Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord en FC Twente bereiken akkoord over transfer Zerrouki

Feyenoord heeft een akkoord bereikt met FC Twente over de transfer van Ramiz Zerrouki met ingang van komend seizoen. De komende dagen hoopt Feyenoord ook met de 24-jarige middenvelder de formaliteiten af te kunnen ronden waarna hij een contract kan tekenen in De Kuip.

Feyenoord heeft al langere tijd de wens Zerrouki in te lijven. De komst van de Algerijns international zou, na Thomas van de Belt die na dit seizoen overkomt van PEC Zwolle, de tweede versterking betekenen voor volgend seizoen.



Eindelijk... ;)

Speler wilde persé naar Feyenoord, en na drie pogingen is ook Feyenoord wederom voor hem teruggekeerd. De ontwikkeling van Wieffer maakt zijn komst wellicht minder noodzakelijk, maar ik denk dat dit seizoen wel heeft aangetoond dat de spoeling op het middenveld erg dun is geweest.

Afhankelijk van welke middenvelders er eventueel vertrekken, zorgt de komst van Zerrouki voor méér keus op het middenveld. Zonder dat er teveel aan kwaliteit ingeboet wordt. Meerdere verschillende type middenvelder, ik ben benieuwd voor welke samenstelling/balans de trainer gaat.

Heel stiekem hoop ik dat Zerrouki's komst ook een indicatie is dat Slot de intentie heeft om te blijven. Als de komst van Zerrouki dááraan bijdraagt, is dat misschien wel de grootste winst...

 

+1/-0

PSV raakt waarschijnlijk Sangare kwijt, en bij Ajax zal Alvarez vertrekken. Dan heeft Feyenoord met Wieffer en Zerrouki twee controlerende middenvelders onder contract van het niveau waar de andere topclubs slechts van kunnen dromen…

 

+1/-0

Heel mooi Welkom!

Slot heeft VDB en Zerrouki dus eindelijk binnen en heeft natuurlijk al lang in zijn hoofd zitten wat hij met hun van plan is.

 

+1/-0

Wel interessant om de reacties op de sociale media te lezen. Er wordt heel verdeeld op gereageerd. De groep die het belachelijk vindt dat Feyenoord 8 miljoen voor een speler als Zerrouki uitgeeft is best groot. Ik begrijp dat niet zo goed, misschien moeten er nog veel supporters wennen aan de veranderde status van Feyenoord. Een paar jaar geleden was een dergelijke aankoop uit dat segment nog ondenkbaar en onhaalbaar geweest en moesten we het hebben van koopjes en transfervrije spelers.

We zitten in een proces waarvan de bedoeling is om jaarlijks mee te doen om de prijzen en het liefst elk jaar CL. Daar horen transfers van een dergelijk kaliber bij.
Dat er supporters zijn die daar niet zo blij mee zijn verbaasd mij helemaal niets. Het conservatisme onder voetbalsupporters is groot en elke verandering wordt als een bedreiging gezien.
Ik heb het idee dat er sommigen zijn die ‘hun’ Feyenoord nog het liefst zien aanmodderen als een soort cult-vereniging zoals in de HCS-periode.

Iedereen moet het voor zichzelf vinden maar ik ben blij met de nieuwe ontwikkelingen bij onze club en blij dat we eindelijk in staat zijn om zulke transfers te bewerkstelligen.

 

+1/-0

Het is altijd afwachten hoe hij op een hoger podium acteert, maar als Feyenoord 8 miljoen neerlegt is het vertrouwen heel groot dat hij in de toekomst veel meer waarde vertegenwoordigt.

 

+1/-0

"Voormalig Ajax-trainer Alfred Schreuder wilde de Algerijns international graag naar Amsterdam halen. Algemeen directeur Edwin van der Sar, financieel directeur Susan Lenderink, voormalig technisch directeur Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar gingen hiervoor liggen."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 mei 2023 om 13:44:

Wel interessant om de reacties op de sociale media te lezen. Er wordt heel verdeeld op gereageerd. De groep die het belachelijk vindt dat Feyenoord 8 miljoen voor een speler als Zerrouki uitgeeft is best groot. Ik begrijp dat niet zo goed, misschien moeten er nog veel supporters wennen aan de veranderde status van Feyenoord. Een paar jaar geleden was een dergelijke aankoop uit dat segment nog ondenkbaar en onhaalbaar geweest en moesten we het hebben van koopjes en transfervrije spelers.

We zitten in een proces waarvan de bedoeling is om jaarlijks mee te doen om de prijzen en het liefst elk jaar CL. Daar horen transfers van een dergelijk kaliber bij.
Dat er supporters zijn die daar niet zo blij mee zijn verbaasd mij helemaal niets. Het conservatisme onder voetbalsupporters is groot en elke verandering wordt als een bedreiging gezien.
Ik heb het idee dat er sommigen zijn die ‘hun’ Feyenoord nog het liefst zien aanmodderen als een soort cult-vereniging zoals in de HCS-periode.

Iedereen moet het voor zichzelf vinden maar ik ben blij met de nieuwe ontwikkelingen bij onze club en blij dat we eindelijk in staat zijn om zulke transfers te bewerkstelligen.



100% een Hakim Ziyech had bv nu ook veel sneller voor Feyenoord gekozen ipv Twente. We zoeken toch nog een buitenspeler?? ;)

 

+1/-0

Schandalig veel geld voor een controlerende middenvelder die ik veel minder goed vind dan Wieffer (zie ook deze vergelijking: https://twitter.com/DupperMelvin/status/1654415250471411712link), maar ik hoop ten zeerste dat hij mijn ongelijk zal bewijzen nu hij Feyenoorder wordt. Ik hoopte op een jongere en kwalitatief betere speler met meer potentie en restwaarde, maar ik hoop ook dat deze transfer ervoor zorgt dat Arne Slot loyaal blijft aan de club komend seizoen. Dat zou de veel te hoge transfersom flink verzachten.

Ik vind de hele gang van zaken rondom deze transfer ronduit amateuristisch (bizar slecht onderhandeld) en een teken dat we nog een zeer lange weg hebben af te leggen naar het verder professionaliseren van de club op beleidsmatig (technisch) gebied. In elk geval wel goed dat er duidelijkheid is, dat is nog het meest positieve aan deze transfer.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 mei 2023, 15:03:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 mei 2023 om 13:44:

Wel interessant om de reacties op de sociale media te lezen. Er wordt heel verdeeld op gereageerd. De groep die het belachelijk vindt dat Feyenoord 8 miljoen voor een speler als Zerrouki uitgeeft is best groot. Ik begrijp dat niet zo goed, misschien moeten er nog veel supporters wennen aan de veranderde status van Feyenoord. Een paar jaar geleden was een dergelijke aankoop uit dat segment nog ondenkbaar en onhaalbaar geweest en moesten we het hebben van koopjes en transfervrije spelers.

We zitten in een proces waarvan de bedoeling is om jaarlijks mee te doen om de prijzen en het liefst elk jaar CL. Daar horen transfers van een dergelijk kaliber bij.
Dat er supporters zijn die daar niet zo blij mee zijn verbaasd mij helemaal niets. Het conservatisme onder voetbalsupporters is groot en elke verandering wordt als een bedreiging gezien.
Ik heb het idee dat er sommigen zijn die ‘hun’ Feyenoord nog het liefst zien aanmodderen als een soort cult-vereniging zoals in de HCS-periode.

Iedereen moet het voor zichzelf vinden maar ik ben blij met de nieuwe ontwikkelingen bij onze club en blij dat we eindelijk in staat zijn om zulke transfers te bewerkstelligen.



Grappig hoe het perspectief op deze transfer verschilt inderdaad. In mijn beleving is dit nou juist een ouderwetse Feyenoord transfer waarbij een "subtopper" wordt weggeplukt uit de eredivisie, zonder al te veel restwaarde, waarvan het totaal niet duidelijk is of hij echt een niveau hoger kan bereiken (heb hem in geen enkele topwedstrijd zien uitblinken dit jaar, behalve tegen 10 Ajacieden die zich opsloten op hun eigen helft). Dit is gewoon de voortzetting van het oude (Martin van Geel) transferbeleid, niet het beleid wat ik van een CL deelnemer en kampioen verwacht.

 

+1/-0

Waar alle kritiek op deze transfer mijn inziens aan voorbijgaat, is dat er afgelopen seizoenen nogal wat is veranderd bij Feyenoord. Op en buiten het veld. Supporters moeten af van dat fatalisme, van het idee dat het toch wel weer vreselijk mis zal gaan binnen afzienbare tijd. Dat goed beleid slechts zeer tijdelijk is, goede aankopen slechts toevalstreffers, prestaties alleen sporadisch voorkomen en hogere inkomsten alleen maar zorgen voor méér verspilling.

Feyenoord werkt nu op alle vlakken vanuit een andere basis, en die basis garandeert een niveau wat hoger ligt dan wij gewend zijn.

Transfers worden niet meer gedaan op de 'van Geel'-manier, spelers worden uit den treure gescout en hun data wordt zeer grondig geanalyseerd. Miljoenen worden niet zomaar uitgegeven, daar wordt goed over nagedacht. En laten we ook eerlijk zijn, tijden zijn inmiddels ook veranderd en Feyenoord is daarin afgelopen jaren voor het eerst in decennia meegegroeid. Ik heb geen idee wat de uiteindelijk transfersom is (wat ik wel weet is dat Feyenoord daar nooit uitspraken over doet, behalve het ontkrachten van hoge bedragen die door media genoemd worden), maar 8 miljoen voor een basisspeler is allang niet meer onverantwoordt.

 

+1/-0

Ik spreek uiteraard niet namens alle critici, dus waarschijnlijk zullen er verschillende vormen van kritiek bestaan. Maar voor zover ik de reacties lees gaat de kritiek niet alleen over de hoogte van de transfersom. Volgens mij is het ook niet per se een vorm van fatalisme, de meeste critici hebben juist zeer veel vertrouwen in de scouting van Feyenoord. Er zijn gedegen argumenten te noemen waarom er twijfel heerst rondom de aankoop van Zerrouki. Dat begon eigenlijk al vorige transferzomer door het uitlekken binnen verschillende media dat niet iedereen in de organisatie/scouting het per se zag zitten in deze speler.

Als ze 8 miljoen voor een speler zoals Gimenez (of iets vergelijkbaars) neerleggen lijkt mij dat alleen maar een uitstekende zaak en zeer marktconform. Waarom? Aan alles is te zien dat het een uitstekend gescoute speler is met veel potentie, restwaarde en marketingwaarde. Grote kans dat een dergelijke speler kwalitatief wat toevoegt en nog verder zal doorgroeien richting Europese (sub)top. Zo'n type transfer kwam niet uit de koker van één individu, maar was een team effort van de scouting en het onderhandelingswerk van DtK die ervaring had met de Mexicaanse markt. Een dergelijk bedrag is fors, maar gerechtvaardigd. In wezen geeft het idee dat zo'n speler uit de koker van de scouting komt juist extra veel vertrouwen.

Bij Zerrouki gaat het om een combinatie van twijfels over de manier waarop hij wordt gehaald, maar ook over zijn kwaliteit (wanneer blonk hij echt uit in topwedstrijden en is hij wel dynamisch genoeg voor het spel dat wij spelen?), restwaarde, doorgroeipotentieel. En ja, uiteindelijk daardoor ook over de hoogte van de transfersom als je kijkt naar de kwaliteit die ervoor wordt gehaald. Het doet sterk denken aan de 'Martin van Geel' manier, waarbij gegokt werd dat subtoppers uit de eredivisie met een leuk seizoen ook goed genoeg zouden zijn voor een Nederlandse topclub.

Natuurlijk is er het nodige veranderd sinds Martin van Geel. Alleen al het feit dat er qua performance en technische staf meer kwaliteit staat, geeft veel vertrouwen dat een dergelijke speler beter zal kunnen renderen.

Toch is er veel meer twijfel bij deze aankoop dan pak'm beet een Hancko of een Gimenez. Die transfers ogen in alles beter doordacht dan het halen van deze speler en vermoedelijk komt dat omdat veel is uitgelekt rondom deze transfer. Zo lijkt het er sterk op dat deze transfer op het wensenlijstje stond van Arne Slot, afgaande op berichten uit de media en de inside info van FTM. Iets wat door veel voorstanders ook juist als een pro argument is aangehaald, want als Arne Slot het in hem ziet zitten zal het wel goed moeten zijn. Daar valt iets voor te zeggen, maar het lijkt tegelijkertijd een bevestiging dat dit niet per se een aankoop is die vanuit de scouting naar voren kwam.

Zeker kijkende naar de alternatieven die werden gelekt (oa Mannsverk, Vetlesen en Krejci), oogt Zerrouki niet als de beste deal die mogelijk was. Maar goed, als dit ervoor zorgt dat Arne Slot blijft dan is het wellicht de moeite waard geweest. Bovendien is Zerrouki ook geen slechte speler. Ik denk dat velen hem zien als een prima eredivisiespeler, maar de twijfels gaan er misschien meer over of de genoemde alternatieven more buck for our money zouden zijn geweest ten aanzien van de genoemde factoren.

 

+2/-0

Ik heb Zerrouki vaak zien spelen dit seizoen. Die is gewoon erg goed en ik verwacht daar veel van met betere spelers eromheen. De alternatieven die je noemt: daar zou ik eerde twijfels bij hebben

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 mei 2023 om 20:12:

Ik heb Zerrouki vaak zien spelen dit seizoen. Die is gewoon erg goed en ik verwacht daar veel van met betere spelers eromheen. De alternatieven die je noemt: daar zou ik eerde twijfels bij hebben



De Zerrouki van Twente is straks ook een andere speler onder Slot natuurlijk in het begin zal het behoorlijk aanpoten worden vooral fysiek/conditioneel.

 

+1/-0

De keren dat ik Zerrouki zag spelen nadat zijn transfer was afgeketst vond ik hem erg goed, was zelfs onder de indruk.
Daarna vond ik wat minder indrukwekkend dus twijfel bij deze transfer.
Vind 8 miljoen wel echt veel , net zoals ik dat voor Timber vond en vind.

Heb er wel een beter gevoel bij.
Dus hopen maar dat hij gelijk goed aansluit.

 

+1/-0

Ik verwacht er ook veel van. Die hoge transfersom is wel ‘een ding’, maar hoe hoog deze precies is weten we niet. Het hoort daarnaast ook bij de nieuwe realiteit waarin Feyenoord zich tegenwoordig bevindt.

Betekent niet dat iedere transfer vanaf nu meer dan 8 miljoen zal kosten, maar wel de club dergelijke bedragen op tafel kan leggen als dat nodig en verantwoord wordt geacht.

Dat deze transfer een trendbreuk is met succesvolle transfer van de afgelopen seizoenen en Feyenoord moet blijven zoeken in jongere, buitenlandse talenten, ben ik het ook niet eens. Een team met alleen maar jongere, buitenlandse talenten werkt niet. Je hebt ook iets meer ervaren (Zerrouki moet nog 25 worden) spelers nodig die de Eredivisie en Hollandse School beter kennen. Het moet een goede mix zijn. En ja, daarbij moeten ook ‘Nederlandse’ spelers goed vertegenwoordigd zijn vind ik.

Feyenoord presteert dit jaar met een zeer jong elftal en uiterst smalle selectie welhaast het onmogelijke. Denken dat je komend seizoen met een elftal van vergelijkbare leeftijd en een selectie van vergelijkbare breedte/diepte met speler van voornamelijk soortgelijk profiel dit kan evenaren, is de Goden verzoeken. Zerrouki brengt specifieke ervaring, breedte/diepte en zijn talent mee, ik denk dat Feyenoord dat heel goed kan gebruiken.

 

+1/-0

En weer een international erbij ongekend zoveel internationals dat zegt ook veel over de kwaliteit imo.

 

+1/-0

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 mei 2023 om 12:59:

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.



Feyenoord kan komend jaar in totaal tot +/- 45 wedstrijden komen. Met drie posities en vijf middenvelders, kunnen spelers tot gemiddeld
27 wedstrijden komen.

Ik geloof niet zo in het bij voorbaat aanwijzen van de basis. Ik denk dat een bredere keuze op het middenveld met meer verschillende types, er toe kan leiden dat een trainer zijn linie kan aanpassen aan wat de wedstrijd vraagt.

Zerrouki en Timber hebben een godsvermogen gekost, maar ze zullen moeten aantonen op een van de posities de beste keuze te zijn. Als Szymanski blijft en van den Boomen gehaald wordt ter vervanging van Kokcu; zouden deze drie zomaar een basis kunnen vormen. En niet zo’n heel slechte…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 mei 2023 om 15:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 mei 2023 om 12:59:

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.



Feyenoord kan komend jaar in totaal tot +/- 45 wedstrijden komen. Met drie posities en vijf middenvelders, kunnen spelers tot gemiddeld
27 wedstrijden komen.

Ik geloof niet zo in het bij voorbaat aanwijzen van de basis. Ik denk dat een bredere keuze op het middenveld met meer verschillende types, er toe kan leiden dat een trainer zijn linie kan aanpassen aan wat de wedstrijd vraagt.

Zerrouki en Timber hebben een godsvermogen gekost, maar ze zullen moeten aantonen op een van de posities de beste keuze te zijn. Als Szymanski blijft en van den Boomen gehaald wordt ter vervanging van Kokcu; zouden deze drie zomaar een basis kunnen vormen. En niet zo’n heel slechte…



Bijna allemaal ook spelers die kunnen buffelen maar ook goede passen en best technisch zijn.

 

+1/-0

Welkom Ramiz, het heeft even geduurd, maar nu mag je opmaken voor de mooiste club van Nederland ;):feyenoord:pul

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki