Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 41 42 43 44 45

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 december 2022 om 21:14:

Het laatste wat ik schrijf op het forum, ik heb alles bij elkaar gepakt van andere schrijvers scrolt naar boven en je zal de personen die het schreven zien, ik schrijf alleen een reactie.

Het stuk van ik zie hier, dat schreef de De witte hond.

Het beste allemaal.



forumillustratie

 

+1/-0

Nou eerst de aardbevingen en nu de 3 moorden die voorkomen hadden kunnen worden de Staat moet zich schamen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 maart 2023 om 01:53:

Nou eerst de aardbevingen en nu de 3 moorden die voorkomen hadden kunnen worden de Staat moet zich schamen.



De uitkomsten van de parlementaire enquête over de gaswinning in Groningen ‘verdient’ consequenties. Ik vind de positie van Rutte (alhoewel nooit direct verantwoordelijk voor dit dossier, als premier wel de enige die er nog zit en die weggestuurd kan worden) eigenlijk niet meer houdbaar.

Wat er is gebeurd in Groningen, wat er mis is gegaan en vooral hoe gepoogd is dat te verdoezelen, past in de bestuurswijze waar Rutte symbool voor staat. Hij moet plaatsmaken, als de politiek hiermee echt wil breken. Al is dat louter symbolisch en zal geen enkele opvolger niet net zulke vieze handen hebben/krijgen. Daarover maak ik mij geen illusies.

De conclusies uit het rapport over de moord op oa. De Vries vind ik nog we pijnlijker, maar ik zie de noodzaak er niet van dat er politieke consequenties moeten volgen. Een vertrek van de minister van justitie lost niks op. Politie en justitie zullen gedwongen moeten worden de eigen manier van werken/opereren onder de loep te nemen.

Op dit vlak mogen instanties niet langs elkaar werken, en willekeur op basis van persoonlijke conflicten mogen met betrekking tot personen die in levensgevaar zijn niet voorkomen.

 

+1/-0

Wat Rutte aangaat lijkt mij eerder dat hij de NAM opdracht heeft gegeven om de schades af te wikkelen. De besluiteloosheid van het uitvoeren heeft Rutte een negatief beeld gevormd. De ambtenaren op de betreffende departementen hadden mijns inziens meer de verantwoordelijkheid om achter de NAM aan te zitten. Dito de toeslagen affaires, waar de ambtenaren van de betreffende departement onvoldoende maatregelen hebben getroffen om de afwikkelingen in goede banen te leiden. Het lijkt mij dat die departementen andere partijgezinde rakkers zijn, die Rutte willen onderuit halen. Telkens krijgt Rutte de schuld omdat hij vanwege zijn positie de eindverantwoording heeft, maar de uitvoerenden gaan vrijuit, onder diverse smoesjes.

 

+1/-0

Voor mij hoeft de minister van justitie nu niet aftetreden, het gebeurde onder haar voorganger Grapperhaus. Maar dat de procureur-generaal en hoofdofficieren ook mogen blijven zitten is stuitend. Het OM schroomt zelfs niet om de schuld bij de 3 slachtoffers zelf te leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 maart 2023 om 01:53:

Nou eerst de aardbevingen en nu de 3 moorden die voorkomen hadden kunnen worden de Staat moet zich schamen.



Wat te denken van het toeslag schandaal dan

 

+1/-0

Als Rutte en co bij de vele andere schandalen al niet vertrok waarom denk je dat hij nu gaat vertrekken?
Ook al treden ze af ze komen altijd weer terug.
En ligt eigenlijk niet eens aan hun maar aan de mensen die er maar op blijven stemmen en het enige argument dat ze hebben om op Rutte te stemmen is "ja er is gewoon niemand beter"
Vraag me altijd af als de andere nooit een kans krijgen hoe moeten ze dat laten zien dan..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 maart 2023 om 10:22:

Als Rutte en co bij de vele andere schandalen al niet vertrok waarom denk je dat hij nu gaat vertrekken?
Ook al treden ze af ze komen altijd weer terug.
En ligt eigenlijk niet eens aan hun maar aan de mensen die er maar op blijven stemmen en het enige argument dat ze hebben om op Rutte te stemmen is "ja er is gewoon niemand beter"
Vraag me altijd af als de andere nooit een kans krijgen hoe moeten ze dat laten zien dan..



Toch is dat een niet te onderschatten probleem, het ontbreken van een alternatief. Alles is hopeloos verdeeld, zowel ter linker als ter rechterzijde. Om het over de extremen nog maar niet eens te hebben. En kansen om zich te profileren als een voor veel kiezers te accepteren alternatief krijgen je toch genoeg in Nederland?

 

+1/-0

Lees dit net. Moet toch niet gekker worden!

open/sluit de onderstaande quote:

Mark Rutte is binnenkort te gast bij Vandaag Inside. De premier schuift op 13 maart aan bij Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp, zo werd donderdag bekend.

Rutte had een videoboodschap opgenomen om het nieuws zelf te bevestigen. "Ha Wilfred, ik hoor nu al een paar keer voorbijkomen dat ik niet bij jullie zou willen zitten. Dat is echt onzin", stelt hij. "Het lijkt me juist heel erg leuk. Ik ben wel heel druk de komende weken, zou het kunnen op maandag de 13e? Heb je dan toevallig een stoeltje vrij? Dan kom ik héél graag langs."
Job Knoester, die donderdag te gast was, denkt dat Rutte "het geweldig gaat doen". "Het wordt mooie tv", zo zei hij in de uitzending. “We zetten hem lekker aan de bar”, besloot René lachend.
Bekijk de videoboodschap van Mark Rutte hieronder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 maart 2023 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 maart 2023 om 10:22:

Als Rutte en co bij de vele andere schandalen al niet vertrok waarom denk je dat hij nu gaat vertrekken?
Ook al treden ze af ze komen altijd weer terug.
En ligt eigenlijk niet eens aan hun maar aan de mensen die er maar op blijven stemmen en het enige argument dat ze hebben om op Rutte te stemmen is "ja er is gewoon niemand beter"
Vraag me altijd af als de andere nooit een kans krijgen hoe moeten ze dat laten zien dan..



Toch is dat een niet te onderschatten probleem, het ontbreken van een alternatief. Alles is hopeloos verdeeld, zowel ter linker als ter rechterzijde. Om het over de extremen nog maar niet eens te hebben. En kansen om zich te profileren als een voor veel kiezers te accepteren alternatief krijgen je toch genoeg in Nederland?



Dat is geen probleem , we hebben het over een persoon die op alle kanten heeft gefaald die maar mag blijven zitten.
Hoe weten we dat degene die het kunnen overnemen het slechter doen dan Rutte , lijkt me bijna onmogelijk om het nog slechter te doen,
Dus op basis van wat komen mensen steeds met die stelling?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 maart 2023 om 01:17:

Voor mij hoeft de minister van justitie nu niet aftetreden, het gebeurde onder haar voorganger Grapperhaus. Maar dat de procureur-generaal en hoofdofficieren ook mogen blijven zitten is stuitend. Het OM schroomt zelfs niet om de schuld bij de 3 slachtoffers zelf te leggen.



Ja, dat is schandalig.

Nu ben ik het in zekere zin met bijvoorbeeld van der Gijp eens dat wanneer je ernstig bedreigd wordt en beveiligd moet worden, er geen sprake kan zijn dat je inspraak krijgt over hoe je beveiligd wil worden.

Als je verantwoordelijkheid moet nemen voor iemands beveiliging, bepaal jij de voorwaarden. Anders moet je er niet aan beginnen.

In dat opzicht speelde de Vries met vuur, hij wilde een vorm van beveiliging die hem zinde. Hij wilde daarin teveel inspraak. Zo werkt het niet.

Maar er is verder in het hele proces rond zijn beveiliging veel mis gegaan. En als er bewust een keuze is gemaakt voor opsporing, ten koste van beveiliging; dan is dit goed mis.

(…)

Dat de toenmalige minister nu niet meer op die post zit, zou er eigenlijk niet toe moeten doen. Er bestaat in NL ministeriële verantwoordelijkheid, wat inhoudt dat een minister ook de verantwoordelijkheid draagt voor het beleid van zijn/haar voorgangers. Dus Yesilgoz zou vanwege grove fouten van Grapperhaus tot aftreden kunnen worden gedwongen.

Maar nogmaals, ik zie daar de noodzaak niet van. Maar dat de bezem niet door het OM gaat, en de posities van alle anderen die over de persoonsbeveiliging gingen niet meer ter discussie staan vind ik stuitend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 maart 2023 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 maart 2023 om 10:22:

Als Rutte en co bij de vele andere schandalen al niet vertrok waarom denk je dat hij nu gaat vertrekken?
Ook al treden ze af ze komen altijd weer terug.
En ligt eigenlijk niet eens aan hun maar aan de mensen die er maar op blijven stemmen en het enige argument dat ze hebben om op Rutte te stemmen is "ja er is gewoon niemand beter"
Vraag me altijd af als de andere nooit een kans krijgen hoe moeten ze dat laten zien dan..



Toch is dat een niet te onderschatten probleem, het ontbreken van een alternatief. Alles is hopeloos verdeeld, zowel ter linker als ter rechterzijde. Om het over de extremen nog maar niet eens te hebben. En kansen om zich te profileren als een voor veel kiezers te accepteren alternatief krijgen je toch genoeg in Nederland?



De 'Linkse Wolk' stelt geen ruk voor qua leiders en is veel te woke om genoeg mensen aan te spreken, de SP wordt als te radicaal gezien, de Dieren blijven een niche partij.

Op rechts zie ik ook niemand als een reëel alternatief. JA21 is een soort PVV light met die eenzijdige focus op migranten, BBB heeft hetzelfde probleem als het CDA na Balkenende (geen appeal in grote steden), de PVV wil niet regeren en Forum is overgenomen door de complotdenkers.

De liberalen van Volt en D66 zijn inwisselbaar en veel te woke om serieus te worden genomen als volkspartij. In feite hebben zij het omgekeerde probleem van BBB. Bovendien heeft D66 flink wat populariteit verloren door het niet nakomen van dat nieuwe leiderschap onder Kaag.

De christelijke splinterpartijen zijn evenals de immigrantenpartijen en de Dieren bij uitstek nichepartijen.

Het wachten is op Pieter Omtzigt en bijbehorende partij. Hij lijkt me de enige met genoeg naamsbekendheid die Mark Rutte kan uitdagen en van beide flanken genoeg kiezers kan aanspreken om een geloofwaardig alternatief te zijn. In feite zou dat een revival zijn van het oude CDA en de strategie die zij altijd hadden als middenpartij, het huidige CDA is inmiddels totaal irrelevant geworden.

 

+1/-0

@Willykment; Wat Pieter Omzigt aangaat zal het een klus voor hem worden om geschikte mensen voor zijn zetels te vinden, want die zijn schaars. Tegenwoordig is het meer een reageren op een actie politiek en minder over beleidszaken. Pieter is daarentegen meer een onderzoeker dan een beleidsvoerder. De conclusies uit zijn rapporten blijken goed te zijn en misschien dat ze ook geschikt zijn als beleids materiaal. Toch wil dat niet alles zeggen dat hij geen groep kan samenstellen die kwalitatief bij hem passen. Het zal een klus voor hem worden. Hetzelfde geldt voor Caroline van der Plas met haar BBB-partij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 03 maart 2023 om 15:37:

@Willykment; Wat Pieter Omzigt aangaat zal het een klus voor hem worden om geschikte mensen voor zijn zetels te vinden, want die zijn schaars. Tegenwoordig is het meer een reageren op een actie politiek en minder over beleidszaken. Pieter is daarentegen meer een onderzoeker dan een beleidsvoerder. De conclusies uit zijn rapporten blijken goed te zijn en misschien dat ze ook geschikt zijn als beleids materiaal. Toch wil dat niet alles zeggen dat hij geen groep kan samenstellen die kwalitatief bij hem passen. Het zal een klus voor hem worden. Hetzelfde geldt voor Caroline van der Plas met haar BBB-partij.



Eens Danall. Dat lijkt mij ook de grootse uitdaging voor deze twee politici. Niemand zit te wachten op weer een partij vol incapabele parlementariërs. Maar een partij vol beroepspolitici is ook onwenselijk. Het zal laveren worden tussen deze twee uitersten, waarbij ik denk dat het voor de Nederlandse politiek verfrissend en gezond zou zijn als er wat meer praktische mensen in de politiek zouden komen die geen verstand hebben van flauwekul studies als communicatiewetenschappen, Europese studies, bedrijfskunde, politicologie, bestuurskunde, etc die rapport na rapport produceren en nul beleid waar Nederland echt verder mee kan. Mensen met hun poten in de klei die vertellen hoe iets kan werken in de praktijk, daar is behoefte aan.

 

+1/-0

Er lijkt sprake van een cordon sanitaire tegen de PVV, ondanks dat hun imago niet al tebest is heeft Wilders zich toch al lang bewezen als politieke leider en is het intern al lange tijd rustig geen schandalen (zoals bij andere partijen) daarom gaan ze het nu ook weer goed doen in de provincies.Rutte is ook bang voor Wilders hij is de enige die hem aan kan.

Dit bericht is gewijzigd op 3 maart 2023, 17:19:25.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 maart 2023 om 17:14:

Er lijkt sprake van een cordon sanitaire tegen de PVV, ondanks dat hun imago niet al tebest is heeft Wilders zich toch al lang bewezen als politieke leider en is het intern al lange tijd rustig geen schandalen (zoals bij andere partijen) daarom gaan ze het nu ook weer goed doen in de provincies.Rutte is ook bang voor Wilders hij is de enige die hem aan kan.



Ik denk dat Geert Wilders last heeft van JA21 en BBB op rechts (en eerder van Forum), al zal hij inmiddels weer wat van JA21 en Forum terugwinnen misschien nu de nieuwigheid er daar vanaf is. BBB en JA21 lijken meer geneigd te zijn om mee te doen met het establishment door de meest extreme standpunten los te laten. Iets dat de PVV onder Wilders nog niet heeft gedaan. Als Geert dat ook zou doen dan zou rechts permanent een meerderheid hebben in Nederland. Tegelijkertijd zal hij onvermijdelijk verliezen zodra hij echt mee gaat doen, zoals bijna elke regeringspartij in Nederland doorgaans doet.

Ze zijn in elk geval consequent, net zoals de SP, maar het levert ze weinig machtsinvloed op. Ik houd van dit soort partijen die vasthouden aan de principes, maar in alle eerlijkheid doen ze zichzelf tekort door zo compromisloos te zijn. In feite zijn het gewoon getuigenispartijen, zoals die pacifistische hippies van vroeger.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 maart 2023 om 17:14:

Er lijkt sprake van een cordon sanitaire tegen de PVV, ondanks dat hun imago niet al tebest is heeft Wilders zich toch al lang bewezen als politieke leider en is het intern al lange tijd rustig geen schandalen (zoals bij andere partijen) daarom gaan ze het nu ook weer goed doen in de provincies.Rutte is ook bang voor Wilders hij is de enige die hem aan kan.



Allang bewezen als politiek leider? Dat is maar hoe je het bekijkt. Wilders is bijna het langst zittende kamerlid of in zijn termen; de langst zittende plucheplakker. Wat heeft hij bewezen? We weten allemaal waar hij tegen is maar niet hoe hij het wel wil inrichten buiten allerlei ideetjes die nooit uitvoerbaar zullen zijn maar die voor veel mensen lekker klinken en het goed doen. De keer dat hij invloed kon uitoefenen in 2010 bij dat gedoogkabinet hield hij het na een paar maanden voor gezien. Niet echt betrouwbaar als coalitiepartij. En dat het intern rustig is in de PVV is niet zo verwonderlijk. Het is geen partij maar een beweging met één grote leider die met ijzeren hand heerst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 03 maart 2023 om 15:37:

@Willykment; Wat Pieter Omzigt aangaat zal het een klus voor hem worden om geschikte mensen voor zijn zetels te vinden, want die zijn schaars. Tegenwoordig is het meer een reageren op een actie politiek en minder over beleidszaken. Pieter is daarentegen meer een onderzoeker dan een beleidsvoerder. De conclusies uit zijn rapporten blijken goed te zijn en misschien dat ze ook geschikt zijn als beleids materiaal. Toch wil dat niet alles zeggen dat hij geen groep kan samenstellen die kwalitatief bij hem passen. Het zal een klus voor hem worden. Hetzelfde geldt voor Caroline van der Plas met haar BBB-partij.



Denk dat hij niet voor nieuwe mensen moet gaan , dat is valkuil waar nieuwe partijen meestal invallen, je moet bij alle partijen de goede mensen wegsnoepen.
Elk partij heeft er wel een paar.

 

+1/-0

Een aantal van hun ideeën gaat tegen de grondwet en internationale verdragen in, dus meeregeren wordt dan lastig, maar netals in België met Vlaams Belang een cordon sanitaire is ondemocratisch maar zowel PVV als Vlaams Belang blijven toch onverminderd populair dus de gevestigde orde krijgt de boemerang nog een keer terug. Zie Zweden en Italië.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 maart 2023 om 19:08:

Een aantal van hun ideeën gaat tegen de grondwet en internationale verdragen in, dus meeregeren wordt dan lastig, maar netals in België met Vlaams Belang een cordon sanitaire is ondemocratisch maar zowel PVV als Vlaams Belang blijven toch onverminderd populair dus de gevestigde orde krijgt de boemerang nog een keer terug. Zie Zweden en Italië.



Waar ik me zo over verbaas is die krampachtige afschuw van andere partijen en de mainstream media, wanneer artikelen uit de Grondwet en Internationale verdragen ter discussie worden gesteld door rechtse politici. Het is alsof we direct aan de rand staan van een fascistische dictatuur wanneer het gelijkheidsbeginsel uit artikel 1 (wat helemaal geen gelijkheidsbeginsel is overigens, want het bestaat uit willekeurige (politiek gemotiveerde) gronden die belangrijk genoeg worden gevonden om benoemd worden en overige gronden die onder de noemer ‘of welke andere grond dan ook’ worden geschoven, op basis waarvan niet gediscrimineerd mag worden) ter discussie wordt gesteld.

De grondwet is een dynamische wet, die voortdurend aan verandering onderhevig is. Laatst is artikel 1 nog gewijzigd, omdat er een politieke meerderheid gevonden was die het noodzakelijk vond ‘gronden’ expliciet te benoemen die anderzijds prima onder de noemer ‘overig’ konden blijven.

Het is hypocriet.

Alle politieke partijen hebben standpunten in hun programma’s die botsen met internationale verdragen. We komen onze investeringen in defensie waar we ons als lid van de navo aan gecommitteerd hebben al decennia niet na. En pas sinds de oorlog in Oekraïne is bezuinigen op defensie uit de programma’s geschrapt.

Dat Wilders zich niet aan bepaalde verdragen wil houden en de rest daar schande over spreekt slaat nergens op. Het is reinste willekeur. En niemand die dat hardop zegt.

Ik snak naar een partij of 1 politicus van mij part die pragmatisch, constructief en bovenal net zo eerlijk tegen/voor zichzelf is; als voor zijn politieke tegenstander. Die zou direct mijn stem krijgen. Maar ik zie ze niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 41 42 43 44 45

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen