Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 december 2023 om 23:21:

Begin me serieus af te vragen of het er wel in zit bij deze spits. Het is niet best hoor.




Bij Japan zal hij ze er wel weer inschieten. Wat een sof.

 

+1/-0

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:
UEDA, aantal minuten: 387, 1 goal, 0 assists

Stats van overige invallers van (Ajax, AZ, PSV en Twente):
Pepi, aantal minuten: 436, 6 goals, 2 assists
Vertessen, aantal minuten: 578, 4 goals, 3 assists
Poku, aantal minuten: 612, 1 goal, 3 assists
Mikautadze, aantal minuten: 505, 2 goals, 1 assist
Akpom, aantal minuten: 392, 6 goals
Wolfswinkel, aantal minuten: 860, 7 goals, 1 assist
Unuvar, aantal minuten 225, 2 goals, 2 assists
Taha, aantal minuten 192, 2 goals

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Waarom lukt het Pepi (6 goals, 2 assists) en Akpom (6 goals) wel?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 december 2023, 12:05:46.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:59:

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:
UEDA, aantal minuten: 387, 1 goal, 0 assists

Stats van overige invallers van (Ajax, AZ, PSV en Twente):
Pepi, aantal minuten: 436, 6 goals, 2 assists
Vertessen, aantal minuten: 578, 4 goals, 3 assists
Poku, aantal minuten: 612, 1 goal, 3 assists
Mikautadze, aantal minuten: 505, 2 goals, 1 assist
Akpom, aantal minuten: 392, 6 goals
Wolfswinkel, aantal minuten: 860, 7 goals, 1 assist
Unuvar, aantal minuten 225, 2 goals, 2 assists
Taha, aantal minuten 192, 2 goals

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Waarom lukt het Pepi (6 goals, 2 assists) en Akpom (6 goals) wel?



Helemaal met je eens. Een van de twee dure miskopen van DtK. Hij is op zijn zachtst gezegd vrij ongelukkig in zijn td functie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:59:

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:
UEDA, aantal minuten: 387, 1 goal, 0 assists

Stats van overige invallers van (Ajax, AZ, PSV en Twente):
Pepi, aantal minuten: 436, 6 goals, 2 assists
Vertessen, aantal minuten: 578, 4 goals, 3 assists
Poku, aantal minuten: 612, 1 goal, 3 assists
Mikautadze, aantal minuten: 505, 2 goals, 1 assist
Akpom, aantal minuten: 392, 6 goals
Wolfswinkel, aantal minuten: 860, 7 goals, 1 assist
Unuvar, aantal minuten 225, 2 goals, 2 assists
Taha, aantal minuten 192, 2 goals

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Waarom lukt het Pepi (6 goals, 2 assists) en Akpom (6 goals) wel?


Dit zijn schrijnende cijfers. Pijnlijk.

 

+1/-0

Ueda zat toch bij dezelfde manager als DtK?

Tijd dat de scouting weer een belangrijke rol laten spelen

 

+1/-0

Wanneer is hij weer terug?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 december 2023 om 13:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:59:

Ayase UEDA is niet goed genoeg. Het zit er simpelweg niet in. Als je kijkt naar alle andere invallers bij de overige topteams. Dan doet UEDA het gewoon heel slecht.

Stats:
UEDA, aantal minuten: 387, 1 goal, 0 assists

Stats van overige invallers van (Ajax, AZ, PSV en Twente):
Pepi, aantal minuten: 436, 6 goals, 2 assists
Vertessen, aantal minuten: 578, 4 goals, 3 assists
Poku, aantal minuten: 612, 1 goal, 3 assists
Mikautadze, aantal minuten: 505, 2 goals, 1 assist
Akpom, aantal minuten: 392, 6 goals
Wolfswinkel, aantal minuten: 860, 7 goals, 1 assist
Unuvar, aantal minuten 225, 2 goals, 2 assists
Taha, aantal minuten 192, 2 goals

Als je deze statistieken bekijkt dan doen alle wisselspelers het van de andere topclubs vele malen beter.

Ik vind de argumentatie dus bullshit van de mensen die zeggen: een speler moet spelen, anders kan hij niet wennen aan een team. Kijk naar Akpom en Pepi. Beide ook nieuw, centrumspits en invallers (met gelijkwaardig aantal minuten als UEDA).

Waarom lukt het Pepi (6 goals, 2 assists) en Akpom (6 goals) wel?


Dit zijn schrijnende cijfers. Pijnlijk.



Ik denk dat Ueda niet zo goed uit komt als pinch-hitter. Dat maakt het niet direct een slechte voetballer of miskoop…

 

+1/-0

Ik denk dat deze jongen nog van grote waarde kan zijn. Tegen AZ had hij natuurlijk weinig kansen, maar werkte keihard. Alle hoge ballen waren voor hem en ik verwacht nog veel van hem. Fantastische sprongkracht en timing!
Trouwens, er zijn momenteel veel spelers uit Japan in Nederland en het nationale team doet het prima. Ook deze jongen heeft vertrouwen nodig.

 

+1/-0

Op zich wel prima dat hij de halve finale kan spelen ivm schorsing Gimenez. Hij heeft natuurlijk nog nauwelijks kansen gehad, behalve tegen Atletico maar toen was ie niet eens topfit. Ik zie wel veel in hem, kan goed meevoetballen, atletisch, sprongkracht, snel en heeft laten zien (in Belgie en nationaal elftal) dat hij kan scoren.

 

+1/-0

Had eigenlijk iets meer verwacht. Was een beetje onzichtbaar…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 11 februari 2024 om 21:58:

Had eigenlijk iets meer verwacht. Was een beetje onzichtbaar…



Er stonden 11 man om hem heen.

 

+1/-0

Precies, Ueda heeft wellicht niet veel laten zien maar tegenover de 'muur' die Sparta opgetrokken had is er voor een centrumspits weinig eer te behalen. Hij was net te laat bij die voorzet van Hartman, dat is mijn inziens een kwestie van afstemming. Die paar procent die je 'pakt' als je vaker wedstrijden 'om het echie' met elkaar speelt.

Verder werkte hij zich een slag in de rondte (al zie je dat bij Aziatische spelers misschien niet af aan zijn gezicht) en vond ik dat hij in de combinatie het prima deed. Ik heb op de televisie gekeken en dan is het lastig om een volledig beeld te hebben, maar ik kreeg de indruk dat hij vaker aanspeelbaar was dan hij daadwerkelijk gezocht en gevonden werd.

Hij legde hem in de laatste minuut met zijn hoofd trouwens prima klaar, dat verdiende méér.

 

+1/-0

Lastig te beoordelen, hij speelt in een team dat moeite heeft om aanvoer naar een spits te krijgen. Al helemaal tegen zo'n gesloten verdediging. Hij werkte hard, maar dat alleen is uiteraard onvoldoende voor een topclub. De twee kansen die hij zo'n beetje kreeg vond ik hem niet zo scherp ogen, iets te gehaast misschien.

 

+1/-0

Ueda viel opnieuw tegen. Dit is niet de eerste keer dat hij geen impact heeft. Telkens weer lijken we excuses te vinden om zijn teleurstellende prestaties te rechtvaardigen. Dit keer wijten we het aan het feit dat de tegenstander met 11 man voor het doel lag.

Van een speler van dit kaliber, die voor 8 miljoen euro is gekocht - een van de duurste aankopen in de geschiedenis van Feyenoord - mogen we echt meer verwachten. Uitspraken als "lastig te beoordelen" of "hij werkt hard" of "er stonden 11 man om hem heen" zijn gewoon niet genoeg.

Het is gerechtvaardigd om kritisch te zijn op zo'n aankoop. Het niveau is simpelweg niet acceptabel. Bij een club als Feyenoord moeten we betere prestaties eisen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 10:22:

Ueda viel opnieuw tegen. Dit is niet de eerste keer dat hij geen impact heeft. Telkens weer lijken we excuses te vinden om zijn teleurstellende prestaties te rechtvaardigen. Dit keer wijten we het aan het feit dat de tegenstander met 11 man voor het doel lag.

Van een speler van dit kaliber, die voor 8 miljoen euro is gekocht - een van de duurste aankopen in de geschiedenis van Feyenoord - mogen we echt meer verwachten. Uitspraken als "lastig te beoordelen" of "hij werkt hard" of "er stonden 11 man om hem heen" zijn gewoon niet genoeg.

Het is gerechtvaardigd om kritisch te zijn op zo'n aankoop. Het niveau is simpelweg niet acceptabel. Bij een club als Feyenoord moeten we betere prestaties eisen.



Je hebt helemaal gelijk, voor een topclub is het tot nu toe onvoldoende geweest. Zeker als je kijkt naar het aankoopbedrag, dat naar ik meen zelfs iets hoger lag dan 8 miljoen.

Wel denk ik dat elke spits op dit moment moeite zou hebben in dit Feyenoord. De kwaliteit van de aanvoer naar onze spits is heel matig verzorgd ten opzichte van de andere concurrenten in de Nederlandse top.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 februari 2024 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 10:22:

Ueda viel opnieuw tegen. Dit is niet de eerste keer dat hij geen impact heeft. Telkens weer lijken we excuses te vinden om zijn teleurstellende prestaties te rechtvaardigen. Dit keer wijten we het aan het feit dat de tegenstander met 11 man voor het doel lag.

Van een speler van dit kaliber, die voor 8 miljoen euro is gekocht - een van de duurste aankopen in de geschiedenis van Feyenoord - mogen we echt meer verwachten. Uitspraken als "lastig te beoordelen" of "hij werkt hard" of "er stonden 11 man om hem heen" zijn gewoon niet genoeg.

Het is gerechtvaardigd om kritisch te zijn op zo'n aankoop. Het niveau is simpelweg niet acceptabel. Bij een club als Feyenoord moeten we betere prestaties eisen.



Je hebt helemaal gelijk, voor een topclub is het tot nu toe onvoldoende geweest. Zeker als je kijkt naar het aankoopbedrag, dat naar ik meen zelfs iets hoger lag dan 8 miljoen.

Wel denk ik dat elke spits op dit moment moeite zou hebben in dit Feyenoord. De kwaliteit van de aanvoer naar onze spits is heel matig verzorgd ten opzichte van de andere concurrenten in de Nederlandse top.



Ik schrijf hem zeker nog niet af. Gisteren was bijna geen eer te behalen voor een spits. En ik zie hem bij de spaarzame invalbeurten af en toe echt wel goede dingen doen. Maar het is inderdaad nog te weinig. En het is niet zo dat hij aan de deur klopte zoals Gimenez dat deed toen Danilo nog in de basis stond.

Maar laten we hem nog even wat langer ah werk zien. Misschien donderdag al tegen Roma en anders halve finale beker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 februari 2024 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 10:22:

Ueda viel opnieuw tegen. Dit is niet de eerste keer dat hij geen impact heeft. Telkens weer lijken we excuses te vinden om zijn teleurstellende prestaties te rechtvaardigen. Dit keer wijten we het aan het feit dat de tegenstander met 11 man voor het doel lag.

Van een speler van dit kaliber, die voor 8 miljoen euro is gekocht - een van de duurste aankopen in de geschiedenis van Feyenoord - mogen we echt meer verwachten. Uitspraken als "lastig te beoordelen" of "hij werkt hard" of "er stonden 11 man om hem heen" zijn gewoon niet genoeg.

Het is gerechtvaardigd om kritisch te zijn op zo'n aankoop. Het niveau is simpelweg niet acceptabel. Bij een club als Feyenoord moeten we betere prestaties eisen.



Je hebt helemaal gelijk, voor een topclub is het tot nu toe onvoldoende geweest. Zeker als je kijkt naar het aankoopbedrag, dat naar ik meen zelfs iets hoger lag dan 8 miljoen.

Wel denk ik dat elke spits op dit moment moeite zou hebben in dit Feyenoord. De kwaliteit van de aanvoer naar onze spits is heel matig verzorgd ten opzichte van de andere concurrenten in de Nederlandse top.



Het is begrijpelijk dat elke spits het op dit moment moeilijk zou hebben, maar van een speler die voor 8 miljoen is aangetrokken, zou je toch wat meer verwachten. Ik vind dat zijn bijdrage te gering is.

Natuurlijk is het belangrijk dat er meer aanvoer komt, maar hij creëert zelf ook veel te weinig kansen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Een transfersom bepaalt mede het verwachtingspatroon, begrijpelijk. Maar er is nog nooit een speler beter gaan voetballen van de hoeveelheid miljoenen die hij gekost heeft. Eerder andersom. Laat staan dat een speler opeens dingen kán, die hij nooit gedaan heeft.

Ueda is een bepaald type centrumspits, en op basis van díe kwaliteiten is hij door Feyenoord aangetrokken. Voor al die miljoenen. Daar kan hij verder niks aan doen, dat is tussen de clubs overeengekomen.

Een bepaald prijskaartje moet in mijn ogen niet leiden tot een oordeel waarin een speler als geheel afgeschreven wordt. Het zou toch juist reden moeten zijn om extra geduld op te brengen, en méér moeite te doen om te voorwaarden te creëren waarin de speler tot zijn recht komt.

Zo'n grote investering moet je over langere periode de kans geven om te gaan renderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 11:19:

Het is begrijpelijk dat elke spits het op dit moment moeilijk zou hebben, maar van een speler die voor 8 miljoen is aangetrokken, zou je toch wat meer verwachten. Ik vind dat zijn bijdrage te gering is.

Natuurlijk is het belangrijk dat er meer aanvoer komt, maar hij creëert zelf ook veel te weinig kansen.



Maar Gimenez zou gisteren ook geen pepernoot geraakt hebben. Sterker nog, die is wedstrijd op wedstrijd niet te vinden en pakt alleen maar domme gele kaarten. Toch zeggen we niet dat voor hem teveel geld uitgegeven is (want we weten wat hij kan). Van Ueda hebben we nog weinig gezien (weten we dus niet wat hij kan) en hij heeft nog niet de kansen gehad die Gimenez wel kreeg: veel speeltijd in een team dat een beetje draait. Gisteren, met Sparta dat zo opgesteld staat, was niet ideaal en op 't moment loopt het hele elftal stroef. Ik had ook graag meer gezien, maar dat zat er gewoon niet in deze wedstrijd.

Ik denk dat we tegen Groningen een betere Ueda gaan zien. Een wedstrijd waar een winnaar uit moet komen, er gaat meer ruimte zijn om te bewegen, om te kunnen voetballen. Zeker die wedstrijd mogen we wat meer verwachten, in ieder geval een indicatie van z'n kwaliteiten. Liefst een goaltje of 2 natuurlijk. :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 12 februari 2024 om 12:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 12 februari 2024 om 11:19:

Het is begrijpelijk dat elke spits het op dit moment moeilijk zou hebben, maar van een speler die voor 8 miljoen is aangetrokken, zou je toch wat meer verwachten. Ik vind dat zijn bijdrage te gering is.

Natuurlijk is het belangrijk dat er meer aanvoer komt, maar hij creëert zelf ook veel te weinig kansen.



Maar Gimenez zou gisteren ook geen pepernoot geraakt hebben. Sterker nog, die is wedstrijd op wedstrijd niet te vinden en pakt alleen maar domme gele kaarten. Toch zeggen we niet dat voor hem teveel geld uitgegeven is (want we weten wat hij kan). Van Ueda hebben we nog weinig gezien (weten we dus niet wat hij kan) en hij heeft nog niet de kansen gehad die Gimenez wel kreeg: veel speeltijd in een team dat een beetje draait. Gisteren, met Sparta dat zo opgesteld staat, was niet ideaal en op 't moment loopt het hele elftal stroef. Ik had ook graag meer gezien, maar dat zat er gewoon niet in deze wedstrijd.

Ik denk dat we tegen Groningen een betere Ueda gaan zien. Een wedstrijd waar een winnaar uit moet komen, er gaat meer ruimte zijn om te bewegen, om te kunnen voetballen. Zeker die wedstrijd mogen we wat meer verwachten, in ieder geval een indicatie van z'n kwaliteiten. Liefst een goaltje of 2 natuurlijk. :)



Santi en Ueda zijn niet met elkaar te vergelijken. Bij Santi zag je in mijn ogen al op het moment dat Danilo eerste keuze was dat hij aan de deur aan het kloppen was.
Of Santi gister met één of meer individuele acties wat had klaargespeeld, gaat helaas niemand achter komen. Je kan niet zomaar aannemen dat hij geen pepernoot had geraakt.

Ueda heeft dan weliswaar weinig basisplaatsen gekregen, maar kijkende naar de andere invallers, doet Ueda het gewoon niet goed.

Ajax: Akpom, 445 min, 6 goals, 0 assist
PSV: Pepi, 229 min, 5 goals, 1 assist
Feyenoord: Ueda, 344 min, 1 goal
Twente: Wolfswinkel, 728 min, 10 goals

Groningen
Je suggereert dat we hogere verwachtingen mogen hebben van Ueda tegen FC Groningen, een ploeg die momenteel op de vijfde plaats staat in de Keuken Kampioen Divisie. Natuurlijk zouden we van hem meer mogen verwachten in zo'n wedstrijd. Zelfs de spits van Volendam zou daar naar verwachting twee of drie doelpunten moeten maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda