MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.173
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Groningen: -
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 juni 2023, 11:25:40.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 02 juni 2023 om 11:13:
open/sluit de onderstaande quote:
![]()
Het ligt er inderdaad ook aan naar welke data je kijkt, en hoe je deze interpreteert. Om het voorbeeld van Immers aan te halen; als je het aantal keer dat hij in kansrijke positie voor het kwam deelde door zijn doelpunten, kan ik mij niet voorstellen dat dáár een goed cijfer uit naar voren komt. Zeker wanneer je aan 'kansrijke posities' ook nog een bepaalde waarde gaat hangen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad (afstand doel, aantal tegenstanders vóór hem). En de wedstrijden ook indeelt op 'moeilijkheid', zodat je kan zien of een speler in topwedstrijden mee kan komen en iets extra's brengt. Of juist door het ijs zakt.
Ik heb Immers opgelegde kansen zien verprutsen, ongelooflijk. Hij kwam wel in die positie, maar 9 van de 10 keer werd het geen doelpunt. Om over zijn balverlies in het lopende spel (simpele kaats, pass) nog maar te zwijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat Immers op basis van data er goed op stond.
Maar goed, is ook weer een aanname. En de datapunten die ik hierboven aanhaal, zijn weer gebaseerd op mijn beeld van de speler. Die datapunten zullen mijn oordeel over Immers alleen maar bevestigen/onderbouwen (als ik er niet naast zit), in plaats van dat ze nieuwe inzichten verschaffen.
En dáár ligt nou juist de kracht van data, als je het op de juiste manier gebruikt.
Ik krijg sterk de indruk dat het gebruik van data in de voetballerij nog in de kinderschoenen staat, en daarom clubs nog vaak zoekende zijn. Er wordt ontzettend veel data verzameld en opgeslagen, ook in de voetballerij. Het overgrote deel ervan is alleen helemaal niet relevant (de schatting is dat van alle data die gegenereerd wordt op de wereld, slechts 0,5% ooit gebruikt/geanalyseerd wordt).
De kunst is niet het meten/vergaren opzich, maar hoe je het meet en vooral wat je ermee wil bereiken. Dat bepalen, is de uitdaging.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 02 juni 2023 om 12:02:(...)
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 juni 2023, 15:33:13.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Kraaij: "Cerny staat volle bak open voor Feyenoord"
vandaag, 12:30 158 reacties
Met het aflopende huurcontract van Oussama Idrissi en de wisselende prestaties van een aantal buitenspelers is Feyenoord voor volgend seizoen op zoek naar een versterking op de vleugels. Hans Kraaij oppert in Goedemorgen Eredivisie Vaclav Cerny als interessante aanwinst voor de Rotterdammers.
Met een uitstekend seizoen bij FC Twente - 14 goals en 11 assists in alle competities - lijkt de 25-jarige Cerny klaar voor een volgende stap. Of dat Feyenoord zou kunnen zijn? "Ik heb het hem gevraagd: ondanks het feit dat je vanaf je vijftiende bij Ajax hebt gezeten, zou je toch open staan voor Feyenoord?", aldus Kraaij. " Dat zou hij wel willen."
Andersom denkt hij dat Feyenoord Cerny goed kan gebruiken. "Feyenoord heeft aan de zijkanten verfrissing nodig, maar ook doelpunten en assists. Als je hem nu ziet dartelen als vrije rechtsbuiten... Ik weet dat Wolfsburg hem wil, dat AZ hem wil, maar ik zou het echt een speler vinden die perfect bij Feyenoord past. En hij staat er volle bak voor open."
Forumreacties: 16.796
Reg.: 2 januari 2007
Favoriete opstelling: geen
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 juni 2023 om 23:42:
Feyenoord werkt aan de komst van Ricardo Pepi, maar wil volgens 1908.nl nog een versterking in de voorhoede. Na de terugkeer van Oussama Idrissi naar Sevilla moet er een nieuwe linksbuiten worden toegevoegd aan de selectie van Arne Slot.
Feyenoord heeft op de rechterflank genoeg opties met Igor Paixão, Javairô Dilrosun, Patrik Wålemark en Alireza Jahanbakhsh; ook Sebastian Szymanski speelde dit seizoen enkele wedstrijden als rechtsbuiten. Maar op de linkerflank is de spoeling dunner. Feyenoord hoopt daarom een nieuwe linkervleugelaanvaller te strikken.
Overigens meldde FTM dat Dilrosun zwaar op de begroting drukt verdiend zelfs meer als Kokcu, daarom zou een verkoop een optie kunnen zijn.
Ook Wålemark en Jahanbakhsh hun toekomst is allerminst zeker volgens mij.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.147
Reg.: 11 januari 2008
'Feyenoord heeft linksbuiten Keito Nakamura in het vizier'
Japanner Keito Nakamura kan een volgende aanwinst gaan worden van Feyenoord. De Rotterdammers zijn overtuigd van de kwaliteiten van de linksbuiten van LASK Linz, zo schrijft 1908.nl.
De 22-jarige aanvaller van LASK Linz heeft een goed seizoen achter de rug in de Oostenrijkse competitie. In 31 wedstrijden maakte hij veertien doelpunten en gaf hij zeven assists. Bij de voormalige club van Gernot Trauner staat Nakamura onder contract tot medio 2025.
Na zijn goede seizoen staat Nakamura ook in de belangstelling van andere clubs uit Europa, maar tot dusver is er nog niemand concreet. Volgens het medium heeft ook Feyenoord nog geen officieel bod gedaan op de Japanner. De Rotterdammers willen mogelijk eerst Ricardo Pepi definitief binnenhalen.
Voordat Nakamura naar Europa vertrok speelde hij in de jeugdopleiding van Mitsubishi Yowa en maakte hij een binnenlandse transfer naar Gamba Osaka. In juli 2019 werd hij gehuurd door FC Twente, waar hij in achttien wedstrijden zes goals en één assist gaf. Bij Sint-Truidense VV werd in het seizoen 2020/21 zijn huurperiode vroegtijdig beëindigd en speelde hij, mede door een enkelblessure, slechts 157 minuten. In augustus 2021 maakte de japanner de definitieve overstap naar LASK Linz, waar hij tot nu toe 68 wedstrijden speelde. In totaal was de aanvaller goed voor 26 doelpunten en 9 assists in Oostenrijk.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Als er voor Dilrosun serieuze belangstelling ontstaat en je kan hem voor een goed bedrag van de hand doen, is dat helemaal geen slecht idee.
Gezien de ontwikkeling van het elftal en de overige spelers voorin, zou 'het verlies' in kwaliteit niet zo groot zijn. Hij is inmiddels in de pikorde gedaald, ingehaald door in ieder geval Paixão, Idrissi en Jahanbakhsh.
Nu moet ik wel de kantekening plaatsen, dat Idrissi teruggaat naar Spanje en Jahanbakhsh na dit seizoen nog maar één jaar onder contract staat. Dus er verschuift wel wat en wellicht dat Dilrosun daardoor meer kansen zou krijgen komend seizoen.
Ik zou hem ook (nog) niet helemaal willen afschrijven. Hij was veel te wisselvallig afgelopen seizoen, maar hij is nou eenmaal een 'alles-of-niets'-speler. Dat zit in zijn spel, in die acties en die schoten. Als je uiteindelijk naar zijn statistieken kijkt (5G + 5A); die zijn helemaal niet zo slecht. Maar als dé vervanger van Sinisterra was het niet genoeg.
Het zou voor hem komend seizoen wel het jaar van de waarheid worden wat mij betreft. Hij moet het écht laten zien, met constanter spel en hoger rendement. Ik denk ook wel dat hij het in zich heeft, dat het veel met zelfvertrouwen te maken heeft en hij erin kan slagen veel beter te presteren. Het kan zomaar gaan draaien bij hem, door een goed doelpunt op een beslissend moment, of een serie wedstrijden waarin hij een aantal keer beslissend is.
Hij zou zomaar de beste aankoop op de flank kunnen blijken. Maar het kan ook niet gebeuren.
Maar goed, als zijn salaris op de begroting drukt en Feyenoord denkt dat zijn vertrekt ruimte geeft voor het aantrekken van andere spelers; snap ik dat ze niet onwelwillend staan tegen een vertrek.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.068
Reg.: 4 juli 2020
Ik vind Dilrosun te solistisch ingesteld. Als hij wordt aangespeeld, dan zie je hem heel weinig de combinatie zoeken met anderen, maar gaat hij voor eigen gewin. Een enkele keer is hij trefzeker, maar meerdere keren helemaal niets. Of hij moet zich van houding veranderen en het komende seizoen, waarin hij zich in de picture van de gerenommeerde clubs kan geraken, om een mooie transfer te maken. Maar als hij interesse van andere clubs geniet, dan zal ik geen spijt krijgen als hij gaat.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.147
Reg.: 11 januari 2008
'Feyenoord bereikt principeakkoord met verdediger Tsoungui'
l
Antef Tsoungui en Feyenoord hebben een principeakkoord bereikt over een transfervrije overstap van Brighton & Hove Albion naar Rotterdam, zo meldt 1908.nl. De Belg gaat eerst worden uitgeleend aan FC Dordrecht.
De 20-jarige Tsoungui maakte in 2018 de overstap van de jeugd van Chelsea naar de Onder 18 van Brighton & Hove Albion. Sindsdien speelde hij zijn wedstrijden in de jeugd van Brighton en werd hij afgelopen januari verhuurd aan het Belgische Lommel SK. De verhuurperiode was echter van korte duur, na vijf wedstrijden werd de huurovereenkomst opgezegd omdat hij "andere opties zal onderzoeken om zijn professionele voetbalcarrière voort te zetten." In de eerste helft van het seizoen speelde hij bij de beloften van Brighton elf wedstrijden.
Feyenoord ziet in Tsoungui een juiste versterking om transfervrij over te nemen, waarna hij op termijn uitgeleend zal worden aan FC Dordrecht. In Dordrecht krijgt de centrale verdediger de kans om zijn carrière een nieuw leven in te blazen een speelminuten te maken.
'Feyenoord wil talent Bergvall nog altijd binnenhalen'
Feyenoord is nog altijd geïnteresseerd om Lucas Bergvall over te nemen van Djurgården IF, zo schrijft Scouts in Attendance op Twitter. Het Zweedse talent moet overkomen van de nummer vier uit Zweden en heeft daar nog een contract tot medio 2025.
De Rotterdammers hebben afgelopen zomer diverse pogingen gewaagd om Bergvall aan de jeugdopleiding toe te voegen, maar de 17-jarige middenvelder koos om actief te blijven in Zweden. Wegens een bewuste carrièreplanning tekende hij een contract voor drie seizoen bij Djurgården IF. Naar schatting maakte de huidige nummer vier van Zweden iets minder dan een miljoen euro over naar zijn jeugdclub.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 juni 2023 om 18:05:(…)
'PSV dicht bij komst Ricardo Pepi'
9 minuten geleden
20 reacties
FeyenoordTM
Ricardo Pepi staat volgens Fabrizio Romano voor een overstap naar PSV, waarmee komende dagen gepraat wordt om de deal rond te maken. Daarmee troeven de Eindhovenaren Feyenoord af.
🎖️- De Rotterdammers hebben tot en met donderdag alles uit de kast getrokken om voor de Eindhovense deal te gaan liggen. De tweede aanbieding werd niet geaccepteerd — een derde aanbieding ook niet. Feyenoord kijkt vroeg in de window rustig verder naar buitenkansjes en heeft de spitsen Santiago Gimenez en Danilo Pereira al aan boord.
Hmmm…….Danilo komt tekort en Giminez kan zomaar vertrekken.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:11:
Jammer, zijn genoeg andere goede spitsen in de wereld hoor Feyenoord gaat de komende tijd alles rustig in kaart brengen.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:23:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 08 juni 2023 om 22:20:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:11:
Jammer, zijn genoeg andere goede spitsen in de wereld hoor Feyenoord gaat de komende tijd alles rustig in kaart brengen.
Ik mag hopen dat ze het al in kaart hebben gebracht…..Ik begrijp wat je bedoelt, het is wel zo dat ze Pepi niet voor niets zo graag willen hebben. Je hebt wel iemand nodig die er meteen staat, Santi (aangenomen dat ie er dan nog is) mist de eerste twee CL wedstrijden.
Had hem graag bij ons gezien, maar financieel geen gekke dingen doen is belangrijker een concurrent heeft er wel een prima spits bij beter als De Jong.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:35:
Helaas nog niet met ASML, VDL en Jumbo als partners in Brainport Eindhoven zijn ze voorlopig nog kapitaal krachtiger.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:45:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 08 juni 2023 om 22:38:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:35:
Helaas nog niet met ASML, VDL en Jumbo als partners in Brainport Eindhoven zijn ze voorlopig nog kapitaal krachtiger.
Maar wij hebben vakantiehuisjes en prijsvrij
LOL vanaf volgend jaar een vliegmaatschappij?
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 818
Reg.: 6 juli 2007
Staat op FR-Fans.nl:
https://www.fr-fans.nl/nieuws/61671/nakamura-heeft-akkoord-bereikt-met-feyenoordlink
Forumreacties: 1.637
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 08 juni 2023 om 22:32:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 juni 2023 om 22:23:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 08 juni 2023 om 22:20:
Ik mag hopen dat ze het al in kaart hebben gebracht…..Ik begrijp wat je bedoelt, het is wel zo dat ze Pepi niet voor niets zo graag willen hebben. Je hebt wel iemand nodig die er meteen staat, Santi (aangenomen dat ie er dan nog is) mist de eerste twee CL wedstrijden.
Had hem graag bij ons gezien, maar financieel geen gekke dingen doen is belangrijker een concurrent heeft er wel een prima spits bij beter als De Jong.
Toch een beetje jammer als het klopt. Leggen we het, na Veerman vorig jaar, toch weer financieel af tegen die boeren. Had stiekum gehoopt dat we al verder waren.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 09 juni 2023 om 09:12:
(...)Feyenoord werd, zonder Veerman, kampioen. PSV, met Veerman, niet.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 juni 2023 om 10:22:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 09 juni 2023 om 09:12:
(...)Feyenoord werd, zonder Veerman, kampioen. PSV, met Veerman, niet.
Daarnaast, dat Feyenoord aan de door FC Augsburg verlangde transfersom voor Pepi niet voldoet, is mijn inziens meer een kwestie van 'willen' dan van 'kunnen'.
Intern is denk ik een afweging gemaakt is van hoe die vraagprijs zich verhoudt tot de kwaliteiten en potentie van de speler, de samenstelling van de huidige selectie (Giménez zal eerste spits blijven, hopelijk), de overige posities waar de club zich nog wil versterken en daarvoor beschikbare budget, en waarschijnlijk ook eventuele alternatieven op de scoutingslijstjes voor de betreffende positie.
Als Pepi die miljoenen écht waard was geweest, had Feyenoord ze wel betaald.
Dat we (buiten dat) wellicht minder te investeren hebben dan PSV; het zij zo. Dat is iets waar ik niet heel erg van wakker lig. Het gaat erom dat je het budget wat je tot je beschikking hebt, goed gebruikt. En daar is Feyenoord de afgelopen jaren beter in geweest dan PSV. En Ajax.
Zolang we die lijn kunnen doorzetten, kunnen ze bij PSV twee keer zoveel geld uitgeven en alle interessante spelers voor onze neus wegkapen met hogere salarissen en hogere transfersommen. Uiteindelijk zijn die spelers duurbetaald en winnen ze vooralsnog niks.
Pepi is een speler die in heel Nederland bekend is. Zoals ook Veerman was. En Zeroukki overigens ook, waar Feyenoord dan wél weer aan het langste eind trekt. Het is ook maar net hoe je het wil zien.
Het is bij PSV beleid dat ze uitkomen bij dergelijke versterkingen, zoals ik al eerder betoogde. Het zijn de laatste jaren maar weinig 'tropische' verrassingen die in Eindhoven binnenkomen, of het moeten relatief onbekende jongens zijn die met een trainer 'meekomen'.
Feyenoord heeft dan weliswaar ook interesse in die bekendere spelers maar als hun komst niet lukt, kan de club ook uit een ander vaatje tappen. Giménez, Hancko, Paixão ; PSV heeft/had ze niet op hun radar. Of in ieder geval niet zodanig dat ze hun kwaliteiten op waarde hebben geschat.
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten