Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 42 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 38 39 40 41 42

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 21 december 2023 om 01:00:

Wellicht naief van mijn kant, maar als Orban zich telkens tegen de EU afzet, waarom moeten we hem dan als lid blijven aanvaarden? Als Slowakije hetzelfde probleem heeft, laten ze dan vertrekken. Als Servie ook eruit wilt, prima, laten gaan. Het zijn stuk voor stuk staten die de groei in de economische eenwording dwarsbomen. We besteden onnodig veel tijd en dus ook onnodig veel geld aan deze lapswansen.



Eens. Eigenlijk zou er een procedure moeten zijn waardoor je deze lidstaten er makkelijker uit kan zetten bij obstructie of als duidelijk wordt (wat eigenlijk al bij aanvang duidelijk was) dat ze structureel niet voldoen aan onze normen en waarden (en EU regels). Aan dit soort landen heb je je vrijwel niets.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 december 2023 om 15:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 december 2023 om 14:59:

(...)Bedoel je ook de Baltische staten? Dan ben ik het namelijk niet met je eens.



Binnen de landen die ik bedoel bestaan er ook weer enorme verschillen.

De Baltische Staten lijken inmiddels in sommige opzichten méér op West-Europese EU-lidstaten, dan een aantal Zuid-Europese landen die vanaf het begin deel uitmaken van de EU. Het komt wellicht door de invloed van Scandinavische landen in hun nabijheid. Waar zij éérder en van oudsher al nauwe (handels)relaties mee onderhouden.

In die zin kun je stellen dat het voor hen niet opgaat, al weet ik inhoudelijk te weinig van Estland, Letland en Litouwen om er écht een goed oordeel over te kunnen vellen.

Maar dáár bestaan die voorwaarden voor, waaraan landen moeten voldoen voordat ze in aanmerking komen voor EU-lidmaatschap. Objectieve normen op het gebied van democratisch bestuur, begrotingsdiscipline en rechtsstatelijke basis. Objectieve normen die voor de Oekraine terzijde worden geschoven uit medelijden ('emotie'), omdat 'we' als EU iets willen betekenen voor de lijdende Oekrainse volk. Wellicht begrijpelijk, maar wat haal je op de hals ermee als straks de oorlog voorbij is?

Het land behoorde dáárvoor tot de corrupste, slechtst geleide naties op het Noordelijk Halfrond. Is dat opeens weg?

En met betrekking tot de Baltische Staten 'bewijzen' zij mijn inziens dat lidmaatschap geen voorwaarde is om welvarender te worden. Zij zijn op hetzelfde moment lid geworden als Hongarije en Polen; waarom blijven die dan zover achter? Het ligt ook aan de landen zélf, en de bestaande mentaliteit/cultuur.

De Baltische Staten geven (zo lijkt het nu) zelfs een beter voorbeeld dan Griekenland, maar ik denk dat we met Oekraine eerder een tweede Griekenland/Roemenie binnenhalen dan een tweede Letland...

Voor landen is het goed om toe te treden tot de EU. Maar het moet niet ten koste gaan van de bestaande lidstaten.



Ja precies, daarom zou ik nooit heel Oost-Europa noemen als een geheel als ik jou was. Alleen al vanuit historisch opzicht (moeder negotie etc) zijn de Baltische staten qua cultuur en economie een ander soort staten. Je verhaal was iets te kortzichtig en ongenuanceerd.

Verder grotendeels eens met de strekking van je verhaal. Maar ik heb in mijn werk wel eens te maken gehad met Baltische zaken en daar is het over het algemeen heel degelijk geregeld. Estland zou ik zelfs een voorbeeldland willen noemen, zeker als het gaat om digitalisering. Dat is een land dat uitstraalt wat de EU in feite is in veel opzichten.

 

+1/-0

We geraken aardig :offtopic van het onderwerp. Ook ik ben daar mede schuldig aan.
Wellicht een topic Geopolitiek?
Dan kan de binnenlandse politiek, oftewel de Politieke Partijen, een aparte topic blijven, toch?

 

+1/-0

https://maurice.nl/2023/12/23/recordscores-pvv-en-vvd/link

Heel benieuwd of Geert misschien nog een verrassing uit z'n hoed tovert, Plasterk als premier. Plasterk is momenteel de meest geliefde politicus van Nederland als ik Maurice moet geloven, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Hoog DS'70 gehalte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 december 2023 om 16:31:

https://maurice.nl/2023/12/23/recordscores-pvv-en-vvd/link

Heel benieuwd of Geert misschien nog een verrassing uit z'n hoed tovert, Plasterk als premier. Plasterk is momenteel de meest geliefde politicus van Nederland als ik Maurice moet geloven, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Hoog DS'70 gehalte.



Plasterk is een joker en een demagoog. Een flater van een minister en een ophitser als columnist. Zou wel een passende premier zijn voor een populistisch kabinet. Denk niet dat zijn ego in het torentje past, komt goed uit dat dat verbouwd wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 25 december 2023 om 11:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 december 2023 om 16:31:

https://maurice.nl/2023/12/23/recordscores-pvv-en-vvd/link

Heel benieuwd of Geert misschien nog een verrassing uit z'n hoed tovert, Plasterk als premier. Plasterk is momenteel de meest geliefde politicus van Nederland als ik Maurice moet geloven, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Hoog DS'70 gehalte.



Plasterk is een joker en een demagoog. Een flater van een minister en een ophitser als columnist. Zou wel een passende premier zijn voor een populistisch kabinet. Denk niet dat zijn ego in het torentje past, komt goed uit dat dat verbouwd wordt.



Geen fan begrijp ik? :B

 

+1/-0

Kaag haar man is een Gazaist. Logisch dat ze dan dicht bij de warme pot zit.

 

+1/-0

Ik denk dat een rol waarbij je minder op de (publieke) voorgrond treedt, Sigrid Kaag beter past. Er wordt door gekleurde media een beeld van haar geschetst waarin ze louter en alleen slachtoffer is. En waarin Nederland een geweldig staatsvrouw verliest, nu ze de politiek verlaat.

Ik begrijp dat écht niet, want wat heeft ze nou eigenlijk bereikt?

Ik was absoluut geen fan van haar. Ik denk dat haar ambities en internationale kijk op de wereld haar op voorhand verblind hebben, toen ze het politieke toneel betrad en D'66 haar met open armen ontving als dé kandidaat om de eerste vrouwelijke premier van Nederland te worden.

Ze bezit ontegenzeggelijk kwaliteiten voor die rol, maar ook een aantal tekortkomingen die haar minder geschikt maken. Ze heeft de dynamieken die bij een publieke functie horen en de beeldvorming rond een persoon beinvloeden danig onderschat, ze kon zich daar niet voldoende tegen wapenen en heeft zichzelf, wat ze kon én wat ze deed niet goed 'verkocht'.

Het gaat in de politiek als je minister bent, partijleider of vice-premier, niet alleen om de inhoud maar ook en vooral om de vorm. 'Haar' vorm deed het goed bij haar achterban, maar wekte vooral afkeer bij de rest van Nederland. En dat werd door haar politieke tegenstanders maar wat graag uitvergroot en benut.

In de rol van VN-gezant voor Gaza, zal ze een stuk minder zichzelf hoeven 'verkopen' aan het publiek. Het zal vooral intern onderhandelen en organiseren zijn, en met andere organisaties. Ze spreekt haar talen, ze heeft een gigantisch netwerk; dat komt vast goed. Ik denk ook dat haar loyaliteit bij de Palestijnse zaak ligt. Dus mocht er ooit sprake zijn van een opbouw van Gaza (ik moet het nog maar zien), zal ze zich daar met volle inzet op storten.

Haar man is een Palestijn, het heeft er ooit voor gezorgd dat haar 'security-level' bij Buitenlandse Zaken in haar rol als diplomaat naar beneden werd bijgesteld. Na haar huwelijk met Anis al-Qaq kreeg ze minder toegang tot vertrouwelijke informatie en geheime rapporten. Toen ze als minister aan de slag ging, was dat opeens geen probleem meer, en verdween die beperking. Vreemd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 januari 2024 om 15:23:

Ik denk dat een rol waarbij je minder op de (publieke) voorgrond treedt, Sigrid Kaag beter past. Er wordt door gekleurde media een beeld van haar geschetst waarin ze louter en alleen slachtoffer is. En waarin Nederland een geweldig staatsvrouw verliest, nu ze de politiek verlaat.

Ik begrijp dat écht niet, want wat heeft ze nou eigenlijk bereikt?

Ik was absoluut geen fan van haar. Ik denk dat haar ambities en internationale kijk op de wereld haar op voorhand verblind hebben, toen ze het politieke toneel betrad en D'66 haar met open armen ontving als dé kandidaat om de eerste vrouwelijke premier van Nederland te worden.

Ze bezit ontegenzeggelijk kwaliteiten voor die rol, maar ook een aantal tekortkomingen die haar minder geschikt maken. Ze heeft de dynamieken die bij een publieke functie horen en de beeldvorming rond een persoon beinvloeden danig onderschat, ze kon zich daar niet voldoende tegen wapenen en heeft zichzelf, wat ze kon én wat ze deed niet goed 'verkocht'.

Het gaat in de politiek als je minister bent, partijleider of vice-premier, niet alleen om de inhoud maar ook en vooral om de vorm. 'Haar' vorm deed het goed bij haar achterban, maar wekte vooral afkeer bij de rest van Nederland. En dat werd door haar politieke tegenstanders maar wat graag uitvergroot en benut.

In de rol van VN-gezant voor Gaza, zal ze een stuk minder zichzelf hoeven 'verkopen' aan het publiek. Het zal vooral intern onderhandelen en organiseren zijn, en met andere organisaties. Ze spreekt haar talen, ze heeft een gigantisch netwerk; dat komt vast goed. Ik denk ook dat haar loyaliteit bij de Palestijnse zaak ligt. Dus mocht er ooit sprake zijn van een opbouw van Gaza (ik moet het nog maar zien), zal ze zich daar met volle inzet op storten.

Haar man is een Palestijn, het heeft er ooit voor gezorgd dat haar 'security-level' bij Buitenlandse Zaken in haar rol als diplomaat naar beneden werd bijgesteld. Na haar huwelijk met Anis al-Qaq kreeg ze minder toegang tot vertrouwelijke informatie en geheime rapporten. Toen ze als minister aan de slag ging, was dat opeens geen probleem meer, en verdween die beperking. Vreemd.


Kan dat ook te maken hebben met haar positie als minister van financien en dat daardoor de bescherming van informatie bij bz van geen belang meer was?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 05 januari 2024 om 00:06:

Kan dat ook te maken hebben met haar positie als minister van financien en dat daardoor de bescherming van informatie bij bz van geen belang meer was?



Kaag was in het kabinet Rutte 3 achtereenvolgens Minister van Ontwikkelingssamenwerking en daarna korte tijd minister van Buitenlandse Zaken. De restricties die ze als diplomaat had met betrekking tot toegang van geheime informatie, vervielen toen.

In haar rol op financien was dat niet minder van belang, want ze was toen ook vice-premier en als zodanig had ze nog méér toegang tot informatie.

Iedereen die daar vraagtekens bij heeft gezet, is redelijk hard afgeserveerd.

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 januari 2024 om 05:06:

Het was de eerste keer in de Parlementaire geschiedenis dat een Kabinet wegliep, nadat Baudet suggereerde dat minister Kaag tijdens haar studietijd in Oxford mogelijk was gerekruteerd door een geheime dienst. Persoonlijk vond ik dat een zwaktebod van het Kabinet en begreep de reactie ook niet goed dit vroeg om antwoorden weglopen roept juist meer vragen op.



Kaag heeft meermaals 'the high road' gekozen. Ze zal zich niet hebben willen verlagen tot het niveau van haar tegenstanders, en het ook zo hebben willen doen voorkomen. Alleen heeft dat niet gewerkt. Sterker, ze heeft eerder 'ge-backfired'...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 januari 2024 om 07:19:

Nou lekker die spreidingswet gaat er doorkomen, dit gaat als een lopend vuurtje door europa en zal een aanzuigende werking hebben. Gelukkig kan een nieuw kabinet het later terugdraaien. Grenzen dicht is de enige oplossing.



wat een onzin. Dit gaat om eerlijker verdelen van de pijn die nu alleen Ter Apel voelt. Van asielzoekers die er al zijn, staat los van de instroom. Die instroom blijft namelijk en dat kan Ter Apel gewoon niet aan. Dat moet je dus eerlijk over het land verdelen en dan wordt de overlast ook een stuk minder, want geen grote groepen, maar kleinere groepjes. Win-win voor iedereen, behalve voor de valse beeldvorming in de koppeling aan het verminderen van de instroom. Dat is nu aan de formerende partijen om iets voor te regelen, laat ze daar dan mee opschieten ipv dit soort rookgordijnen opwerpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 januari 2024 om 09:19:

(...)



Want in de rest van het land is wél plek?

Het is misschien 'eerlijker' om de pijn te verdelen, en de instroom te verspreiden. Maar er is ooit niet voor niks gekozen voor een centrale aanmelding en initiele opvang. De omstandigheden in Ter Apel en op andere opvanglocaties in Nederland, is in bepaalde opzichten voor de asielzoekers onmenselijk. Maar de Nederlanders die er omheen wonen hebben ook enorme ellende. Vreselijk, maar die los je niet op door te spreiden; daarmee vergroot je die problemen alleen maar.

Als we in Nederland in één ding goed zijn gebleken, is het een situatie ingewikkelder/erger maken door met een halfzachte oplossing te komen.

Als het spreekwoord 'dweilen met de kraan open' op iets van toepassing is, is het wel op het asielprobleem. De spreidingswet haalt de emmer op de kraan weg, waardoor het water zich nu over de vloer van het gehele huis kan stromen. Staat het minder hoog dan in de emmer, maar hoe ga je het opruimen en hoeveel schade gaat het opleveren uiteindelijk?

Waar gaan we die asielzoekers in de rest van Nederland opvangen? Ik zou het echt niet weten. Als ik naar de omgeving kijk waarin ik zelf woon, plekken waar 10 jaar geleden vluchtelingen konden worden opgevangen zijn inmiddels verbouwd tot appartementen.

Er staat hier wel een groot flatgebouw waar al een paar jaar Oekrainers zitten. Gezinnen. Het zijn 2- of 3-kamer woningen. Gaat/ging supergoed. Kinderen gaan hier naar school, we hebben een keer met de buurt geholpen om fietsen te repareren. Ze waren op het wijkfeest. Deden mee.

Die mensen kregen afgelopen zomer een brief van het COA dat ze binnen een maand moesten vertrekken, om plaats te maken voor (andere) statushouders. Want dat was altijd al de afspraak geweest. Ze zitten nu in het centrum in een hotel, één gezin per kamer. Kinderen worden naar school gehaald en gebracht met busjes, kunnen niet meer afspreken.

En de flat staat vooralsnog leeg. Wat krijgen we ervoor terug?

We kunnen in Nederland dit soort dingen niet goed regelen. We kunnen het gewoon niet.

Maak het 'probleem' eerst behapbaar, door de kraan dicht te draaien. En ga dan werken aan een oplossing. Als je dan moet spreiden, dan moet dat. Dit is een compleet verkeerde volgorde.

Alsof een loodgieter voor die lekkende kraan komt, de emmer eronder weghaalt en weer vertrekt met de boodschap dat hij volgende week wel komt kijken of hij de boel kan repareren...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 januari 2024, 10:44:31.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 januari 2024 om 10:27:

Op de korte termijn wordt het eerlijker verdeeld, maar er gaat ook een aanzuigende werking vanuit als je de instroom niet gaat beperken maar daar wordt vooralsnog om heen gelopen.



De instroom beperken is dus een ander dossier. Volgens mij wordt daar niet omheen gelopen, maar zijn er partijen aan het formeren met dit als belangrijkst gedeelde wens. Dus maar even kijken waar ze mee komen.

De spreiding gaat over een actueel probleem. Een probleem in organisatie en besturing van het land. Dat moet nou eenmaal opgelost worden. Ter Apel en organisaties als COA en IND kunnen het op deze manier niet bolwerken. Dan moet de politiek iets doen en deze wet helpt daarbij. Niets meer en niets minder. Er is al onderzocht en aangetoond dat dit nauwelijks invloed heeft op de aanzuigende werking, daar zul je echt met andere maatregelen moeten komen (en daar praten partijen dus nu over). Nog even los van het feit dat je als rijk westers land ook niet door de humanitaire en empathische ondergrens kunt zakken en mensen in de erbarmelijke omstandigheden en soms zelfs op straat kunt laten slapen. Als je het zover wilt laten komen (alleen maar voor de beeldvorming naar je kiezers) dan kun je de samenleving wel opdoeken.

 

+1/-0

Wilders na VVD-draai op dwangwet: ’We hebben een probleem bij formatie’

open/sluit de onderstaande quote:

Yesilgöz herhaalt op haar beurt dat zij de gang van zaken liever ’andersom had gehad’, oftewel: eerst maatregelen om de instroom van migranten te beperken en dan pas een spreidingswet. „Maar de Eerste Kamer heeft gekozen het andersom te behandelen, en dat is hun goed recht.”



De roep om éérst de instroom te beperken en dan pas na te gaan denken over de spreidingswet, is dus helemaal zo gek niet...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 10:48:

Wilders na VVD-draai op dwangwet: ’We hebben een probleem bij formatie’

open/sluit de onderstaande quote:

Yesilgöz herhaalt op haar beurt dat zij de gang van zaken liever ’andersom had gehad’, oftewel: eerst maatregelen om de instroom van migranten te beperken en dan pas een spreidingswet. „Maar de Eerste Kamer heeft gekozen het andersom te behandelen, en dat is hun goed recht.”



De roep om éérst de instroom te beperken en dan pas na te gaan denken over de spreidingswet, is dus helemaal zo gek niet...



Dat is het wel. De spreidingswet lost een actueel probleem op dat al heel lang speelt. Vrijwel iedereen met (lokale) bestuurlijke verantwoordelijkheid, van links tot rechts, vraagt op een oplossing voor het actuele probleem. Die wet komt daarin tegemoet.

Instroom beperken gaat niet van de een op andere dag. eerst moeten de formerende partijen het eens zijn. Als ze al tot maatregelen komen, dan gaat het lang duren voordat die effect hebben. Dan ben je zo een jaar verder. Actuele problemen heb je als bestuurder gewoon op te lossen.

Yesligoz moet haar huid redden, dat snap ik ook wel, maar neemt gewoon bewust een loopje met de werkelijkheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 januari 2024 om 11:18:

(...)



Als het zolang duurt alvorens de beperking van instroom effect resulteert, is het van groot belang dat dáár zo snel mogelijk maatregelen op worden genomen. Prima om uiteindelijk te gaan spreiden, en dat ook zo snel mogelijk te verwezenlijken. Maar om 'de plas' niet nog groter te maken, vraagt het om snelle, rigoreuze maatregelen.

Fuck Europese wetgeving, sluit de grenzen voor asielzoekers en ga de achterstanden wegwerken. Als je dat doet, kan je vervolgens tegelijkertijd in Brussel om (tijdelijk) opschorting van de verdragen vragen; nee heb je, en ja kan je krijgen. Tegen de tijd dat zij daarover tot een beslissing komen, heb je alweer tijd gewonnen en (hopelijk) meer lucht.


Dat we door een empatische en humanitaire ondergrens zakken, ben ik deels met je eens. Maar dat doen we als land ook al bij mensen die hier al wonen/leven. Dat is geen argument om er niets aan te doen, maar in die zin is de samenleving allang opgedoekt of in ieder geval de betekenis van de eerste twee lettergrepen binnen het begrip. We kunnen al het leed van de wereld op ons willen nemen, maar daarvoor zijn we als land toch echt te klein. Dat 'aanmelders' op stoelen moeten slapen, of 's zomers in de buitenland; het zou als land onze eer te na moeten zijn. Ten opzichte van waar ze vandaan komen, zou het echter wel een flinke verbetering moeten zijn. Anders had er geen reden moeten zijn waarom ze uberhaupt voor de poort staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 januari 2024 om 11:18:

(...)



Als het zolang duurt alvorens de beperking van instroom effect resulteert, is het van groot belang dat dáár zo snel mogelijk maatregelen op worden genomen. Prima om uiteindelijk te gaan spreiden, en dat ook zo snel mogelijk te verwezenlijken. Maar om 'de plas' niet nog groter te maken, vraagt het om snelle, rigoreuze maatregelen.

Fuck Europese wetgeving, sluit de grenzen voor asielzoekers en ga de achterstanden wegwerken. Als je dat doet, kan je vervolgens tegelijkertijd in Brussel om (tijdelijk) opschorting van de verdragen vragen; nee heb je, en ja kan je krijgen. Tegen de tijd dat zij daarover tot een beslissing komen, heb je alweer tijd gewonnen en (hopelijk) meer lucht.


Dat we door een empatische en humanitaire ondergrens zakken, ben ik deels met je eens. Maar dat doen we als land ook al bij mensen die hier al wonen/leven. Dat is geen argument om er niets aan te doen, maar in die zin is de samenleving allang opgedoekt of in ieder geval de betekenis van de eerste twee lettergrepen binnen het begrip. We kunnen al het leed van de wereld op ons willen nemen, maar daarvoor zijn we als land toch echt te klein. Dat 'aanmelders' op stoelen moeten slapen, of 's zomers in de buitenland; het zou als land onze eer te na moeten zijn. Ten opzichte van waar ze vandaan komen, zou het echter wel een flinke verbetering moeten zijn. Anders had er geen reden moeten zijn waarom ze uberhaupt voor de poort staan.



Alles wat je schrijft: daar zijn formerende partijen (als het goed is) dus over aan het praten. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Die spreidingswet gaat over wat anders en levert in dat opzicht alleen maar ruis op. Ogen op de bal is de formatie en kijken of ze hun beloftes kunnen omzetten in concrete maatregelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 10:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 januari 2024 om 09:19:

(...)



Want in de rest van het land is wél plek?

Het is misschien 'eerlijker' om de pijn te verdelen, en de instroom te verspreiden. Maar er is ooit niet voor niks gekozen voor een centrale aanmelding en initiele opvang. De omstandigheden in Ter Apel en op andere opvanglocaties in Nederland, is in bepaalde opzichten voor de asielzoekers onmenselijk. Maar de Nederlanders die er omheen wonen hebben ook enorme ellende. Vreselijk, maar die los je niet op door te spreiden; daarmee vergroot je die problemen alleen maar.

Als we in Nederland in één ding goed zijn gebleken, is het een situatie ingewikkelder/erger maken door met een halfzachte oplossing te komen.

Als het spreekwoord 'dweilen met de kraan open' op iets van toepassing is, is het wel op het asielprobleem. De spreidingswet haalt de emmer op de kraan weg, waardoor het water zich nu over de vloer van het gehele huis kan stromen. Staat het minder hoog dan in de emmer, maar hoe ga je het opruimen en hoeveel schade gaat het opleveren uiteindelijk?

Waar gaan we die asielzoekers in de rest van Nederland opvangen? Ik zou het echt niet weten. Als ik naar de omgeving kijk waarin ik zelf woon, plekken waar 10 jaar geleden vluchtelingen konden worden opgevangen zijn inmiddels verbouwd tot appartementen.

Er staat hier wel een groot flatgebouw waar al een paar jaar Oekrainers zitten. Gezinnen. Het zijn 2- of 3-kamer woningen. Gaat/ging supergoed. Kinderen gaan hier naar school, we hebben een keer met de buurt geholpen om fietsen te repareren. Ze waren op het wijkfeest. Deden mee.

Die mensen kregen afgelopen zomer een brief van het COA dat ze binnen een maand moesten vertrekken, om plaats te maken voor (andere) statushouders. Want dat was altijd al de afspraak geweest. Ze zitten nu in het centrum in een hotel, één gezin per kamer. Kinderen worden naar school gehaald en gebracht met busjes, kunnen niet meer afspreken.

En de flat staat vooralsnog leeg. Wat krijgen we ervoor terug?

We kunnen in Nederland dit soort dingen niet goed regelen. We kunnen het gewoon niet.

Maak het 'probleem' eerst behapbaar, door de kraan dicht te draaien. En ga dan werken aan een oplossing. Als je dan moet spreiden, dan moet dat. Dit is een compleet verkeerde volgorde.

Alsof een loodgieter voor die lekkende kraan komt, de emmer eronder weghaalt en weer vertrekt met de boodschap dat hij volgende week wel komt kijken of hij de boel kan repareren...


Je laatste alinea slaat de spijker op de kop! ..........

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 januari 2024 om 00:09:

Echte vluchtelingen die huis en haard met jonge kinderen hebben moeten verlaten moet je helpen, maar als je ziet wat er aankomt in Ter Apel zijn dat heel andere types ze zeggen dat zgn veilige landers een kleine minderheid die overlast veroorzaken zijn maar dat is niet meer zo.
Gaan ze 1x in de fout, moet je ze vastzetten. Nu staan ze binnen no time weer buiten.



Grenzen dicht is nu het beste antwoord. Taferelen zoals in Ter Apel zorgen voor een gebrek aan draagvlak voor migranten onder het volk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Nederland mag geen asielstop invoeren, maar dat zou de overheid er niet van moeten weerhouden het te doen. Het is de enige manier om alle ketens in het nu compleet vastgelopen proces te ontluchten, zodat er effectiever 'gedweild' kan worden.

Dat er op die manier Europese wetgeving en internationale verdragen met voeten getreden; het zij zo. Gewoon doen en achteraf om vergeving vragen, in plaats van vooraf om toestemming. De tijd die het duurt voordat men in Brussel, Straatsburg of Den Haag tot een bindende uitspraak komen, waardoor je als land weer in het gareel gedwongen wordt kan het verschil maken.

En wellicht forceer je een debat hierover, want de huidige wet- en regelgeving werkt én deugt niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 42 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 38 39 40 41 42

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen