Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 27 28 29 30 31

Dat stuk uit het AD van gisteren maakt in elk geval een paar dingen duidelijk.

- de totale bouwsom van 444 miljoen euro gaat het grootste struikelblok vormen , niet de financiering. Als er een stuk grond in aanmerking komt waarbij gegarandeerd door BAM en Besix bijgelegd moet worden dan is het wel aan de Maas bij de Veranda. Geen van de partijen wil zich daar op voorhand op vastleggen , maar dat moet wel van Feyenoord. Met alle gemak kan 444 naar 555 bijgesteld worden. Calculeer het maar van tevoren in zo is de redenatie.

- de laatste 15 jaar is het bestuurlijke chaos bij Feyenoord , getuige alle domme handelingen die door verschillende directies en commissarissen zijn gedaan. Je weet haast niet waar je moet beginnen met opsommen in het dal der misstappen. Waar is toch de tijd van van den Herik gebleven ? Een tijd waarin iedereen wist wie de baas was en wat er ging gebeuren. Duidelijke visies en geen praatjes. Maar ja : een gedeelte van de supporters vindt de huidige malaise toch beter anders hadden ze toen geen actie ondernomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 16 mei 2021 om 14:22:

Dat stuk uit het AD van gisteren maakt in elk geval een paar dingen duidelijk.

- de totale bouwsom van 444 miljoen euro gaat het grootste struikelblok vormen , niet de financiering. Als er een stuk grond in aanmerking komt waarbij gegarandeerd door BAM en Besix bijgelegd moet worden dan is het wel aan de Maas bij de Veranda. Geen van de partijen wil zich daar op voorhand op vastleggen , maar dat moet wel van Feyenoord. Met alle gemak kan 444 naar 555 bijgesteld worden. Calculeer het maar van tevoren in zo is de redenatie.

- de laatste 15 jaar is het bestuurlijke chaos bij Feyenoord , getuige alle domme handelingen die door verschillende directies en commissarissen zijn gedaan. Je weet haast niet waar je moet beginnen met opsommen in het dal der misstappen. Waar is toch de tijd van van den Herik gebleven ? Een tijd waarin iedereen wist wie de baas was en wat er ging gebeuren. Duidelijke visies en geen praatjes. Maar ja : een gedeelte van de supporters vindt de huidige malaise toch beter anders hadden ze toen geen actie ondernomen.




Over de tijd van van den Herik ga ik niet eens meer beginnen, daarvoor is het blok graniet voor je kop te groot.

Daarnaast klopt de info die je zegt niet, de bouwsom van 444 miljoen is inclusief alles en mag/zal niet hoger worden.
Dit bedrag is gegarandeerd, indien dit niet kan gaat er ook een streep doorheen.
Aangezien dit onderdeel uitmaakt van de businesscase en die al goed gekeurd is door Feyenoord, dan weet je al dat dit dus geen struikelblok meer is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 04 mei 2021 om 11:01:

zo heeft nu werkelijk iedere jan-boeren-lul hierover zijn zegje kunnen doen? Was dat in Mokum destijds ook zo? Ben blij als de eerste paal de grond in gaat. Stilstand is achteruitgang.




Die kwamen vanuit een fietsenstalling, los daarvan, die geven nergens om.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 16 mei 2021 om 14:57:

Over de tijd van van den Herik ga ik niet eens meer beginnen, daarvoor is het blok graniet voor je kop te groot.

Daarnaast klopt de info die je zegt niet, de bouwsom van 444 miljoen is inclusief alles en mag/zal niet hoger worden.
Dit bedrag is gegarandeerd, indien dit niet kan gaat er ook een streep doorheen.
Aangezien dit onderdeel uitmaakt van de businesscase en die al goed gekeurd is door Feyenoord, dan weet je al dat dit dus geen struikelblok meer is.



Ja , ze kunnen beter Dirk Kuijt als nieuwe sterke man naar voren schuiven , want die heeft 3x gescoord in de kampioenswedstrijd toen! Held ! ! !

Niet lang geleden vertelde Markje Koevermans nog dat er geen overeenstemming was over de bouwkosten , en dat staat totaal los van de Business Case waar jij over praat. Want dat is eigenlijk een soort van 'op voorhand creatief boekhouden' : je plakt daar een nulletje achter , gumt hier een eentje weg. Dat stelt echt helemaal niets voor...

Maarrrrrrrrrrr de totale bouwkosten zijn heel wat anders. Dan confirmeren BAM en Besix zich aan de 444 miljoen euro , en elk dubbeltje wat daar overheen gaat moeten zij zelf betalen. Anders zou de lening van Feyenoord (nu 225 miljoen euro ) op kunnen lopen tot astronomische hoogten omdat de club dan alles zelf moet bijleggen.

Een schitterende plek aan het water , maar 444 miljoen is uit een sprookje , en ik denk dat 555 miljoen euro ook nog tot een fabeltje behoort. Vraag is dus of BAM en Besix inschatten of de reclame en naamsbekendheid van het gaan bouwen opwegen tegen het bijleggen van alle kosten. Zie je het nu beter Kuijt 007 ?

 

+1/-0

Kunnen we niet een enorme gracht om dat nieuwe stadion graven met een hypermoderne ophaalbrug en drie meter hoge hekken er omheen. Dat lijkt mij wel een vooruitgang, haaien en alligators dat zal wel niet in het budget passen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 16 mei 2021 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 16 mei 2021 om 14:57:

Over de tijd van van den Herik ga ik niet eens meer beginnen, daarvoor is het blok graniet voor je kop te groot.

Daarnaast klopt de info die je zegt niet, de bouwsom van 444 miljoen is inclusief alles en mag/zal niet hoger worden.
Dit bedrag is gegarandeerd, indien dit niet kan gaat er ook een streep doorheen.
Aangezien dit onderdeel uitmaakt van de businesscase en die al goed gekeurd is door Feyenoord, dan weet je al dat dit dus geen struikelblok meer is.



Ja , ze kunnen beter Dirk Kuijt als nieuwe sterke man naar voren schuiven , want die heeft 3x gescoord in de kampioenswedstrijd toen! Held ! ! !

Niet lang geleden vertelde Markje Koevermans nog dat er geen overeenstemming was over de bouwkosten , en dat staat totaal los van de Business Case waar jij over praat. Want dat is eigenlijk een soort van 'op voorhand creatief boekhouden' : je plakt daar een nulletje achter , gumt hier een eentje weg. Dat stelt echt helemaal niets voor...

Maarrrrrrrrrrr de totale bouwkosten zijn heel wat anders. Dan confirmeren BAM en Besix zich aan de 444 miljoen euro , en elk dubbeltje wat daar overheen gaat moeten zij zelf betalen. Anders zou de lening van Feyenoord (nu 225 miljoen euro ) op kunnen lopen tot astronomische hoogten omdat de club dan alles zelf moet bijleggen.

Een schitterende plek aan het water , maar 444 miljoen is uit een sprookje , en ik denk dat 555 miljoen euro ook nog tot een fabeltje behoort. Vraag is dus of BAM en Besix inschatten of de reclame en naamsbekendheid van het gaan bouwen opwegen tegen het bijleggen van alle kosten. Zie je het nu beter Kuijt 007 ?



Het klopt wederom niet wat je zegt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 16 mei 2021 om 16:35:

Het klopt wederom niet wat je zegt.



Dirk 4 president , want hij scoorde 3x in de kampioenswedstrijd tegen de Volewijckers ! ! !

 

+1/-0

Het Ad is altijd tegen geweest net zoals Rijnmond. Toevallig hebben ze allebei al een keer een BAN gehad van Feyenoord. Dat nieuwe stadion gaat er gewoon komen.

 

+1/-0

BAM en Besix lijken zich na 5 jaar liever terug te willen trekken , want er is nog steeds geen handtekening gezet. Ook als De Telegraaf dat artikel had geschreven was dat slecht nieuws.

 

+1/-0

Het Ad is super (negatief) bevooroordeeld ( = 020 krant)

 

+1/-0

Het beeld wat van Feyenoord City wordt geschapen maakt me bijzonder argwanend. Ik heb grote twijfels bij de financiële gevolgen voor de club. Plus het feit dat deze soap nu al zo lang duurt geeft bij mij weinig vertrouwen dat Feyenoord er als club iets mee opschiet want dat is de bedoeling uiteindelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 16 mei 2021 om 21:57:

Het beeld wat van Feyenoord City wordt geschapen maakt me bijzonder argwanend. Ik heb grote twijfels bij de financiële gevolgen voor de club. Plus het feit dat deze soap nu al zo lang duurt geeft bij mij weinig vertrouwen dat Feyenoord er als club iets mee opschiet want dat is de bedoeling uiteindelijk.



Grote bouwprojecten duren altijd lang.

 

+3/-0

Van de drie rode stoplichten zijn er al 2 groen en die laatste komt ook nog wel rond in de zomer!

 

+2/-0

Die 444 miljoen euro stamt alweer uit de periode 2015-2016 , waarbij men dacht zeer snel te beginnen met bouwen. Nu is het 5-6 jaar later door getreuzel sukkeligheid en een foute aanpak van Feyenoord en moet het nog steeds voor dezelfde prijs. Of BAM en Besix daardoor alsnog het licht op groen zetten zullen we dan nog wel zien. Uiteraard hoop ik van wel , alleen al omdat het een nieuwe aflevering 'extreme enginering' oplevert. Business Case verdienmodellen seizoenkaarten betaalbaarheid duurzaamheid en bereikbaarheid zijn geen zaken voor het 65 inchscherm in je woonkamer.

 

+1/-0

Beste mensen, hierbij een link naar het relaas van Antti Liukku, door Ard Buijsen via LinkedIn aan mij bekend gemaakt. https://lnkd.in/dhhxT9slink

 

+1/-0

Ik ben hierdoor wel geschrokken van de kwaliteiten die een topclub aan leidinggevenden behoren te hebben. Hoe komt het dat ze zo met elkaar omgaan? Waarom is het nodig om elkaar de poten onder de stoelen weg te zagen? Wat zijn dit voor figuren? Voor mij is het duidelijk dat er voornamelijk personen zijn, die bang zijn dat hun kwaliteiten of tekortkomingen openbaar wordt gemaakt. Dit is in- en intreurig. Als Arnesen dit kan oplossen door een frisse en financiele wind tot stand te brengen,dan chapeau voor hem.

 

+1/-0

Ad is alleen maar negatief onderuit halend net zo als het NRC

 

+1/-0

Las net onder feyenoord.nl diverse artikelen over de club. Zo is er een Marijke Mulder, die kennis van bouwcontructies heeft, die een fervente tegenstander van het nieuwe stadion voor Feyenoord of FC is. Wat ik weer niet begrijp is dat ze bepaalde zaken wat direkt met de club te maken heeft bekritiseert. Het artikel in het NRC over FC sprak voor mij weer boekdelen. Nadrukkelijk wordt vermeld dat Feyenoord content fee ontvangt voor evenementen of andere inkomsten dan op wedstrijddagen. Hier uit kan je toch opmaken, dat Feyenoord dan meer krijgt dan die Eu25 miljoen? Gaat Marijke Mulder hier zomaar aan voorbij?

 

+1/-0

De financiering is zo goed als rond. Missen nog 10 miljoen. Geen 40 miljoen zoals de gemeente de hele tijd roept. De beslissing over de bouwprijs willen ze iets later doen zodat ze een beter zicht op de prijsstijging hebben. Eerder beslissen heeft geen zin want ze moeten toch wachten op de Raad van State.

 

+1/-0

Man man man wat een gezeik en geouwehoer over FC. Ik zie het zo langzamerhand somber in en zie een doemscenario aan de horizon verschijnen waar we gewoon in de oude Kuip blijven, En als deze niet grondig verbouwd wordt, waardoor er sowieso weinig van de oude Kuip zal overblijven, zie ik nog de capaciteit teruggebracht worden tot 20000 toeschouwers wegens acuut instortingsgevaar…….

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw