Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 18 augustus 2022 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 augustus 2022 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 augustus 2022 om 22:39:

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.



Een weloverwogen transfer, de scouting en staf zijn ervan overtuigd dat deze speler Senesi kan vervangen. Ik vind de genoemde bedragen wel fors, ik denk dat daar (deels) een lichte paniek in zichtbaar is; Feyenoord wil zsm. een vervanger, ook omdat Rasmussen echt nog tijd nodig lijkt te hebben en nu niet het niveau heeft.

Dus geen paniekaankoop, maar wel een paniekbedrag. Soort van.


Ja de inflatie heeft ook in Praag toegeslagen. Maar als wij Senesi hadden verkocht voor 6 miljoen, dan had je dat een goed bedrag gevonden?



Ik kijk niet naar de genoemde bedragen in verhouding tot Senesi, maar meer met als verwachting wat de speler na 2/3 seizoenen kan gaan opleveren bij een uitgaande transfer.

Dat Hancko zoals Aursnes bijna 30 keer zijn aanschafwaarde gaat ‘terugverdienen’ is niet te verwachten. Maar het doel zou wel moeten zijn dat je probeert te verdubbelen, zoals ook bij Senesi is gebeurd. En of dat mogelijk is, dat vraag ik me af voor een 24-jarige speler die begin 20 al niet geslaagd is bij Fiorentina. Hij kan voor Feyenoord de ideale vervanger zijn voor Senesi, maar zit er op den duur nog een stap hoger in?!

Die vraag zou invloed moeten hebben op het bedrag dat je voor hem over hebt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 augustus 2022 om 08:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 18 augustus 2022 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 augustus 2022 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 augustus 2022 om 22:39:

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.



Een weloverwogen transfer, de scouting en staf zijn ervan overtuigd dat deze speler Senesi kan vervangen. Ik vind de genoemde bedragen wel fors, ik denk dat daar (deels) een lichte paniek in zichtbaar is; Feyenoord wil zsm. een vervanger, ook omdat Rasmussen echt nog tijd nodig lijkt te hebben en nu niet het niveau heeft.

Dus geen paniekaankoop, maar wel een paniekbedrag. Soort van.


Ja de inflatie heeft ook in Praag toegeslagen. Maar als wij Senesi hadden verkocht voor 6 miljoen, dan had je dat een goed bedrag gevonden?



En of dat mogelijk is, dat vraag ik me af voor een 24-jarige speler die begin 20 al niet geslaagd is bij Fiorentina. Hij kan voor Feyenoord de ideale vervanger zijn voor Senesi, maar zit er op den duur nog een stap hoger in?!

Die vraag zou invloed moeten hebben op het bedrag dat je voor hem over hebt.



Vind dit zo een onzin, doel moet zijn maakt hij het team beter en zo andere spelers om hem heen.
Een Trauner krijg je ook niet veel meer voor maar maakt wel het team beter en dus ook andere spelers die daardoor weer meer waard worden.
Ook als je met 20! ergens hebt gefaald zegt toch helemaal niets..
Buiten het feit dat je met 27 toch echt wel een hoofdprijs nog steeds kan opbrengen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 augustus 2022 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 augustus 2022 om 22:39:

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.



Een weloverwogen transfer, de scouting en staf zijn ervan overtuigd dat deze speler Senesi kan vervangen. Ik vind de genoemde bedragen wel fors, ik denk dat daar (deels) een lichte paniek in zichtbaar is; Feyenoord wil zsm. een vervanger, ook omdat Rasmussen echt nog tijd nodig lijkt te hebben en nu niet het niveau heeft.

Dus geen paniekaankoop, maar wel een paniekbedrag. Soort van.



Dit zijn toch normale bedragen voor nu? Wij betalen 7 mio voor verreweg de beste verdediger van de Tsjechische competitie, wij verkopen voor 10 mio meer de beste linksback van de eredivisie...


Ps. Dat een verdediger van 20 het niet red in de Serie A zegt echt niks.

Wij hebben zoveel Feyenoord helden gehad die het in een andere competitie niet lukte of op hun 23e nooit Feyenoord 1 zouden halen: Pelle, Heuvelhut, Aursnes, Trauner,

 

+1/-0

Malacia is 23 jaar en kan nog een stap maken, als Hancko nog 2/3 seizoenen bij Feyenoord speelt is hij ouder dan 25 en zal de rek er wel een beetje uit zijn. Ik zeg niet dat Feyenoord ervan af moet zien, maar net als met Zeroukki denk ik wel dat er een bepaalde grens moet zijn van wat de club wenst te betalen.

Je haalt spelers en past ze in, en daarbij maak je per speler een afweging met welk doel je ze haalt. Trauner (aangehaald door wehave) is duidelijk niet gehaald om straks weer voor veel geld te verkopen. Maar zijn aanwezigheid maakt andere spelers beter, en meer waard. En hij levert vrijwel iedere wedstrijd een stabiele prestatie waar de rest van het team zich aan kan optrekken.

Dat is zijn waarde, en maakt zijn aankoopbedrag volledig gerechtvaardigd.

Feyenoord zit in een proces waarin het stappen wil maken; duurdere spelers kopen en die zich ontwikkelen en waar jeugdspelers zich aan kunnen 'ophijsen'; beter presteren en dan spelers weer voor nog hogere transfersommen verkopen zodat we dat weer kunnen investeren in nieuwe spelers.

Feyenoord kan niet elf spelers opstellen zoals Trauner, dan valt dat proces hierboven in het water. Het moet ook duidelijk hebben/weten wat je op den duur met een speler wil. Het enige wat ik me afvraag is of gezien de bedragen die ik lees, Hancko wel 'voldoende' gaat opleveren op den duur. Ook zijn leeftijd en carriere tot nu toe in ogenschouw nemend.

Op basis daarvan twijfel ik of Feyenoord de keus voor Hancko moet maken, maar zijn komst als speler (kwalitatief) juich ik zeer toe. En als Te Kloese denkt; Hancko gaat zijn aanschafwaarde niet verdubbelen maar anderen kunnen door zijn aanwezigheid een veelvoud gaan opleveren, dan snap ik dat ook volkomen!


Los hiervan, denk ik ook dat ik gewoon nog ff moet wennen aan de bedragen die Feyenoord nu uitgeeft. Ik heb alle vertrouwen in het huidige proces wat met de komst van Arnesen en Slot ingezet is, en alle vertrouwen in hun kwaliteiten. Het is alleen even anders dan de seizoenen hiervoor, toen de club iedere euro moest omdraaien... ;)

 

+1/-0

Hancko is een jaartje ouder dan Malacia, je doet net alsof die ouder is dan Trauner!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 19 augustus 2022 om 14:02:

Hancko is een jaartje ouder dan Malacia, je doet net alsof die ouder is dan Trauner!



Ja, maar Feyenoord heeft Malacia verkocht op basis van zijn prestaties van afgelopen seizoenen. Er vertrekt een 23-jarige.

Nu koopt de club een 24-jarige speler (op basis van zijn prestaties afgelopen seizoenen) en die zal bij Feyenoord ook nog een stap maken, maar daarna? Straks is hij 27 en koopt een club hem dan in de verwachting dat hij zich nog verder gaat ontwikkelen?

Ik denk dat clubs daar wel naar kijken, en er hun bod op aanpassen. Het kan alsnog, en ik zie genoeg redenen om deze prijs voor Hancko te rechtvaardigen. Maar het is veel geld voor een speler, en ik moet daar eraan wennen dat Feyenoord dit betaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 19 augustus 2022 om 13:52:

Malacia is 23 jaar en kan nog een stap maken, als Hancko nog 2/3 seizoenen bij Feyenoord speelt is hij ouder dan 25 en zal de rek er wel een beetje uit zijn. Ik zeg niet dat Feyenoord ervan af moet zien, maar net als met Zeroukki denk ik wel dat er een bepaalde grens moet zijn van wat de club wenst te betalen.

Je haalt spelers en past ze in, en daarbij maak je per speler een afweging met welk doel je ze haalt. Trauner (aangehaald door wehave) is duidelijk niet gehaald om straks weer voor veel geld te verkopen. Maar zijn aanwezigheid maakt andere spelers beter, en meer waard. En hij levert vrijwel iedere wedstrijd een stabiele prestatie waar de rest van het team zich aan kan optrekken.

Dat is zijn waarde, en maakt zijn aankoopbedrag volledig gerechtvaardigd.

Feyenoord zit in een proces waarin het stappen wil maken; duurdere spelers kopen en die zich ontwikkelen en waar jeugdspelers zich aan kunnen 'ophijsen'; beter presteren en dan spelers weer voor nog hogere transfersommen verkopen zodat we dat weer kunnen investeren in nieuwe spelers.

Feyenoord kan niet elf spelers opstellen zoals Trauner, dan valt dat proces hierboven in het water. Het moet ook duidelijk hebben/weten wat je op den duur met een speler wil. Het enige wat ik me afvraag is of gezien de bedragen die ik lees, Hancko wel 'voldoende' gaat opleveren op den duur. Ook zijn leeftijd en carriere tot nu toe in ogenschouw nemend.

Op basis daarvan twijfel ik of Feyenoord de keus voor Hancko moet maken, maar zijn komst als speler (kwalitatief) juich ik zeer toe. En als Te Kloese denkt; Hancko gaat zijn aanschafwaarde niet verdubbelen maar anderen kunnen door zijn aanwezigheid een veelvoud gaan opleveren, dan snap ik dat ook volkomen!


Los hiervan, denk ik ook dat ik gewoon nog ff moet wennen aan de bedragen die Feyenoord nu uitgeeft. Ik heb alle vertrouwen in het huidige proces wat met de komst van Arnesen en Slot ingezet is, en alle vertrouwen in hun kwaliteiten. Het is alleen even anders dan de seizoenen hiervoor, toen de club iedere euro moest omdraaien... ;)



Hancko hoeft niks op te leveren heeft een vijf jarig contract getekend ,speelt waarschijnlijk drie jaar bij ons is dan 27 en is dan op de goede leeftijd om te verkopen ,dus wat je allemaal wil zeggen slaat nergens op deze speler is nog beter als Senesi als je het voetbal wereldwijd volgt zou je dat weten is sneller beter schot zeer sterk aan de bal ,je wilt wel voor je eigen spelers de hoofdprijs ,maar wil niks betalen dus word spelersmakelaar dan zul je zien hoe het werkt

 

+1/-0

Hancko is een zeer ervaren speler met relevante ervaring op internationaal niveau (niet zoals bijvoorbeeld een Diemers veel eredivisiewedstrijden in de benen en een oudere leeftijd, hetgeen niet relevant is qua ervaring). Belangrijker nog, het is een snelle linksbenige centrale verdediger die captain is bij een topclub in een iets kleinere competitie. Daarnaast is hij 24, spelers in de categorie 24-27 zijn nog steeds best aantrekkelijk op de markt (weliswaar minder aantrekkelijk dan de categorie 20-23, dus wat dat betreft heeft Middenveldert zeker een punt). Hij past precies in het segment spelers dat Feyenoord nu iets minder heeft 24-27, vlakbij de top van hun potentie, die direct wat kunnen leveren. Al deze factoren gecombineerd maakt hem tot een uitstekende aankoop die perfect past binnen de nieuwe visie van Feyenoord op het transferbeleid en selectiebeleid. Mocht Feyenoord wederom presteren op eredivisie en Europees niveau dan kan je er rustig vanuit gaan dat er wederom een aantal Premier League clubs zullen azen op deze speler.

 

+2/-0

'Feyenoord bereikt ook akkoord over Bullaude'

Ezequiel Bullaude mag zich snel speler van Feyenoord noemen. De clubs hebben een akkoord weten te bereiken over een transfersom. De 21-jarige middenvelder speelt zondag zijn laatste wedstrijd voor Godoy Cruz en vliegt daarna naar Nederland voor zijn medische keuring.

Journalist César Luis Merlo weet te melden dat Feyenoord een bedrag van 7.5 miljoen euro overmaakt naar de Argentijnse club. De transfersom kan nog oplopen met één miljoen euro door middel van bonussen. Ook is er een doorverkooppercentage afgesproken van tien procent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 19 augustus 2022 om 20:34:

'Feyenoord bereikt ook akkoord over Bullaude'

Ezequiel Bullaude mag zich snel speler van Feyenoord noemen. De clubs hebben een akkoord weten te bereiken over een transfersom. De 21-jarige middenvelder speelt zondag zijn laatste wedstrijd voor Godoy Cruz en vliegt daarna naar Nederland voor zijn medische keuring.

Journalist César Luis Merlo weet te melden dat Feyenoord een bedrag van 7.5 miljoen euro overmaakt naar de Argentijnse club. De transfersom kan nog oplopen met één miljoen euro door middel van bonussen. Ook is er een doorverkooppercentage afgesproken van tien procent.



Ziet er goed jong, scorend vermogen kan op 10 en schaduwspits.

 

+1/-0

'Zerrouki vroeg deze week gesprek aan met directie FC Twente'

Ramiz Zerrouki heeft Feyenoord nog altijd niet uit zijn hoofd gezet. De 24-jarige middenvelder heeft in twee gesprekken met de directie duidelijk gemaakt dat hij zo snel mogelijk naar Rotterdam wil, zo meldt De Telegraaf.

Zerrouki kreeg een tijd terug in het eerste gesprek meteen al 'nee' te horen, omdat FC Twente hem niet wil laten gaan onder de vraagprijs van ruim tien miljoen euro. Nadat de Rotterdammers deze week de stekker uit de onderhandelingen trokken, is de middenvelder opnieuw het kantoor van de directie binnen gelopen.

'Feyenoord trekt stekker uit onderhandelingen Zerrouki'
De Algerijns international gaat niet weigeren om te trainen en zal zijn best blijven doen voor FC Twente, zo meldt de krant. Voor de club uit Enschede staat komende week namelijk de return tegen Fiorentina op het programma, maar daarna wil Zerrouki zo snel mogelijk naar Feyenoord. Hij ziet dat als de volgende stap in zijn carrière.

 

+1/-0

Jammer voor hem, maar ik vind dat Feyenoord er niet verstandig aan doet als ze nu alsnog weer aankloppen bij Twente.

Feyenoord heeft meer goede middenvelders nodig dan de drie beoogde basiskrachten, maar ik denk dat het niet nodig is om zoveel miljoenen uit te geven aan deze speler terwijl ik niet eens zeker ben dat hij veel aan spelen toe gaat komen.

 

+1/-0

'Feyenoord gaat voor middenvelder Grillitsch'

Feyenoord wil zich gaan versterken met de transfervrije Florian Grillitsch, zo meldt 1908.nl. De 27-jarige Oostenrijker wordt gezien als mogelijke opvolger van Fredrik Aursnes.

Grillitsch liep afgelopen seizoen uit contract bij TSG 1899 Hoffenheim en heeft nog geen nieuwe club gevonden. De international van Oostenrijk werd in verband gebracht met AS Roma, ACF Fiorentina en enkele clubs uit Engeland. Ook werd er gesproken met trainer Alfred Schreuder.

Of Grillitsch haalbaar is voor Feyenoord moet de komende dagen duidelijk worden. De salariseisen zijn een groot obstakel gebleken voor diverse clubs. De rechtspoot wordt door La Gazzetta dello Sport ook genoemd bij AS Roma om de geblesseerde Georginio Wijnaldum te vervangen in de selectie van de Italianen. Grillitsch heeft een huidige marktwaarde van zestien miljoen euro.

Grillitsch is een speler die de nodige ervaring heeft op het hoogste niveau in Duitsland. De middenvelder speelde 179 wedstrijden in de Bundesliga. Daarin wist hij 32 keer te scoren en fungeerde hij 31 keer als aangever. Naast Hoffenheim kwam hij eerder twee seizoenen uit voor Werder Bremen.

 

+1/-0

Als Grillitsch inderdaad een serieuze optie is dan is het besluit van Toornstra ook heel goed te begrijpen :-D Op de een of andere manier kan ik het 1 niet los zien van het andere. Dit zou in mijn ogen ook 'n veel betere optie zijn dan bijv Zerouki ... en transfervrij dus kan Feyenoord de transfersom voor Aursnes zo doorschuiven naar 'n bijv. 'n 4jarig contract. Win-win-win lijkt mij :-D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 19 augustus 2022 om 20:34:

'Feyenoord bereikt ook akkoord over Bullaude'

Ezequiel Bullaude mag zich snel speler van Feyenoord noemen. De clubs hebben een akkoord weten te bereiken over een transfersom. De 21-jarige middenvelder speelt zondag zijn laatste wedstrijd voor Godoy Cruz en vliegt daarna naar Nederland voor zijn medische keuring.

Journalist César Luis Merlo weet te melden dat Feyenoord een bedrag van 7.5 miljoen euro overmaakt naar de Argentijnse club. De transfersom kan nog oplopen met één miljoen euro door middel van bonussen. Ook is er een doorverkooppercentage afgesproken van tien procent.


Transfersom valt echt 'n stuk lager uit dan iedereen [journalisten] beweert, de meeste verwarren denk ik vraagprijs met transfersom ... vermoedelijk tussen € 5 a 6 milj zoals dat eigenlijk geldt voor vrijwel alle aankopen, € 5 milj lijkt de max tenzij het gaat om 'n uitzonderlijk talent als bijv Timber

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 24 augustus 2022 om 10:41:

Als Grillitsch inderdaad een serieuze optie is dan is het besluit van Toornstra ook heel goed te begrijpen :-D Op de een of andere manier kan ik het 1 niet los zien van het andere. Dit zou in mijn ogen ook 'n veel betere optie zijn dan bijv Zerouki ... en transfervrij dus kan Feyenoord de transfersom voor Aursnes zo doorschuiven naar 'n bijv. 'n 4jarig contract. Win-win-win lijkt mij :-D



Grillitsch zou wel een stunt zijn hoor dat kaliber spelers is normaal niet haalbaar, hopelijk nemen Trauner en Slot persoonlijk contact met hem op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

F-N-W-A schreef op 24 augustus 2022 om 10:41:

Als Grillitsch inderdaad een serieuze optie is dan is het besluit van Toornstra ook heel goed te begrijpen :-D Op de een of andere manier kan ik het 1 niet los zien van het andere. Dit zou in mijn ogen ook 'n veel betere optie zijn dan bijv Zerouki ... en transfervrij dus kan Feyenoord de transfersom voor Aursnes zo doorschuiven naar 'n bijv. 'n 4jarig contract. Win-win-win lijkt mij :-D



Als Grillitsch wordt gezien als vervanger/opvolger van Aursnes, is het een totaal ander type dan Toornstra. Anders had Toornstra de rol van Aursnes wel kunnen invullen.

Toornstra wil/kan nog iedere week spelen, in een rol op het middenveld die hem ligt. We weten allemaal wat zijn kwaliteiten zijn.

Daarnaast zou, zoals werd gesuggereerd in de podcast van Krabbendam/van Egmond gisteren, de lol er ook wel een beetje vanaf kunnen zijn voor Toornstra. Allemaal jonge spelers, buitenlanders; een andere generatie. De lol van vorig jaar met Linssen en Til zal hij niet meer hebben, dat vindt hij misschien ook wel lastig. Dat, en de verminderde speelkansen dit seizoen heeft Toornstra ertoe doen besluiten bij Feyenoord aan te geven te willen vertrekken. Ontzettend zonde, maar zijn wens. En Feyenoord heeft daar gezien zijn staat van dienst terecht niet te moeilijk over gedaan.

Nu ook Toornstra toch is vertrokken, denk ik dat Slot intern heeft aangegeven er met een Zeroukki of Mannsverk niet te komen. Goeie spelers, maar niet in een leeftijdscategorie/ervaring waarvan verwacht moet worden dat ze ook de boel op sleeptouw kunnen gaan nemen. In de kleedkamer af en toe de leiding nemen. Iets wat Toornstra wel deed, Aursnes inmiddels wellicht ook (weet ik niet) maar wat je van (jonge) nieuwelingen niet direct moet verwachten.

Een Grillitsch kan dat wellicht wel. Hij heeft in ieder geval genoeg ervaring.

Dus ja, het houdt verband met elkaar maar ik denk dat Feyenoord nu bij Grillitsch uitkomt omdat Toornstra vertrokken is. En niet andersom. Kip-ei.

We weten het niet, maar dat denk ik.

 

+1/-0

'Feyenoord geeft niet op en gaat zich weer melden bij FC Twente'

Ramiz Zerrouki is nog altijd kandidaat om Feyenoord te komen versterken. De Rotterdammers hebben de strijd om de handtekening van de 24-jarige middenvelder nog niet definitief opgegeven, zo meldt De Telegraaf woensdagavond.

De krant schrijft dat Feyenoord zich na donderdagavond weer gaat melden bij FC Twente. De nummer vijf uit de Eredivisie speelt dan de belangrijke wedstrijd in de voorronde van de Conference League tegen ACF Fiorentina. Bij de Tukkers staat momenteel alles in het teken van het bereiken van de groepsfase en wordt er niet gesproken met andere clubs.

De vraag is of Feyenoord een kans van slagen heeft. FC Twente hanteert een hoge vraagprijs. De Rotterdammers hebben een eerste bod van 5 miljoen euro, dat met bonussen nog kon oplopen naar 6.5 miljoen euro, gedaan. De Tukkers hebben dat echter niet geaccepteerd. Wanneer Feyenoord het bod verhoogt naar 7.5 miljoen euro is er een grote kans op een akkoord.

Zerrouki moet Fredrik Aursnes bij Feyenoord opvolgen. De middenvelder gaat spoedig een contract tekenen bij Benfica. De clubleiding oriënteert zich ook al op alternatieven mocht de international van het Algerijns voetbalelftal niet haalblaar blijken. De namen van de transfervrije Florian Grillitsch en Sivert Mannsverk worden daarbij genoemd.

 

+1/-0

Echt zonde zou dat zijn. Die gozer is niet goed genoeg, en zeker niet voor dat geld.

 

+1/-0

Vrees dat we richting " kopen om te kopen " gaan. Uiteindelijk moet er een goed draaiend team op 't veld staan, geen leutige kar vol met geinige namen. Gewoon ff letterlijk 't slot op de transfers en werken aan 't resultaat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 179 180 181 182 183

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten