Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Waarom krijgt hij niet wat meer speeltijd nu Santi al een paar wedstrijden uit vorm is? Doet hij niet genoeg zijn best op de training, ziet Slot het niet zitten in hem of zijn er andere factoren die hem uit het elftal houden? In het licht van gezonde concurrentie zou het ook niet gek zijn om Santi duidelijk te maken dat hij ook niet heilig is.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 08 november 2023 om 11:40:

Waarom krijgt hij niet wat meer speeltijd nu Santi al een paar wedstrijden uit vorm is? Doet hij niet genoeg zijn best op de training, ziet Slot het niet zitten in hem of zijn er andere factoren die hem uit het elftal houden? In het licht van gezonde concurrentie zou het ook niet gek zijn om Santi duidelijk te maken dat hij ook niet heilig is.

Is dit een serieuze vraag? Wat heeft Ueda laten zien dat een kans zou moeten rechtvaardigen dan? Heb hem tot nu toe vooral kansen zien missen (gisteren weer recht op de keeper tegen Lazio) en nauwelijks zelf iets zien creëren, dit itt een Gimenez uit vorm.

Tot nu toe nog niets gezien wat zijn aankoopprijs rechtvaardigt. Hopelijk komt het nog als hij meer invalbeurten gaat krijgen, maar toch apart dat je meer betaalt voor een spits dan Gimenez en hij kwalitatief duidelijk minder is.

+1/-0

Miskoop! Ik heb hem werkelijk geen moment iets goeds zien doen. En als hij de bal heeft, dan ziet hij alleen het doel (op zich niet slecht) en geen enkele medespeler.

+1/-0

Deze speler valt mij op dit moment ook nog erg tegen. Als je in je achterhoofd houdt dat hij 9 miljoen heeft gekost (een fors bedrag voor ons) dan vind ik echt dat hij tegenvalt.

Natuurlijk speelt Giminez goed en scoort hij veel, waardoor hij weinig kans krijgt. Maar de momenten dat hij speelt voegt hij weinig toe vind ik.

+1/-0

Dit is volgens mij echt een speler die in de basis moet beginnen.
Hoe kan je wennen aan een team als je nooit speelt?

+1/-0

wehave schreef op 05 december 2023 om 12:08:

Exact dit.

Ik vind overigens wat Ueda voetballend laat zien, ook nog erg tegenvallen.

Zijn kop-/sprongkracht is daarentegen weer imposant, ondanks zijn geringe lengte verloor hij zondag niets in de lucht. Maar in de combinatie moet het beter. Het valt of staat met vertrouwen, en als je ziet hoeveel speeltijd hij krijgt; helpt dat ook niet.

Ik krijg ook het gevoel dat Slot Giménez zijn doelpunten teveel gunt. Beiden lijken daarmee bezig; dat is voor Santi's transferwaarde goed, maar voor de ontwikkeling van Ueda minder. Ik denk dat als Ueda in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders Ueda méér kansen zou krijgen, hij er steeds beter 'in gaat komen'. Nu lijkt het soms alsof Slot liever heeft dat Giménez er nog eentje in prikt.

Maar goed, dat is wel een soort van luxe probleem. Zoals ik het zie. Als Giménez straks voor een godsvermogen wordt verkocht, hebben we zijn vervanger al in huis. En pas dan kunnen we écht over hem oordelen, mijn inziens.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 05 december 2023 om 13:16:

wehave schreef op 05 december 2023 om 12:08:

Exact dit.

Ik vind overigens wat Ueda voetballend laat zien, ook nog erg tegenvallen.

Zijn kop-/sprongkracht is daarentegen weer imposant, ondanks zijn geringe lengte verloor hij zondag niets in de lucht. Maar in de combinatie moet het beter. Het valt of staat met vertrouwen, en als je ziet hoeveel speeltijd hij krijgt; helpt dat ook niet.

Ik krijg ook het gevoel dat Slot Giménez zijn doelpunten teveel gunt. Beiden lijken daarmee bezig; dat is voor Santi's transferwaarde goed, maar voor de ontwikkeling van Ueda minder. Ik denk dat als Ueda in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders Ueda méér kansen zou krijgen, hij er steeds beter 'in gaat komen'. Nu lijkt het soms alsof Slot liever heeft dat Giménez er nog eentje in prikt.

Maar goed, dat is wel een soort van luxe probleem. Zoals ik het zie. Als Giménez straks voor een godsvermogen wordt verkocht, hebben we zijn vervanger al in huis. En pas dan kunnen we écht over hem oordelen, mijn inziens.

Precies wat ik denk idd, als speler met jetlag terug komt en het is tegen een kleine tegenstander wat is er mis met 1 van je recordaankopen te spelen?

+1/-0

Begin me serieus af te vragen of het er wel in zit bij deze spits. Het is niet best hoor.

+1/-0

Willykment schreef op 13 december 2023 om 23:21:

Begin me serieus af te vragen of het er wel in zit bij deze spits. Het is niet best hoor.

Dit valt inderdaad niet mee.

+1/-0

Willykment schreef op 13 december 2023 om 23:21:

Bij Japan zal hij ze er wel weer inschieten. Wat een sof.

+1/-0

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:
UEDA, aantal minuten: 387, 1 goal, 0 assists

Stats van overige invallers van (Ajax, AZ, PSV en Twente):
Pepi, aantal minuten: 436, 6 goals, 2 assists
Vertessen, aantal minuten: 578, 4 goals, 3 assists
Poku, aantal minuten: 612, 1 goal, 3 assists
Mikautadze, aantal minuten: 505, 2 goals, 1 assist
Akpom, aantal minuten: 392, 6 goals
Wolfswinkel, aantal minuten: 860, 7 goals, 1 assist
Unuvar, aantal minuten 225, 2 goals, 2 assists
Taha, aantal minuten 192, 2 goals

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Waarom lukt het Pepi (6 goals, 2 assists) en Akpom (6 goals) wel?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 december 2023, 12:05:46.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:59:

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Helemaal met je eens. Een van de twee dure miskopen van DtK. Hij is op zijn zachtst gezegd vrij ongelukkig in zijn td functie.

+1/-0

Stats:

Dit zijn schrijnende cijfers. Pijnlijk.

+1/-0

Ueda zat toch bij dezelfde manager als DtK?

Tijd dat de scouting weer een belangrijke rol laten spelen

+1/-0

Wanneer is hij weer terug?

+1/-0

Willykment schreef op 14 december 2023 om 13:40:

Stats:

Dit zijn schrijnende cijfers. Pijnlijk.

Ik denk dat Ueda niet zo goed uit komt als pinch-hitter. Dat maakt het niet direct een slechte voetballer of miskoop…

+1/-0

Ik denk dat deze jongen nog van grote waarde kan zijn. Tegen AZ had hij natuurlijk weinig kansen, maar werkte keihard. Alle hoge ballen waren voor hem en ik verwacht nog veel van hem. Fantastische sprongkracht en timing!
Trouwens, er zijn momenteel veel spelers uit Japan in Nederland en het nationale team doet het prima. Ook deze jongen heeft vertrouwen nodig.

+1/-0

Op zich wel prima dat hij de halve finale kan spelen ivm schorsing Gimenez. Hij heeft natuurlijk nog nauwelijks kansen gehad, behalve tegen Atletico maar toen was ie niet eens topfit. Ik zie wel veel in hem, kan goed meevoetballen, atletisch, sprongkracht, snel en heeft laten zien (in Belgie en nationaal elftal) dat hij kan scoren.

+1/-0

Had eigenlijk iets meer verwacht. Was een beetje onzichtbaar…

+1/-0

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:58:

Had eigenlijk iets meer verwacht. Was een beetje onzichtbaar…

Er stonden 11 man om hem heen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda