Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ramiz draait misschien een minder goed jaar, maar hij heeft laten zien, dat hij in basis voldoende bagage heeft om zich tot een CL speler te ontplooien.

 

+1/-0

Hij had de pest erin dat Twente hem niet liet gaan, daarom was het de laatste maanden wat minder. Vorig jaar en begin dit seizoen was hij heel goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 mei 2023 om 20:47:

Ik verwacht er ook veel van. Die hoge transfersom is wel ‘een ding’, maar hoe hoog deze precies is weten we niet. Het hoort daarnaast ook bij de nieuwe realiteit waarin Feyenoord zich tegenwoordig bevindt.

Betekent niet dat iedere transfer vanaf nu meer dan 8 miljoen zal kosten, maar wel de club dergelijke bedragen op tafel kan leggen als dat nodig en verantwoord wordt geacht.

Dat deze transfer een trendbreuk is met succesvolle transfer van de afgelopen seizoenen en Feyenoord moet blijven zoeken in jongere, buitenlandse talenten, ben ik het ook niet eens. Een team met alleen maar jongere, buitenlandse talenten werkt niet. Je hebt ook iets meer ervaren (Zerrouki moet nog 25 worden) spelers nodig die de Eredivisie en Hollandse School beter kennen. Het moet een goede mix zijn. En ja, daarbij moeten ook ‘Nederlandse’ spelers goed vertegenwoordigd zijn vind ik.

Feyenoord presteert dit jaar met een zeer jong elftal en uiterst smalle selectie welhaast het onmogelijke. Denken dat je komend seizoen met een elftal van vergelijkbare leeftijd en een selectie van vergelijkbare breedte/diepte met speler van voornamelijk soortgelijk profiel dit kan evenaren, is de Goden verzoeken. Zerrouki brengt specifieke ervaring, breedte/diepte en zijn talent mee, ik denk dat Feyenoord dat heel goed kan gebruiken.



Ik zie het juist als de oorzaak van het succes. Voor het eerst in decennia heeft Feyenoord de ideale selectie samenstelling in mijn ogen. Zowel qua kwaliteit, opbouw van leeftijd, ervaring en potentie. Het is heel belangrijk dat de gemiddelde leeftijd laag blijft, je wilt idealiter talentvolle spelers in huis hebben die veel potentie en restwaarde vertegenwoordigen. En belangrijker, je wilt veel van dit type spelers in huis hebben omdat ze nog een stap willen zetten naar de Europese (sub)top. Spelers die nog wat te bewijzen hebben zijn hongerig voor succes. Dat is een belangrijke factor in het succes in mijn ogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Daar ben ik het zeker mee eens, maar met alleen dat type spelers red je het ook niet. Ervaring zit hem niet alleen in leeftijd, maar meer in het aantal wedstrijden dat je gespeeld hebt en de kennis van de competities waarin je als ploeg uitkomt. Het gaat om de juiste balans.

Ook het huidige team kent een goede opbouw, waarin de ervaring/de vlieguren van bijvoorbeeld Jahanbakhsh en Trauner niet onderschat moeten worden. En het aantal (Eredivisie)-wedstrijden wat bijvoorbeeld Kokcu ondanks zijn jonge leeftijd al gespeeld heeft.

We kunnen er wel van uitgaan dat die laatste vertrekt, en ook daarom denk ik dat de komst van Zerrouki goed is voor spelersgroep. Voor de ‘mix’ en balans in de selectie. En Zerrouki heeft nog nooit wat gewonnen, ik denk dat hij niet minder gretig is dan die ‘jonkies’.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 mei 2023 om 12:59:

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.



Denk het ook Wieffer is een box-to-box speler zal wellicht nog beter tot zijn recht komen met Zerrouki meer controlerende rol.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 mei 2023 om 14:05:

open/sluit de onderstaande quote:




Daar ben ik het zeker mee eens, maar met alleen dat type spelers red je het ook niet. Ervaring zit hem niet alleen in leeftijd, maar meer in het aantal wedstrijden dat je gespeeld hebt en de kennis van de competities waarin je als ploeg uitkomt. Het gaat om de juiste balans.

Ook het huidige team kent een goede opbouw, waarin de ervaring/de vlieguren van bijvoorbeeld Jahanbakhsh en Trauner niet onderschat moeten worden. En het aantal (Eredivisie)-wedstrijden wat bijvoorbeeld Kokcu ondanks zijn jonge leeftijd al gespeeld heeft.

We kunnen er wel van uitgaan dat die laatste vertrekt, en ook daarom denk ik dat de komst van Zerrouki goed is voor spelersgroep. Voor de ‘mix’ en balans in de selectie. En Zerrouki heeft nog nooit wat gewonnen, ik denk dat hij niet minder gretig is dan die ‘jonkies’.



Eens je moet elke positie dubbel bezet hebben en dan nog een paar extra erbij je moet dus in principe 25 basisspelers hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 mei 2023 om 20:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 mei 2023 om 12:59:

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.



Denk het ook Wieffer is een box-to-box speler zal wellicht nog beter tot zijn recht komen met Zerrouki meer controlerende rol.


Helemaal eens. En als we dan toch aan het geld uitgeven zijn: daar past Jan Szymanski nog steeds prima bij.

 

+1/-0

Zerrouki wordt El Ahmadi 2.0 beide controleurs en doorgebroken bij FC Twente.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 mei 2023 om 20:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 06 mei 2023 om 12:59:

Zoveel geld geef je alleen uit voor een basisspeler. Slot zal dan gaan spelen met hem en Wieffer in de basis. Timber zal de 3e worden tenzij Szymanski nog blijft.



Denk het ook Wieffer is een box-to-box speler zal wellicht nog beter tot zijn recht komen met Zerrouki meer controlerende rol.



Wordt nog leuk. Timber kan ook goed naast Zerrouki en v/d Belt kan eigenlijk op alle middenveld posities wel. Dit jaar hebben we gelukt gehad dat het op het middenveld nog maar net ging met blessures. Goed om die bezetting wat breder te maken.

 

+1/-0

Van der Vaart vindt Timber in potentie de beste middenvelder van Feyenoord. Zal door z'n Ajax-verleden komen...

 

+1/-0

Lekker man. Zerrouki doet die reserve Ajacieden nu al pijn met zijn late gelijkmaker op het Kasteel. En die Olij moet maar niet in Oranje met vette fout in de blessuretijd die de gelijkmaker opleverde.

 

+1/-0

Gewoon een goede speler waar we nog veel plezier van gaan hebben. Mag straks met Wiefer gaan uitmaken wie de controlerende middenvelder wordt. Wat een luxe!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 12:01:

Gewoon een goede speler waar we nog veel plezier van gaan hebben. Mag straks met Wiefer gaan uitmaken wie de controlerende middenvelder wordt. Wat een luxe!



Moet het nog zien, ik vind het veel geld voor een controlerende middenvelder die waarschijnlijk de backup achter Wieffer zal worden. Heeft goede data, maar telkens als ik hem zie spelen zie ik een nogal statische middenvelder met weinig dynamiek. Het viel me op dat Feyenoord de enige club was die echt geïnteresseerd was in Zerrouki. Hoe Zerrouki precies in het spel onder Arne Slot past ben ik zeer benieuwd naar, misschien dat Slot hem wat dynamischer kan maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 09 juni 2023 om 12:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 12:01:

Gewoon een goede speler waar we nog veel plezier van gaan hebben. Mag straks met Wiefer gaan uitmaken wie de controlerende middenvelder wordt. Wat een luxe!



Moet het nog zien, ik vind het veel geld voor een controlerende middenvelder die waarschijnlijk de backup achter Wieffer zal worden. Heeft goede data, maar telkens als ik hem zie spelen zie ik een nogal statische middenvelder met weinig dynamiek. Het viel me op dat Feyenoord de enige club was die echt geïnteresseerd was in Zerrouki. Hoe Zerrouki precies in het spel onder Arne Slot past ben ik zeer benieuwd naar, misschien dat Slot hem wat dynamischer kan maken.


7 miljoen valt toch gewoon mee in de huidige markt? Plus hij zal samen met Wiefer nog genoeg gaan spelen.

Zowel Slot als de scouting wilden hem heel graag hebben, dat zegt mij genoeg.

Hij stond trouwens ook in de belangstelling van psv en enkele Duitse clubs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 13:24:

(...)



Als je kijkt naar het wisselbeleid van Slot, dan valt hij gedurende het seizoen vrijwel altijd terug op 'vaste' wissels. Een Danilo heeft iedere competitiewedstrijd gespeeld dit seizoen, ook toen Giménez hem voorbij was in de pikorde.

Ik denk dat Slot komend seizoen Zerrouki, Wieffer en Timber gaat gebruiken op de posities '6' en/of '8'. Al naar gelang de vorm, tegenstander, etc. Alledrie de spelers zullen genoeg aan spelen toekomen, evenals een van den Belt die ik ook nog als '8' zie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 juni 2023 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 13:24:

(...)



Als je kijkt naar het wisselbeleid van Slot, dan valt hij gedurende het seizoen vrijwel altijd terug op 'vaste' wissels. Een Danilo heeft iedere competitiewedstrijd gespeeld dit seizoen, ook toen Giménez hem voorbij was in de pikorde.

Ik denk dat Slot komend seizoen Zerrouki, Wieffer en Timber gaat gebruiken op de posities '6' en/of '8'. Al naar gelang de vorm, tegenstander, etc. Alledrie de spelers zullen genoeg aan spelen toekomen, evenals een van den Belt die ik ook nog als '8' zie.


Van de Belt is gewoon een gokje die de tijd nodig zal hebben om te wennen aan het niveau. Ik verwacht niet dat hij veel gaat spelen, maar als ze hem klaar kunnen stomen voor het seizoen daarop zou geweldig zijn.

Ik zie Zerrouki en Wieffer enkel als controlerende middenvelders waar er maar een kan spelen. Samen op een middenveld zou naar mijn smaak een gebrek aan creativiteit zijn.

Timber en een nieuwe aankoop zullen het wel uit moeten vechten wie er gaat spelen op Kokcu zijn positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 14:08:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 juni 2023 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 juni 2023 om 13:24:

(...)



Als je kijkt naar het wisselbeleid van Slot, dan valt hij gedurende het seizoen vrijwel altijd terug op 'vaste' wissels. Een Danilo heeft iedere competitiewedstrijd gespeeld dit seizoen, ook toen Giménez hem voorbij was in de pikorde.

Ik denk dat Slot komend seizoen Zerrouki, Wieffer en Timber gaat gebruiken op de posities '6' en/of '8'. Al naar gelang de vorm, tegenstander, etc. Alledrie de spelers zullen genoeg aan spelen toekomen, evenals een van den Belt die ik ook nog als '8' zie.


Van de Belt is gewoon een gokje die de tijd nodig zal hebben om te wennen aan het niveau. Ik verwacht niet dat hij veel gaat spelen, maar als ze hem klaar kunnen stomen voor het seizoen daarop zou geweldig zijn.

Ik zie Zerrouki en Wieffer enkel als controlerende middenvelders waar er maar een kan spelen. Samen op een middenveld zou naar mijn smaak een gebrek aan creativiteit zijn.

Timber en een nieuwe aankoop zullen het wel uit moeten vechten wie er gaat spelen op Kokcu zijn positie.



Eens, Zerrouki en Wieffer samen gaat niet. Te weinig goals, te weinig creativiteit. En ik vind Wieffer echt veel beter. Zerrouki is nogal kleurloos. Timber overtuigt tot nu toe ook nog niet, vind het maar een blinde draver. Denk dat er op de rechtback wel toekomst voor hem is. Ik hoop maar dat er nog echt een goede middenvelder bij komt.

 

+1/-0

Zerrouki en Wieffer hebben bij FCT al vaker samengespeeld dus het kan opzich wel.

forumillustratie

 

+1/-0

Mooi emotioneel afscheid van Rambo in de Grolsch Veste!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 juni 2023 om 21:03:

Mooi emotioneel afscheid van Rambo in de Grolsch Veste!




Ik heb zoals bekend m'n scepsis, maar hij (als persoon) komt goed over in dit interview Marc!

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Ramiz Zerrouki