Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Speelt bagger slecht

 

+1/-0

Komt nog geen lantaarnpaal voorbij, dit is echt onvoldoende voor het niveau dat je van een vleugelspeler bij ons mag verwachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 03 december 2023 om 13:24:

Komt nog geen lantaarnpaal voorbij, dit is echt onvoldoende voor het niveau dat je van een vleugelspeler bij ons mag verwachten.


Dat is echt met afstand de grootste tegenvaller. Ongelooflijk na alle moeite die ze moesten doen om hem te contacteren en dan zo falen.

 

+1/-0

Magere pot gespeeld. Het moet nu wel gaan komen…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 03 december 2023 om 15:22:

Magere pot gespeeld. Het moet nu wel gaan komen…


Hij had er al moeten zijn. In dit soort wedstrijden moet hij zich laten zien daarvoor is ie gehaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 03 december 2023 om 13:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 03 december 2023 om 13:24:

Komt nog geen lantaarnpaal voorbij, dit is echt onvoldoende voor het niveau dat je van een vleugelspeler bij ons mag verwachten.


Dat is echt met afstand de grootste tegenvaller. Ongelooflijk na alle moeite die ze moesten doen om hem te contacteren en dan zo falen.



Eens. Ik denk nog steeds dat er meer zit in deze speler, want hij is niet voor niets international van een land dat steevast tot de internationale top hoort. Maar twee vleugels zonder diepte is gewoon vragen om problemen. Misschien toch eens als 10 gaan proberen en Sauer op links de kans geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 03 december 2023 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 03 december 2023 om 15:22:

Magere pot gespeeld. Het moet nu wel gaan komen…


Hij had er al moeten zijn. In dit soort wedstrijden moet hij zich laten zien daarvoor is ie gehaald.



Mee eens. Ik heb nog wel hoop dat goed gaat komen. Maar op dit moment zijn er voldoende “betere” alternatieven. Hij zal zich in het elftal moeten werken. Eigenlijk best jammer…

 

+1/-0

Weer geen Leo Sauer..

 

+1/-0

Krijg Samba Sam Vibes van deze man.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 04 december 2023 om 17:35:

Krijg Samba Sam Vibes van deze man.



Bij Kroatië is hij wel een gewaardeerde kracht, is gewoon een topland tegenwoordig.

 

+1/-0

Ik vind deze aankoop waarschijnlijk de minste aankoop van Feyenoord in jaren. Hij voegt weinig tot niets toe. Je verwacht een speler die er staat. Maar in mijn ogen kunnen we beter de jeugd de kans geven.

 

+1/-0

Ik snap de sentimenten en de teleurstelling. Van een speler die na zoveel 5'en en 6'en is binnengehaald, voor een zodanig grote transfersom, mag je iets verwachten.

Echter, ik denk dat Ivanušec nog tijd gegund moet worden voordat hij helemaal afgeschreven wordt. Op dit moment kun je wellicht beter Sauer een kans geven, of een andere buitenspeler. Houd hem maar even in de luwte.

Ivanušec moest eerst maar eens 'Feyenoord-fit' worden. Hij heeft géén voorbereiding meegemaakt in Rotterdam, door zijn late transfer. Vervolgens heeft hij 'on a high' best wat aardigs laten zien in zijn eerste wedstrijden. Maar daarna raakte hij geblesseerd. Ik denk dat dit een dikke streep getrokken heeft in het proces van 'optrainen', zo fit zijn/worden dat je de arbeid die bij Feyenoord gevraagd wordt kan leveren. En de intensiteit aan kan.

Volgens mij is hij daar nog niet. En daarna moet hij in 'vorm' komen. Dan heb je denk ik best een aardige speler voor op de flank, al denk ik nog steeds dat hij 'op 10' nog beter tot zijn recht komt.

Maar ik vind het nog te vroeg om hem als miskoop te bestempelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 december 2023 om 10:57:

Ik snap de sentimenten en de teleurstelling. Van een speler die na zoveel 5'en en 6'en is binnengehaald, voor een zodanig grote transfersom, mag je iets verwachten.

Echter, ik denk dat Ivanušec nog tijd gegund moet worden voordat hij helemaal afgeschreven wordt. Op dit moment kun je wellicht beter Sauer een kans geven, of een andere buitenspeler. Houd hem maar even in de luwte.

Ivanušec moest eerst maar eens 'Feyenoord-fit' worden. Hij heeft géén voorbereiding meegemaakt in Rotterdam, door zijn late transfer. Vervolgens heeft hij 'on a high' best wat aardigs laten zien in zijn eerste wedstrijden. Maar daarna raakte hij geblesseerd. Ik denk dat dit een dikke streep getrokken heeft in het proces van 'optrainen', zo fit zijn/worden dat je de arbeid die bij Feyenoord gevraagd wordt kan leveren. En de intensiteit aan kan.

Volgens mij is hij daar nog niet. En daarna moet hij in 'vorm' komen. Dan heb je denk ik best een aardige speler voor op de flank, al denk ik nog steeds dat hij 'op 10' nog beter tot zijn recht komt.

Maar ik vind het nog te vroeg om hem als miskoop te bestempelen.



Bij Zagreb presteerde hij op tien juist niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 05 december 2023 om 11:50:

Bij Zagreb presteerde hij op tien juist niet.



Hij mist de pure snelheid, en diepgang. Maar wat ik in zijn eerste wedstrijden wél gezien heb, is dreiging en overzicht, doelgericht en een actie in de kleine ruimte. Ik denk dat hij en Stengs gezamenlijk van positie kunnen wisselen tijdens de wedstrijd; dan de één weer vanaf de flank, en dan weer vanuit het centrum.

Dat zou moeten werken. Maar zolang Ivanušec zijn draai nog niet gevonden heeft, moet je daar (nog) niet aan beginnen.

Over dat gebrek aan snelheid en diepgang; het lijkt écht een wapen te zijn. Iets wat Feyenoord nodig heeft om zeker tegen sterkere tegenstanders tot voetballen te komen. Die dreiging zorgt voor méér aandacht bij de andere ploeg achterin, en méér ruimte elders op het veld voor Feyenoord. Eigenlijk heel logisch; om iemand op de brommer afstoppen, moet je hem minder ruimte geven. Ergo; een extra verdediger achter houden, en/of minder vér opschuiven.

Je hebt met Minteh en Paixão twee rappe buitenspelers, maar als die niet leveren ben je in dat opzicht kwetsbaar. Stengs heeft de snelheid ook niet, en Ivanušec ook niet.

 

+1/-0

Het is een understatement door te zeggen dat hij tot nu toe gewoon heel erg tegenvalt.

Ik vind het alleen veel te vroeg om nu al te concluderen dat hij een miskoop is (geldt overigens ook voor Ueda). Je ziet het regelmatig dat een buitenlandse speler een (half) jaar nodig heeft om te wennen en soms zelfs nog langer. Een andere cultuur, een andere speelstijl, zo kun je wel doorgaan. Gimenez viel in het eerste half jaar vorig seizoen ook tegen en zat veel op de bank. Dit kalenderjaar is hij hard op weg om de meeste doelpunten in de Eredivisie te maken in een jaar tijd.

Nieuwkoop heeft dat excuus niet dat hij nog moet wennen. Die kan er gewoon geen klote van, al wisten we dat ook al voordat hij überhaupt werd teruggehaald. Ivanusec en Ueda moeten gewoon de tijd krijgen om helemaal te wennen. Wellicht dat over een jaar dan alsnog de conclusie kan worden getrokken dat ze niet goed genoeg zijn voor Feyenoord, maar nu is het gewoon nog te vroeg om die conclusie al te trekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 05 december 2023 om 14:32:

Het is een understatement door te zeggen dat hij tot nu toe gewoon heel erg tegenvalt.

Ik vind het alleen veel te vroeg om nu al te concluderen dat hij een miskoop is (geldt overigens ook voor Ueda). Je ziet het regelmatig dat een buitenlandse speler een (half) jaar nodig heeft om te wennen en soms zelfs nog langer. Een andere cultuur, een andere speelstijl, zo kun je wel doorgaan. Gimenez viel in het eerste half jaar vorig seizoen ook tegen en zat veel op de bank. Dit kalenderjaar is hij hard op weg om de meeste doelpunten in de Eredivisie te maken in een jaar tijd.

Nieuwkoop heeft dat excuus niet dat hij nog moet wennen. Die kan er gewoon geen klote van, al wisten we dat ook al voordat hij überhaupt werd teruggehaald. Ivanusec en Ueda moeten gewoon de tijd krijgen om helemaal te wennen. Wellicht dat over een jaar dan alsnog de conclusie kan worden getrokken dat ze niet goed genoeg zijn voor Feyenoord, maar nu is het gewoon nog te vroeg om die conclusie al te trekken.



Klopt, Wellicht wordt het nog wat met Ivanusec. Maar groot is die kans niet. Want ook na een jaar wennen is hij niet ineens snel met diepgang en zo. Fysiek is hij ook veel te zwak. Een speler als hij kan eigenlijk niet meer in het hedendaagse topvoetbal. Beetje zoals Berghius en Stengs. Allebei spelers met een mooie techniek die leuk ballen tegen het linkerrijtje en tegen Gibraltar als ze de tijd krijgen. Maar als de weerstand toeneemt,haken ze af. Ivanusec idem dito.

 

+1/-0

Die pure snelheid en diepgang is geen kwestie van wennen/aanpassen en trainen, dat is een kernkwaliteit waar een speler grotendeels mee geboren is.*

Maar dan nog, als Ivanušec uiteindelijk het niveau van Stengs haalt hebben we er gewoon een heel goede speler bij. Stengs is geen wereldtopper, maar voor Feyenoord een speler die het verschil kan maken. En dat ook al genoeg wedstrijden gedaan heeft. Hij maakt het verschil niet tegen Atletico, maar spelers die dát kunnen zijn nou eenmaal niet te betalen voor Feyenoord. Of écht een schot in de roos. Dan moet je er veel eerder bij zijn. Zoals bij een Sinisterra. En die had ook een paar seizoenen nodig.

Heel eerlijk, de verwachtingen van Ivanušec moeten wellicht bijgesteld worden. Want als het écht een geweldenaar was geweest, had hij niet tot voor kort nog in de Kroatische competitie gespeeld. Zo eerlijk moeten we ook zijn. Hij kan voor Feyenoord een goede speler worden, maar hij gaat niet opeens binnen 2 seizoenen niveau Real Madrid aantikken.

* = Foppe de Haan beweerde overigens altijd dat je spelers 5-10% sneller kan maken, wat ik een behoorlijk extreme stelling vond. Dan zou je in een volle sprint van 10 meter welhaast een meter kunnen winnen, dat maakt een hoop verschil. Anderzijds, de wetenschap heeft in andere sporten op dat vlak haar meerwaarde aangetoond.

Zo is een (Nederlandse) bewegingswetenschapper in dienst van de nationale rugbybond van Wales. Hij heeft niet alleen 'wingers' (de snelle, kleinere spelers aan de buitenkant) sneller gemaakt, maar juist heel veel bereikt met 'eerste-rijers', de zwaarste spelers van het team. Van hen werd tot voor kort beweerd dat ze te zwaar waren om lichaamsbewegingen uit te voeren waarbij het gewicht heel snel van het ene been op het andere been terechtkomt. Dat blijkt dus trainbaar, waardoor er nu 'props' zijn die niet alleen maar rechtdoor kunnen met een bal.

Ik heb ooit een interview met deze man gezien, waarin hij beweerde dat in de (conservatieve) voetballerij nog een wereld te winnen was. Hij haalde een jonge Wijnaldum aan, die op volle snelheid met armen en benen zwaaide. Zag er niet uit. Totaal niet efficient.

Daar is inmiddels al veel serieuzer werk van gemaakt, maar ik denk dat er nog genoeg in te winnen valt. Zeker bij jonge/jeugdspelers.

 

+1/-0

Dit is een kruising tussen Sam Larson en Luigi Bruins. Ik hoop dat iemand er nog een paar miljoen voor geeft, want hier heb je echt helemaal niets aan.

 

+1/-0

Slot moet hem in bescherming nemen, hij is hopeloos uit vorm. Desnoods ga je hem op 10 proberen, maar even niet als linksbuiten. Geef Sauer maar de kans op die positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 december 2023 om 11:46:

Slot moet hem in bescherming nemen, hij is hopeloos uit vorm. Desnoods ga je hem op 10 proberen, maar even niet als linksbuiten. Geef Sauer maar de kans op die positie.



Dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, ben ik met je eens. Ten opzichte van zijn eerste wedstrijden, is het verschil zó groot dat je gaat denken dat hij fysiek nog steeds niet in orde is. Of zit hij mentaal niet lekker in zijn vel?

Wat ik ergens anders al aangaf, het spel komt tot stilstand als hij aangespeeld wordt. Er wordt balverlies geleden of hij heeft de ruimte om zelf te stoppen. En dan gaat hij vanuit stand een actie aan. Kansloos.

Om toch twee kleine lichtpuntjes te noemen. Hij werkt hard, ik zag hem meermaals succesvol terugverdedigen. Dat is het minste, maar toch. En dat ene schot, verraadde een hoop techniek en kwaliteit.

Gewoon even paar weken fysiek/conditioneel 'optrainen' en proberen erachter te komen wat er is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec