Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Er komt een moment dat hij gaat.

Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.

Wat vinden jullie?

 

+1/-0

Ideale kandidaat is er niet.

Denk dat Bosz dan nog de beste optie is.

 

+1/-0

De opvolger van Slot bij AZ, Pascal Jansen

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 19 mei 2023 om 17:05:

Ideale kandidaat is er niet.

Denk dat Bosz dan nog de beste optie is.



Sowieso de meest ervaren man en bij grote clubs gewerkt. Weet hoe het werkt in de top en is welbespraakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 19 mei 2023 om 17:07:

De opvolger van Slot bij AZ, Pascal Jansen



Hij heeft eind maart zijn contract verlengd tot 2025, AZ laat hem echt niet makkelijk gaan daarbij vind ik hem nu nog te licht maar kan zich wel verder ontwikkelen natuurlijk.

 

+1/-0

Afgaande op de berichten lijkt het zo dat Slot aast op de trainerspositie bij Spurs. We zullen ons alvast moeten gaan oriënteren op haalbare opties die hem kunnen opvolgen en dezelfde visie hanteren. Uit m'n hoofd wat namen:

Nederlands:
1. Peter Bosz: beter positiespel dan Slot mijns inziens, maar defensief wat kwetsbaarder over het algemeen. Lijkt me de ideale Nederlandse kandidaat, is nu beschikbaar en heeft ongeveer dezelfde voetbalvisie als Slot. Bovendien ook relevante ervaring bij buitenlandse subtoppers.
2. Wim Jonk: geswitcht van systeem na de winterstop, tactisch realistischer geworden, heeft in principe aanvallende intenties.
3. Pascal Jansen: lijkt me te duur en iets te defensief, maar heeft de meeste ervaring met Slotbal.

Minder ervaren:
1. Pepijn Lijnders: Klopp-bal adept, goed in drukzetten, weinig ervaring als hoofdtrainer.
2. Dick Schreuder: speelt iets ander systeem maar heeft dezelfde aanvallende intenties, weinig ervaring op hoogste niveau als trainer.
3. Sipke Hulshoff: bekend met Slotbal maar onervaren als hoofdtrainer.

Buitenlands, maar onhaalbaar waarschijnlijk:
1. Ange Posteoclu: trainer Celtic en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal. Genoemd bij veel grote clubs.
2. Andoni Iraola: (vraagteken bij Engelse communicatie), zelfde vorm van pressie als Slot en vaak spectaculair voetbal, maar onduidelijk of hij openstaat voor een Nederlandse club en hoe is qua beheersing van het Engels. Wordt bovendien veel genoemd bij grote Europese clubs.
3. Kasper Huljemand: bondscoach Denemarken en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal, iets minder van de pressie in mijn ogen.
4. Marcelo Gallardo (spreekt de taal niet): als hij de taal zou spreken, de ideale trainer. Geweldige prestaties geleverd in Argentinië, winnaarsuitstraling. Groot fan van deze trainer, maar ik denk dat het een te groot nadeel is dat hij de Engelse taal niet zo goed beheerst.

Buitenlands, mogelijk haalbaar en in staat om ons pressiespel voort te zetten (op volgorde van verzorgd voetbal):
1. Kjetil Knudsen: zelfde type voetbal als Slot bij het kleine Bodo/Glimt, verder weinig ervaring in Europa.
2. Bo Svensson: zie boven, maar dan in de Bundesliga bij Mainz.
3. Adi Hütter: veel ervaring, ouderwetse counterpressing coach van de Red Bull stempel. Beetje Roger Schmidt achtig.
4. Ralph Hassenhüttl: zie profiel Hütter, heeft daarnaast PL ervaring.
5. Jon Dahl Tomasson: Feyenoord held, presteert maximaal met minimale middelen bij Blackburn in de Championship, maar voldoet niet volledig aan het pressiespel profiel.

 

+1/-0

Mooie lijst laat ik Ron Jans er voor de grap ook even bij noemen. Heeft wat zeeperds gehad maar ook lang succesvol in Groningen en recent bij Twente. Welbespraakt en absoluut een vakman.

 

+1/-0

Ik ben van Bosz niet overtuigd. De manier waarop hij zijn teams laat spelen, en hoe hij tegen het spelletje aankijkt; dat is prachtig. Maar is zijn werkwijze zo alomvattend als die van Slot?

Belangrijker dan een grote naam en een attractieve speelstijl (soms op het Kamikaze-achtige af, bij Bosz) vind ik de continuering van de fysieke trainingsmethodieken die met de komst van Slot ingevoerd zijn. Ik weet niet hoe Bosz daarin staat.

Daarnaast heeft Slot een hele grote vinger in de pap op het gebied van scoutingsbeleid. Bosz heeft wellicht een hoop geleerd afgelopen jaren, maar zijn periode als TD bij Feyenoord toen hij over het aan- en verkoopbeleid ging is niet de meest gelukkige geweest van de club. En dat is een understatement.

Als Bosz komt, moet daar betere ondersteuning op komen…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 mei 2023 om 16:54:

Er komt een moment dat hij gaat.

Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.

Wat vinden jullie?



Is die Pusic niet veels te emo?
Krijg je elke wedstrijd opstootjes.

Ik zou zelf gaan voor die coach van FK Bodø/Glimt, Kjetil Knutsen.

 

+1/-0

Asjeblieft zeg geen Peter bosz, naar mannetje, dan nog 10x liever Ron Jans. Speelt prima aanvallend voetbal met twente en desondanks minste tegendoelpunten van de hele eredivisie tot nu toe.

Meeste van jullie denken veel te ingewikkeld. Ik zou kijken naar een trainer met ruime eredivisie ervaring, die de nederlandse taal beheerst , fatsoenlijk engels spreekt en goed aanvallend voetbal speelt. Dan moet die ook nog goed met mensen om kunnen gaan en goed kunnen communiceren , dan vind ik Ron Jans echt een geschikte kandidaat.

Allemaal naampjes noemen omdat ze in een andere competitie hier en daar wat succes behalen is allemaal gokwerk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 20 mei 2023 om 12:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 mei 2023 om 16:54:

Er komt een moment dat hij gaat.

Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.

Wat vinden jullie?



Is die Pusic niet veels te emo?
Krijg je elke wedstrijd opstootjes.


Ik zou zelf gaan voor die coach van FK Bodø/Glimt, Kjetil Knutsen.



Ook leuk ;)
Van wat ik begreep heeft hij dit jaar regelmatig de wedstrijdbesprekingen gedaan, dus dat is hem wel toevertrouwt en als je ziet hoe hij met de (buitenlandse) spelers omgaat lopen ze ook met hem weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 20 mei 2023 om 13:14:

Asjeblieft zeg geen Peter bosz, naar mannetje, dan nog 10x liever Ron Jans. Speelt prima aanvallend voetbal met twente en desondanks minste tegendoelpunten van de hele eredivisie tot nu toe.

Meeste van jullie denken veel te ingewikkeld. Ik zou kijken naar een trainer met ruime eredivisie ervaring, die de nederlandse taal beheerst , fatsoenlijk engels spreekt en goed aanvallend voetbal speelt. Dan moet die ook nog goed met mensen om kunnen gaan en goed kunnen communiceren , dan vind ik Ron Jans echt een geschikte kandidaat.

Allemaal naampjes noemen omdat ze in een andere competitie hier en daar wat succes behalen is allemaal gokwerk.



Ron Jans aanstellen zou ik echt een aanfluiting vinden, die man straalt in alles de subtopmentaliteit uit en heeft eigenlijk op PEC na overal nergens heel bijzonder gepresteerd. In het buitenland compleet mislukt. Bij Twente zijn ze hard teruggevallen na die eerste seizoenshelft en heel aanvallend zou ik het ook niet noemen, heb ze menig wedstrijd volledig op de counter zien spelen met die gesloten achterhoede en de beste lijnkeeper van de eredivisie. Hij zou passen bij het oude Feyenoord, ik denk dat je met hem terug gaat in de tijd. Type Dick Advocaat, beetje het tegenovergestelde van mijn ideale trainer. Los daarvan denk ik ook niet dat hij zal aarden in de Randstad.

Eredivisie ervaring vind ik niet per se heel relevant, wat zegt het dat je een paar leuke seizoenen met een middenmoter/subtopper hebt gepresteerd? De Nederlandse taal beheersen zou een pre zijn, maar in deze tijd eigenlijk niet echt relevant. Kijk alleen al naar onze huidige staf die vrijwel volledig in het Engels communiceren (passend bij een topclub die in Europa bij de eerste 35 hoort).

Die andere criteria lijken me wel relevant. Met name of de trainer in staat zal zijn om er aanvallend voetbal in te slijpen met vernieuwende spelpatronen (tegenstanders zullen zich uiteraard instellen op ons huidige spel, dus vernieuwing is belangrijk). Kan een nieuwe trainer hetzelfde fysieke pressiespel bouwen? Ook een relevante vraag. Hij zal goed met de (performance)staf en spelers moeten kunnen werken, dus communicatie en people manager skills zijn belangrijk. Bij Arne Slot zie je eveneens hoe belangrijk heldere communicatie en een winnaarsmentaliteit is, waarbij altijd wordt gestreefd naar betere prestaties op alle facetten.


Toen Arne Slot kwam was ik groot voorstander, ik had hem daarvoor ook al eens genoemd als optie, die paste perfect bij een nieuwe weg die Feyenoord in had geslagen. Zo'n soort vooruitstrevende en veeleisende trainer moet je hebben.

In Nederland is die eigenlijk niet te vinden, alleen Bosz heeft naam gemaakt met hetzelfde soort voetbal als Slot. Ik vind Bosz qua positiespel en aanvallende spelpatronen zelfs iets beter, al sluit ik niet uit dat Hendri Kruzen daar een belangrijke rol in heeft gespeeld. Qua persoonlijkheid vind ik hem lastig te beoordelen, er was bij Ajax wat gedoe maar dat viel achteraf goed te begrijpen vanuit zijn perspectief. En met WvH heeft hij niet de beste band. Hij lijkt me echter wel het type veeleisende trainer die met een Nederlandse topclub graag een prijs achter zijn naam wil zetten.

Als dat geen optie is dan kom je als snel uit bij ervaren B garnituur, zoals Jonk en Jansen. Allebei niet echt van het kaliber Slot en zeker ook niet de potentie om daar te komen. In de lijst Nederlandse onervaren trainers zitten er misschien een paar bij die op het niveau Slot zouden kunnen komen, maar wil je daar op gokken als club?

Dan kom je toch al snel uit bij een buitenlandse naam. Als Feyenoord serieus wil vasthouden aan de nieuwe visie dan moet je ook een trainer vinden die deze spelvisie wil en kan doorzetten. In Nederland zijn ze amper te vinden, bovendien is de kwaliteit van deze lichting trainers buitengewoon matig. Je doet net alsof je geen buitenlandse trainer kan scouten, maar een beetje voetbalprofessional volgt ook buitenlandse competities. Een DtK zal toch wel een goed overzicht van de buitenlandse markt moeten hebben lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 mei 2023 om 12:14:

Ik ben van Bosz niet overtuigd. De manier waarop hij zijn teams laat spelen, en hoe hij tegen het spelletje aankijkt; dat is prachtig. Maar is zijn werkwijze zo alomvattend als die van Slot?

Belangrijker dan een grote naam en een attractieve speelstijl (soms op het Kamikaze-achtige af, bij Bosz) vind ik de continuering van de fysieke trainingsmethodieken die met de komst van Slot ingevoerd zijn. Ik weet niet hoe Bosz daarin staat.

Daarnaast heeft Slot een hele grote vinger in de pap op het gebied van scoutingsbeleid. Bosz heeft wellicht een hoop geleerd afgelopen jaren, maar zijn periode als TD bij Feyenoord toen hij over het aan- en verkoopbeleid ging is niet de meest gelukkige geweest van de club. En dat is een understatement.

Als Bosz komt, moet daar betere ondersteuning op komen…



Toen Bosz td was, was er helemaal geen structuur en weinig professionaliteit. Dat heeft hij daarna ook vaak benoemd. Bosz heeft het ook niet kunnen verbeteren trouwens. Nu staat dat allemaal wel en hoeft hij zich alleen op het voetbal te richten.

Sommigen mogen hem echt niet, weet niet goed wat dat is. Van Hanegem bijvoorbeeld, maar ook destijds (jaren 90) in het team had hij tegenstanders. Heb daar nooit de vinger op kunnen leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 mei 2023 om 12:14:

Ik ben van Bosz niet overtuigd. De manier waarop hij zijn teams laat spelen, en hoe hij tegen het spelletje aankijkt; dat is prachtig. Maar is zijn werkwijze zo alomvattend als die van Slot?

Belangrijker dan een grote naam en een attractieve speelstijl (soms op het Kamikaze-achtige af, bij Bosz) vind ik de continuering van de fysieke trainingsmethodieken die met de komst van Slot ingevoerd zijn. Ik weet niet hoe Bosz daarin staat.

Daarnaast heeft Slot een hele grote vinger in de pap op het gebied van scoutingsbeleid. Bosz heeft wellicht een hoop geleerd afgelopen jaren, maar zijn periode als TD bij Feyenoord toen hij over het aan- en verkoopbeleid ging is niet de meest gelukkige geweest van de club. En dat is een understatement.

Als Bosz komt, moet daar betere ondersteuning op komen…



Toen Bosz td was, was er helemaal geen structuur en weinig professionaliteit. Dat heeft hij daarna ook vaak benoemd. Bosz heeft het ook niet kunnen verbeteren trouwens. Nu staat dat allemaal wel en hoeft hij zich alleen op het voetbal te richten.

Sommigen mogen hem echt niet, weet niet goed wat dat is. Van Hanegem bijvoorbeeld, maar ook destijds (jaren 90) in het team had hij tegenstanders. Heb daar nooit de vinger op kunnen leggen.


Niet een uitblinker als TD vanwege het gefaalde aan/verkoopbeleid, maar wat Bosz destijds als TD wel goed heeft gedaan is de jeugdopleiding vernieuwen. Brard heeft de credits gekregen, maar dit was op basis van het beleidsplan van Bosz. Uit de doorgebroken jeugdspelers die grotendeels zijn gevormd op basis van het visiestuk van Bosz heeft Feyenoord veel geld verdiend.

 

+1/-0

Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 mei 2023 om 16:54:

Er komt een moment dat hij gaat.

Willem van Hanegem ziet Sipke Hulshoff als ideale opvolger, ikzelf dacht aan Pusic.

Wat vinden jullie?



Goede assistenten, maar geen hoofdtrainers.

Tomasson is mijn nummer 1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 19 mei 2023 om 17:07:

De opvolger van Slot bij AZ, Pascal Jansen



Die heeft z'n selectie mee, voor de rest is hij vooral een blatertje.
Ik heb hem nog niet een keer op echte voetbalvisie kunnen betrappen.

Ik zeg laten we echt doorpakken met een goede naam.

 

+1/-0

In Nederland bakte Tomasson er weinig van. Ik weet niet wat het zegt dat hij met Malmo kampioen is geworden en het met Blackburn goed doet. Ik heb ook geen enkel idee of dat met verzorgd voetbal gebeurt of met Henk/Fraser betonvoetbal. Gevoelsmatig lijkt hij me wat te licht.

EDIT: Blackburn staat zevende. Dat is ook niet bijster indrukwekkend lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 19 mei 2023 om 17:07:

De opvolger van Slot bij AZ, Pascal Jansen


Idd, die zou ik ook contracteren, zelfde visie en speelstijl. Of die zelf wil, weet ik niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:(…)



Dat Bosz en van Hanegem niet door één deur kunnen, daar is veel over gezegd en geschreven hoor. Ik kan je aanraden ‘De Coolsingel bleef leeg’ te lezen, van Hugo Borst. Hij heeft het jaar waarin van Hanegem als trainer ontslagen werd bij Feyenoord, de club en selectie kunnen volgen; werkelijk alles van dichtbij meegekregen en zonder censuur opgeschreven in dit boek.

Bosz heeft een heel smerige rol gespeeld in het ontslag van de Kromme bij ‘zijn’ club, en dat heeft van Hanegem hem nooit vergeven. Bosz is één van de spelers geweest die tegenover van Hanegem niets liet merken, en achter zijn rug om zijn stoelpoten doorgezeefd heeft. Trustful was een ander.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?