Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juli 2024 om 10:06:

JD Vance is een interessante keuze als 'running mate'. Hij begon als uitgesproken tegenstander van Trump, maar is in dat opzicht 180-graden gedraaid. Is dat politiek opportunisme, of heeft Trump hem als president kunnen overtuigen?

Dat laatste lijkt als (Europese) buitenstaander lastig voor te stellen. Maar wie de achtergrond en opvattingen van iemand als Vance in ogenschouw neemt, ziet behoorlijk wat overeenkomsten met Trumps politiek.

JD Vance is conservatief en nog isolationistischer dan Trump. Hij is een groot voorstander van de vakbeweging en verhoging van het minimum-loon, waarin hij dwars tegen de lijn van de Republikeinen in gaat. Maar waar zijn afkomst duidelijk in naar voren komt.

Stel dat Trump gekozen wordt, en Vance over 4 jaar het stokje overneemt; dan zijn we als internationale gemeenschap misschien wel nog slechter af. Hij is echt tegenstander van alle inmenging van de VS op het internationale toneel.

Ik denk echter wel dat Vance minder labiel en onvoorspelbaar is dan Trump.



Vance is ook aanhanger van het controversiële plan Project 2025 waar Trump onlangs weer afstand van nam.
Vannacht trouwens een enerverende toespraak van vakbondsleider O'Brien het is de eerste keer dat de Teamsters op de Republikeinse Conventie zijn normaal altijd 100% achter de Democraten. Dit en Vance wordt cruciaal in de small town arbeidersklasse in swing states waar Biden ook altijd goed lag.

 

+1/-0

JD Vance vind ik een verrassend sterke keuze van Trump. Type economisch linkse populist met conservatieve opvattingen en gezonde hekel aan liberalen, love it!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 juli 2024 om 16:02:

JD Vance vind ik een verrassend sterke keuze van Trump. Type economisch linkse populist met conservatieve opvattingen en gezonde hekel aan liberalen, love it!



Het schijnt dat vooral zijn kinderen Vance hebben aanbevolen, ze zijn duidelijk ook al bezig voor de langere termijn kan je van de Democraten nog niet zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 juli 2024 om 19:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 juli 2024 om 16:02:

JD Vance vind ik een verrassend sterke keuze van Trump. Type economisch linkse populist met conservatieve opvattingen en gezonde hekel aan liberalen, love it!



Het schijnt dat vooral zijn kinderen Vance hebben aanbevolen, ze zijn duidelijk ook al bezig voor de langere termijn kan je van de Democraten nog niet zeggen.



Slimme man, Vance is heel doordacht en werkte in het verleden samen met techmiljardair Peter Thiel. Zijn boek Hillbilly Elegy was ook een grote hit. Ik verwacht in november een landslide overwinning voor Trump, zeker met Vance erbij zal ook de rustbelt naar de MAGA beweging gaan. De arbeiders zullen massaal naar de Republikeinen overstappen, men is klaar met door liberalen gecreëerde woke nonsense, forever wars en inflatie.

Ik zou zelf voor Kennedy junior gaan, maar ik denk dat die zich misschien na de verkiezingen bij Trump zal aansluiten. De Democraten gaan een pak rammel van jewelste krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 juli 2024 om 21:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 juli 2024 om 19:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 juli 2024 om 16:02:

JD Vance vind ik een verrassend sterke keuze van Trump. Type economisch linkse populist met conservatieve opvattingen en gezonde hekel aan liberalen, love it!



Het schijnt dat vooral zijn kinderen Vance hebben aanbevolen, ze zijn duidelijk ook al bezig voor de langere termijn kan je van de Democraten nog niet zeggen.



Slimme man, Vance is heel doordacht en werkte in het verleden samen met techmiljardair Peter Thiel. Zijn boek Hillbilly Elegy was ook een grote hit. Ik verwacht in november een landslide overwinning voor Trump, zeker met Vance erbij zal ook de rustbelt naar de MAGA beweging gaan. De arbeiders zullen massaal naar de Republikeinen overstappen, men is klaar met door liberalen gecreëerde woke nonsense, forever wars en inflatie.

Ik zou zelf voor Kennedy junior gaan, maar ik denk dat die zich misschien na de verkiezingen bij Trump zal aansluiten. De Democraten gaan een pak rammel van jewelste krijgen.



Correct om de verkiezingen in 50 Staten tewinnen hoef je alleen maar een paar swingstaten tepakken met Vance lijkt Ohio in hun zak en de RFK Jr stemmers gaan ook naar Trump in cruciale Staten.
Leuk is ook dat Vance nog voor CNN gewerkt heeft.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2024, 22:28:29.

 

+1/-0

’VS ontvingen info over Iraanse plannen om Trump te vermoorden, Iran ontkent beschuldigingen’
Aangepast: 13 min geleden14 min geledenin BUITENLAND

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben de afgelopen weken informatie gekregen over een Iraans plan om oud-president Donald Trump te vermoorden, meldt nieuwszender CNN. Het lijkt er niet op dat dit plan iets te maken heeft met de aanslag op Trump van afgelopen zaterdag.

De Verenigde Staten hebben de afgelopen weken informatie gekregen over een Iraans plan om oud-president Donald Trump te vermoorden
© ANP/HH

De Verenigde Staten hebben de afgelopen weken informatie gekregen over een Iraans plan om oud-president Donald Trump te vermoorden

Iran ontkent plannen te hebben om de Amerikaanse oud-president Donald Trump om te leggen. De Iraanse VN-missie noemt de beschuldigingen „ongefundeerd en kwaadaardig.” De afvaardiging benadrukt wel dat Trump een „crimineel” is, die „vervolgd en gestraft” moet worden voor de moord op generaal Qassem Soleimani. Hij kwam in 2020, tijdens Trumps presidentschap, om het leven bij een Amerikaanse droneaanval op Bagdad. Iran zegt dat Trump daar via de juridische verantwoording voor moet afleggen.


CNN sprak met meerdere mensen die kennis zouden hebben over de informatie. Volgens de zender heeft de Secret Service, de veiligheidsdienst die verantwoordelijk is voor de beveiliging van Trump, naar aanleiding van de informatie maatregelen genomen. De ingewijden melden dat er geen aanwijzingen zijn dat de aanslag van afgelopen zaterdag, waarbij Thomas Matthew Crooks probeerde Trump neer te schieten, iets met het complot te maken had.

Secret Service
Desondanks kon Trump zaterdag beschoten worden tijdens een campagnebijeenkomst. Hij werd geraakt aan zijn oor. De Secret Service heeft veel kritiek gekregen na die schietpartij.

Het is niet duidelijk of het team rondom Trump op de hoogte was van de Iraanse dreiging. „We geven geen commentaar over de veiligheidsdetails van president Trump. Alle vragen moeten worden gericht aan de United States Secret Service”, verklaarden zij aan CNN.

VIDEO: Trump voor het eerst in het openbaar na mislukte aanslag: oor in verb

Aankomende zaterdag houdt Trump weer een campagnebijeenkomst. De komende manifestatie is in Grand Rapids in de Amerikaanse staat Michigan, maakte zijn campagneteam bekend. Ook zijn beoogde vicepresident, running mate J.D. Vance, zal er spreken.

 

+1/-0

Zit na Biden toespraak tekijken voor de NAACP hij is nu wel erg aan het compenseren komt agressief en schreeuwerig over door dat hij krachtig wil overkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 juli 2024 om 23:29:

Zit na Biden toespraak tekijken voor de NAACP hij is nu wel erg aan het compenseren komt agressief en schreeuwerig over door dat hij krachtig wil overkomen.


Het is zo zonde dat de man niet in de gaten heeft waar hij mee bezig is. De ene na de andere gekluns haalt hij uit. Wil de Democraten nog het Presidentschap behalen, moeten ze nu al bezig zijn om een goede vervanger te vinden. Mevrouw Harris weet meer van juridische zaken dan regeren af. Ze had al lang moeten ingrijpen en inzien dat deze acties geen goed voor de Democraten zal brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 17 juli 2024 om 19:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 juli 2024 om 23:29:

Zit na Biden toespraak tekijken voor de NAACP hij is nu wel erg aan het compenseren komt agressief en schreeuwerig over door dat hij krachtig wil overkomen.


Het is zo zonde dat de man niet in de gaten heeft waar hij mee bezig is. De ene na de andere gekluns haalt hij uit. Wil de Democraten nog het Presidentschap behalen, moeten ze nu al bezig zijn om een goede vervanger te vinden. Mevrouw Harris weet meer van juridische zaken dan regeren af. Ze had al lang moeten ingrijpen en inzien dat deze acties geen goed voor de Democraten zal brengen.



Kan me niet voorstellen dat hij doorgaat.
Peilingen zijn zo'n drama daar is nog nooit een zittend president van terug gekomen.

Invloedrijke Democraat vraagt president Joe Biden uit de verkiezingsstrijd te stappen
Een belangrijke partijgenoot van de Amerikaanse president Joe Biden wil dat die zich niet meer herkiesbaar stelt. De Democratische parlementariër Adam Schiff roept de 81-jarige Biden op ‘de fakkel door te geven’ en uit de race te stappen. Hij geldt als de invloedrijkste Democraat tot nu toe die Biden openlijk oproept te stoppen.

 

+1/-0

Biden heeft Covid.

 

+1/-0

Covid zal geen reden zijn om uit de race te stappen, maar ik denk wel dat de druk op Biden om dat te doen steeds groter wordt. Er wordt gesuggereerd dat het zijn directe familie is die hem in het zadel houdt, en dat die de rangen nu proberen nog meer gesloten te houden dan ze al waren.

Het is een bizar verschijnsel dat niet de gekozen president, noch de door hem aangestelde bestuurders het Witte Huis in hun greep hebben; maar dat het zijn vrouw en kinderen zijn die op de achtergrond aan de touwtjes lijken te trekken. Het politieke systeem en verdeling van de macht in de VS lijkt dit eerder te faciliteren, dan dat het ingericht is om dergelijke situaties zoveel mogelijk te voorkomen.

Hetzelfde geldt voor zo'n figuur als Peter Thiel, wat ik gewoon een hele enge man vindt. Hij heeft best opvattingen waar ik in mee kan gaan, maar hij staat ook voor een aantal zaken die behoorlijk discutabel zijn. Dat zo iemand zoveel meer invloed heeft dan een 'gewone' burger, vanwege zijn rijkdom; het Amerikaanse systeem lijkt dat eerder tot doel te hebben, dan dat het zulks tegen gaat.


Ander Onderwerp - ik vond 'ons' nooit zo goed in herdenken. Los van 4 mei komen andere momenten waarop we in Nederland stilstaan bij bepaalde gebeurtenissen altijd een beetje kneuterig over. Dat geklap en bloemen gooien naar een lijkwagen; ik vind dat persoonlijk niet zo. Hoe het land 10 jaar geleden echter de slachtoffers van het neerhalen van MH17 binnenhaalde vond ik indrukwekkend. De beelden van de ceremonie op het vliegveld met de Koning, Koningin en premier staan op mijn netvlies gebrand.

En ook de herdenking van gisteren vond ik erg mooi. Ook bijzonder dat er dankbaarheid uitgesproken werd naar Rutte en andere (voormalig) bewindslieden. Ik denk dat we de helft nog niet weten, van wat zij op de achtergrond allemaal hebben gedaan voor de slachtoffers, de nabestaanden en hun zoektocht naar rechtvaardigheid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 juli 2024, 09:25:21.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik ben totaal geen fan van Biden, maar dat zijn familie aan de touwtjes trekt is natuurlijk volslagen onzin. Dat is echt in dezelfde orde als we worden geregeerd door reptielen of iets dergelijks. Biden is zeker niet fit genoeg om president te blijven en hij zal hoogstwaarschijnlijk vervangen gaan worden, maar dat hij of andere bestuurders geen enkele controle meer hebben is flauwekul bedacht door de Republikeinen. Daar trap je alleen in als je geen onafhankelijke kijk hebt op politiek.

 

+1/-0

Prof Alan Lichtman heeft een model ontwikkeld voor het voorspellen van de uitkomst van verkiezingen. Dat zou bijna altijd werken. Volgens hem is het verstandig voor de democraten dat Biden blijft zitten. Interessante materie wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik baseer mij op podcasts van gerenomeerde journalisten in Washington, die op basis van bronnen rond het Witte Huis het volgende hebben verteld de afgelopen weken.

Na het dramatische, eerste verkiezingsdebat zou Biden een lang familieberaad hebben gehad over zijn kandidatuur en het vervolg van de campagne. Na aanleiding van dat debat is het narratief bepaald waarin Biden aangaf het moment van het debat niet lekker in zijn vel te hebben gezeten (jetlag?) en door zijn campagne-team te vol te zijn gestopt met feiten. Daar is hij van in de war geraakt.

Vanuit Bidens omgeving werd de kritiek op zijn gezondheid weerlegt door aan te geven dat het meer aan de strategie van zijn campagne-team lag ter voorbereiding op het eerste verkiezingsdebat.

Dat was ook hetgeen waar Jill Biden direct na het debat mee naar buiten kwam.

Naar verluidt zijn er vanaf dat moment (dat familieberaad) een aantal zaken veranderd in het Witte Huis. Bidens dochter (die eerder belangrijk onderdeel van het campagne-team was in het verleden, toen Biden opging voor een zetel in de senaat) heeft meer bevoegdheden gekregen in zijn campagne en bemoeit zich daar nu actief mee.

Zijn zoon was op een zijspoor gezet, vanwege de juridische problemen. Er lopen een aantal rechtzaken tegen hem. Hem was ter verstaan gegeven zichzelf niet al te veel te vertonen in het Witte Huis. Dat is opeens helemaal veranderd. Hunter Biden is dagelijks aanwezig en zit bij belangrijke vergaderingen en gesprekken. Sterker, er zijn geluiden dat hij persoonlijke gesprekken aanvraagt met leden uit Bidens kabinet, staf en campagne-team.

Ik weet niet wat er allemaal waar van is, maar het klinkt vreemd en het lijkt erop dat de familie er alles aan doet om Biden in het zadel te houden...

 

+1/-0

Nancy Pelosi zou in een privé gesprek met Joe hebben gezegd dat hij niet kan winnen maar liefst 67% vd Democraten deelt die mening. alleen er zijn ook twijfels over Harris.

Dat familieleden zowel bij Trump als Biden erbij zijn betrokken is niet gek het toch een Amerikaanse versie van onze Royal Family.

 

+1/-0

Meer bekend over de schutter hij kondigde op een gaming platform aan "July 13 will be my premiere, watch as it unfolds" Hij had foto's van zowel Trump als Biden en zocht ook op DNC dus Biden had het net zo goed kunnen zijn. Hij schijnt ook gezocht te hebben op depressies. Dus duidelijk een zeer labiel figuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik denk dat het waarschijnlijk gaat om de invloed van zijn familie op een beslissing over zijn kandidatuur. Wat dat betreft is het natuurlijk wel vreemd dat ze niet hebben aangestuurd op het terugtrekken van zijn kandidatuur. Biden is overduidelijk niet meer fit genoeg, komt mentaal fragiel over en is daarmee zeer ongeschikt om een tweede termijn aan te vangen. Niet dat het er van zou komen, want Trump gaat hoogstwaarschijnlijk winnen.

 

+1/-0

Is de druk om Trump te bedwingen groot? De Democraten zullen alles op alles stellen om een geschikte vervanger voor Biden te hebben. De verkiezingsuitslag zal in mijn ogen anders uitvallen dan verwacht. Het verzet tegen Trump is den lande is hevig en men zal er alles aan doen om zijn verkiezing te dwarsbomen.

 

+1/-0

Biden verliest steeds meer zwarte kiezers aan Trump: 'Iedereen die ik ken, gaat op hem stemmen'

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/biden-verliest-steeds-meer-zwarte-kiezers-aan-trump-iedereen-die-ik-ken-gaat-op-hem-stemmen/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 18 juli 2024 om 20:18:

Is de druk om Trump te bedwingen groot? De Democraten zullen alles op alles stellen om een geschikte vervanger voor Biden te hebben. De verkiezingsuitslag zal in mijn ogen anders uitvallen dan verwacht. Het verzet tegen Trump is den lande is hevig en men zal er alles aan doen om zijn verkiezing te dwarsbomen.



De verwachting is nu dat hij zich dit weekend terugtrekt het lijkt erop dat ze op de DNC volgende maand over een nieuwe kandidaat gaan beslissen de laatste keer dat dat gebeurde was John F Kennedy!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Geopolitiek