Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 augustus 2023 om 15:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 augustus 2023 om 12:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 augustus 2023 om 22:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 augustus 2023 om 22:22:

Dit was zijn beste wedstrijd tot nu toe in ons shirt, maar zoals bekend vind ik dat hij onvoldoende kwaliteit biedt op die positie. Te trage handelingssnelheid, te veel breedte passes en onvoldoende creativiteit. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij ook niet bepaald werd geholpen door de inzakkende Feyenoord aanval, de onrustige backs en zijn constant balverlies lijdende kompaan op het middenveld naast hem.



Beste?

Het was verreweg zijn slechtste, hij heeft geen goede pass gegeven, waar die in de oefenreeks nog wel eens de diepte zocht.

Hij heeft juist vanavond laten zien gewoon he-le-maal niks toe te voegen.
Zoals ik al eerder zei 9 miljoen de sloot in geflikkerd...



Ik vond hem vandaag echt beter dan tijdens de voorbereiding, hij stond minder stil en was iets vaster aan de bal. De tegenstand was nu zwaarder en zijn medespelers hielpen hem niet goed vond ik. Dit niveau was wel conform zijn spel bij Twente. Maar uiteraard komt hij tekort, dat heb ik al sinds de eerste interesse in deze speler op dit forum geschreven.



Dat laatste zijn we het over het algemeen allemaal wel over eens.
Ik heb altijd gezegd: 3-4 miljoen is de max voor dit figuur, nu heb je nog eens minimaal 5 miljoen extra de Maas in gekieperd.

Daarnaast waarom niet met Wieffer en Timber starten? Die de tactiek beter kennen, dan had Stengs beter in zijn spel gekomen.
Timber kwam er gister ook niet goed uit, maar die stond ineens met een middenveld waar die nog nooit mee gespeeld had in een echte wedstrijd.

Het baart wel veel zorgen...




Het antwoord zit al half in je vraag.
Omdat het Timber is.
Zie je die jongen wel eens voetballen?
Misschien dat het er nog uitkomt hoor maar hij doet echt zijn best om te verstoppen dat hij een voetballer is.
Hij moet echt leren simpel spelen , je ziet hem gewoon soms spelers overslaan omdat hij er wat moeilijks mee wilt doen.
Liefst kappen , ronddraaien en dan ontdekken dat je vast staat.

het is echt ongelofelijk hoeveel Feyenoord betaald voor de Nederlandse subtop spelers .
Focus je dan op de spelers zoals Hancko, ivanusec etc dat zijn de topspelers waar je gerust 10 mil voor kan betalen.



Eens wehave. Feyenoord en de spelers uit de Nederlandse subtop is geen succesvol huwelijk, is al decennialang zo. En mijns inziens een belangrijke reden waarom we zo weinig succes hebben gehad. Al die spelers worden voor veel te veel geld gekocht en hebben vaak te weinig restwaarde vanwege de beperkte doorgroeimogelijkheden. Voor veel van die spelers is Feyenoord eigenlijk al het plafond, zodat we er vaak ook nog eens jarenlang aan vast blijven zitten. Het is een heilloze transferstrategie. Echt onbegrijpelijk dat ze niet vasthouden aan de succesvolle punten van ons aankoopbeleid van de afgelopen twee jaar maar het weer zoeken in het bekende netwerkje. Zo groei je als club nooit eens door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 augustus 2023 om 13:14:

Het probleem op het middenveld zit hem niet zozeer in de individuele kwaliteiten van de drie spelers. En slechts gedeeltelijk dat die specifieke kwaliteiten niet bij elkaar passen, en elkaar onvoldoende aanvullen.

Het is de onderlinge afstemming waar het nog vooral aan schort. Spelers moeten nog aan elkaar wennen, en weten van elkaar hoe ze staan/reageren aan- en zonder de bal. Je kunt 9 van de 10 wedstrijden met deze drie spelers op 6, 8 en 10 winnen. Maar dan moet je ze nog de tijd geven om erachter te komen hoe ze elkaar in hun kracht kunnen laten spelen. Zover zijn ze nog niet.

Zeroukki is geen Kokcu, maar Stengs ook zeker geen Szymanski. Wat het aan bieden ontbreekt, is die offensieve dynamiek en die drive naar voren. Er komen, in plaats van er al zijn. Of twee/drie stappen erachter lopen omdat je in de gaten houdt wat je achter laat. Ik hoop dat Ivanusec dat meer heeft dan Stengs. Dan kan die laatste naar de flank.



Dat zegt Slot ook veel te voorbarig alle kritiek op het middenveld. Het is logisch dat je met een nieuwe samenstelling nog niet de automatismen van vorig seizoen ziet.
Ze hadden nu ook niet de inhoud voor een Slotoffensief zoals we vorig jaar vaak zagen.

 

+1/-0

Hebben we toch eindelijk een vervanger voor Jorrit Hendrix voor slechts 8,5 miljoen. Tweede wedstrijd en nu al (terecht) op de bank. En dat voor een speler voor wie we ons enorm voor lul hebben gezet.

 

+1/-0

Als Wieffer zo blijft spelen dan kunnen de rollen met Zerrouki ook wel eens binnen afzienbare tijd omgedraaid worden. Zerrouki is gewoon een prima voetballer, en met een concurrent die niet presteert gaat hij er wel in komen.

Wel ben ik het er mee eens dat hij op een positie speelt waar een dusdanig grote investering totaal geen prioriteit had. Dat is echt een blunder van jewelste geweest van Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 20 augustus 2023 om 21:40:

Als Wieffer zo blijft spelen dan kunnen de rollen met Zerrouki ook wel eens binnen afzienbare tijd omgedraaid worden. Zerrouki is gewoon een prima voetballer, en met een concurrent die niet presteert gaat hij er wel in komen.

Wel ben ik het er mee eens dat hij op een positie speelt waar een dusdanig grote investering totaal geen prioriteit had. Dat is echt een blunder van jewelste geweest van Feyenoord.



Niets tegen Zerrouki al vond ik hem bij Twente nou niet zo goed dat je er zoveel geld voor neerlegt en er zo lang achteraan zit. Het gaat er vooral om dat we zoveel geld uitgeven, terwijl 8 en 10 prioriteiten zijn. Nu lijkt Stengs daar ook voor gekocht te zijn maar dat is slappe hap.

Ik vermoed zomaar dat Feyenoord en Twente in de winter al rond waren, voordat Wieffer zich begon te ontwikkelen. Anders is dit niet te verklaren.

 

+1/-0

Zerrouki moet zijn draai nog vinden, maar speel je straks tegen Manchester United dan wil je toch wat zekerheid in bouwen en heb je ook balafpakkers nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 augustus 2023 om 23:59:

Zerrouki moet zijn draai nog vinden, maar speel je straks tegen Manchester United dan wil je toch wat zekerheid in bouwen en heb je ook balafpakkers nodig.



Probleem dat hij de bal niet afpakt, maar gratis weg geeft....

 

+1/-0

Zerrouki en Wieffer gaan uiteindelijk gewoon samen spelen, maar dan moet er wel een goede 10 voor komen en een extra buitenspeler. Dan hebben ze de afspeelmogelijkheden en kan Zerrouki zijn kwaliteiten (diepe bal) beter kwijt. Vond dat je tegen Benfica al bij vlagen zag dat dit prima kan werken.

Wat niet werkt is Timber in het elftal (helaas). Hopen op een wonder en dat een club uit Duitsland (daar luisteren ze nog naar vd Vaart) hem nog ff oppikt.

 

+1/-0

Ik zie eerder Timber doorbreken als pendelaar naast Wieffer dan Zerrouki. Ik vond Timber gisteren een prima wedstijd spelen maar ik denk dat hij ietsje lager beter tot zijn recht zal komen. Ik ben niet zijn grootste fan, maar geloof nog wel dat er toekomstmuziek in zit als 8. Vond hem beduidend beter spelen dan in de voorbereiding, hopelijk komt hij los.

Overigens speelde Wieffer gisteren veel beter dan de afgelopen paar wedstrijden, was echt een groot verschil. Zo zie je maar dat het helpt om mensen op de juiste plek neer te zetten, Wieffer z'n vormdip is weer voorbij.

Wieffer en Zerrouki is niet complementair omdat ze allebei vanuit de 6 positie de bal willen ophalen en het spel willen maken. En Wieffer heeft op Zerrouki voor dat hij meer dynamiek en loopvermogen heeft in zijn spel. Zerrouki zou ik daarom aanhouden als backup achter Wieffer. Niets geks aan bij een topclub dat je eerst je kans moet verdienen.

 

+1/-0

Hij is nu even kind vd rekening maar zijn tijd komt wel zelfde geldt voor Van den Belt in December zeggen we wat een goede spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 mei 2023 om 21:07:

En weer een international erbij ongekend zoveel internationals dat zegt ook veel over de kwaliteit imo.




Ik keek deze highlights nog eens op terug, maar dat valt me niet mee. Aardige balafpakker, maar dat is het eigenlijk wel. Ik vind hem extreem langzaam, vooral als hij een dribbel inzet. Mannsverk is veel dynamischer en kan ook met een dribbel snel opstomen. Ik hoop maar dat deze filpjes vertekenen, maar op basis hiervan kan ik me niet voorstellen dat hij gaat slagen bij ons.

 

+1/-0

‘Zerrouki is kwaad; Arne Slot geeft hem meteen een draai om de oren’

Ik denk dat het allemaal wel meeviel/-valt. Zerrouki was een kind van de rekening na de rode kaart voor Nieuwkoop. Een speler zou zich moeten realiseren dat zoiets nooit 'persoonlijk' is, of te maken heeft met diens kwaliteiten. Slot had verwacht dat Zerrouki dat wel zou beseffen, diens reactie was in dat opzicht iets te verongelijkt.

Slot zal hem daarop hebben aangesproken, maar ook wel begrip hebben voor de teleurstelling van Zerrouki. Die moet zich in alle opzichten bewijzen, en -heel lullig- het elftal lijkt beter te draaien zonder hem.

Zerrouki zal moeten wennen aan de wetten en regels die gelden bij een topclub. En de aparte wetten en regels die gelden bij Feyenoord in het bijzonder. Slot is een bijzondere trainer. Hij kan zijn wissels altijd uitleggen, en is altijd bereid om daar richting zijn spelers tijd en energie in te steken. Hij is geen trainer die zegt; 'zo doen we het, ik ben de baas; dus je hebt het maar te slikken'.

In 'ruil' daarvoor verwacht hij dat spelers zijn keuzes accepteren en eventueel (als daar behoefte aan is) achteraf kenbaar te maken wat ze stoort. Dan heeft Slot de tijd om erop in te gaan.

Zerrouki zit nu niet reserve vanwege zijn reactie na de wissel tegen Fortuna, maar gewoon omdat Wieffer en Timber als koppel op het middenveld elkaar beter aanvullen. Feyenoord draait beter zonder hem. Maar hij krijgt echt nog wel zijn kansen komend seizoen, hij had alleen een andere start verwacht en gehoopt.

 

+1/-0

Zerrouki zal zich moeten realiseren dat het allemaal veel dynamischer moet, anders redt hij het niet. Ik heb de belangstelling voor hem dan ook nooit begrepen. Bij Twente was hij een redelijk goede balafpakker, ook kon hij het spel met een pass goed verplaatsen. Maar dat was het wel, enige dynamiek, loopvermogen zit er niet in. Dat kan niet in het huidige topvoetbal. Kokcu heeft die ontwikkeling ook ooit gemaakt. En zelfs Wieffer is veel dynamischer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 september 2023 om 11:26:

Zerrouki zal zich moeten realiseren dat het allemaal veel dynamischer moet, anders redt hij het niet. Ik heb de belangstelling voor hem dan ook nooit begrepen. Bij Twente was hij een redelijk goede balafpakker, ook kon hij het spel met een pass goed verplaatsen. Maar dat was het wel, enige dynamiek, loopvermogen zit er niet in. Dat kan niet in het huidige topvoetbal. Kokcu heeft die ontwikkeling ook ooit gemaakt. En zelfs Wieffer is veel dynamischer.



Hij heeft wel wat aan dynamiek te winnen, dat klopt, en dat kan in deze omgeving (met dit team en Slot) ook echt wel. Maar ik snap zijn komst los daarvan echt wel: uitstekende controleur, goede passer, goed inzicht en gevoel voor positionering. Wieffer staat nu voor hem, dus hij zal geduld moeten hebben. Maar we hebben vorig jaar kunnen zien hoe een blessure of schorsing ineens een wending kan geven. Ben heel bij dat we achter Wieffer een sterkte vervanger hebben klaar staan. Ook als Wieffer volgende zomer misschien een mooie transfer maakt.

 

+1/-0

Slot en Te Kloese zien toch wat in hem anders hadden ze hem niet gehaald heeft ook zoveel moeite gekost om hem uit Enschede weg tehalen.

 

+1/-0

Soms duurt het een jaar voor je echt gewend bent aan club, spelers en misschien wel andere positie.
Denk voor nu gewoon een goede vervanging van Wieffer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 september 2023 om 21:16:

Soms duurt het een jaar voor je echt gewend bent aan club, spelers en misschien wel andere positie. Denk voor nu gewoon een goede vervanging van Wieffer.



Hij is inderdaad backup voor Wieffer, prima. Nu vallen er mensen over zijn transfersom, maar we moeten ons realiseren dat dit de nieuwe norm is/wordt van Feyenoord. In feite was Timber vorig seizoen de backup voor Kökçü, en die kostte ook miljoenen.

En Ueda is de duurste aankoop uit de clubhistorie, als backup voor Giménez.

Het zijn spelers die eigenlijk té duur (en té goed) zijn voor de bank, maar ook dat is de nieuwe realiteit. Ik denk dat we allemaal geduld moeten hebben. Dit seizoen zullen ze niet tot de beoogde basis behoren, maar wel aan voldoende speeltijd komen. En komend seizoen kan alles anders zijn.

 

+1/-0

Zerrouki oogst lof: "Mede daardoor speelde hij tegen Ajax ook"
Vandaag, 07:04
door Domenic
bron: Persconferentie Feyenoord

Ramiz Zerrouki tegen Ajax
Foto: © Pro Shots
Feyenoord-trainer Arne Slot is tevreden over de prestaties van Ramiz Zerrouki. De 25-jarige middenvelder mocht afgelopen woensdag het restant van De Klassieker meedoen en liet een goede indruk achter.

"Dat doet hij al langer op de training, maar ook met zijn invalbeurten die hij voor de wedstrijd in Amsterdam heeft gehad", begint Slot op de persconferentie voorafgaand aan het duel met Go Ahead Eagles. "Mede daardoor speelde hij tegen Ajax ook, al konden we zijn kwaliteiten nu natuurlijk ook gewoon goed gebruiken.

Volgens de trainer gaat de middenvelder goed om met zijn reserverol. "Ik denk dat de meeste spelers bij ons realiteitszin hebben, ook omdat ze naar de kampioen van Nederland gaan, want dat brengt een aantal uitdagingen met zich mee", vervolgt Slot.

"Hij is echt niet de eerste speler die een aanlooptijd nodig heeft om zichzelf bij een topclub in de basis te spelen. De enige manier om dat te doen, is reageren zoals Ramiz, en voor hem vele anderen hebben gedaan. Gewoon heel hard en goed blijven trainen, daar hebben de jongens bij Feyenoord fantastische faciliteiten voor om zich geweldig te kunnen ontwikkelen. Ramiz en een aantal andere jongens doen dat nu, ondanks dat ze niet spelen momenteel", besluit Slot.

 

+1/-0

Prima wedstrijd hoor gaan we nog veel plezier aanbeleven en discussie dat Wieffer niet met Zerrouki kan spelen blijkt dus ook onzin !

 

+2/-0

Nou, wellicht heb je in de eredivisie meer aan middenvelders die wat frivoler zijn, wat meer aanvallend ingesteld.
Daarbij was het ook zo dat ze er beide stonden aan het begin van het seizoen. Slot moest toen wat doen. Nu het eenmaal wat beter ingespeeld is, en het spel wat vlotter gaat, zou het ook in de eredivisie tegen de zware tegenstanders wellicht een optie zijn.

Wel mooi voor Zerrouki die een moeilijke periode er voor bleef gaan, en nu wel gewoon CL speelt. Zijn minuten gaan nog wel komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki