Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15

Het moet toch niet zo zijn dat Hartman onze linksback én linksbuiten is.

Ik snap dat het mooi is als de back soms mee gaat en eroverheen gaat, maar in de basis moet een buitenspeler toch de basis kwaliteit hebben om met snelheid iemand te passeren...

Accelleratie en snelheid zijn volgens mij pimaire kwaliteiten die je als buitenspeler moet bezitten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 02 maart 2024 om 21:37:



Accelleratie en snelheid zijn volgens mij pimaire kwaliteiten die je als buitenspeler moet bezitten.



Je vergeet een belangrijke. Een stropdas klare voorzet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 02 maart 2024 om 21:37:

Het moet toch niet zo zijn dat Hartman onze linksback én linksbuiten is.

Ik snap dat het mooi is als de back soms mee gaat en eroverheen gaat, maar in de basis moet een buitenspeler toch de basis kwaliteit hebben om met snelheid iemand te passeren...

Accelleratie en snelheid zijn volgens mij pimaire kwaliteiten die je als buitenspeler moet bezitten.



Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je het invult. Iniesta speelde ook links voorin maar kwam ook geen lantaarnpaal voorbij. Maar goed, ik heb het wel met je eens dat het een groot nadeel is. Er ligt regelmatig ruimte aan de buitenkant die hij niet benut omdat de verdediger staat te wachten op de plek waar hij naar toe wil.

 

+1/-0

Ik vond hem gisteren geen slechte wedstrijd spelen; hij lijkt er een beetje in te komen. De wisselwerking met zijn teamgenoten wordt ook steeds beter. Als hij nog een paar stapjes kan zetten en constanter wordt, kan hij van meerwaarde worden voor het team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 maart 2024 om 08:38:

Ik vond hem gisteren geen slechte wedstrijd spelen; hij lijkt er een beetje in te komen. De wisselwerking met zijn teamgenoten wordt ook steeds beter. Als hij nog een paar stapjes kan zetten en constanter wordt, kan hij van meerwaarde worden voor het team.



Ja, eens, er zit gewoon heel veel intelligentie en creativiteit in zijn spel. Vond wel dat hij op een gegeven moment net als het hele elftal wegzakte in laag tempo. Als je vecht voor een basisplaats, dan mag je dat ook uitstralen.

 

+1/-0

Mwa, zijn tempo is gewoon te laag. Hij heeft weinig acceleratie snelheid (wat je als buitenspeler nodig hebt). Natuurlijk zal hij hier en daar een leuke wedstrijd spelen. Hij zal echt wel een assist maken of wel eens een goal maken, maar al met al komt hij gewoon te kort.

 

+1/-0

Hij kan echt wel voetballen goede techniek en hij is intelligent. Komt echt wel goed met hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 maart 2024 om 15:47:

Hij kan echt wel voetballen goede techniek en hij is intelligent. Komt echt wel goed met hem.


Toch mag je van hem verwachten dat hij nu op dit nivo kan aanhaken. Ik ben teleurgesteld in hem. Ja, hij heeft intelligente oplossingen en zijn passeerbewegingen zijn soms sprankelend, maar het is nog veel te weinig wat hij laat zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 11 maart 2024 om 23:28:

(...)



Zeker!

Ik hoop dat wat Ivanušec nu laat zien, is wat hij kan in 'normale' doen. Hij lijkt inmiddels te begrijpen wat er van hem verwacht wordt, in het systeem en de speelwijze van Feyenoord. En er groeit nu ook een klik met zijn medespelers, al is de afstemming soms nog niet helemaal op orde.

Er zit dus nog rek in, en ik hoop dat er ook nog zoiets is bij hem als 'vorm'. Dat dit wat we nu zien nog niet zijn beste vorm is, en nog groeiende is.

Asl dit zijn bloedvorm is, is dat niet voldoende.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 maart 2024 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 11 maart 2024 om 23:28:

(...)



Zeker!

Ik hoop dat wat Ivanušec nu laat zien, is wat hij kan in 'normale' doen. Hij lijkt inmiddels te begrijpen wat er van hem verwacht wordt, in het systeem en de speelwijze van Feyenoord. En er groeit nu ook een klik met zijn medespelers, al is de afstemming soms nog niet helemaal op orde.

Er zit dus nog rek in, en ik hoop dat er ook nog zoiets is bij hem als 'vorm'. Dat dit wat we nu zien nog niet zijn beste vorm is, en nog groeiende is.

Asl dit zijn bloedvorm is, is dat niet voldoende.


De samenwerking met Hartman is goed, dat was zondag te zien, maar ze zijn slechts met z,n tweeen aan de linkerkant. Dit elftal mist een linkermiddenvelder, zodat de linkerkant goed bezet is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 12 maart 2024 om 11:06:

(...)De samenwerking met Hartman is goed, dat was zondag te zien, maar ze zijn slechts met z,n tweeen aan de linkerkant. Dit elftal mist een linkermiddenvelder, zodat de linkerkant goed bezet is.



Dat is een kwestie van veldbezetting. In het moderne voetbal speelt vrijwel niemand meer met een 'half' op de flank, waardoor er drie spelers op een flank staan. Dat is te statisch.

Zoals Feyenoord speelt, komen die 'half'-spelers meer naar binnen om een controlerend blok te vormen. Het zijn als het ware as-spelers geworden, in een driehoek met de '10'. In de opbouw van achteruit staat het centrum naast elkaar. Het blok ervoor (de 6 en 8) moeten in beweging aanspeelbaar komen, als één van de twee ruimte maakt (diepte, of richting de zijkant) kan de ander in de bal komen en ontstaat er tussen hem en het centrum weer een driehoek.

De middenvelder die richting de zijkant ruimte maakt, creëert met de back en een CV weer een driehoekje. Of met de flankspeler.

De klik tussen Hartman en Ivanušec lijkt er te zijn, ik doelde meer op de voortzetting. De ballen van Ivanušec komen nog niet altijd aan, en hij koos bijvoorbeeld in een actie voor eigen succes toen Giménez er beter voor stond. Dat is nog een kwestie van afstemming. Al denk ik ook wel dat Ivanušec tegen een goal 'aanhikt'. Zou fijn zijn voor hem, als hij straks in de Kuip een doelpunt kan maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 maart 2024 om 11:15:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 12 maart 2024 om 11:06:

(...)De samenwerking met Hartman is goed, dat was zondag te zien, maar ze zijn slechts met z,n tweeen aan de linkerkant. Dit elftal mist een linkermiddenvelder, zodat de linkerkant goed bezet is.



Dat is een kwestie van veldbezetting. In het moderne voetbal speelt vrijwel niemand meer met een 'half' op de flank, waardoor er drie spelers op een flank staan. Dat is te statisch.

Zoals Feyenoord speelt, komen die 'half'-spelers meer naar binnen om een controlerend blok te vormen. Het zijn als het ware as-spelers geworden, in een driehoek met de '10'. In de opbouw van achteruit staat het centrum naast elkaar. Het blok ervoor (de 6 en 8) moeten in beweging aanspeelbaar komen, als één van de twee ruimte maakt (diepte, of richting de zijkant) kan de ander in de bal komen en ontstaat er tussen hem en het centrum weer een driehoek.

De middenvelder die richting de zijkant ruimte maakt, creëert met de back en een CV weer een driehoekje. Of met de flankspeler.

De klik tussen Hartman en Ivanušec lijkt er te zijn, ik doelde meer op de voortzetting. De ballen van Ivanušec komen nog niet altijd aan, en hij koos bijvoorbeeld in een actie voor eigen succes toen Giménez er beter voor stond. Dat is nog een kwestie van afstemming. Al denk ik ook wel dat Ivanušec tegen een goal 'aanhikt'. Zou fijn zijn voor hem, als hij straks in de Kuip een doelpunt kan maken.


Het centrum wordt te vol, met als gevolg sneller balverlies. Het veld moet breed gehouden worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 12 maart 2024 om 11:32:

(...)
Het centrum wordt te vol, met als gevolg sneller balverlies. Het veld moet breed gehouden worden.



Zeker.

Vanuit defensief/controlerend opzicht is dat prima, want zo loopt de tegenstander zich bij balverlies vast als ze niet snel de flank opzoeken. En een flank verdedigen is gemakkelijker, want je kan de tegenstander 'opsluiten' aan de zijlijn.

In aanvallend opzicht ben ik het met je eens dat Feyenoord het veld breder moet houden. En teveel door het drukke centrum heen wil. Ik zie echter niet in dat een 6 en 8 daar verantwoordelijk voor zijn.

Die moeten de bal niet van achteruit ontvangen (in de opbouw) terwijl ze het veld breed houden. Dan hebben ze minder afspeelmogelijkheden, en zijn ze gemakkelijker te verdedigen. En in de aanval moeten zij in het centrum aanspeelbaar zijn voor de afvallende bal, of de ruimte in de as afdekken als de tegenstander uitverdedigd.

Ik vind dat Feyenoord met meer variatie vanuit de backs moet spelen, waar het breed houden betreft. Die schakelen nu vaak bij 'aan de binnenkant', en dat was in het begin best verrassend. Maar daardoor wordt het centrum nog voller. Ze moeten ook af en toe buitenom komen. Zoals Hartman nu dikwijls 'om/over' Ivanušec dendert. Zo houd je het veld breed, en benut je het gebrek aan explosiviteit/snelheid van Ivanušec in eigen voordeel.

Paixão en Minteh zijn flankspelers die het veld zélf breed kunnen houden. Dan wel door er te staan, de bal daar in de voet te vragen en de tegenstander op te zoeken. Of in die ruimte te komen door vanuit de binnenkant 'breed-uit' weg te lopen waardoor ze gelanceerd kunnen worden met een diepte-/steekpass.

Het centrum kan ook minder druk, door de '10' dichter op de '9' laten spelen. Stengs is een spelverdeler, die in de aanval eerder tussen de andere middenvelders liep dan ervoor. Die kwam niet veel in de '16'. Ik zie liever een '10' met meer drang voor voren, zoals Bullaude of Lingr.

 

+1/-0

Lekkere voorzet! Van mij mag hij ze iedere wedstrijd wel zo pasklaar neerleggen! 😊

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 17 maart 2024 om 18:15:

Lekkere voorzet! Van mij mag hij ze iedere wedstrijd wel zo pasklaar neerleggen! 😊



Die kwaliteit heeft hij.

Het gaat om de afstemming.

En daar ging het bij de eerste tegentreffer wel weer mis. Ivaniusec keek naar Hancko, en andersom.

Was verdedigd zoals een aanvaller dat doet, zoals ook eerder bij die tegenstoot Minteh de voorzet er niet uit wist te halen.

Slot vond het geweldig om te zien dat er zo goed en massaal terugverdedigd werd. Uiteindelijk kost het je geen punten, en wellicht was het terugverdedigen van Ivanusec al een winst op zich. Maar ram die bal dan ook weg, als je de moeite doet om in de eigen zestien te komen…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 maart 2024 om 20:16:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 17 maart 2024 om 18:15:

Lekkere voorzet! Van mij mag hij ze iedere wedstrijd wel zo pasklaar neerleggen! 😊



Die kwaliteit heeft hij.

Het gaat om de afstemming.

En daar ging het bij de eerste tegentreffer wel weer mis. Ivaniusec keek naar Hancko, en andersom.

Was verdedigd zoals een aanvaller dat doet, zoals ook eerder bij die tegenstoot Minteh de voorzet er niet uit wist te halen.

Slot vond het geweldig om te zien dat er zo goed en massaal terugverdedigd werd. Uiteindelijk kost het je geen punten, en wellicht was het terugverdedigen van Ivanusec al een winst op zich. Maar ram die bal dan ook weg, als je de moeite doet om in de eigen zestien te komen…




Het kan misschien ook wel beetje te veel zijn.
Het ging om 1 man en 7 van Feyenoord.
Toen kwam er een kwartier later ook nog 1 bij van Heereveen.
Denk dat iedereen wel dacht dat komt goed.

 

+1/-0

Wereldaankoop! Echt geweldig!

 

+1/-0

Wanneer je als aanvaller in de eigen 16-meter de bal kan wegruimen, moet je dat doen. Dat overlaten aan de speler achter je, ook al is dat de beste verdediger die we hebben; niet doen.

Dat moet Slot Ivanusec en Minteh duidelijk maken komende dagen. Hun ‘effort’ in terugverdedigen bij de 1-0 was prijzenswaardig maar uiteindelijk koop je er niks voor als je vergeet handelend op te treden. Je loopt niet terug om het vervolgens aan een ander over te laten…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 maart 2024 om 08:48:

Wereldaankoop! Echt geweldig!


:B


Hij heeft het wel in zich. Merk wel dat hij na 60 minuten toch een beetje opgebrand is, zelfs tegen Heerenveen waarbij de intensiteit niet immens is. Ik bedoel dat het meer moet zijn dan een aantal briljante momenten, maar continu als de brandweer gaan, niet persé snelheid maar op actiegerichtheid.

Als hij dat door kan trekken wordt het echt een onbetwiste basisspeler.

 

+1/-0

Zijn beste wedstrijd tot nu toe, hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken. Daardoor direct een stuk dreigender. Ik blijf bij mijn mening dat je hem beter als '10' kan opstellen, maar je ziet wel dat hij tegen clubs waar de ruimtes nogal krap zijn achterin meerwaarde heeft door zijn korte wendbaarheid, passing en inzicht.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec