Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 178 179 180 181 182

Dan heb je gelijk je vervanger voor Senesi en backup als linksback binnen.
Ken hem niet zo goed maar heeft al een aardige staat van dienst opgebouwd.

Ben wel benieuwd hoe het nu zit met de financien. Hancko 6 miljoen, Paixao 6-8 miljoen en dan Zerrouki nog. En dan geruchten over die argentijn die ook nog meerdere miljoenen moet kosten. Is de financiele situatie bij Feyenoord rooskleuriger dan gedacht of zitten er toch nog investeerders achter? 2 jaar geleden lag Feyenoord op zijn rug na het eerste coronajaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 augustus 2022 om 23:30:

Braziliaanse media melden akkoord Feyenoord over Paixão

Feyenoord heeft een akkoord weten te bereiken met de Braziliaanse club Coritiba Foot Ball Club over een transfersom van de 22-jarige buitenspeler Igor Paixão, zo meldt Globo.com maandagavond laat. De Rotterdammers breken opnieuw het oude transferrecord en maken acht miljoen euro over voor 80% van de transferrechten.

Met de komst van Paixão heeft Arne Slot zijn voorhoede helemaal rond. De Braziliaan kan worden gezien als de directe vervanger van de vertrokken Luis Sinisterra. Paixão heeft afgelopen seizoen indruk gemaakt.




8 miljoen voor nog niet eens de volledige rechten zou veel te veel zijn voor een spelertje wat zich nog helemaal moet bewijzen.

ik geloof het bedrag ook niet, dat ligt een heel stuk lager voor mijn gevoel en dan de volledige rechten.

Anders lekker laten varen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bane schreef op 10 augustus 2022 om 20:44:

Dan heb je gelijk je vervanger voor Senesi en backup als linksback binnen.
Ken hem niet zo goed maar heeft al een aardige staat van dienst opgebouwd.

Ben wel benieuwd hoe het nu zit met de financien. Hancko 6 miljoen, Paixao 6-8 miljoen en dan Zerrouki nog. En dan geruchten over die argentijn die ook nog meerdere miljoenen moet kosten. Is de financiele situatie bij Feyenoord rooskleuriger dan gedacht of zitten er toch nog investeerders achter? 2 jaar geleden lag Feyenoord op zijn rug na het eerste coronajaar.


Als backup voor LB heb je Q. Hartman al dus is eigenlijk niet nodig maar met Hancko heb je wel weer die meerdere posities optie.

Als je meer wil weten over de financiën zou ik zeggen: lees eens wat jaarverslagen door van de afgelopen 5 jaar. Dat Feyenoord op zijn rug lag slaat echt nergens op. Ja er was 'n operationeel verlies maar dit betekent niet dat dat ook automatisch 'n schuld is! Vlak voor corona had Feyenoord alles bij elkaar geschraapt. ten koste van transfers dus, om voldoende Eigen Vermogen op te bouwen om 'n lening voor het megalomane Feyenoord City plan te krijgen. Dat bedrag was toen ruim € 24 miljoen. Daar heeft Feyenoord de te korten van de corona mee betaald.

Het succesvolle Conv.L. seizoen leverde minimaal € 20 miljoen op met mogelijk nog eens € 2-3 miljoen via de eindrankschikking. Het bereiken van de groepsfase levert als startpremie ca. € 4 miljoen op. 3 Thuiswedstrijden zo'n 3x € 1,5 milj, € 4,5 miljoen plus 2 wedstrijden winnen levert € 1,2 miljoen op. Grofweg € 10 milj. En dan begint dit jaar de nieuwe deal met de nieuwe kledingsponsor, niet de shirtsponsor dus, ben ff de naam kwijt maar zitten ook bij Newcastle, die goed is voor € 8,5 milj/jaar [€ 64 miljoen de komende 8 jaar] Dus zonder transfers harkt Feyenoord nu al ca. € 40 milj binnen ....

Dat Feyenoord 'armlastig' zou zijn, o.a. volgens die Twente malloot Streuer, is voor de buhne om misschien aankoop transfers te drukken ;-D Die Zerouki komt niet omdat Feyenoord nooit meer dan € 5 milj. gaat betalen voor bankzittende subtopper. Kortom Feyenoord zal na deze window ook nog eens flink geld over houden, ca. € 25-30 milj, om ook het volgend seizoen verder te kunnen bouwen.

 

+1/-0

Los van de bedragen die jij noemt FNWA, ik vind de bedragen die nu genoemd worden voor volslagen onbekende spelers als zo'n Paixão bizar. Ik begrijp dat Feyenoord stappen aan het zetten is, meer inkomsten genereert en daarom ook hogere transfersommen kan betalen. En dat de club daarmee voorsorteerd op betere prestaties en nog hogere uitgaande transfersommen. Volkomen logisch.

Ik geloof ook niet dat de hoogte van de genoemde bedragen klopt, zelfs voor Timber wordt nu gesteld dat er niet 8.5M maar rond de 7M betaald is. En ik geloof niet dat Feyenoord nu onverantwoorde risico's neemt met aankopen; het geld dat wordt uitgegeven is er ook daadwerkelijk.

Ik hoop echter wel dat er nog wat overblijft, waar de club in andere opzichten stappen mee gaat maken. Los van het feit dat het kapitaal op het veld dient te staan, zou het namelijk in mijn ogen goed zijn als de club een gedeelte van de inkomsten aanwendt om de organisatie naar een gezondere structuur te krijgen; de VvF uitkopen en het stadion in eigen beheer verwerven zijn mijn inziens de belangrijkste stappen die genomen zouden moeten worden.

 

+1/-0

Feyenoord laat oog vallen op Cambuur-revelatie Bangura

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-laat-oog-vallen-op-cambuur-revelatie-banguralink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 augustus 2022 om 11:00:

Los van de bedragen die jij noemt FNWA, ik vind de bedragen die nu genoemd worden voor volslagen onbekende spelers als zo'n Paixão bizar. Ik begrijp dat Feyenoord stappen aan het zetten is, meer inkomsten genereert en daarom ook hogere transfersommen kan betalen. En dat de club daarmee voorsorteerd op betere prestaties en nog hogere uitgaande transfersommen. Volkomen logisch.

Ik geloof ook niet dat de hoogte van de genoemde bedragen klopt, zelfs voor Timber wordt nu gesteld dat er niet 8.5M maar rond de 7M betaald is. En ik geloof niet dat Feyenoord nu onverantwoorde risico's neemt met aankopen; het geld dat wordt uitgegeven is er ook daadwerkelijk.

Ik hoop echter wel dat er nog wat overblijft, waar de club in andere opzichten stappen mee gaat maken. Los van het feit dat het kapitaal op het veld dient te staan, zou het namelijk in mijn ogen goed zijn als de club een gedeelte van de inkomsten aanwendt om de organisatie naar een gezondere structuur te krijgen; de VvF uitkopen en het stadion in eigen beheer verwerven zijn mijn inziens de belangrijkste stappen die genomen zouden moeten worden.


Klopt dat het voor ons onbekende spelers zijn. Klopt ook dat genoemde bedragen vaak overdreven worden zoals inderdaad met Timber. Maar verbaast hoeven we toch niet te zijn dat Feyenoord nu shopt in Midden- en Zuid Amerika? Feyenoord heeft met Te Kloese daarin wederom 'n belangrijke slag geslagen. Te Kloese werd niet voor niks door Cruyff persoonlijk gehaald en opgeleid als scout bij zijn Ajax! Nu jaren verder in deze gebieden en in management/scouting functies is hij de ideale man in het Maasgebouw. Hij spreekt zeer waarschijnlijk ook de juiste taal in diverse onderhandelingen met Latino landen.

Met jouw laatste stukje ben ik het ook wel eens al hoop ik dat ze ook gaan voor verbeteringen in het stadion.

 

+1/-0

Feyenoord heeft nu zo'n 26 miljoen uitgegeven aan tien spelers dat is nog best bescheiden internationaal gezien.
Er wordt nu ook in andere vijver gevist als de laatste jaren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Die interesse had je dan (vlak) voor de transfer van Malacia moeten tonen, dan was de vraagprijs denk ik stukken lager geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 10 augustus 2022 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 augustus 2022 om 23:30:

Braziliaanse media melden akkoord Feyenoord over Paixão

Feyenoord heeft een akkoord weten te bereiken met de Braziliaanse club Coritiba Foot Ball Club over een transfersom van de 22-jarige buitenspeler Igor Paixão, zo meldt Globo.com maandagavond laat. De Rotterdammers breken opnieuw het oude transferrecord en maken acht miljoen euro over voor 80% van de transferrechten.

Met de komst van Paixão heeft Arne Slot zijn voorhoede helemaal rond. De Braziliaan kan worden gezien als de directe vervanger van de vertrokken Luis Sinisterra. Paixão heeft afgelopen seizoen indruk gemaakt.




8 miljoen voor nog niet eens de volledige rechten zou veel te veel zijn voor een spelertje wat zich nog helemaal moet bewijzen.

ik geloof het bedrag ook niet, dat ligt een heel stuk lager voor mijn gevoel en dan de volledige rechten.

Anders lekker laten varen...



Volgens KuipTalk kost Paixão de Rotterdammers een lager bedrag. “Lokale bronnen rondom clubs hebben logischerwijs altijd redenen om transfersommen te overdrijven.”

Hij is onderweg na emotioneel afscheid heeft nooit buiten Brazilië gespeeld maar zal wel goed opgevangen worden door Danilo lijkt me.

Dit bericht is gewijzigd op 11 augustus 2022, 12:52:05.

 

+1/-0

Ik vind niet dat Feyenoord verantwoordelijk is voor het onderhoud van het stadion, omdat ze huur aan de Sportclub betalen hebben zij de verantwoording voor het onderhoud.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 12 augustus 2022 om 00:31:

Ik vind niet dat Feyenoord verantwoordelijk is voor het onderhoud van het stadion, omdat ze huur aan de Sportclub betalen hebben zij de verantwoording voor het onderhoud.



Waarom betaalt de proftak huur aan de amateurs? De Kuip is eigendom van Stadion NV, daar zou de proftak huur aan verschuldigd moeten zijn. Volgens mij zijn de amateurs/sportclub eigenaar/hoofdhuurder van Varkenoord en moet de proftak huur betalen voor het gebruikmaken van de velden/accomodatie voor de jeugd.

Toch?

Feyenoord is pas verantwoordelijk voor onderhoud van de Kuip, als het de eigendom ervan weet te verwerven. Nu is de Kuip NV verantwoordelijk, en zij hebben het stadion als onderpand gebruikt voor een lening die de realisatie van de plannen van Feyenoord City moest bekostigen. Goldman Sachs kan dat onderpand nu opeisen, want Feyenoord City is afgeblazen.

 

+1/-0

Dus Timon Wellenreuther moet de back-up worden van Bijlow De Duitser stroomde in 2014 door vanuit de jeugd van Schalke 04.

 

+1/-0

Wat zou Dickie denken van deze tranferperiode man die had een moord gepleegd voor de mogelijkheden die de club eindelijk heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 augustus 2022 om 15:17:

Wat zou Dickie denken van deze tranferperiode man die had een moord gepleegd voor de mogelijkheden die de club eindelijk heeft.



Mogelijkheden die gecreëerd zijn door de opvolger van Dickie met aanvallend voetbal, aandacht voor individuele ontwikkeling en een positief kritische benadering van het spelersmateriaal.

Precies de tegenovergestelde benadering van Dickie...


Dickie kreeg voor ongeveer 6 miljoen aan nieuwe spelers (die hij zelf goed keurde, zie de beelden van Disney Docu), hetzelfde startkapitaal dat Arne Slot ook kreeg (door verkoop van de beste speler, dus Slot leverde aanvankelijk meer in dan Dickie...).

Verschil is dat de één verstand heeft van voetbal en met de juiste spelers akkoord ging, en het spelersmateriaal dat er al was meer waard maakte, terwijl de ander middelmaat liet komen waar we nu pas vanaf zijn en spelers minder waard maakte (en er ook indirect voor zorgde dat onze beste speler en aanvoerder zo ontevreden was dat hij naar de aartsrivaal vertrok).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 augustus 2022 om 10:02:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 12 augustus 2022 om 00:31:

Ik vind niet dat Feyenoord verantwoordelijk is voor het onderhoud van het stadion, omdat ze huur aan de Sportclub betalen hebben zij de verantwoording voor het onderhoud.



Waarom betaalt de proftak huur aan de amateurs? De Kuip is eigendom van Stadion NV, daar zou de proftak huur aan verschuldigd moeten zijn. Volgens mij zijn de amateurs/sportclub eigenaar/hoofdhuurder van Varkenoord en moet de proftak huur betalen voor het gebruikmaken van de velden/accomodatie voor de jeugd.

Toch?

Feyenoord is pas verantwoordelijk voor onderhoud van de Kuip, als het de eigendom ervan weet te verwerven. Nu is de Kuip NV verantwoordelijk, en zij hebben het stadion als onderpand gebruikt voor een lening die de realisatie van de plannen van Feyenoord City moest bekostigen. Goldman Sachs kan dat onderpand nu opeisen, want Feyenoord City is afgeblazen.


Volgens mij waren de aandelen stadion Feyenoord in handen van de Sportclub en particulieren en bedrijven.

 

+1/-0

Dat kan en mag statutair niet wat jij beweert. Ook van de KNVB niet. Minstens 51% van de aandelen moeten in het bezit zijn van de club. Maar dat het 'n ondoorzichtige structuur is bij Feyenoord wordt wel bevestigt door de vele misvattingen die er de ronde doen. Stadion NV is volgens mij, zoals Middenveldert aangaf, eigenaar van het stadion. Hierin zitten de steakholders, o.a. afgevaardigde van de hypotheekverstrekker en het Stico die 'n gouden aandeel hebben. Verder ben ik wel benieuwd hoe dat dossier er nu voorstaat want volgens mij zijn alle recente hypothecaire verplichtingen/leningen, o.a. voor bouw Maasgebouw en 'n andere interne verbouwing, inmiddels afgelost.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 13 augustus 2022 om 00:39:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 augustus 2022 om 10:02:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 12 augustus 2022 om 00:31:

Ik vind niet dat Feyenoord verantwoordelijk is voor het onderhoud van het stadion, omdat ze huur aan de Sportclub betalen hebben zij de verantwoording voor het onderhoud.



Waarom betaalt de proftak huur aan de amateurs? De Kuip is eigendom van Stadion NV, daar zou de proftak huur aan verschuldigd moeten zijn. Volgens mij zijn de amateurs/sportclub eigenaar/hoofdhuurder van Varkenoord en moet de proftak huur betalen voor het gebruikmaken van de velden/accomodatie voor de jeugd.

Toch?

Feyenoord is pas verantwoordelijk voor onderhoud van de Kuip, als het de eigendom ervan weet te verwerven. Nu is de Kuip NV verantwoordelijk, en zij hebben het stadion als onderpand gebruikt voor een lening die de realisatie van de plannen van Feyenoord City moest bekostigen. Goldman Sachs kan dat onderpand nu opeisen, want Feyenoord City is afgeblazen.


Volgens mij waren de aandelen stadion Feyenoord in handen van de Sportclub en particulieren en bedrijven.



Los van dat hier wellicht niet de plek is, om over dit onderwerp te discussiëren; ik denk dat de huur die Feyenoord afdraagt volledig opgaat in de exploitatie en onderhoud van de Kuip. Ik denk niet dat er voor aandeelhouders een grote dividend regeling is, als de sportclub een belang heeft in de Kuip NV zal ze daar weinig aan overhouden en is het puur iets voor de statuten.

Ik denk dat Feyenoord (profs, sportclub en stadion) gebaat zijn bij een smallere structuur dan momenteel het geval is. Het was ook een eerste stap die ooit voorzien werd, essentieel voor de bouw van een nieuw onderkomen.

De amateurs hebben daar toentertijd tegen gestemd, op basis van de toenmalige penibele situatie waarin de Feyenoord proftak verkeerde. Onder andere. Ik denk dat je het nog opnieuw kan proberen; tijden veranderen. En het besef is er volgens mij wel bij de directies die de dagelijkse leiding in handen, dat het eenvoudiger kan en moet.

Nu nog genoeg draagkracht, zodat alle commissies en toezichtraden onder druk gezet kunnen worden…

 

+1/-0

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 augustus 2022 om 22:39:

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.



Een weloverwogen transfer, de scouting en staf zijn ervan overtuigd dat deze speler Senesi kan vervangen. Ik vind de genoemde bedragen wel fors, ik denk dat daar (deels) een lichte paniek in zichtbaar is; Feyenoord wil zsm. een vervanger, ook omdat Rasmussen echt nog tijd nodig lijkt te hebben en nu niet het niveau heeft.

Dus geen paniekaankoop, maar wel een paniekbedrag. Soort van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 augustus 2022 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 augustus 2022 om 22:39:

Feyenoord en Sparta Praag naderen een akkoord over de 24-jarige Dávid Hancko, zo meldt journalist Santi Aouma op Twitter. De twee clubs praten nog over de laatste details zoals bonussen en betalingsvoorwaarden.

Volgens mij wel vergelijkbaar met Senesi maar hij lijkt wel een stuk sneller.



Een weloverwogen transfer, de scouting en staf zijn ervan overtuigd dat deze speler Senesi kan vervangen. Ik vind de genoemde bedragen wel fors, ik denk dat daar (deels) een lichte paniek in zichtbaar is; Feyenoord wil zsm. een vervanger, ook omdat Rasmussen echt nog tijd nodig lijkt te hebben en nu niet het niveau heeft.

Dus geen paniekaankoop, maar wel een paniekbedrag. Soort van.


Ja de inflatie heeft ook in Praag toegeslagen. Maar als wij Senesi hadden verkocht voor 6 miljoen, dan had je dat een goed bedrag gevonden?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten