Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 18 mei 2025 om 22:47:

Ontluisterend interview bij goedemorgen eredivisie. Dennis was even vergeten om aan priske te vragen welk systeem hij zou gaan spelen. Best raar want pris had in Praag succes met een heel ander systeem dan wij als huisstijl hebben.

Ik vond het ook niet erg overtuigend. Ik geloof nog altijd dat hij een goede Algemeen Directeur is, en Feyenoord op dat gebied (betreffende een aantal specifieke dossiers) grote vooruitgang kan boeken.

Hij heeft bij het aanstellen van een opvolger van Slot een aantal cruciale fouten gemaakt, en daarvoor op Technisch vlak vooral aan de 'aankoopkant' ook geen goed figuur geslagen. Het is goed dat hij daar in de huidige, vernieuwde structuur meer afstand van lijkt te hebben genomen. Mark Ruijl verdient een kans om in zijn huidige rol te bewijzen het beter te kunnen.

Aankoopbeleid en Verkoopbeleid zijn eigenlijk twee specifieke, totaal verschillende disciplines. In het bedrijfsleven zijn 'Sales/Verkoop' en 'Sourcing/Inkoop' verschillend teams. De afdelingen zijn in een structuur vaak tot aan de top gescheiden. Binnen de voetballerij ligt de verantwoordelijkheid hiervan vaak bij één persoon. Is dat wel logisch?

+1/-0

MIddenveldert schreef op 19 mei 2025 om 10:39:

socrates schreef op 18 mei 2025 om 22:47:

Ontluisterend interview bij goedemorgen eredivisie. Dennis was even vergeten om aan priske te vragen welk systeem hij zou gaan spelen. Best raar want pris had in Praag succes met een heel ander systeem dan wij als huisstijl hebben.

Ik vond het ook niet erg overtuigend. Ik geloof nog altijd dat hij een goede Algemeen Directeur is, en Feyenoord op dat gebied (betreffende een aantal specifieke dossiers) grote vooruitgang kan boeken.

Hij heeft bij het aanstellen van een opvolger van Slot een aantal cruciale fouten gemaakt, en daarvoor op Technisch vlak vooral aan de 'aankoopkant' ook geen goed figuur geslagen. Het is goed dat hij daar in de huidige, vernieuwde structuur meer afstand van lijkt te hebben genomen. Mark Ruijl verdient een kans om in zijn huidige rol te bewijzen het beter te kunnen.

Aankoopbeleid en Verkoopbeleid zijn eigenlijk twee specifieke, totaal verschillende disciplines. In het bedrijfsleven zijn 'Sales/Verkoop' en 'Sourcing/Inkoop' verschillend teams. De afdelingen zijn in een structuur vaak tot aan de top gescheiden. Binnen de voetballerij ligt de verantwoordelijkheid hiervan vaak bij één persoon. Is dat wel logisch?

Blijft wel apart , oh je bakt er niets van ? nemen we iemand anders aan en jij blijft lekker zitten..

+1/-0

wehave schreef op 19 mei 2025 om 14:07:

(...)

Als een slager bij een bakker gaat werken, is de kans dat hij er niets van bakt reeel. Maar dat betekent niet dat hij een slechte slager is.

Te Kloese heeft zijn eigen kwaliteiten als Technisch Directeur behoorlijk overschat, maar hij is nooit aangenomen voor die rol.

Zijn affiniteit met die portefeuille komt voort uit zijn loopbaan, en de (Technische) rollen die hij eerder bekleed heeft. Maar bij Feyenoord werkte dat niet goed (genoeg). Vooral op het gebied van inkomende transfers. Een aantal transferzomers te laat en te weinig kwaliteit, met als klap op de vuurpijl grote fouten gemaakt bij het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer.

Uitgaande transfers (een andere tak van sport, zoals ik hierboven al aangegeven heb) heeft Te Kloese fantastisch werk verricht bij Feyenoord. Die credits verdient hij ook te krijgen, in mijn ogen.

Op basis van zijn eigen evaluatie (altijd goed als iemand zélf in de spiegel kijkt en tot de conclusie komt dat het beter moet) en waarschijnlijk onder druk van de RvC, heeft hij gehandeld en de organisatie zodanig veranderd dat hij er niet helemaal alleen meer voor staat.

Hopelijk kan hij zich veel meer en beter bezighouden met de (Algemene) zaken, waarvoor hij ooit aangetrokken is.

Of moet hij op die post nu ook vertrekken, omdat hij het als Technisch verantwoordelijk niet goed gedaan heeft?

+1/-0

Een AD die zichzelf de technische portefeuille toe-eigent, daar faalt maar wel blijft zitten, kan ook nooit een goede AD zijn. De man is volstrekt ongeschikt.

+1/-0

socrates schreef op 19 mei 2025 om 22:17:

Een AD die zichzelf de technische portefeuille toe-eigent, daar faalt maar wel blijft zitten, kan ook nooit een goede AD zijn. De man is volstrekt ongeschikt.

En dan? Dan gooit de club haar Algemeen Directeur eruit.

Dan mag de RvC een nieuwe AD gaan zoeken. Om eerlijk te zijn denk ik dat de club er meer bij gebaat is, als de RvC zo min mogelijk met de huidige organisatie bemoeit. Figuren als Troost, van Bodegem en Blokland zijn in mijn ogen een groter risico voor Feyenoord; dan het aanblijven van Te Kloese.

Komt nog eens bij dat de enige geschikte opvolger waarschijnlijk zijn handen niet zal willen branden aan deze rol, in deze structuur; met die wirwar van organen en adviesraden, die over elkaar heen buitelen om hun invloed uit te oefenen. En als Eenhoorn toch verleidt kan worden in te stappen, doet hij dat uit pure clubliefde. Fantastisch, maar niet bepaald een degelijke basis.

Het 'waterhoofd' wat er boven de directie hangt bij Feyenoord, met al die verschillende clubjes, adviesraden en commissies, moet verdwijnen als de club echt vooruit wil. Zodra er onrust binnen de club ontstaat (zoals bij het uiteindelijke ontslag van Priske) duiken de aasgieren die de zeteltjes binnen deze constructies elkaar toebedelen op. Ze ruiken mogelijkheden om hun invloed te vergroten.

Een vertrek van te Kloese gaat een nog groter vacuum creeren, het alternatief (Te Kloese laten zitten en in de huidige structuur met Mark Ruijl als Technisch Manager zijn werk laten doen) heeft mijn voorkeur.

Dit bericht is gewijzigd op 20 mei 2025, 11:27:41.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 20 mei 2025 om 11:17:

socrates schreef op 19 mei 2025 om 22:17:

En dan? Dan gooit de club haar Algemeen Directeur eruit.

Dan mag de RvC een nieuwe AD gaan zoeken. Om eerlijk te zijn denk ik dat de club er meer bij gebaat is, als de RvC zo min mogelijk met de huidige organisatie bemoeit. Figuren als Troost, van Bodegem en Blokland zijn in mijn ogen een groter risico voor Feyenoord; dan het aanblijven van Te Kloese.

Komt nog eens bij dat de enige geschikte opvolger waarschijnlijk zijn handen niet zal willen branden aan deze rol, in deze structuur; met die wirwar van organen en adviesraden, die over elkaar heen buitelen om hun invloed uit te oefenen. En als Eenhoorn toch verleidt kan worden in te stappen, doet hij dat uit pure clubliefde. Fantastisch, maar niet bepaald een degelijke basis.

Het 'waterhoofd' wat er boven de directie hangt bij Feyenoord, met al die verschillende clubjes, adviesraden en commissies, moet verdwijnen als de club echt vooruit wil. Zodra er onrust binnen de club ontstaat (zoals bij het uiteindelijke ontslag van Priske) duiken de aasgieren die de zeteltjes binnen deze constructies elkaar toebedelen op. Ze ruiken mogelijkheden om hun invloed te vergroten.

Een vertrek van te Kloese gaat een nog groter vacuum creeren, het alternatief (Te Kloese laten zitten en in de huidige structuur met Mark Ruijl als Technisch Manager zijn werk laten doen) heeft mijn voorkeur.

Ik kom terug op mijn belofte.
Volgens mij kan als er een clubman met een input van een slordige Eu 500 miljoen, er dan op staan, om de RVC te ontbinden, de diverse kronkelende afdelingen op heffen, de Stico op houden te bestaan en de invloed van overheersende supporters in te binden er direct voor zorgen dat er weer een gezonde organisatie kan staan, Daar droom ik van, maar dan word ik wakker en word weer met de bestaande situatie geconfronteerd. Hoe raak je meer en meer gefrustreerd?

+1/-0

danall schreef op 20 mei 2025 om 17:24:

(...)

Hoe meer je erin verdiept en de verschillende verbanden en belangen identificeert, des te moedelozer je ervan wordt.

Een sterke persoon en overlever als Algemeen Directeur is een must, om ervoor te zorgen dat 'het waterhoofd' boven de dagelijkse leiding van Feyenoord niet al te veel invloed kan uitoefenen op de sportieve ontwikkeling.

Of Te Kloese daarvoor de juiste persoon is, weet ik niet. Maar een vertrek zal leiden tot een situatie waarin de 'clubjes' wederom zich gaan roeren, en dat is écht niet wat je moet willen.

De sportieve ontwikkeling van Feyenoord is, ondanks de resultaten van dit seizoen en de mindere transferperiodes afgelopen anderhalf/twee jaar, nog altijd beter dan het decennia daarvoor. Er staan topfaciliteiten, er wordt professioneel gewerkt. De club moet hieraan blijven werken, de juiste koers is ingezet. Als je nu kijkt naar Amsterdam, en leest waarop Farioli is tegengewerkt; ik kan alleen maar hopen dat de conservatieve krachten daar wederom winnen en lekker weer verdergaan zoals voorgaande seizoenen.

Die koks die Farioli er graag bij wilde hebben, die lopen op 1908 al rond en maken dagelijks gepersonaliseerde maaltijden klaar voor de spelers. Zo gek is dat niet.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 22 mei 2025 om 09:34:
Die koks die Farioli er graag bij wilde hebben, die lopen op 1908 al rond en maken dagelijks gepersonaliseerde maaltijden klaar voor de spelers. Zo gek is dat niet.

Ging dan wel om het meenemen van koks naar uitduels en naar een hotel de dag voor de wedstrijd, toch? Dat is wat extreem voor Nederlandse begrippen. :)

+1/-0

parena schreef op 23 mei 2025 om 13:05:

MIddenveldert schreef op 22 mei 2025 om 09:34:

Ging dan wel om het meenemen van koks naar uitduels en naar een hotel de dag voor de wedstrijd, toch? Dat is wat extreem voor Nederlandse begrippen. :)

Dat is een eeuwenoude Romeinse traditie je koks meenemen naar het buitenlandse slagveld inclusief voorproevers :)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)