Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17

Afvoeren die stronthoop.

+1/-0

Zaakwaarnemer van Ivanušec spreekt zich uit over situatie bij Feyenoord

Voor iedereen is het duidelijk dat Luka Ivanušec komende zomer een transfer zal gaan maken. De Kroaat is een mislukte aanwinst geweest voor Feyenoord en wil nu graag een nieuwe stap maken. Zijn zaakwaarnemer Marko Naletilić sluit een terugkeer naar Dinamo Zagreb, die afgelopen winter al op het laatste moment afketste, niet uit.

"Ik onderhandelde over de voorwaarden van Luka en regelde alles met Feyenoord, die Dinamo ook een conceptcontract stuurde," vertelt Naletilić over de situatie van afgelopen winter. "Hij zou op maandag naar Zagreb komen en een paar dagen daarvoor had Feyenoord een e-mail naar Dinamo gestuurd met de mededeling dat hij zou komen om op dinsdag een medische keuring te ondergaan. In die drie of vier dagen begonnen er spelers geblesseerd te raken bij Feyenoord en daarna werd de transfer uitgesteld. Luka wilde absoluut komen."

In gesprek met Kroatische media benadrukt Naletilić dat een langer verblijf bij Feyenoord geen optie is. Sowieso is het opmerkelijk dat ondanks alle blessures Ivanušec na de winterstop slechts 316 minuten in actie kwam. "Hij is een grote Dinamo-fan en wil altijd naar Dinamo komen. Dinamo heeft hem afgelopen winter gevraagd. Nu heb ik Dinamo niets te bieden, maar als ze hem nodig hebben, nemen ze contact met me op."

Geen traditionele vleugelspeler
"We zoeken een club en competitie waar hij kan spelen", vervolgt Naletilić stellig. "Het zal óf een definitieve transfer óf een verhuurperiode worden. Luka kwam op verzoek van Arne Slot naar Feyenoord, die hem de positie toewees die hij bij Dinamo speelde, namelijk halflinks. Hij wachtte op hem en bouwde het spel om hem heen."

De situatie zoals is geschetst door Feyenoord en Arne Slot pakte uiteindelijk niet uit zoals gehoopt. "Ivanušec mag er blij mee zijn dat zo'n goede coach hem wilde hebben en op hem wachtte. Vervolgens ging Feyenoord alleen met een klassieke vleugelspeler spelen, wat Ivanušec niet is."

+1/-0

Is hij al in de Griekse of Kroatische pers met kritiek op RvP gekomen?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Deze website 'schrijft' artikelen op basis van 'marktwaardes' en 'transfersommen' van spelers; en verbindt daar conclusies aan die werkelijk nergens op slaan. De cijfers doen het voorkomen dat er sprake is van onderbouwing, maar dat is geenszins het geval.

Luka Ivanušec zou na dit jaar bij Feyenoord terug kunnen keren, de kans dat PAOK Saloniki de koopoptie niet licht is aanwezig.

Als dat gebeurt, is dat 'voorspelt' in dit artikel. Maar dat maakt het geen goed artikel. Ik zeg hierbij; Feyenoord wordt komend seizoen kampioen, want er reed net een blauwe auto langs. Als Feyenoord kampioen wordt volgend jaar, heeft dat geen reet te maken met het feit dat de auto die zojuist hier langsreed een bepaalde kleur had.

+1/-0

(...)

Klopt, deze website staat vol met die onzin.
Het neigt naar een soort juice-kanaal...

+1/-0

Niet neigt, maar is. Berichten van die site laat ik altijd links liggen.

+1/-0

Is ook zo maar Luka heeft nog een contract tot medio 2028 in de zomer een nieuwe kans geven is nog maar 27 jaar hé.
Bij Kroatië en Zagreb vond ik hem altijd wel goed.

+1/-0

Het is geen verkeerde voetballer, maar ik denk dat hij niet kan aarden in het Nederlandse spelsysteem.
Sutalo zelfde soort geval. Heel degelijk in het statische Kroatische voetbal, maar zodra er meer dynamiek en ruimte is, komen hun beperkingen heel uitdrukkelijk voor het voetlicht.

+1/-0

Ivanušec is bij lange na niet van het kaliber Boban, Prosinečki*, Modrić, Rakitić of Suker natuurlijk. Het Kroatische voetbal heeft waanzinnige spelers voortgebracht, spelers die ook zeker renderen/rendeerden wanneer er dynamiek/snelheid en benutten van ruimtes gevraagd wordt.

Ik weet niet of Ivanušec's kwaliteiten gewoon niet passen bij het Nederlandse voetbal en de speelwijze van Feyenoord. Ik denk dat hij boven alles gewoon heel veel pech gehad heeft, en dat het meer met omstandigheden buiten het veld te maken heeft gehad.

De pech zit hem in die eerste blessure die hij opliep tegen Celtic in de Champions League. Hij was net binnen, had meer dan prima gedebuteerd tegen Utrecht. De verwachtingen waren enorm hoog, vanwege zijn prijskaartje. En toen was hij plots maanden uitgeschakeld, en daarna bleef er maar gehamerd worden op zijn fitheid. Achteraf krijg ik sterk de indruk dat hij vanaf dat moment eigenlijk geen eerlijke kans meer gekregen heeft, anderen kregen gewoon de voorkeur.

Maar dat is meer en meer gaan leven, tot het moment dat alles en iedereen is gaan geloven dat hij er niets van kon. En hij dat zelf misschien ook wel is gaan denken.

Dat in combinatie met niet echt lekker kunnen aarden in Nederland (wat ik her en der ook weleens gelezen heb), ligt denk ik ten grondslag aan het feit dat we de Ivanušec van Utrecht-uit nooit meer gezien hebben...

* = Slechtste voorbeeld misschien, maar wat een geweldenaar was dat. Prosinečki leek wel in een lagere versnelling te spelen, maar kon toch uitblinken terwijl alles en iedereen om hem heen in beweging was en veel sneller speelde.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 februari 2026 om 11:53:

Ivanušec is bij lange na niet van het kaliber Boban, Prosinečki*, Modrić, Rakitić of Suker natuurlijk. Het Kroatische voetbal heeft waanzinnige spelers voortgebracht, spelers die ook zeker renderen/rendeerden wanneer er dynamiek/snelheid en benutten van ruimtes gevraagd wordt.

Ik weet niet of Ivanušec's kwaliteiten gewoon niet passen bij het Nederlandse voetbal en de speelwijze van Feyenoord. Ik denk dat hij boven alles gewoon heel veel pech gehad heeft, en dat het meer met omstandigheden buiten het veld te maken heeft gehad.

De pech zit hem in die eerste blessure die hij opliep tegen Celtic in de Champions League. Hij was net binnen, had meer dan prima gedebuteerd tegen Utrecht. De verwachtingen waren enorm hoog, vanwege zijn prijskaartje. En toen was hij plots maanden uitgeschakeld, en daarna bleef er maar gehamerd worden op zijn fitheid. Achteraf krijg ik sterk de indruk dat hij vanaf dat moment eigenlijk geen eerlijke kans meer gekregen heeft, anderen kregen gewoon de voorkeur.

Maar dat is meer en meer gaan leven, tot het moment dat alles en iedereen is gaan geloven dat hij er niets van kon. En hij dat zelf misschien ook wel is gaan denken.

Dat in combinatie met niet echt lekker kunnen aarden in Nederland (wat ik her en der ook weleens gelezen heb), ligt denk ik ten grondslag aan het feit dat we de Ivanušec van Utrecht-uit nooit meer gezien hebben...

* = Slechtste voorbeeld misschien, maar wat een geweldenaar was dat. Prosinečki leek wel in een lagere versnelling te spelen, maar kon toch uitblinken terwijl alles en iedereen om hem heen in beweging was en veel sneller speelde.

Ivanusec is een verbeterde uitgave van Steijn, een centrumaanvaller. Probleem is dat Feyenoord veel te veel van dat type voetballers heeft. Eerst zullen twee of drie spelers moeten vertrekken, anders is er geen toekomst voor Ivanusec bij Feyenoord.

+1/-0

kees592 schreef op 25 februari 2026 om 12:42:

(...)Ivanusec is een verbeterde uitgave van Steijn, een centrumaanvaller. Probleem is dat Feyenoord veel te veel van dat type voetballers heeft. Eerst zullen twee of drie spelers moeten vertrekken, anders is er geen toekomst voor Ivanusec bij Feyenoord.

Ivanušec en Steijn zijn niet eenzelfde type voetballer, Feyenoord heeft er daar al helemaal niet méér van. Je zou kunnen zeggen dat ze beide in aanmerking komen voor dezelfde posities in de speelwijze en het spelsysteem wat Feyenoord hanteert, misschien zelfs wel dat hun ideale positie hetzelfde is. (een positie waarin het systeem wat Feyenoord speelt niet voorziet).

Steijn heeft tijd en ruimte nodig, moet het hebben van zijn dynamiek, drang naar voren en scorend vermogen. In de kleine ruimte komt hij balcontrole en handelingssnelheid tekort. Ivanušec is juist heel goed in de kleine ruimte, waar hij met zijn korte bewegingen en snelle handelingen een actie kan maken, voor een korte combinatie kan gaan of de momenten ziet om een steekpass te geven. Wat Ivanušec ontbeert, is het vermogen grote ruimtes af te dekken. Zowel voor hen, als achter hem; wanneer er verdedigende taken worden verwacht.

Beide spelers ontberen de pure snelheid en eigenlijk ook het loopvermogen wat bij Feyenoord op een centrale positie wordt verwacht. Steijn heeft dat loopvermogen misschien wel in zich, maar lijkt niet goed te snappen hoe hij dat moet invullen.

Maar verder zijn ze totaal verschillend.

Ivanušec lijkt nog het meeste op Valente, techniek, inzicht, passing. Alleen heeft hij niet de 'motor' die nodig is om zoals Valente te spelen 'op 8'. Hij moet 'op 10' spelen in een speelwijze waarin die positie van verdedigende taken wordt ontzien, of op de flank. Maar dan moet je niet gaan verwachten dat hij op snelheid de achterlijn haalt.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 februari 2026 om 15:23:

kees592 schreef op 25 februari 2026 om 12:42:

(...)Ivanusec is een verbeterde uitgave van Steijn, een centrumaanvaller. Probleem is dat Feyenoord veel te veel van dat type voetballers heeft. Eerst zullen twee of drie spelers moeten vertrekken, anders is er geen toekomst voor Ivanusec bij Feyenoord.

Ivanušec lijkt nog het meeste op Valente, techniek, inzicht, passing. Alleen heeft hij niet de 'motor' die nodig is om zoals Valente te spelen 'op 8'. Hij moet 'op 10' spelen in een speelwijze waarin die positie van verdedigende taken wordt ontzien, of op de flank. Maar dan moet je niet gaan verwachten dat hij op snelheid de achterlijn haalt.

Vind je dat echt?
Ivanušec was precies 1 maand leuk maar zelfs toen zag ik niet alle dingen die jij zag.
Heeft volgens mij ook bij geen enkele andere club na Feyenoord goed gespeeld.
Ook geen enkele splijtende pass gezien van hem.
Techniek zou kunnen maar niet inzicht en passing.

+1/-0

wehave schreef op 25 februari 2026 om 15:44:

Vind je dat echt?
Ivanušec was precies 1 maand leuk maar zelfs toen zag ik niet alle dingen die jij zag.
Heeft volgens mij ook bij geen enkele andere club na Feyenoord goed gespeeld.
Ook geen enkele splijtende pass gezien van hem.
Techniek zou kunnen maar niet inzicht en passing.

Qua type speler zijn er grote verschillen tussen Ivanušec en Valente, maar ja: ik zie ook een aantal overeenkomsten. Ze spelen beide met een bepaald 'gemak', flegmatiek. Ze beschikken beide over een geweldige balgevoel/-controle en goede techniek. En qua inzicht en passing doen ze in mijn ogen weinig voor elkaar onder.

Het verschil zit hem in de 'motor' waarover ze beschikken. Ivanušec is niet geschikt voor een rol/positie waarin hij veel kilometers moet maken. Valente gaat dat gemakkelijker af. Ik heb wat beelden opgezocht (om jouw ongelijk te bewijzen... ;) ) en daarin zie je heel duidelijk dat Ivanušec 'hoger' op het veld staat. De ruimtes waarin hij tot zijn recht komt zijn kleiner, en dichter op de goal van de tegenstander.

Die fraaie passes van Valente over langere afstand, kan ik me van Ivanušec ook niet herinnering. Maar daarvoor speelde hij ook te dicht bij het vijandige doel, in een ploeg die veel verder op de helft van de tegenstander speelde.

In mijn herinnering was er één steekpass op Minteh die werkelijk prachtig was. Dat blijkt een wedstrijd tegen Heracles te zijn, twee jaar geleden. Hier de samenvatting.

Blijkt maar weer dat die herinnering soms helemaal anders kan zijn, dan de realiteit. Of in ieder geval de samenvatting. Die steekpass was in mijn herinnering echt een wereld-pass. Maar het overstapje van Geertruida is wel de helft van de bal. Maar het toont wel het inzicht van Ivanušec.

Anderszijds, als ik zie hoe bedrijvig Ivanušec was tot aan die steekpass. Veel acties, mooie bewegingen; hij heeft behoorlijk veel pech en drijft het te ver door. Hierin lijkt hij dan weer meer op Hadj-Moussa... ;) Alleen doet Ivanušec het veel meer 'uit de beweging', waar Hadj-Moussa probeert tegenstanders vanuit stilstand te passeren. Maar het viel me alles mee eigenlijk.

Het was natuurlijk een veel beter elftal dan nu. Wellicht was het die norm, waaraan Ivanušec niet voldeed. Als je dit vergelijkt met wat er nu rondloopt en speelt; dan vind ik Ivanušec helemaal zo slecht niet. Al is het de vraag of Ivanušec het tussen dit brandhout ook zou kunnen, of dat hij mee zou gaan in de malaise...

Dit bericht is gewijzigd op 26 februari 2026, 11:41:24.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec