Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.028
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Feyenoord: -
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 03 februari 2025 om 00:16:
(...)Slot is weg en dan zou Robert Eenhoorn heel goed kunnen komen.
Ik denk willen we van Feyenoord echt een stabiel topclub maken dan heb je echt hem nodig. Die gaat net als Arnessen eerst weer alles in orde brengen.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 816
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 04 februari 2025 om 13:59:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 13:38:
open/sluit de onderstaande quote:
Er komen super mooie namen voorbij, zoals: Tchaouna, Ferguson, Guiu, etc. Niks van dit alles lijkt te komen.
Uiteindelijk wordt er een spits van 18 aangekocht (Carrillo) en een middenvelder Targhalline met een marktwaarde van 2.1 miljoen.
Had dan Zechiel binnen Feyenoord gehouden, zodat die op het hoogste niveau kan blijven trainen en minuten kan maken.
Ik snap er niks van...
Denk dat ze Zechiël net als Sauer willen laten spelen, begrijp dit ook niet helemaal.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.013
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 14:14:
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 04 februari 2025 om 13:59:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 13:38:
Er komen super mooie namen voorbij, zoals: Tchaouna, Ferguson, Guiu, etc. Niks van dit alles lijkt te komen.
Uiteindelijk wordt er een spits van 18 aangekocht (Carrillo) en een middenvelder Targhalline met een marktwaarde van 2.1 miljoen.
Had dan Zechiel binnen Feyenoord gehouden, zodat die op het hoogste niveau kan blijven trainen en minuten kan maken.
Ik snap er niks van...
Denk dat ze Zechiël net als Sauer willen laten spelen, begrijp dit ook niet helemaal.
Mij lijkt het veel voordeliger als een speler elke dag meetraint op het hoogste niveau, dan dat hij 1 wedstrijdje in de week op het hoogste niveau speelt.
Ik zou er altijd voor kiezen een speler te behouden, zodat die elke dag kan meetrainen op het hoogste niveau. Dat lijkt mij belangrijker dan 90 minuten spelen per week op het hoogste niveau.
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 04 februari 2025 om 14:20:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 14:14:
Ik snap er niks van...
Mij lijkt het veel voordeliger als een speler elke dag meetraint op het hoogste niveau, dan dat hij 1 wedstrijdje in de week op het hoogste niveau speelt.
Ik zou er altijd voor kiezen een speler te behouden, zodat die elke dag kan meetrainen op het hoogste niveau. Dat lijkt mij belangrijker dan 90 minuten spelen per week op het hoogste niveau.
Rare redenatie, daar geloof ik helemaal niets van. Alleen van wedstrijden spelen en zoveel mogelijk minuten maken op het hoogste niveau wordt je echt beter en niet van alleen trainingen en af en toe een paar minuten.
Forumreacties: 3.389
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 14:24:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 04 februari 2025 om 14:20:
Ik snap er niks van...
Rare redenatie, daar geloof ik helemaal niets van. Alleen van wedstrijden spelen en zoveel mogelijk minuten maken op het hoogste niveau wordt je echt beter en niet van alleen trainingen en af en toe een paar minuten.
Bij Feyenoord zijn de trainingen waarschijnlijk intensiever en van een hoger niveau dan bij Sparta. De intensiteit en duels op het trainingsveld liggen bij een topclub logischerwijs hoger.
Daardoor groei je sneller wanneer je vijf dagen per week traint op een hoger niveau en met de intensiteit die van een topclub wordt verwacht. Dan die 90 minuutjes per week dat je een wedstrijdje speelt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 februari 2025 om 14:53:
Een combinatie van de twee is natuurlijk het allerbeste, maar zoals al in den treure herhaald; Feyenoord is met haar 'Jong' elftal nooit toegetreden tot de voetbalpiramide toen die mogelijkheid zich voordeed.
In plaats van de kans te pakken, dacht de toenmalige directie enkel in beperkingen.
Wat het spelen van wedstrijden voor heeft op trainingen, is dat er een andere druk op staat en een andere weerstand is. Ervaring leert inmiddels, dat die druk en weerstand net datgene is wat jonge, talentvolle spelers soms nodig hebben om een stap in hun ontwikkeling te maken.
Een stap die voor veel talenten lastiger is, als ze 'alleen maar' meetrainen en slechts sporadisch voor speeltijd in aanmerking komen.
Het spelen van wedstrijden in de Eerste of Eredivisie, kweekt kracht, inhoud en dwingt jonge (huur)spelers veel meer en sneller na te denken over waar, wanneer en hoe. In balbezit, en bij balverlies. Hoe goed de trainingen ook zijn, en welk niveau ze ook halen; een echte wedstrijden (in al haar facetten) nabootsen lukt nooit volledig. Al is het alleen maar omdat je tijdens een training nooit twee keer 45 minuten 'aan' staat.
Dat is waarom het goed is voor Feyenoord om spelers als Sauer en nu ook Zechiel te verhuren.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2025 om 14:56:
(...)Ok helder, duidelijk. Bedankt voor je toelichting. Laten we hopen dat Zechiel er beter van wordt.
Forumreacties: 3.389
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 februari 2025 om 14:02:
Ik denk willen we van Feyenoord echt een stabiel topclub maken dan heb je echt hem nodig. Die gaat net als Arnessen eerst weer alles in orde brengen.
Denk je dat echt?!
Laat ik vooropstellen dat ik geen enkele reden heb om aan de kwaliteiten van Robert Eenhoorn te twijfelen. En wat betreft Frank Arnesen, die verdient alle lof voor datgene wat hij bij Feyenoord heeft neergezet in de korte periode dat hij als Technisch Directeur werkzaam is geweest.
Als ik naar de situatie kijk waarin Feyenoord nu zit, lijkt er heel veel te zijn 'verdwenen' wat Arnesen heeft neer-/opgezet. De algemene tendens is (hier) dat te Kloese daarvoor verantwoordelijk is. Hij is afgeweken van 'het plan' en dingen op een andere ('zijn eigen') manier gaan doen.
Het gaat hier niet om een inhoudelijk oordeel hierover, als wel over het gegeven dat 1 persoon hierin kennelijk doorslaggevend kan zijn voor de technische/sportieve koers van Feyenoord. Dat het valt of staat met de visie en kwaliteiten van een hoofdverantwoordelijk directeur, dat is mijn inziens een veel te dun koord om op te balanceren als grote voetbalclub.
Stel dat Eenhoorn als opvolger van te Kloese bij Feyenoord Algemeen Directeur wordt, en 'net als Arnessen eerst weer alles in orde brengt' (wat dat ook mogen betekenen?); wie zegt dan dat dit overeind blijft als ook hij op termijn weer vertrekt? Of flikkert dan weer alles in elkaar, omdat zijn opvolger een andere koers wil varen?
Kun je 'echt een stabiel topclub' zijn als je voor succes zo afhankelijk bent van de juiste personen binnen de directie?
Begrijp me goed, natuurlijk bepalen de kwaliteiten van de directie hoe goed een organisatie preseert.
Maar een 'blauwdruk' waarin de structuur en de processen op technisch/sportief vlak geborgd worden, daar zou een directie niet zomaar van moeten kunnen afwijken. Ook hun verantwoordelijkheden moeten afgekaderd zijn, en de RvC zou die kaders moeten controleren.
Die moeten 'het plan' bewaken, en als er door directie van afgeweken wordt moet ze daarop 'gechallenged' worden.
Te Kloese wegsturen zal daarin geen verandering brengen, als de RvC 'gewoon' een nieuw poppetje neerzet en die (soort van) carte-blanche geeft om de koers te bepalen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 04 februari 2025 om 15:29:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 februari 2025 om 14:02:
Denk je dat echt?!
Laat ik vooropstellen dat ik geen enkele reden heb om aan de kwaliteiten van Robert Eenhoorn te twijfelen. En wat betreft Frank Arnesen, die verdient alle lof voor datgene wat hij bij Feyenoord heeft neergezet in de korte periode dat hij als Technisch Directeur werkzaam is geweest.
Als ik naar de situatie kijk waarin Feyenoord nu zit, lijkt er heel veel te zijn 'verdwenen' wat Arnesen heeft neer-/opgezet. De algemene tendens is (hier) dat te Kloese daarvoor verantwoordelijk is. Hij is afgeweken van 'het plan' en dingen op een andere ('zijn eigen') manier gaan doen.
Het gaat hier niet om een inhoudelijk oordeel hierover, als wel over het gegeven dat 1 persoon hierin kennelijk doorslaggevend kan zijn voor de technische/sportieve koers van Feyenoord. Dat het valt of staat met de visie en kwaliteiten van een hoofdverantwoordelijk directeur, dat is mijn inziens een veel te dun koord om op te balanceren als grote voetbalclub.
Stel dat Eenhoorn als opvolger van te Kloese bij Feyenoord Algemeen Directeur wordt, en 'net als Arnessen eerst weer alles in orde brengt' (wat dat ook mogen betekenen?); wie zegt dan dat dit overeind blijft als ook hij op termijn weer vertrekt? Of flikkert dan weer alles in elkaar, omdat zijn opvolger een andere koers wil varen?
Kun je 'echt een stabiel topclub' zijn als je voor succes zo afhankelijk bent van de juiste personen binnen de directie?
Begrijp me goed, natuurlijk bepalen de kwaliteiten van de directie hoe goed een organisatie preseert.
Maar een 'blauwdruk' waarin de structuur en de processen op technisch/sportief vlak geborgd worden, daar zou een directie niet zomaar van moeten kunnen afwijken. Ook hun verantwoordelijkheden moeten afgekaderd zijn, en de RvC zou die kaders moeten controleren.
Die moeten 'het plan' bewaken, en als er door directie van afgeweken wordt moet ze daarop 'gechallenged' worden.
Te Kloese wegsturen zal daarin geen verandering brengen, als de RvC 'gewoon' een nieuw poppetje neerzet en die (soort van) carte-blanche geeft om de koers te bepalen.
Dat denk ik echt ja.
Vond dat hij Az echt heel goed leide.
Leek goed de poppetjes in te vullen.
Was ook niet bang om de jeugd de kans te geven door niet dure aankopen te halen op die posities.
Tuurlijk heb je liefst dat alles gewoon goed via de club is geregeld maar blijkbaar lukt dat Feyenoord niet.
Wie de directeur is, is van levensbelang.
Helaas is het zo.
Ik hoop dat Eenhoorn het wel zo gaat neerzetten , regelen dat het ook na zijn periode doorgaat.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 11.049
Reg.: 9 oktober 2019
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)