Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2023 om 03:34:

De trainer zag dat zijn aanvaller tot het gaatje ging. Sterker, Ueda ging heel diep. 'Hij moest na de wedstrijd naar binnen getild worden. Zoveel pijn had hij in de benen.


Dat is een karaktertrek van Japanners. Die blijven gaan, totdat ze omvallen. Neem Shinji als een goed voorbeeld, die niet alles forceerde en bij blessures voldoende hersteltijd nam. Ayase zou aan Shinji een voorbeeld aan kunnen nemen. Het kan ook zijn, dat hij onvoldoende op krachten is, of wedstrijdritme mist. Al met al zullen we van deze jongen genieten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik denk dat het met spanning/intensiteit te maken heeft; dat hij weinig speelminuten in de benen heeft en van een blessure terugkomt, maar dan wel opeens in de basis staat tegen Atletico Madrid. Als je dan alles geeft, en je gaat daarna op de bank zitten; dan verzuurt alles en worden spieren heel snel stijf.

Ik denk ook niet dat dit hoeft te leiden tot een nieuwe blessure, na een goede massage en een nacht rust kun je er weer bovenop zijn. Maar dat is even afwachten waarschijnlijk.

Dat het in de aard van het beestje zit, klopt. Maar wat Japanners ook typeert, is dat ze er niet van leren en niet snel veranderen. Doen wat hoort, zoals je bent opgevoed en zoals het binnen de Japanse cultuur van je verwacht wordt; daar stappen ze niet of nauwelijks van af.

Ueda zal niet gaan doseren, maar iedere wedstrijd alles geven. Hard werken. Ueda zal alleen rust pakken, als hij daartoe wordt gedwongen. Als je hem de vrijheid geeft, zal hij voor arbeid kiezen. Trainen. Minimaal hetzelfde doen als een ander, liefst méér.

Hij wil niet alleen z'n trainer, z'n teamgenoten en de club niet teleurstellen. Maar hij draagt de last van een hele natie en zijn familie ook op zijn schouders. Zij kijken mee, en hij kan niet toekijken omdat rust pakken belangrijk is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 oktober 2023 om 11:44:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik denk dat het met spanning/intensiteit te maken heeft; dat hij weinig speelminuten in de benen heeft en van een blessure terugkomt, maar dan wel opeens in de basis staat tegen Atletico Madrid. Als je dan alles geeft, en je gaat daarna op de bank zitten; dan verzuurt alles en worden spieren heel snel stijf.

Ik denk ook niet dat dit hoeft te leiden tot een nieuwe blessure, na een goede massage en een nacht rust kun je er weer bovenop zijn. Maar dat is even afwachten waarschijnlijk.

Dat het in de aard van het beestje zit, klopt. Maar wat Japanners ook typeert, is dat ze er niet van leren en niet snel veranderen. Doen wat hoort, zoals je bent opgevoed en zoals het binnen de Japanse cultuur van je verwacht wordt; daar stappen ze niet of nauwelijks van af.

Ueda zal niet gaan doseren, maar iedere wedstrijd alles geven. Hard werken. Ueda zal alleen rust pakken, als hij daartoe wordt gedwongen. Als je hem de vrijheid geeft, zal hij voor arbeid kiezen. Trainen. Minimaal hetzelfde doen als een ander, liefst méér.

Hij wil niet alleen z'n trainer, z'n teamgenoten en de club niet teleurstellen. Maar hij draagt de last van een hele natie en zijn familie ook op zijn schouders. Zij kijken mee, en hij kan niet toekijken omdat rust pakken belangrijk is.


Spelers met een goede mentaliteit zijn altijd welkom. Feyenoord zou altijd 1 Japanner in de selectie moeten hebben.

 

+1/-0

Het is niet alleen mentaliteit meer bij Japan ook tactisch en technisch heeft het land grote stappen gemaakt veruit het sterkste land in Azië.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 06 oktober 2023 om 13:44:

(...)Spelers met een goede mentaliteit zijn altijd welkom. Feyenoord zou altijd 1 Japanner in de selectie moeten hebben.



Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat een speler de kwaliteiten heeft om bij Feyenoord te spelen. De mentaliteit is daar een belangrijk onderdeel van, maar het is niet genoeg.

Een speler in je selectie met een 'Japanse' mentaliteit/aard, is niet verkeerd. Er zit ook een marketing-/economisch argument aan de komst van zo'n speler; Feyenoord kan eraan verdienen, als ze het op de juiste wijze aanpakt.

Maar er zijn ook redenen aan te krijgen om niet met een speler van deze afkomst in zee te gaan.
- Het blijft ontzettend lastig communiceren, als ze al Engels spreken is de cultuur zo verschillend dat niet altijd begrepen wordt wat er wordt bedoeld.
- Een speler van een ander continent heeft vaak te maken met een andere (internationale) speelkalender. Het reizen van en naar interlands neemt meer tijd in beslag en zorgt voor jetlags, maar erger nog; het kan gebeuren dat je tijdens de competitie een speler weken moet afstaan voor één of ander toernooi.
- Of een speler zover van huis kan aarden en zijn draai kan vinden, is normaliter een groter vraagteken dan bij een speler 'van dichtbij'.

Het blijft altijd een afweging, en op momenten dat binnen de afweging er veel twijfels bestaan over het aantrekken van een Japanse speler moet je het niet doen. Zeker niet als er ook nog andere, gelijkwaardige alternatieven (Nederlands, of Europees) op het lijstje staan en er tussen verschillende opties gekozen moet worden.

Dan kun je prima zonder Japanner in de selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2023 om 14:14:

Het is niet alleen mentaliteit meer bij Japan ook tactisch en technisch heeft het land grote stappen gemaakt veruit het sterkste land in Azië.



Je weet dat ze in 2011 voor het laatst de Azië Cup hebben gewonnen en ook tijdens de WK kwalificaties voor het WK in Qatar niet als eerste eindigen in hun kwalificatie? Dat veruit het sterkste land valt dus ook wel reuze mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 06 oktober 2023 om 19:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2023 om 14:14:

Het is niet alleen mentaliteit meer bij Japan ook tactisch en technisch heeft het land grote stappen gemaakt veruit het sterkste land in Azië.



Je weet dat ze in 2011 voor het laatst de Azië Cup hebben gewonnen en ook tijdens de WK kwalificaties voor het WK in Qatar niet als eerste eindigen in hun kwalificatie? Dat veruit het sterkste land valt dus ook wel reuze mee.



Qua competitie wrs wel maar wat landenteams betreft denk ik eerder aan Zuid-Korea.

 

+1/-0

Japan staat 19e, Iran 21e en Zuid-Korea 26e op de FIFA ranking. Dat Japan in de lift zit komt ook doordat zoveel nu in Europa spelen daarom zijn ze nu verder technisch, tactisch, plus de eigen J-League sterkste in Azië.

 

+1/-0

Dus omdat ze twee plekken boven een andere ploeg staan zijn ze 'veruit de sterkste', ondanks dat ze inmiddels al 12 jaar geen prijs gepakt hebben? Heel vreemde manier van redeneren.

 

+1/-0

In het Feyenoord MGZN las ik over Ferdinand Claessen. Wat hier beschreven staat vind ik wel heel sterke punten waar spelers voor Feyenoord aan eigenschappen moeten hebben. Het is teveel om het hier allemaal te bespreken, maar ik realiseer meer ten zeerste, dat Feyenoord langer aan de top gaat blijven, dan dat menigeen had gedacht.

 

+1/-0

Waarom krijgt hij niet wat meer speeltijd nu Santi al een paar wedstrijden uit vorm is? Doet hij niet genoeg zijn best op de training, ziet Slot het niet zitten in hem of zijn er andere factoren die hem uit het elftal houden? In het licht van gezonde concurrentie zou het ook niet gek zijn om Santi duidelijk te maken dat hij ook niet heilig is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 08 november 2023 om 11:40:

Waarom krijgt hij niet wat meer speeltijd nu Santi al een paar wedstrijden uit vorm is? Doet hij niet genoeg zijn best op de training, ziet Slot het niet zitten in hem of zijn er andere factoren die hem uit het elftal houden? In het licht van gezonde concurrentie zou het ook niet gek zijn om Santi duidelijk te maken dat hij ook niet heilig is.



Eens iets meer rouleren zou geen kwaad kunnen dat doen alle topclubs die op drie podia actief zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 08 november 2023 om 11:40:

Waarom krijgt hij niet wat meer speeltijd nu Santi al een paar wedstrijden uit vorm is? Doet hij niet genoeg zijn best op de training, ziet Slot het niet zitten in hem of zijn er andere factoren die hem uit het elftal houden? In het licht van gezonde concurrentie zou het ook niet gek zijn om Santi duidelijk te maken dat hij ook niet heilig is.



Is dit een serieuze vraag? Wat heeft Ueda laten zien dat een kans zou moeten rechtvaardigen dan? Heb hem tot nu toe vooral kansen zien missen (gisteren weer recht op de keeper tegen Lazio) en nauwelijks zelf iets zien creëren, dit itt een Gimenez uit vorm.

Tot nu toe nog niets gezien wat zijn aankoopprijs rechtvaardigt. Hopelijk komt het nog als hij meer invalbeurten gaat krijgen, maar toch apart dat je meer betaalt voor een spits dan Gimenez en hij kwalitatief duidelijk minder is.

 

+1/-0

Miskoop! Ik heb hem werkelijk geen moment iets goeds zien doen. En als hij de bal heeft, dan ziet hij alleen het doel (op zich niet slecht) en geen enkele medespeler.

 

+1/-0

Deze speler valt mij op dit moment ook nog erg tegen. Als je in je achterhoofd houdt dat hij 9 miljoen heeft gekost (een fors bedrag voor ons) dan vind ik echt dat hij tegenvalt.

Natuurlijk speelt Giminez goed en scoort hij veel, waardoor hij weinig kans krijgt. Maar de momenten dat hij speelt voegt hij weinig toe vind ik.

 

+1/-0

Dit is volgens mij echt een speler die in de basis moet beginnen.
Hoe kan je wennen aan een team als je nooit speelt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 december 2023 om 12:08:

Dit is volgens mij echt een speler die in de basis moet beginnen.
Hoe kan je wennen aan een team als je nooit speelt?



Exact dit.

Ik vind overigens wat Ueda voetballend laat zien, ook nog erg tegenvallen.

Zijn kop-/sprongkracht is daarentegen weer imposant, ondanks zijn geringe lengte verloor hij zondag niets in de lucht. Maar in de combinatie moet het beter. Het valt of staat met vertrouwen, en als je ziet hoeveel speeltijd hij krijgt; helpt dat ook niet.

Ik krijg ook het gevoel dat Slot Giménez zijn doelpunten teveel gunt. Beiden lijken daarmee bezig; dat is voor Santi's transferwaarde goed, maar voor de ontwikkeling van Ueda minder. Ik denk dat als Ueda in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders Ueda méér kansen zou krijgen, hij er steeds beter 'in gaat komen'. Nu lijkt het soms alsof Slot liever heeft dat Giménez er nog eentje in prikt.

Maar goed, dat is wel een soort van luxe probleem. Zoals ik het zie. Als Giménez straks voor een godsvermogen wordt verkocht, hebben we zijn vervanger al in huis. En pas dan kunnen we écht over hem oordelen, mijn inziens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 december 2023 om 13:16:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 december 2023 om 12:08:

Dit is volgens mij echt een speler die in de basis moet beginnen.
Hoe kan je wennen aan een team als je nooit speelt?



Exact dit.

Ik vind overigens wat Ueda voetballend laat zien, ook nog erg tegenvallen.

Zijn kop-/sprongkracht is daarentegen weer imposant, ondanks zijn geringe lengte verloor hij zondag niets in de lucht. Maar in de combinatie moet het beter. Het valt of staat met vertrouwen, en als je ziet hoeveel speeltijd hij krijgt; helpt dat ook niet.

Ik krijg ook het gevoel dat Slot Giménez zijn doelpunten teveel gunt. Beiden lijken daarmee bezig; dat is voor Santi's transferwaarde goed, maar voor de ontwikkeling van Ueda minder. Ik denk dat als Ueda in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders Ueda méér kansen zou krijgen, hij er steeds beter 'in gaat komen'. Nu lijkt het soms alsof Slot liever heeft dat Giménez er nog eentje in prikt.

Maar goed, dat is wel een soort van luxe probleem. Zoals ik het zie. Als Giménez straks voor een godsvermogen wordt verkocht, hebben we zijn vervanger al in huis. En pas dan kunnen we écht over hem oordelen, mijn inziens.



Precies wat ik denk idd, als speler met jetlag terug komt en het is tegen een kleine tegenstander wat is er mis met 1 van je recordaankopen te spelen?

 

+1/-0

Begin me serieus af te vragen of het er wel in zit bij deze spits. Het is niet best hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 december 2023 om 23:21:

Begin me serieus af te vragen of het er wel in zit bij deze spits. Het is niet best hoor.



Dit valt inderdaad niet mee.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda