Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Ik mag hopen dat we over een paar jaar anders spelen dan afgelopen seizoen onder Slot, het zou anders betekenen dat Feyenoord zich niet ontwikkeld heeft in dat opzicht. En je kunt er vergif op innemen dat de voetbalwereld wél weer verder is. Je moet daarin mee, of liever; voor de troepen vooruit lopen.

Je hebt gelijk hoor, over de flexibiliteit die je moet betrachten in je concept/systeem. Die overlappende backs passen nog meer bij een systeem met 5 verdedigers en enkele bezetting op de vleugels, dan die 'inverted backs' zoals jij ze noemt.

Boven alles vind ik overigens dat je opleiding ervoor moet zorgen dat de allergrootste talenten zich ontwikkelen tot volwaardige spelers van Feyenoord-1. Als in een bepaalde lichting een gigantisch talent erbij gebaat is dat er een seizoen 4-5-1 gespeeld wordt en hij het voorin helemaal alleen moet uitzoeken; moet je dat doen. En Feyenoord moet de beste spelers scouten. Je gaat toch niet 'the next Messi' laten lopen, omdat hij niet voldoet aan het profiel waar je voor de btreffende positie naar op zoek bent?

Echter, het systeem en de posities geven 'houvast'. Dat er binnen de gehele club op een bepaalde manier naar spelers gekeken wordt en op basis van die kwaliteiten wordt beoordeeld; 'helpt' de organisatie. Natuurlijk moet je daar niet te rigide in zijn als Feyenoord, maar je hebt ook trainers nodig die niet te rigide zijn in hun overtuiging. Als zo'n Schreuder stelt dat hij wel naar Feyenoord wil komen, maar dat 3-3-3-1 als 'voorwaarde' heeft; geeft dat te denken. Als je daarna het proces niet vervolgt, moet je dat wellicht niet op basis van dat systeem doen maar méér op waar dat systeem voor staat.

Waarschijnlijk is Schreuder ook gewoon flexibel, in dat opzicht. Maar ik lees overigens 'ja, maar hij speelt met 5 verdedigers''. Nou, als blijkt dat zijn systeem voor hem 'heilig' is, moet je afvragen of dat gaat werken binnen een club als Feyenoord.

Slot kwam wél binnen omdat hij binnen het profiel paste, dat zijn 'Slot-ball' zich daarna verder is ontwikkeld; is alleen maar goed. Als Schreuder op voorhand al niet binnen het profiel past, weet ik niet of hij de juiste keuze is.

+1/-0

Zoektocht naar een trainer: Potter in beeld; McKenna niet geïnteresseerd

Feyenoord is achter de schermen druk bezig om een geschikte opvolger te vinden voor trainer Arne Slot. Algemeen directeur Dennis te Kloese neemt zijn tijd en kiest voor zorgvuldigheid in het hele proces. Voetbal International schetst in het weekblad de huidige situatie van de Rotterdammers.

''Te Kloese is zich zeer bewust van de zwaarte van zijn opdracht'', schrijft Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam. ''Voordeel is dat hij vorig seizoen al min of meer moest schakelen, toen Slot sprak met Chelsea en dicht bij een akkoord was met Tottenham Hotspur. De plannen van toen liggen weer op tafel, uiteraard geactualiseerd. Feyenoord denkt out of the box, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de scouting.''

Feyenoord heeft Kieran McKenna gepolst, die een succesvol seizoen draaide bij Ipswich Town. De Rotterdammers kregen echter te horen dat de trainer in Engeland actief wil blijven. Daarnaast is er ook contact geweest met Thorsten Fink. De Duitser is actief bij Sint-Truiden en maakt daar een uitstekende indruk. Zoals bekend staat ook Nuri Sahin op het lijstje bij Feyenoord.

''Het zijn duidelijk niet de usual suspects waar Feyenoord vroeger achteraan zat'', concludeert Krabbendam dan ook. Graham Potter, die werkzaam was bij Chelsea FC, is tot op de dag van vandaag ook een serieuze kandidaat om Arne Slot op te volgen. Het gaan daarom nog interessante weken worden voor Feyenoord, waarbij de verwachtingen zijn dat er voor het EK een nieuwe hoofdtrainer gevonden is.

+1/-0

Is een combi Td/trainer/directeur niets voor Kloese.

+1/-0

Ik vind het allemaal erg lang duren. Je kan al een jaar verwachten dat Slot zou vertrekken en dan ga je nu nog lekker de tijd nemen om je onderzoek te vrrichten terwijl half Europapa achter talentvolle trainers aan zit. Doe lekker rustig aan Dennis. Kan je je nog herinneren dat dat ons zo ongeveer de titel heeft gekost?

+1/-0

Je moet inderdaad nu toch wel weten wie het zo beetje gaan worden.
Dat er overal lijntje worden uitgegooid vind dat beetje een zwaktebod.
Je weet nu toch wel wie je kan halen en wie niet.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 mei 2024 om 16:28:

Kan Fink nog wel heugen als speler bij Bayern eind jaren 90 vaste kracht jaren lang bij de Rekordmeister.
Maandag maakt hij zijn beslissing bekend.
Laatste gerucht is dat Sahin de coach wordt en Fink hem daarbij gaat assisteren.

Waar lees je dat?

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 mei 2024 om 17:25:

Willykment schreef op 24 mei 2024 om 17:17:

Kan Fink nog wel heugen als speler bij Bayern eind jaren 90 vaste kracht jaren lang bij de Rekordmeister.
Laatste gerucht is dat Sahin de coach wordt en Fink hem daarbij gaat assisteren.

Waar lees je dat?

Willem07 +6136

Effe iets anders, volgens een door de bever gevolgde Turkse journalist (Ertan Süzgün) heeft Feyenoord Sahin een contract aangeboden voor 3 jaar. Ook de belangstelling voor Thorsten Fink (als assistent) zou daar op wijzen. Ik heb er eigenlijk vrij veel vertrouwen in dat men al veel verder in het onderhandelingsproces zit dan 'nog niet concreet geworden' en dat Sahin de nieuwe coach van Feyenoord wordt. Ik had in het begin vrij veel twijfels, maar begin er meer en meer van overtuigd te geraken dat hij the man for the job is. Verzorgt het aanvallende gedeelte bij Dortmund, wordt door anderen als tactisch zeer sterk betiteld, Groenendijk vond het ook een toptrainer in de dop en ook op de trainings beelden die ik gezien heb vind ik hem sterk overkomen. Zeer belangrijk vind ik daarnaast dat hij ook een echte 'gentleman' is net als Slot. Ik geloof dat Slot vooral met zijn resultaten, maar ook z'n gedrag, bij Feyenoord veel ten goede heeft veranderd op de tribunes en qua uitstraling. We hebben bijvoorbeeld eindelijk ook weer eens een normale shirtsponser. Waar ik bij de aankondiging van het vertrek van Slot zeer negatief was en dacht dat het, het begin van het einde was, denk ik inmiddels dat het wel eens het einde van het begin zou kunnen zijn en dat we met Sahin kunnen verder bouwen aan een mooie toekomst

In zijn enige volledige seizoen in Turkije eindigde hij 13e en zijn teams spelers meer BertBall dan SlotBall. Ik weet niet zo goed waarop je optimisme is gebaseerd.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 24 mei 2024 om 17:25:

Willykment schreef op 24 mei 2024 om 17:17:

Waar lees je dat?

Willem07 +6136

Effe iets anders, volgens een door de bever gevolgde Turkse journalist (Ertan Süzgün) heeft Feyenoord Sahin een contract aangeboden voor 3 jaar. Ook de belangstelling voor Thorsten Fink (als assistent) zou daar op wijzen. Ik heb er eigenlijk vrij veel vertrouwen in dat men al veel verder in het onderhandelingsproces zit dan 'nog niet concreet geworden' en dat Sahin de nieuwe coach van Feyenoord wordt. Ik had in het begin vrij veel twijfels, maar begin er meer en meer van overtuigd te geraken dat hij the man for the job is. Verzorgt het aanvallende gedeelte bij Dortmund, wordt door anderen als tactisch zeer sterk betiteld, Groenendijk vond het ook een toptrainer in de dop en ook op de trainings beelden die ik gezien heb vind ik hem sterk overkomen. Zeer belangrijk vind ik daarnaast dat hij ook een echte 'gentleman' is net als Slot. Ik geloof dat Slot vooral met zijn resultaten, maar ook z'n gedrag, bij Feyenoord veel ten goede heeft veranderd op de tribunes en qua uitstraling. We hebben bijvoorbeeld eindelijk ook weer eens een normale shirtsponser. Waar ik bij de aankondiging van het vertrek van Slot zeer negatief was en dacht dat het, het begin van het einde was, denk ik inmiddels dat het wel eens het einde van het begin zou kunnen zijn en dat we met Sahin kunnen verder bouwen aan een mooie toekomst

Dat gentleman aspect vind ik ook best belangrijk (niet het belangrijkste natuurlijk). Maar kijk eens hoe Ten Hag weer een rancuneus interview geeft een zijn gebrek aan moreel kompas (mbt overmars) weer helder laat zien. Maar die boze man kun je toch echt niet luisteren. Zou het niet trekken als we na Slot een Mourinho/ten Hag achtig figuur zouden krijgen

+1/-0

Ik denk dat het Sahin wordt, anders is het lastig te verklaren waarom Feyenoord zo lang de tijd neemt. Die shortlist had al lang klaar moeten zijn na vorig jaar.

+1/-0

Willykment schreef op 25 mei 2024 om 14:07:

Ik denk dat het Sahin wordt, anders is het lastig te verklaren waarom Feyenoord zo lang de tijd neemt. Die shortlist had al lang klaar moeten zijn na vorig jaar.

Hoop echt dat het ook een goede combi word.
Feyenoord denkt verder dan een makkelijk coach te nemen en hoop dat ze daar voor worden beloond.
Elke trainer is een risico maar dit is best een grote.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 26 mei 2024 om 16:24:

Willykment schreef op 25 mei 2024 om 14:07:

Ja een Pusic, Schreuder of Jansen had al lang bekend gemaakt kunnen worden. Ik geloof ook niet dat DtK voor een Potter gaat.

Mischien Sahin met Dick Schreuder als assistent.

Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk. Sahin zal zelf een assistent mee mogen nemen naast onze cultuurbewaker.John de Wolf.

+1/-0

Met al die aankopen die nu komen of lijken te komen, kan ik me niet voorstellen dat er nog geen trainert is aangesteld. Dat zal dan wel Sahin zijn.

+1/-0

Frank Arneslot schreef op 26 mei 2024 om 22:43:

Met al die aankopen die nu komen of lijken te komen, kan ik me niet voorstellen dat er nog geen trainert is aangesteld. Dat zal dan wel Sahin zijn.

Aankopen tot nu toe zijn alleen maar veilige selectievulling. Voor de echte aankopen zal een trainer wel mee willen denken. Dat komt pas over weken op gang

+1/-0

Hmmm. Lijkt me toch sterk. Klinkt in eerste instantie niet als iemand die de lijn Slot voortzet

+1/-0

Yoda schreef op 26 mei 2024 om 23:21:

Aankopen tot nu toe zijn alleen maar veilige selectievulling. Voor de echte aankopen zal een trainer wel mee willen denken. Dat komt pas over weken op gang

Dat is een op niets gebaseerde aanname.

+1/-0

Yoda schreef op 26 mei 2024 om 23:24:

Hmmm. Lijkt me toch sterk. Klinkt in eerste instantie niet als iemand die de lijn Slot voortzet

Een trainer, die twee keer op rij kampioen geworden is met z,n club. Dat klinkt positief.

+1/-0

Frank Arneslot schreef op 26 mei 2024 om 23:24:

Yoda schreef op 26 mei 2024 om 23:21:

Dat is een op niets gebaseerde aanname.

- we hebben 40/50 miljoen aan cl middelen
- we hebben over van vorig jaar (heeft Slot paar keer gezegd en in de winter waren we dicht bij een uitgave van 12 miljoen)
- we hebben een transfersom van circa 11 miljoen voor Slot
- er is nog geen grote uitgaande transfer geweest (men verwacht dat er 3 grote klappers komen)
- Slot heeft meermaals uitgesproken dat we deze transferperiode eindelijk aan de bovenkant kunnen versterken
- DtK heeft uitgesproken dat het vuurwerk pas na het EK losbarst

Dit zijn genoeg redenen. Waar baseer jij het in vredesnaam op dat het bij aankopen als Smal en Moussa gaat blijven?

+1/-0

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).

+1/-0

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).

Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?