Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.151
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Vak: -
Forumreacties: 16.799
Reg.: 2 januari 2007
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.698
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 825
Reg.: 6 juli 2007
Forumreacties: 3.591
Reg.: 26 mei 2004
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.151
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:39:
In mijn ogen hebben we toch wel een paar miskopen gedaan afgelopen zomer. Zowel van Zerrouki, Ivanusec als Ueda komt in mijn ogen veelste weinig uit. Dan praten we over een totaal van €24 miljoen!! Ze brengen te weinig.
Misschien is er een zandbak club die nog een paar miljoen voor hem wil betalen. Ik zou hem dan gelijk laten gaan. Dit is echt helemaal niets. De handelingssnelheid van Diemers en kan echt niet tegen druk spelen. Komt ook overal te laat en corrigeert vrijwel niets in de verdediging.
Dat moment dat hij in de eerste helft op de rand zestien kwam en met links moest schieten maar hij dat niet kon was behoorlijk gênant.
Jans zei vorig jaar dat Zerrouki te goed zou zijn voor ons. Ik denk dat hij nooit goed genoeg zal worden. Ook niet nat een jaartje Slot. Er zit gewoon niets in.
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 04 februari 2024 om 18:09:
Misschien is er een zandbak club die nog een paar miljoen voor hem wil betalen. Ik zou hem dan gelijk laten gaan. Dit is echt helemaal niets. De handelingssnelheid van Diemers en kan echt niet tegen druk spelen. Komt ook overal te laat en corrigeert vrijwel niets in de verdediging.
Dat moment dat hij in de eerste helft op de rand zestien kwam en met links moest schieten maar hij dat niet kon was behoorlijk gênant.
Jans zei vorig jaar dat Zerrouki te goed zou zijn voor ons. Ik denk dat hij nooit goed genoeg zal worden. Ook niet nat een jaartje Slot. Er zit gewoon niets in.
Willykment
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.178
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 februari 2024 om 13:08:
Ik heb die potentie van Zerrouki in 2 wedstrijden gezien; Atletico-uit en Lazio-thuis. Verder valt het niet mee wat hij tot nu toe heeft laten zien. Zijn grootste probleem op dit moment is dat hij écht maar op één positie kan spelen. In één bepaalde rol. En in die rol/op die positie is Wieffer beter. En levert hij vooral zoveel méér voetbal.
Je gaat er gigantisch op achteruit als je Zerrouki opstelt in plaat van Wieffer. En náást elkaar werkt het alleen in topwedstrijden waarin de tegenstander Feyenoord op het middenveld ruimte geeft. Wanneer de tegenstander druk zet (zoals AZ zondag) kan Zerrouki daar niet onderuit spelen. En tegen mindere tegenstanders die het initiatief aan Feyenoord laten, zie ik in Zerrouki niet het type dat het tempo hoog kan houden waardoor de opponent kapotgespeeld wordt.
Is hij (nog) niet dezelfde speler als hij was bij Twente, of zit het er niet in?
Hij is precies dezelfde speler als bij Twente. Niet al te snel, beetje kleurloos. Dat zeg je bijvoorbeeld goed in de play offs tegen Sparta toen Kitolano echt veel beter en energieker was. Ik heb de belangstelling voor hem nooit begrepen.
Tegen Lazio en Atletico was hij inderdaad niet slecht maar we moeten het ook niet overdrijven. In die wedstrijden had hij vreemd genoeg ook alle ruimte. De eerste de beste eredivisie subtopper die wat druk op Zerrouki zet brengt hem in grote problemen.
Hij is echt bij lange na geen Mats Wieffer van wie je in zijn debuut in Rome direct zag dat hij een speciale speler was.
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 07 februari 2024 om 14:35:
Tegen Lazio en Atletico was hij inderdaad niet slecht maar we moeten het ook niet overdrijven. In die wedstrijden had hij vreemd genoeg ook alle ruimte. De eerste de beste eredivisie subtopper die wat druk op Zerrouki zet brengt hem in grote problemen.
Hij is echt bij lange na geen Mats Wieffer van wie je in zijn debuut in Rome direct zag dat hij een speciale speler was.
Willykment
Fan van Feyenoord
Vanaf het begin was het duidelijk dat Zerrouki een miskoop zou worden, bij Twente werd hij enorm gehyped zoals vaker bij spelers van de Eredivisie subtop. De hele obsessie met deze speler heb ik nooit begrepen en ik blijf er ook nog steeds bij dat Ajax straks met Mannsverk de betere aankoop heeft gedaan. Het schijnt dat Slot Mannsverk niet wilde hebben vanwege zijn voetenwerk, maar iedereen die afgelopen zondag AZ uit heeft gekeken moet het toch ook zijn opgevallen dat het voetenwerk van Zerrouki al helemaal onvoldoende is. Zelden iemand gezien die zo 'zwaar' loopt.
Uiteindelijk is Zerrouki een modale middenvelder die op te weinig facetten bovengemiddeld is. Voor een topclub met een aanvallend dominante spelopvatting is het allemaal te weinig, je mist de dynamiek en het tempo van types als Aursnes en Wieffer bij Zerrouki. Mijns inziens hebben spelers zoals Zechiël (helaas geblesseerd) en Milambo dat nu al meer dan Zerrouki, als ze speeltijd gaan krijgen wordt het verschil alleen maar groter.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 februari 2024 om 16:24:
Ik vind het te gemakkelijk om te wijzen naar alle kansen en speeltijd die hij nu al gekregen heeft, en daaruit te concluderen dat hij niet goed genoeg is.
Let wel, ik zeg niet dat hij wél goed genoeg. Maar het afgelopen halfjaar zijn de onderlinge verhoudingen op het middenveld en dan vooral tussen het koppeltje van 'de 6'en 'de 8' bepaalt op basis van de kwaliteiten van Wieffer en Timber. Zerrouki is voor beiden géén goede vervanger gebleken. Op een middenveld waarin hij als '6' speelt en de '8' in een andere rol, zou hij misschien wel veel beter tot zijn recht komen.
Dat bedoel ik meer, als ik mij afvraag waarom hij nu niet in de buurt lijkt te komen, van datgene op basis waarvan hij bij Twente interesse heeft gewekt van Feyenoord/Slot. Het ligt misschien aan zijn kwaliteiten, maar ook hoe hij gebruikt wordt en hoe de spelers om hem heen spelen.
Je daarop aanpassen en jezelf een bepaalde rol eigen maken is ook een kwaliteit. Daar heeft hij zichtbaar moeite mee, en dat is misschien wel zijn grootste probleem.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 08 februari 2024 om 08:38:
Als Wieffer vertrekt hou ik mijn hart vast. Ik hoop dat ze dan een goede vervanger aankopen, want met Zerrouki wint je de oorlog niet
Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki