bestaand initiatief?


Ik weet niet of dit al speelt, maar het is een mogelijkheid die met anderen ingevuld kan worden. Als de clubliefde zo diep zit dan verwacht ik dat dit ook vorm kan krijgen.


We hebben ooit die obligaties gehad. Ik heb er nog steeds 4 van. Het Feyenoord Premie Effect à 500 gulden per stuk.


Die obligaties waren een impuls die ontoereikend voor nu gelden. Als je daarentegen bijvoorbeeld een rekening opent met een naam als Feyenoord Supporters supporten Feyenoord en je laat daar door een ieder die wil een maandelijkse bijdrage op storten die vrijblijvend is, dan kan je een aardige inzameling verwachten. Het moet wel zo zijn, dat die rekening een geblokkeerde rekening zijn, die alleen voor het doel of de naam gebruikt kan worden. Ook moet deze rekening 1x per maand de saldostand aan de deelnemer getoond worden, zodat deze ook ziet wat de gevolgen zijn van het bijdragen of het meedoen. De een is minder bij machte om een vastgesteld bedrag van bijvoorbeeld Eu 25 maandelijks te voldoen. Als hij daarentegen Eu 5 kan storten, dan is dat fijn voor hem, maar geven we hem ook het trotse gevoel dat hij ook meedoet aan het tot stand komen om Feyenoord een steuntje in de rug te geven. Voorlopig is er een extra kostenpost op de begroting van onze club die al een half miljoen bedraagt en na de rookontwikkeling en de knallen, overstijgt dat naar ruim een half miljoen ten behoeve van de UEFA. Ook zouden we een clausule kunnen opnemen, dat diegenen die bijgedragen hebben aan die groei van de boetes, uitgesloten wordt van deelname, een stadionverbod bij internationale wedstrijden, dat weer door controle onderbouwd kan worden. Ik denk bijvoorbeeld aan vrijwilligers, die zich hard voor onze club maken en bereid zijn om deze lieden de toegang te ontzeggen. Als wij tegen deze lieden geen vuist kunnen maken, dan zijn wij gedoemd om door hun terrorisme te gronde gaan. Dan zal onze club geen enkele progressie maken en dalen we af naar de amateurs. Maar dit is mijn visie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 april 2022 om 00:25:

(...)



In essentie het idee wat Boudewijn Poelmann had met het Legioen: iedere Feyenoord-supporter in Nederland mobiliseren en 'lid maken', om vervolgens via contributie en andere extra initiatieven dit ten gelde te maken ten behoeve van de club.

Een ledenstructuur zoals je ziet bij Barcelona en bij Portugese topclubs.

Pas als het echt groot is, zet het enige zoden aan de dijk. Maar ik geloof er wel in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 april 2022 om 13:02:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 april 2022 om 00:25:

(...)



In essentie het idee wat Boudewijn Poelmann had met het Legioen: iedere Feyenoord-supporter in Nederland mobiliseren en 'lid maken', om vervolgens via contributie en andere extra initiatieven dit ten gelde te maken ten behoeve van de club.

Een ledenstructuur zoals je ziet bij Barcelona en bij Portugese topclubs.

Pas als het echt groot is, zet het enige zoden aan de dijk. Maar ik geloof er wel in.


Ik heb wel van de naam Boudewijn Poelmann gehoord, maar wist niet van zijn plan, maar elke Feyenoorder met een hart voor de club zou op dit gekomen zijn. Alleen door de organisatie klein te houden en op vrijvwilligersbasis de donaties bij te houden, door staatjes van ontvangsten per kwartaal periode naar de donateurs te sturen. Het is ook vertrouwelijk werk en je moet dit altijd met minimaal twee per groep doen, want twee zien meer dan een. Daarentegen kan je elkaar ook steunen, en elkaar behoeden van frauduleuze handelingen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw