Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 31 januari 2024 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 januari 2024 om 14:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 januari 2024 om 11:56:

(...)Zou goed kunnen denk dat Luka even over een drempel heen moet speelt hij een keer een topwedstrijd met 1 of 2 goals kan hij er ook overheen zijn het is niet zo dat hij niet kan voetballen.



Dat denk ik ook.



Ik niet. Want ook met een goede wedstrijd is hij niet ineens snel en dynamisch. Er zijn in het moderne voetbal echt geen buitenspelers te vinden met zijn beperkingen.

Hij straalt op het moment ook echt helemaal niets uit, loopt er bij als een geslagen hond. Zijn mentale weerbaarheid lijkt ook niet al te best.



we zien hem helemaal niet, dus geen idee hoe hij er nu bij loopt.

Ik moet denken aan Celtic-uit waarin hij het heel aardig deed en betrokken was bij een paar waanzinnige aanvallen (denk aan goal Gimenez buitenspel). Ook zonder topsnelheid of een schaar kun je een goede buitenspeler zijn, Tadic vulde dat bijvoorbeeld ook goed in.

En daar is Ivanusec ook op gescout. Dus aan Slot om hem op zijn kwaliteiten te gebruiken.

 

+1/-0

Die dure Kroaten van ajax laten het ook niet zien, mischien hebben ze toch meer tijd nodig al speelden twee van hun al in Duitsland, maar niet bij een topclub waar de druk groot is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 januari 2024, 18:22:56.

 

+1/-0

Het is wel duidelijk dat Slot het echt niet in hem ziet zitten. Dit is net als Zerrouki een dure miskoop geweest. Ik ben wel benieuwd uit wiens koker deze speler kwam en hoe de scouting over hem dacht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 04 februari 2024 om 18:18:

Het is wel duidelijk dat Slot het echt niet in hem ziet zitten. Dit is net als Zerrouki een dure miskoop geweest. Ik ben wel benieuwd uit wiens koker deze speler kwam en hoe de scouting over hem dacht.



Dacht dat hij juist van de scouting kwam, en dat Slot ook enthousiast was. Blijft vreemd, zijn goede en slechte punten waren toen ook al bekend neem ik aan

 

+1/-0

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:57:

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.



Mwah. Kijk die pass was fantastisch. Maar je ziet ook z’n manco. Hij heeft een keer of 5 in een 1-1 tegen die back gestaan maar hij zal noot buitenom gaan. Dit is veel te makkelijk te verdedigen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:57:

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.



Mwah. Kijk die pass was fantastisch. Maar je ziet ook z’n manco. Hij heeft een keer of 5 in een 1-1 tegen die back gestaan maar hij zal noot buitenom gaan. Dit is veel te makkelijk te verdedigen.



Hij moet de bal in de loop krijgen en dan de actie maken of de voorzet geven. Daar ligt zijn kracht en niet in een turbo te vinden die hij niet heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:42:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:57:

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.



Mwah. Kijk die pass was fantastisch. Maar je ziet ook z’n manco. Hij heeft een keer of 5 in een 1-1 tegen die back gestaan maar hij zal noot buitenom gaan. Dit is veel te makkelijk te verdedigen.



Hij moet de bal in de loop krijgen en dan de actie maken of de voorzet geven. Daar ligt zijn kracht en niet in een turbo te vinden die hij niet heeft.



Ja lekker dan, een buitenspeler die niet buitenom kan gaan. Alles naar binnen is veel te makkelijk te verdedigen. Tegen een beetje ploeg wordt hij volledig lamgelegd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 23:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:42:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:57:

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.



Mwah. Kijk die pass was fantastisch. Maar je ziet ook z’n manco. Hij heeft een keer of 5 in een 1-1 tegen die back gestaan maar hij zal noot buitenom gaan. Dit is veel te makkelijk te verdedigen.



Hij moet de bal in de loop krijgen en dan de actie maken of de voorzet geven. Daar ligt zijn kracht en niet in een turbo te vinden die hij niet heeft.



Ja lekker dan, een buitenspeler die niet buitenom kan gaan. Alles naar binnen is veel te makkelijk te verdedigen. Tegen een beetje ploeg wordt hij volledig lamgelegd.



Peter van Vossen deed niet anders en die was altijd gevaarlijk ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 23:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:42:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 11 februari 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:57:

Prima invalbeurt! Had het idee dat de wissels een positieve uitwerking hadden op het spel.



Mwah. Kijk die pass was fantastisch. Maar je ziet ook z’n manco. Hij heeft een keer of 5 in een 1-1 tegen die back gestaan maar hij zal noot buitenom gaan. Dit is veel te makkelijk te verdedigen.



Hij moet de bal in de loop krijgen en dan de actie maken of de voorzet geven. Daar ligt zijn kracht en niet in een turbo te vinden die hij niet heeft.



Ja lekker dan, een buitenspeler die niet buitenom kan gaan. Alles naar binnen is veel te makkelijk te verdedigen. Tegen een beetje ploeg wordt hij volledig lamgelegd.



Alireza gaat ook nooit buitenom. Ik vind wel dat Ivanusec dat wel heel af en toe moet proberen, anders wordt het te voorspelbaar, maar helder is dat die buitenom-actie niet zijn kwaliteit is. Hij moet het echt van de combinatie hebben en dus de puntgave voorzetten en steekpasses. Wat ik ook positief vond dat Hartman met hem weer makkelijker de overlap pakt, dan benut je op die manier de ruimte aan de buitenkant.

maar goed het blijft lastig: kies je tegen Roma voor Paixao of Luka?

Ivanusec schijnt dus ook minder mee te verdedigen, probeerde daar gisteren op te letten, maar kan dat maar moeilijk beoordelen. Loopt hij te weinig terug ofzo?

 

+1/-0

Dat niet mee-verdedigen is geen kwestie van onwil, volgens mij. Hij moet gewoon wennen aan de speelwijze en intensiteit van Feyenoord, de ene speler pikt dat sneller en gemakkelijker op dan de andere.

Het heeft méér met positioneren en timing bij balverlies te maken, dan met arbeid en het gebrek daaraan. De rest van het elftal 'rekent' erop dat hij bepaalde zones afdekt en als hij daar slechts een paar meter vanaf staat geef je al ruimte weg. Als Ivanušec gelijk schakelt en begrijpt/weet wat er waar van hem verwacht wordt, is dat geen probleem meer.

Als 25-jarige met meer dan 200 wedstrijden ervaring, is het misschien moeilijker iets aan- of af te leren dan bij een speler die net komt kijken?!

Wat ik erg jammer vond, was dat hij na zijn eerste, uitstekende balcontact niet een soort vleugels kreeg. Hij verviel in mijn ogen daarna heel snel weer in obligate tikkie's-terug en 0,0 risico in zijn spel. Van mij had hij wát hij deed, best een aantal keer vaker mogen proberen.

Anderzijds, het was de 2-0 en daarna kun je het ook gewoon professioneel uitspelen. Ik denk dat als hij die bal van de 2-0 in de laatste minuut had gegeven; ik anders tegen zijn invalbeurt had aangekeken en hem dat risicoloze spel daaraan voorafgaand (in plaats van nu dáárna) was 'vergeten'...

 

+1/-0

Fantastische bal die hij gaf, werkelijk klasse. Maar fysiek oogt hij zo traag, er zit weinig explosiviteit en snelheid in. Net zoals Zerrouki overigens. Ze missen allebei snelheid en een bepaald tempo in het aanlopen, bij Ivanusec is dat op die positie nog problematischer dan voor Zerrouki. Je zag wel dat hij de instructies van Slot probeerde uit te voeren, ook in het druk zetten en de druk achterwaarts, maar ik vraag me af of de fysieke capaciteit er gaat komen (hij was bijna overal te laat...).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Beckham had ook geen explosiviteit en snelheid, maar kon vanaf de flank toch genoeg gevaar stichten. Als we Ivanušec (en ook Zerrouki) blijven beoordelen op wat ze niet kunnen, zal het ook nooit wat worden. Ik denk dat zeker Ivanušec voldoende andere kwaliteiten heeft, waarmee hij voor Feyenoord van meerwaarde kan zijn.

Het is voor nu vooral dat het team en de staf erachter moet komen hoe ze Ivanušec het beste kunnen laten renderen en hij dat zélf ook zo goed mogelijk leert binnen de positie en de manier van spelen van Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 februari 2024 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:




Beckham had ook geen explosiviteit en snelheid, maar kon vanaf de flank toch genoeg gevaar stichten. Als we Ivanušec (en ook Zerrouki) blijven beoordelen op wat ze niet kunnen, zal het ook nooit wat worden. Ik denk dat zeker Ivanušec voldoende andere kwaliteiten heeft, waarmee hij voor Feyenoord van meerwaarde kan zijn.

Het is voor nu vooral dat het team en de staf erachter moet komen hoe ze Ivanušec het beste kunnen laten renderen en hij dat zélf ook zo goed mogelijk leert binnen de positie en de manier van spelen van Feyenoord.



Mee eens. We zagen daar gisteren een paar flarden van: de mooie voorzet en de overlappen van Hartman

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 februari 2024 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:




Beckham had ook geen explosiviteit en snelheid, maar kon vanaf de flank toch genoeg gevaar stichten. Als we Ivanušec (en ook Zerrouki) blijven beoordelen op wat ze niet kunnen, zal het ook nooit wat worden. Ik denk dat zeker Ivanušec voldoende andere kwaliteiten heeft, waarmee hij voor Feyenoord van meerwaarde kan zijn.

Het is voor nu vooral dat het team en de staf erachter moet komen hoe ze Ivanušec het beste kunnen laten renderen en hij dat zélf ook zo goed mogelijk leert binnen de positie en de manier van spelen van Feyenoord.



Dat is een mooie gedachte van je, maar je mag bij een topclub zoals Feyenoord wel een bepaald basisniveau verwachten op posities. Zerrouki komt op zoveel facetten tekort, bij een Ivanusec zie ik meer klasse maar die ontbeert bepaalde fysieke eigenschappen essentieel voor zijn positie.

Als ik dan even mee ga in jouw stelling. De 10 positie lijkt mij een logischere plek voor iemand als Ivanusec, daar kan hij zijn creativiteit kwijt en af en toe uitwijken naar de zones met ruimte. Of misschien centraal als offensieve linkermiddenvelder. Ik zie er geen vleugelaanvaller in, voor die positie moet je tenminste iets van snelheid en explosiviteit hebben tegenwoordig.

Beckham is natuurlijk een mooie vergelijking, maar ik vraag me af of het moderne voetbal nog zulke types toe laat op de vleugels. Welke buitenspelers in het moderne topvoetbal lijken op Beckham?

 

+1/-0

Een goede assist is het enige positieve wat ik kan zeggen. Hij lijkt niet goed te passen in het spel dat Slot voor ogen heeft. Zelfs wanneer hij maar 30 minuten speelt, lijkt hij vaak te laat te zijn bij het afjagen. Snelheid is cruciaal voor dat aspect, maar het ontbreekt hem echt aan snelheid om in dit systeem te passen.

Het lijkt alsof al zijn energie wordt besteed aan het afjagen, waardoor hij geen energie meer over heeft op het moment dat hij de bal heeft.

Het aanpassen van het systeem voor een speler is niet realistisch en waarschijnlijk niet aan te raden. Je hebt een systeem waar je als trainer voor staat en daar zoek je de juiste poppetjes bij. Je gaat niet werken vanuit één poppetje om daar je team/ systeem omheen te bouwen.

Voegt op dit moment te weinig toe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Van mij moet Ivanušec niet ten koste van alles op de flank slagen. Het 'ontdekken' hoe de kwaliteiten van de speler het beste tot zijn recht komen, kunnen er ook toe leiden dat hij méér als '10' gezien gaat worden.

Natuurlijk mag je van versterkingen verwachten dat zij aan bepaalde basisvaardigheden voldoen, en voor flankspelers is een zekere snelheid en explosiviteit wel een vereiste. Ik heb begin dit seizoen ook wel 'iets' daarvan gezien, zeker aan de bal. Maar hij is niet 'op de brommer', dat is wel een tekortkoming.

Dan nog denk ik dat hij met zijn kwaliteiten van waarde kan zijn, ook vanaf de flank. Dat er géén type-Beckham meer zijn in het hedendaagse voetbal, hoeft niet te betekenen dat er voor zulke spelers geen plek meer is. Beckham zou ook in deze tijd nog altijd een wereldtopper zijn, en zoveel 'Beckhams' worden er per jaar niet geboren. Die gast was écht heel goed hoor, it wasn't just a pretty face.

Waarom ik Beckham noemde was omdat ik denk dat ook Ivanušec in staat moet zijn tot een pass/voorzet te komen zonder langs zijn tegenstander te snellen. Dat bewees hij gisteren met zijn bal op Geertruida, en die oplossing moet hij vaker zoeken. Maar dan moet het team wel snappen dat ze daarop moeten 'voorbewegen'.

Het is dan ook niet een kwestie van 'het hele team omgooien' om hem te laten renderen, zoals ik hierboven lees. Het gaat erom dat je elkaar begrijpt en een 'klik' ontwikkelt.

 

+1/-0

Ik beschouw het als een miskoop. Als je nu nog moet gaan "ontdekken" wat de sterke punten van een speler zijn en op welke positie hij het beste past, dan denk ik dat de club niet goed bezig is. Hij is niet 18 jaar oud en nog aan het ontwikkelen. Feyenoord had dit moeten weten.

Hij is voor een aanzienlijk bedrag gehaald en daar mogen we allemaal iets van verwachten. Hetzelfde geldt voor Ueda. Het potentieel komt er gewoon niet uit. Ik vind dat Feyenoord hiervoor verantwoordelijk mag worden gehouden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Zoals ik in het topic van Ueda al aangaf, een speler kan in feite weinig doen aan 'zijn prijskaartje'. Dat prijskaartje lijkt nu wel negatieve invloed te hebben op het krediet dat de speler krijgt. Dat is eigenlijk niet echt fair.

Feyenoord heeft vele miljoenen betaald voor Ivanušec en Ueda, maar je kan het ook anders zien; de sterkhouders van het huidige elftal zijn vele malen méér waard. Mag je van een speler die 8M kost, hetzelfde verwachten als van een speler op dezelfde positie die 50M waard is?

Overigens is Ivanušec volgens TM nog altijd 12M waard, tov zijn aankoopprijs (7.8M) is dat ruim 53% méér. En hij heeft bijna niks gespeeld. Dus eigenlijk valt de club daarin niet veel te verwijten. Of wel?

Achteraf gezien had Feyenoord wellicht betere opties kunnen kopen, voor de bedragen die nu zijn uitgegeven voor Ivanušec en Ueda. En je kunt je ook zeker afvragen of deze spelers goed gescout zijn. Maar hun huidige prestaties zijn van zoveel factoren afhankelijk geweest, die je op voorhand niet kan inschatten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 februari 2024 om 12:04:

open/sluit de onderstaande quote:




Zoals ik in het topic van Ueda al aangaf, een speler kan in feite weinig doen aan 'zijn prijskaartje'. Dat prijskaartje lijkt nu wel negatieve invloed te hebben op het krediet dat de speler krijgt. Dat is eigenlijk niet echt fair.

Feyenoord heeft vele miljoenen betaald voor Ivanušec en Ueda, maar je kan het ook anders zien; de sterkhouders van het huidige elftal zijn vele malen méér waard. Mag je van een speler die 8M kost, hetzelfde verwachten als van een speler op dezelfde positie die 50M waard is?

Overigens is Ivanušec volgens TM nog altijd 12M waard, tov zijn aankoopprijs (7.8M) is dat ruim 53% méér. En hij heeft bijna niks gespeeld. Dus eigenlijk valt de club daarin niet veel te verwijten. Of wel?

Achteraf gezien had Feyenoord wellicht betere opties kunnen kopen, voor de bedragen die nu zijn uitgegeven voor Ivanušec en Ueda. En je kunt je ook zeker afvragen of deze spelers goed gescout zijn. Maar hun huidige prestaties zijn van zoveel factoren afhankelijk geweest, die je op voorhand niet kan inschatten.


Misschien is het niet helemaal fair maar aan de andere kant wel weer logisch. Voor Feyenoord is 8 miljoen nog altijd een topbedrag en dan zijn de verwachtingen die daarbij horen altijd hoog. En dat is ook wel weer terecht. Ivanusec had de pech geblesseerd te raken maar dat verklaart niet dat hij zo onder de maat presteert. Datzelfde geldt ook voor Ueda die viel gisteren toch ook weer tegen en greep niet zijn kans.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec