Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

parena schreef op 13 maart 2024 om 14:17:

Ik lees en hoor veel "Dick Schreuder" maar dat kan niet gebaseerd zijn op z'n _prestaties_ als trainer. Voor de goede orde: ik zie hem nooit en dit is allemaal dus puur op cijfertjes gebaseerd:

Ik heb de laatste jaren erbij gepakt: 2019-2020 assistent bij Hoffenheim. Dan een jaar niets. Juni 2021 assistent Vitesse, vertrekt na 5 maanden om hoofdtrainer van PEC te worden. Daar bakt-ie er in het eerste seizoen niets van (23 punten in 23 wedstrijden -> degradatie) en in het seizoen daarna weet hij het om te draaien en 2e te worden in de KKD en te promoveren. Vorige zomer naar Castellion (3e niveau Spanje) en hij lijkt bezig om direct of misschien via playoffs te promoveren naar de Segunda Division.

Nou weet ik dat Slot ook verder geen ervaren prijzenpakker was natuurlijk, voordat hij naar Feyenoord kwam. Maar die heeft in ieder geval op een iets beter niveau gepresteerd. Pakte plek 2 (in afgekapt seizoen) met AZ, pakte 8 punten in 5 wedstrijden Europa League groepsfase. Werd ook de AZ coach met het meeste aantal punten gemiddeld per wedstrijd. Dus: in totaal minder betaald voetbal ervaring, absoluut, maar wel wat noemenswaardigere prestaties dan Schreuder.

Is Schreuder niet meer een type om met kleinere clubjes wat leuke prestaties neer te zetten in plaats van met een Nederlandse topclub de Champions League in te gaan?

Nogmaals, ik weet niets van Dick Schreuder verder (ik las dat-ie leuk voetbal speelde met PEC), maar als ik dit zie heeft-ie ondanks het aantal jaren ervaring als assistent-/hoofdtrainer niets weg van een potentieel goeie trainer voor Feyenoord.

edit: typo


Ik ben het volledig eens met Yoda, Schreuder is de beste Nederlandse optie.

Schreuder deed het juist heel goed toen hij trainer werd van Zwolle. Hij stapte in toen ze 18e stonden, ergens richting het einde van de eerste seizoenshelft. Degradatie was al bijna onafwendbaar. Op basis van de tweede seizoenshelft zouden ze 9e zijn geworden, ook nog eens met fantastisch voetbal.

Dat tweede seizoen is eerder een smetje, want PEC stond juist lange tijd bovenaan. Ze hadden eigenlijk kampioen moeten worden. Overigens denk ik dat Heracles wel het betere spelersmateriaal had voorin.

Als je een zelfde type Nederlandse trainer als Arne Slot wilt die aanvallend pressievoetbal speelt met obsessieve aandacht voor de fitheid en speldetails, dan moet je Dick Schreuder nemen. Elke speler is beter geworden onder Schreuder, en hij is de ontdekker van Beelen. Een Pascal Jansen bijvoorbeeld zal dan misschien meer ervaring hebben bij een club die wat hoger speelt, maar die komt echt bij lange na niet in de buurt van het niveau van Schreuder.

Een andere Nederlandse optie zou Peter Bosz zijn, maar hij zit al bij PSV.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 mei 2023 om 17:25:

Afgaande op de berichten lijkt het zo dat Slot aast op de trainerspositie bij Spurs. We zullen ons alvast moeten gaan oriënteren op haalbare opties die hem kunnen opvolgen en dezelfde visie hanteren. Uit m'n hoofd wat namen:

Nederlands:
1. Peter Bosz: beter positiespel dan Slot mijns inziens, maar defensief wat kwetsbaarder over het algemeen. Lijkt me de ideale Nederlandse kandidaat, is nu beschikbaar en heeft ongeveer dezelfde voetbalvisie als Slot. Bovendien ook relevante ervaring bij buitenlandse subtoppers.
2. Wim Jonk: geswitcht van systeem na de winterstop, tactisch realistischer geworden, heeft in principe aanvallende intenties.
3. Pascal Jansen: lijkt me te duur en iets te defensief, maar heeft de meeste ervaring met Slotbal.

Minder ervaren:
1. Pepijn Lijnders: Klopp-bal adept, goed in drukzetten, weinig ervaring als hoofdtrainer.
2. Dick Schreuder: speelt iets ander systeem maar heeft dezelfde aanvallende intenties, weinig ervaring op hoogste niveau als trainer.
3. Sipke Hulshoff: bekend met Slotbal maar onervaren als hoofdtrainer.

Buitenlands, maar onhaalbaar waarschijnlijk:
1. Ange Posteoclu: trainer Celtic en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal. Genoemd bij veel grote clubs.
2. Andoni Iraola: (vraagteken bij Engelse communicatie), zelfde vorm van pressie als Slot en vaak spectaculair voetbal, maar onduidelijk of hij openstaat voor een Nederlandse club en hoe is qua beheersing van het Engels. Wordt bovendien veel genoemd bij grote Europese clubs.
3. Kasper Huljemand: bondscoach Denemarken en staat bekend om aanvallend verzorgd voetbal, iets minder van de pressie in mijn ogen.
4. Marcelo Gallardo (spreekt de taal niet): als hij de taal zou spreken, de ideale trainer. Geweldige prestaties geleverd in Argentinië, winnaarsuitstraling. Groot fan van deze trainer, maar ik denk dat het een te groot nadeel is dat hij de Engelse taal niet zo goed beheerst.

Buitenlands, mogelijk haalbaar en in staat om ons pressiespel voort te zetten (op volgorde van verzorgd voetbal):
1. Kjetil Knudsen: zelfde type voetbal als Slot bij het kleine Bodo/Glimt, verder weinig ervaring in Europa.
2. Bo Svensson: zie boven, maar dan in de Bundesliga bij Mainz.
3. Adi Hütter: veel ervaring, ouderwetse counterpressing coach van de Red Bull stempel. Beetje Roger Schmidt achtig.
4. Ralph Hassenhüttl: zie profiel Hütter, heeft daarnaast PL ervaring.
5. Jon Dahl Tomasson: Feyenoord held, presteert maximaal met minimale middelen bij Blackburn in de Championship, maar voldoet niet volledig aan het pressiespel profiel.



Hier staan nog wel wat aardige namen in. Ik zou zelf Rogier Meijer en Joseph Oosting interessante keuzes vinden, maar wel risicovol. Meijer heeft het Slot wel echt in alle wedstrijden erg moeilijk gemaakt. Oosting heeft bij RKC en Twente wereldprestaties geleverd.

 

+1/-0

Gewoon Dick Schreuder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 23 april 2024 om 21:25:

Gewoon Dick Schreuder.



Interessante naam maar ook een risico en amper prestaties.

 

+1/-0

Feyenoord is natuurlijk al langer hier mee bezig er zal een duidelijk profiel klaar liggen. We kunnen veel namen noemen, maar Te Kloese kwam zelf uit LA hadden we toen ook niet aangedacht.

 

+1/-0

Ik zou de volgende namen op de lijst zetten:

-Oosting
-Rogier Meijer
-Dick Schreuder
-Van Persie (risico, want geen ervaring maar dat had Xabi Alonso ook niet. De berichten over Van Persie zijn wel uitstekend)
-Knudsen (schijnt wel zijn hele staf van 25 man mee te willen nemen)


Tegelijk ken ik de markt niet. Er zullen vast Slot achtige trainers elders actief zijn. Die moet je eigenlijk zien te spotten voordat ze bij een wat grote club zitten. De trainers van Nice en Stuttgart lijken in dat profiel te passen maar zijn waarschijnlijk al onhaalbaar.

 

+1/-0

Ik kende Rogier Meijer nog niet zo goed, maar vind hem goed overkomen ook in de bekerfinale al moet gezegd worden dat hij bij NEC ook kritiek heeft gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 april 2024 om 23:06:

Ik kende Rogier Meijer nog niet zo goed, maar vind hem goed overkomen ook in de bekerfinale al moet gezegd worden dat hij bij NEC ook kritiek heeft gehad.



Ja begin dit seizoen. Maar zijn overal prestatie bij NEC is indrukwekkend en ze spelen dit seizoen zeer aardig voetbal. Ik vind dat hij Slot het in alle confrontaties ook wel zeer moeilijk heeft gemaakt. Ik neem aan dat ze al langer trainers op een schaduwlijst hebben staan en weten hoe kandidaten werken. Of Rogier Meijer dan goed genoeg is weet ik niet maar van de buitenkant vind ik hem een interessant kandidaat.

Stiekem hoop ik dat Van Persie onze Xabi Alonso wordt.

 

+1/-0

Ik blijf het hier herhalen (en dat doe ik al een jaar). Dick Schreuder is de beste optie. Heeft alle eigenschappen (tactisch, mondeling, pressievoetbal, spelers lopen met hem weg, maakt spelers beter) die we nodig hebben. Enige nadeel: geen ervaring op hoogste niveau en geen ervaring met prijzen winnen. Maar als hij dat wel zou hebben, dan zouden we hem ook niet kunnen halen, maar dan zou hij al elders in de top werken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 24 april 2024 om 08:34:

Ik blijf het hier herhalen (en dat doe ik al een jaar). Dick Schreuder is de beste optie. Heeft alle eigenschappen (tactisch, mondeling, pressievoetbal, spelers lopen met hem weg, maakt spelers beter) die we nodig hebben. Enige nadeel: geen ervaring op hoogste niveau en geen ervaring met prijzen winnen. Maar als hij dat wel zou hebben, dan zouden we hem ook niet kunnen halen, maar dan zou hij al elders in de top werken.



Ik weet niet of Dick Schreuder los te weken is uit zijn huidige functie. Hij lijkt zich gecommitteerd te hebben aan een traject voor langere periode bij Castellon.

Dick Schreuder lijkt in het profiel te passen, maar de vraag is wel of wij voldoende inzicht hebben in dat profiel om dat te bepalen. Misschien is hij beoordeelt en voldoet hij in een bepaald opzicht niet aan wat Feyenoord van een hoofdtrainer verwacht. En is hij daarom al niet meer in beeld.

Nog los van de nieuwe hoofdtrainer (als Slot vertrekt), denk ik dat het heel belangrijk wordt over welke staf en begeleiding die persoon kan beschikken. Wie gaat er met Slot mee? Wie haalt Feyenoord ervoor terug en wie wil de nieuwe hoofdtrainer meenemen?

 

+1/-0

We hebben (vooral bij Ajax) gezien hoe het kan gaan als er geen goede trainer voor de groep staat. Ook bij PSV zie je een duidelijk verschil nu er een trainer voor de groep staat die het elftal beter maakt. Het is heel belangrijk dat er een goede vervanger komt.

Waarschijnlijk gaan er een aantal spelers weg en zijn er een aantal niet goed genoeg. Dus je zult een trainer moeten aanstellen die een elftal kan opbouwen. Daarvoor heb je ervaring nodig, duidelijk beleid en strategie. Vaak zijn dit de wat zwaardere profielen.

Bij Ajax lukt het al lange tijd niet om de juiste persoon te vinden. Ik vrees dat het voor ons ook lastig gaat worden.

 

+1/-0

Als het idee is om voor een Nederlandse trainer te gaan, dan moet het Dick Schreuder worden.

Dick Schreuder lijkt mij de enige en meest geschikte Nederlandse optie die de potentie heeft om Arne Slot te vervangen en het wellicht zelfs beter te doen. Al zijn teams spelen ultra aanvallend pressievoetbal met veel intensiteit en hoge druk. Precies het spel dat we willen spelen volgens de visie van Feyenoord en hetgeen we gewend zijn onder de periode van Slot.

Dit is de trainer die een "nobody" als Beelen ontdekte en hem wist te ontwikkelen tot een verdediger die geschikt is voor de Nederlandse top. Hij herkende de kwaliteiten en potentie van Beelen, die tot dan als middenvelder speelde maar onder Schreuder werd omgeturnd tot voetballende verdediger. Van de Belt heeft zich ook spectaculair ontwikkeld onder zijn leiding, mocht niets meer op safe spelen en moest juist de diepte zoeken met zijn passing en loopacties. Nagenoeg alle spelers onder zijn leiding zijn beter geworden. Net zoals Slot dat doet bij Feyenoord.

Schreuder is een innovator, iemand die vernieuwingen toebrengt in het spel, ik vind dat hij meer dan Slot oog heeft voor het creëren van kansen en variatie in de aanvalspatronen. Verder wordt hij alom geprezen als een heldere communicator die duidelijk zijn spelplan kan overbrengen. Overal waar hij werkt wordt zijn spel tamelijk snel er in geslepen (niet onbelangrijk straks tijdens een woelige transferzomer). Hij heeft de uitstraling van een obsessieve toptrainer en is ook nog eens Nederlands, met hem kan je het huidige spel verder uitbouwen.

Wie er ook komt, er zal deze zomer behoorlijk wat gebeuren qua mutaties in de selectie. Ik sluit niet uit dat Slot misschien spelers meeneemt. De trainer die komt zal dus in staat moeten zijn met beperkte middelen snel het beoogde voetbal erin te kunnen slijpen. Schreuder heeft dat aangetoond bij clubs als Zwolle en hij heeft inmiddels ook behoorlijk wat internationale ervaring als assistent in de Bundesliga en als hoofdtrainer bij een ambitieuze club in Spanje. Het is overigens niet voor niets dat hij daar nu werkt, de steenrijke eigenaar die veel werkt met data pikte hem eruit voor zijn project.

Ik zou geen andere Nederlandse trainer kunnen noemen die zo perfect past in de visie van Feyenoord en die ook nog in staat zou kunnen zijn Slot te laten vergeten. Ik las vanochtend dat Oosting wordt genoemd. Ik vind dat hij het goed doet bij Twente, maar uit interviews van Kramer begreep ik dat hij meer een people manager is dan iemand met een tactisch plan. In mijn optiek moeten we iemand vinden die net zoals Slot deze twee kwaliteiten combineert, voor zover ik kan beoordelen lijkt Dick Schreuder eenzelfde soort type als Slot.

In het buitenland zijn er meer alternatieven, met veel meer ervaring, dat zou ook een optie kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het klopt dat Ajax niet in staat lijkt een goede hoofdtrainer aan te trekken. Maar de huidige situatie in Amsterdam is in die zin niet te vergelijken met Feyenoord. Feyenoord heeft namelijk ein-de-lijk een structuur staan, waarin een goede trainer ook kan renderen.

Daarmee doe ik niets af aan de prestaties van Slot, maar iedereen die stelt dat hij en bijvoorbeeld Bosz bij PSV hét verschil zijn met Ajax gaan voorbij aan de organisatie daarachter. Ajax kon een paar jaar geleden wél Ten Hag halen en die kon presteren. Dat deed hij niet alleen, dat lukte mede door de organisatie en structuur 'achter' hem. De trainer kan het verschil maken, maar ik zie dat meer als laatste stappen in een proces. Een proces waar in de basis veel meer aan vooraf gaat en de gehele organisatie van belang bij is. En bij een Ajax ontbreekt het momenteel ook daar aan.

Slot is een geweldenaar. Ik denk dat hij heel veel verschillende kwaliteiten bezit. Maar dat één kwaliteit die onderbelicht is, is dat hij zijn werkgevers goed kan uitkiezen. Iedereen verklaarde hem voor gek toen hij AZ verliet voor Feyenoord, maar hij zág het potentieel. Hij snapte en geloofde het verhaal van Arnesen. Slot was onder deze omstandigheden nooit ingestapt bij Ajax, denk ik. Zoals ook het verhaal van Tottenham vorige zomer hem niet kon overtuigen.

Het zal verschrikkelijk moeilijk zijn om Slot te vervangen. Alhoewel iedereen zich er altijd van bewust is geweest dat er een dag zou komen waarop hij zou gaan vertrekken, zal het veel onrust en onzekerheid geven. Maar ik heb wél vertrouwen in de rest van de organisatie, in de mensen die wél blijven en nu Slots opvolging moeten verzorgen.

Als ik supporter zou zijn van Ajax, zou ik in die zin veel minder vertrouwen hebben in welke nieuwe hoofdtrainer dan ook die daar straks aangesteld wordt.

 

+1/-0

Qua buitenlandse opties, misschien eens kijken naar namen zoals Brian Priske, Andoni Iraola, Albert Riera, Bo Svensson, Kasper Huljemand, Henrik Rydström en de Red Bull opties zoals Hassenhutl en Hutter. Iraola doet het bijvoorbeeld fantastisch bij Bournemouth en heeft daarvoor naam gemaakt in Spanje met vergelijkbaar voetbal als Slot, die zou misschien over te halen kunnen zijn voor een Nederlandse topclub met CL voetbal.

Edit: ik vergeet natuurlijk een buitenlandse kandidaat. Marino Pusic zou misschien nog een veilig alternatief kunnen zijn.

 

+1/-0

Hoop in ieder geval dat we deze pleister er snel af kunnen trekken. Als Slot gaat, laat dat dan snel duidelijk worden. maken we er teregn Excelsior een mooie afscheidswedstrijd van.

Vlug een nieuwe trainer en weer bouwen aan wat moois.

Die hele fase van onduidelijkheid, Slot die met meel in de mond zijn woorden moet wegen, 1908.nl die gretig nepnieuws blijft verspreiden, luie 'analisten' die namen als Fräser en van Wonderen naar voren schuiven: het kan me gestolen worden.

 

+1/-0

Volgens Marcel van der Kraan (Telegraaf) ziet Feyenoord in Joseph Oosting een mogelijke opvolger van Slot. Het is in ieder geval een trainer met heel veel tactische bagage.

Het gaat wel hard met zijn carriere, van assistent naar hoofdtrainer bij RKC, Twente en dan nu mogelijk Feyenoord. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar bij het trainer van een grote club komt méér kijken. Ik weet niet of hij als hoofd-/eindverantwoordelijke al genoeg ervaring heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 april 2024 om 11:04:

Volgens Marcel van der Kraan (Telegraaf) ziet Feyenoord in Joseph Oosting een mogelijke opvolger van Slot. Het is in ieder geval een trainer met heel veel tactische bagage.

Het gaat wel hard met zijn carriere, van assistent naar hoofdtrainer bij RKC, Twente en dan nu mogelijk Feyenoord. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar bij het trainer van een grote club komt méér kijken. Ik weet niet of hij als hoofd-/eindverantwoordelijke al genoeg ervaring heeft.



Ik heb de popcorn al ingeslagen voor het geval dat Feyenoord idd voor Oosting gaat. Dat worden boeiende onderhandelingen met Streuer/ Bruggink. :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 24 april 2024 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 april 2024 om 11:04:

Volgens Marcel van der Kraan (Telegraaf) ziet Feyenoord in Joseph Oosting een mogelijke opvolger van Slot. Het is in ieder geval een trainer met heel veel tactische bagage.

Het gaat wel hard met zijn carriere, van assistent naar hoofdtrainer bij RKC, Twente en dan nu mogelijk Feyenoord. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar bij het trainer van een grote club komt méér kijken. Ik weet niet of hij als hoofd-/eindverantwoordelijke al genoeg ervaring heeft.



Ik heb de popcorn al ingeslagen voor het geval dat Feyenoord idd voor Oosting gaat. Dat worden boeiende onderhandelingen met Streuer/ Bruggink. :D



Vind het wel interessante keuze.
Gelukkig denkt Twente ook altijd wel mee met Feyenoord..

Als Feyenoord 15 mil krijgt willen ze minimaal de helft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 april 2024 om 10:08:

Als het idee is om voor een Nederlandse trainer te gaan, dan moet het Dick Schreuder worden.

Dick Schreuder lijkt mij de enige en meest geschikte Nederlandse optie die de potentie heeft om Arne Slot te vervangen en het wellicht zelfs beter te doen. Al zijn teams spelen ultra aanvallend pressievoetbal met veel intensiteit en hoge druk. Precies het spel dat we willen spelen volgens de visie van Feyenoord en hetgeen we gewend zijn onder de periode van Slot.

Dit is de trainer die een "nobody" als Beelen ontdekte en hem wist te ontwikkelen tot een verdediger die geschikt is voor de Nederlandse top. Hij herkende de kwaliteiten en potentie van Beelen, die tot dan als middenvelder speelde maar onder Schreuder werd omgeturnd tot voetballende verdediger. Van de Belt heeft zich ook spectaculair ontwikkeld onder zijn leiding, mocht niets meer op safe spelen en moest juist de diepte zoeken met zijn passing en loopacties. Nagenoeg alle spelers onder zijn leiding zijn beter geworden. Net zoals Slot dat doet bij Feyenoord.

Schreuder is een innovator, iemand die vernieuwingen toebrengt in het spel, ik vind dat hij meer dan Slot oog heeft voor het creëren van kansen en variatie in de aanvalspatronen. Verder wordt hij alom geprezen als een heldere communicator die duidelijk zijn spelplan kan overbrengen. Overal waar hij werkt wordt zijn spel tamelijk snel er in geslepen (niet onbelangrijk straks tijdens een woelige transferzomer). Hij heeft de uitstraling van een obsessieve toptrainer en is ook nog eens Nederlands, met hem kan je het huidige spel verder uitbouwen.

Wie er ook komt, er zal deze zomer behoorlijk wat gebeuren qua mutaties in de selectie. Ik sluit niet uit dat Slot misschien spelers meeneemt. De trainer die komt zal dus in staat moeten zijn met beperkte middelen snel het beoogde voetbal erin te kunnen slijpen. Schreuder heeft dat aangetoond bij clubs als Zwolle en hij heeft inmiddels ook behoorlijk wat internationale ervaring als assistent in de Bundesliga en als hoofdtrainer bij een ambitieuze club in Spanje. Het is overigens niet voor niets dat hij daar nu werkt, de steenrijke eigenaar die veel werkt met data pikte hem eruit voor zijn project.

Ik zou geen andere Nederlandse trainer kunnen noemen die zo perfect past in de visie van Feyenoord en die ook nog in staat zou kunnen zijn Slot te laten vergeten. Ik las vanochtend dat Oosting wordt genoemd. Ik vind dat hij het goed doet bij Twente, maar uit interviews van Kramer begreep ik dat hij meer een people manager is dan iemand met een tactisch plan. In mijn optiek moeten we iemand vinden die net zoals Slot deze twee kwaliteiten combineert, voor zover ik kan beoordelen lijkt Dick Schreuder eenzelfde soort type als Slot.

In het buitenland zijn er meer alternatieven, met veel meer ervaring, dat zou ook een optie kunnen zijn.



Tegelijk ook echt nul ervaring op het hoogste niveau (op een staartje competitie degradartie voetbal na) en geen kampioen geworden met PEC.

 

+1/-0

Oosting leek mij ook geschikt hij hoeft ook geen genie tezijn er staat een goede organisatie dus is een People manager nu wel belangrijkst.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?