Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Hij heeft dan wel al de ervaring van een jaar voetballen in Europa, bekend met de manier van voetballen en de intensiteit bij Feyenoord is hij nog niet. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij het zichzelf snel eigen gaat maken, leergierig en gefocust als Japanners normaliter zijn.

Maar laten we hem wel even de tijd geven. Dan komt het zeker goed!

 

+1/-0

Japanners zijn een fantastisch volk netals Mexicanen. Hopelijk slaat Feyenoord hier ook commercieel een slaatje uit. TV rechten merchandise etc..

 

+2/-0

Vandaag medische keuring. Naar verluidt wordt hij met 9M duurste aankoop aller tijden. Opvallend dat je zoveel geld uitgeeft voor een positie waar al zo’n geweldenaar staat. Kan hij samen met Gimenez spelen?! Of krijgt hij een seizoen de tijd om de Mexicaan op te volgen?

Ben benieuwd!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 augustus 2023 om 12:23:

Vandaag medische keuring. Naar verluidt wordt hij met 9M duurste aankoop aller tijden. Opvallend dat je zoveel geld uitgeeft voor een positie waar al zo’n geweldenaar staat. Kan hij samen met Gimenez spelen?! Of krijgt hij een seizoen de tijd om de Mexicaan op te volgen?

Ben benieuwd!



Dat we een tweede spits nodig hebben was duidelijk, maar de hoogte van het bedrag vind ik ook opvallend. Te meer omdat Dennis te Kloese een maand geleden nog ergens zei dat het niet logisch zou zijn als Feyenoord meer zou betalen voor een tweede spits achter Gimenez. En dat ging toen nog over de 20 jarige Pepi die veel meer restwaarde en doorgroeipotentie vertegenwoordigt. Daarvan is bij Ueda minder sprake.

Eveneens is het enigszins gek dat je her en der leest dat Ueda de taal (nog) niet machtig is. Terwijl Slot juist daar zo op lijkt te hameren, dit was onder andere een reden waarom Bullaude verhuurt/verkocht mocht worden.

Ongetwijfeld zal er qua marketing en merchandise wat van het bedrag terugverdiend kunnen worden, al verwacht ik geen Ono taferelen meer. Het is een manier om Feyenoord in Japan weer een beetje op de kaart te zetten.

Het meest aannemelijke is dat ze binnen de club extreem overtuigd zijn van Ueda en in hem een ideale Slot spits zien die na dit seizoen Gimenez kan opvolgen en er ondanks de taalproblemen direct zal staan binnen ons spelsysteem. Maar ik vind het transferbedrag nog steeds aan de forse kant voor iemand die de taal niet machtig is, deze zomer 25 wordt en zich nog niet heeft getoond als complete spits die ook in het combinatiespel indruk maakt (gezien de analyses die over hem zijn gemaakt).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik heb van zowel Ueda als Pepi nog niet heel veel gezien, geen volledige wedstrijden op topniveau. Maar in de fragmenten/flarden die ik van beide spelers gezien heb, overtuigd de Japanner mij meer. Hij oogt gedrevener, en meer dynamisch. Sneller en misschien zelfs meer doelgericht.

Natuurlijk, de Amerikaan is jonger en zal nog flinke stappen kunnen maken. Maar de vraag blijft of hij die ook daadwerkelijk gaat zetten. Wat betreft zijn doorverkoopwaarde, zal het een kwestie van afwachten zijn; vooralsnog denk ik dat de gestage groei van de marktwaarde van Ueda ook niet verkeerd is. Pepi’s marktwaarde is na zijn transfer vanuit de VS naar Augsburg alleen maar gedaald.

Dat te Kloese en de staf het verantwoord vinden zoveel geld uit te geven voor Ueda en dat eerder niet zagen zitten voor Pepi, geeft denk ik aan dat er over die laatste veel meer twijfels bestonden.

Ik denk dat die twijfels gerechtvaardigd zijn, Pepi was één van de lichtpuntjes in een inktzwart seizoen FC Groningen. Maar het blijft Groningen. Ik geloof dat Cercle Brugge hoger aangeslagen moet worden. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

Feyenoord heeft zich deze zomer versterkt met spelers uit een oudere leeftijdsgroep. Spelers die er eerder/sneller staan, wordt gehoopt. En spelers die (na 2/3 seizoenen bij Feyenoord onder het fitness-regime dat er nu heerst) nog een flinke stap kunnen maken en daarmee/-na hopelijk voor grote bedragen doorverkocht kunnen worden aan grotere clubs.

Wellicht is deze stap de juiste.

 

+2/-0

Duurste aankoop ooit dat schept hoge verwachtingen, maar denk dat hij zich daar niks van aantrekt hij leest/verstaat toch geen Nederlands.
Voor hem is het ook een droom natuurlijk Champions League spelen bij een topclub na een jaartje JPL.

 

+1/-0

De komst van Ayase Ueda naar Feyenoord laat zich meteen voelen in Rotterdam. Kort na de aankondiging van de recordaankoop sloeg de website op tilt. Op sociale media gaat het presentatiefilmpje, waarin Shinji Ono een persoonlijke boodschap inspreekt voor Ueda, door het dak. Binnen een half uur hebben 150.000 mensen het filmpje bekeken.

Speciaal voor de presentatie van Ueda deed Feyenoord een beroep op cultfiguur Ono, die zijn landgenoot met een speciale boodschap welkom heet. "Je gaat spelen voor Feyenoord, een grote club met een prachtige geschiedenis in Nederland", aldus Ono. "Ik heb ook magische momenten beleefd bij de club, met in het bijzonder de gewonnen UEFA Cup in 2002. Nu is het jouw tijd om het Feyenoord-shirt te dragen en iedereen trots te maken."

De presentatie is in meerdere opzichten een hoogstandje van Feyenoord. Niet alleen ziet de video van Ono er gelikt uit, ook is rekening gehouden met het tijdsverschil in Azië. In Japan is het zeven uur later dan in Nederland, waardoor daar rond het middaguur de avond is gevallen. Dat ziet men in Rotterdam terug op sociale media. De presentatievideo is in een half uur ruim 150.000 keer bekeken.

Ook zijn er lichte zorgen bij Feyenoord, daar sinds de komst van Ueda de website uit de lucht is. Het is voor bezoekers niet meer mogelijk om de website te bereiken

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 03 augustus 2023 om 23:47:

Ik zag in Pepi ook meer een houdegen, een ongepolijst spits, een type Wout Horstweg of voor de oudere kijkers onder ons
Dave Mitchell.



Pepi is ook een echte spits Ueda kan op verschillende posities.

 

+1/-0

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 20:37:

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------




Dat zou wel eens kunnen ja maar dan moet er wel nog een spits bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 augustus 2023 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 20:37:

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------




Dat zou wel eens kunnen ja maar dan moet er wel nog een spits bij.



Nesto Groen is die niet goed genoeg?

 

+1/-0

Nee, dat is een jeugdspeler. Dan weet je op voorhand al dat hij geen kans gaat krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 22:14:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 augustus 2023 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 augustus 2023 om 20:37:

Als een relatief onbekende speler kwam Ueda naar België, vertelt Koen Verdruye. Hij is clubwatcher van Cercle Brugge bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. “Omdat Cercle Brugge onder AS Monaco valt, verscheen Ueda op de radar van Cercle Brugge. Daar zit veel geld in. Cercle Brugge kan teren op deze investering van AS Monaco”, legt hij uit.

Na wat aanpassingsproblemen is het volgens Verdruye alleen maar crescendo gegaan met Ueda bij Cercle. “Hij heeft de verwachtingen meer dan overtroffen”, zegt de journalist. Buiten zijn doelpunten doet de Japanse spits het fysiek ook goed. “Zijn intensiteit en zijn statistieken van afgelegde kilometers op het veld zijn indrukwekkend”, aldus Verdruye.

Druk zetten op de helft van de tegenstander, dat kan hij perfect. Ook kan hij op nummer 10 en op de flanken uit de voeten”, vult Verdruye aan.

Met hem kan je dus evt de 10 positie oplossen.

Ivanusec(Sauer)--Gimenez-- Paixão (stengs)
---------------Ueda (Stengs)------------




Dat zou wel eens kunnen ja maar dan moet er wel nog een spits bij.



Nesto Groen is die niet goed genoeg?



Ik ben wel echt van de jeugdspelers :B , ,maar ik zou er nog wel spits bijhalen ja.

 

+1/-0

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/feyenoord-aanwinst-ayase-ueda-wekt-verbazing-na-recordtransfer-van-cercle-brugge?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&ut
m_campaign=Headliner.nl


Ik denk wat eerder al werd gezegd deze jongen idd de rol van aanvallende middenvelder gaat oppakken.
Hij heeft fysiek ervoor en de doelgerichtheid.

Aanval word dan dit schat ik in.


Ivanusec Giménez Pax

Ueda

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 08 augustus 2023 om 10:38:

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/feyenoord-aanwinst-ayase-ueda-wekt-verbazing-na-recordtransfer-van-cercle-brugge?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&ut
m_campaign=Headliner.nl


Ik denk wat eerder al werd gezegd deze jongen idd de rol van aanvallende middenvelder gaat oppakken.
Hij heeft fysiek ervoor en de doelgerichtheid.

Aanval word dan dit schat ik in.


Ivanusec Giménez Pax

Ueda



Denk het ook en Stengs in een Kokcu rol.

 

+1/-0

Gimenez krijgt er sowieso ook geduchte concurrent bij al kan Ueda ook op rechtstbuiten. Hij is in elk geval niet voor de bank gehaald.

Heb het gevoel dat ze toch nog een 10 willen halen.

 

+1/-0

 

+1/-0

https://feyenoordreport.nl/2023/08/11/feyenoord-aanwinst-moet-eerst-topfit-worden/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_camp
aign=Headliner.nl



We halen toch wel vaak spelers die maanden nodig hebben om keer fit worden of ieder geval tot ze fit worden bevonden door de technische staf.
Hoop dat hij dan wel fit is voor de eerste twee 2 cl wedstrijden.

 

+1/-0

Dat is het nadeel van de mentaliteit en de werkwijze die op dit moment bij Feyenoord de norm bepalen. Alles en iedereen is zo fit en gefocust op (fysiek) beter worden, dat iedere nieuweling tijd nodig heeft om aan te haken.

Het is niet zo dat de club opeens alleen maar spelers haalt met een conditie van een aardbei, de standaard is gigantisch hoog. Als je daarin niet meegegroeid bent en van een club komt waar iedereen ‘gewoon’ fit is, is het flink aanpoten als je bij Feyenoord komt.

Waar er ‘challenges’ zijn; waar Hancko iedere morgen voor de training aan de gewichten hangt; waar Pedersen voor de lol in een ijsbaan gaat zitten; en waar spelers met elkaar na de training zich nog ff laten afbeulen door Jordan Kroon…

Dat is niet gewoon in de voetballerij.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda