Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Wie is Brian Priske, de mogelijke nieuwe trainer van Feyenoord met een opvallende Nederlandse link?
zondag, 26 mei 2024 (23:34) - FCupdate.nl
In dit artikel:

De 47-jarige Brian Priske komt naar voren als de mogelijke nieuwe trainer van Feyenoord, met een rijke voetbalachtergrond als speler en coach. Hij speelde voor diverse clubs en had een opmerkelijke periode bij Portsmouth in Engeland, waar hij door de supporters werd omarmd ondanks onenigheid met coach Harry Redknapp. Na zijn actieve carrière als speler belandde Priske in het trainersvak en had succes bij clubs als FC Midtjylland en Sparta Praag. Hij won titels en werd uitgeroepen tot Trainer van het Jaar. Met een sterke band met Nederland, aangezien zijn zoon August Priske bij Midtjylland en PSV actief was, belooft Brian Priske een interessante aanwinst voor Feyenoord te zijn.

 

+1/-0

Wow spreekt ook goed Nederlands hoor en schijnt toch wel erg vd data mischien neemt hij die Deense Head of performance ook wel mee.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 mei 2024, 02:29:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 26 mei 2024 om 23:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 mei 2024 om 23:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 26 mei 2024 om 22:43:

Met al die aankopen die nu komen of lijken te komen, kan ik me niet voorstellen dat er nog geen trainert is aangesteld. Dat zal dan wel Sahin zijn.



Aankopen tot nu toe zijn alleen maar veilige selectievulling. Voor de echte aankopen zal een trainer wel mee willen denken. Dat komt pas over weken op gang



Dat is een op niets gebaseerde aanname.



- we hebben 40/50 miljoen aan cl middelen
- we hebben over van vorig jaar (heeft Slot paar keer gezegd en in de winter waren we dicht bij een uitgave van 12 miljoen)
- we hebben een transfersom van circa 11 miljoen voor Slot
- er is nog geen grote uitgaande transfer geweest (men verwacht dat er 3 grote klappers komen)
- Slot heeft meermaals uitgesproken dat we deze transferperiode eindelijk aan de bovenkant kunnen versterken
- DtK heeft uitgesproken dat het vuurwerk pas na het EK losbarst

Dit zijn genoeg redenen. Waar baseer jij het in vredesnaam op dat het bij aankopen als Smal en Moussa gaat blijven?

 

+1/-0

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).

 

+1/-0

Het wordt Priske maar de clubs moeten er nog uitkomen de man heeft nog twee jaar contract.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).



Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 27 mei 2024 om 16:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).



Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief


https://x.com/Footy_metrics/status/1785357533533577604link

Kan het ook niet helemaal rijmen eerlijk gezegd, bij andere media wordt namelijk geschetst dat zijn pressing goed op orde is bij Sparta. Maar heb geen reden om footy's account te wantrouwen, een van de beste Feyenoord (data gedreven) accounts die er is.

 

+1/-0

Als je data een belangrijk onderdeel maakt van de besluitvorming, in de zin dat je beleidskeuzes ermee onderbouwt en je erdoor laat leiden; is het van belang zélf je gezonde verstand te blijven gebruiken, én niet over één nacht ijs gaat.

Voordat data 'iets' zegt, moet die over een weergave bieden over een bepaalde periode; anders loop je alsnog het risico een trend te zien die enkel waar het een incidentele deviatie betreft. En het gezonde verstand is ook enorm van belang, waarvoor onderstaand, oud voorbeeld altijd als bewijs wordt aangevoerd:

https://preview.redd.it/jue0nqils9g31.png?width=478&format=png&auto=webp&s=ae10db4a3d6e7f27800308e299b5c4f653ad6
540

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 27 mei 2024 om 16:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 27 mei 2024 om 10:34:

Brian Priske zou niet mijn voorkeurskandidaat zijn maar ik vind het geen gekke naam, een ervaren degelijke trainer en een bewezen kampioenenmaker. Deze naam heb ik ergens aan het begin ook een keer genoemd als potentiële opvolger. Scoort qua data dramatisch dit seizoen maar wel weer kampioen geworden. Spelintenties lijken redelijk overeen te komen met die van Feyenoord, hoge druk en veel intensiteit. Of het eruit komt is een tweede, hij is misschien ook wat minder van het mooie combinatiespel dan Slot. Het systeem is niet heilig bij Priske, voor sommigen zal dat misschien een afknapper zijn. Speelt tegenwoordig in een 3-4-3 bij Sparta Praag. Maar kan me zo voorstellen dat hij op de lijn Slot zal willen voortbouwen bij ons.

Ik zie liever een Schreuder, ondanks zijn onervarenheid, daarbij heb ik het gevoel dat we het spel verder kunnen innoveren en dat er nog meer intensiteit en diepgang in zal komen. Maar kan leven met Priske. Vraag me wel af hoe ze precies tot deze naam zijn gekomen, want als je kijkt naar de data komen anderen misschien eerder in aanmerking (zie bijvoorbeeld: https://x.com/Footy_metrics/status/1792497558217974030link).



Hoe weet je dat hij qua data dramatisch scoort dit seizoen? Het beeld dat nu in diverse kranten geschetst wordt, is dat hij juist obv data naar boven is komen drijven. Heb verder geen idee, want ken hem niet, maar wat ik over hem lees en de feedback die hij in Tsjechië en van ingevoerden op twitter krijgt, da's best positief


https://x.com/Footy_metrics/status/1785357533533577604link

Kan het ook niet helemaal rijmen eerlijk gezegd, bij andere media wordt namelijk geschetst dat zijn pressing goed op orde is bij Sparta. Maar heb geen reden om footy's account te wantrouwen, een van de beste Feyenoord (data gedreven) accounts die er is.



dank! wonderlijk ja, zal ongetwijfeld een verklaring voor zijn denk ik dan maar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 mei 2024 om 23:39:

Denk dat het al rond is, omdat het nieuws vanuit Denemarken komt en Boskamp heeft hem inderdaad vorige maand al genoemd dat die kandidaat was.


Ik denk ook dat het rond is. Ik denk nml. niet dat ten Kloese naar het huwelijk van Gimenez was gegaan als er nog geen trainer was waar ze zekerheid bij hadden dat hij het aanbod zou accepteren.
Of met Pribke is het rond of met Sahin. Één van die 2.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 27 mei 2024 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 mei 2024 om 23:39:

Denk dat het al rond is, omdat het nieuws vanuit Denemarken komt en Boskamp heeft hem inderdaad vorige maand al genoemd dat die kandidaat was.


Ik denk ook dat het rond is. Ik denk nml. niet dat ten Kloese naar het huwelijk van Gimenez was gegaan als er nog geen trainer was waar ze zekerheid bij hadden dat hij het aanbod zou accepteren.
Of met Pribke is het rond of met Sahin. Één van die 2.



Sahin stond er ook goed op, maar ze hebben blijkbaar voor Priske gekozen al zullen ze Sparta Praag wel moeten betalen dat kan wel van het geld van Slot.

 

+1/-0

Aub liever Sahin! Tsjechische competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Slavia & Sparta Praag) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Priske zijn niet zo bijzonder.

Die competitie is echt zwak/slecht...

Aub kom met een beter alternatief!

 

+1/-0

Liverpool supporter over Slot:


Aub liever De Zerbi! Nederlandse competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Feyenoord en PSV) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Slot zijn niet zo bijzonder.

Die competitie is echt zwak/slecht...

Aub kom met een beter alternatief!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 27 mei 2024 om 19:55:

Aub liever Sahin! Tsjechische competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Slavia & Sparta Praag) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Priske zijn niet zo bijzonder.

Die competitie is echt zwak/slecht...

Aub kom met een beter alternatief!




Bij Sparta denk je misschien: die worden elk jaar kampioen. Maar dat was al weer negen jaar geleden."

Niet mijn woorden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 27 mei 2024 om 21:36:

Liverpool supporter over Slot:


Aub liever De Zerbi! Nederlandse competitie is net Schotland. 2 aardige ploegen (Feyenoord en PSV) en dan een groot gapend gat naar de rest. Resultaten van Slot zijn niet zo bijzonder.

Die competitie is echt zwak/slecht...

Aub kom met een beter alternatief!





:D :D :D

 

+1/-0

Haha klopt wel dat Denemarken en Tsjechië minder zijn als Nederland, maar hij heeft daar wel bij de topclubs gewerkt denk dat hij de goede persoonlijkheid heeft voor een moeilijke club als Feyenoord heeft ook heel lang als assistent gewerkt voor dat hij hoofdcoach werd dus ervaring zat en pakt de laatste jaren toch regelmatig Prijske. Aleen Antwerp was geen succes maar dát België is toch apart daar weet die andere Deen Arnesen alles van.

 

+1/-0

België is geen referentie. Ook Slot zou er veel moeite hebben om in België te kunnen presteren. Met Priske weet ik het niet, het lijkt mij een coach van de wat oudere stempel.Belangrijk zou kunnen zijn te kijken naar diens assistenten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 28 mei 2024 om 00:10:

België is geen referentie. Ook Slot zou er veel moeite hebben om in België te kunnen presteren. Met Priske weet ik het niet, het lijkt mij een coach van de wat oudere stempel.Belangrijk zou kunnen zijn te kijken naar diens assistenten.



Klopt hij wil aanvallen high pressure met veel mensen GA dat maar proberen in België haha..
Toen Slot kwam liep ik ook nog niet direct over van enthousiasme en deze heeft iig al drie titels op 47 jarige leeftijd prima.
Denen aarden ook goed in NL benieuwd wat Arnesen van hem vindt.
Die Italiaan in de hoofdstad lijkt me een veel groter risico als Brian Priske Pedersen.

 

+1/-0

In de voorbije weken circuleerde al een veelvoud aan namen waaronder Nuri Sahin, Marino Pusic, Dick Schreuder en zelfs Graham Potter en Keiran McKenna. Een andere naam die in april voor het eerst genoemd werd door Jan Boskamp is Brian Priske. De Deen zou over moeten komen van het Tsjechische Sparta Praag. In de Kick-off podcast van de Telegraaf wordt de potentiële opvolger van Slot, Priske besproken door Mike Verweij en Valentijn Driessen: "Het is nou niet een trainer waarvan ik dacht toen Slot weg ging, daar moeten ze voor gaan", begint de chef sport van de Telegraaf, weinig onder de indruk zijnde.

Nog vijf namen op de lijst
Volgens Driessen is de longlist van de potentiële kandidaten behoorlijk ingekort: "Wat ik er van begrijp is dat er een stuk of vijf trainers nu nog op een lijstje staan en daar staat hij(Priske red.) ook bij. Of hij het ook wordt dat zal duidelijk worden als Dennis te Kloese terugkomt uit Mexico waar hij 'special guest' was op het huwelijk van Gimenez."

Te Kloese maakt weinig haast
Sedee en Verweij vragen zich af waarom Te Kloese ogenschijnlijk weinig haast lijkt te maken met het doorpakken op een nieuwe trainer. Valentijn Driessen zegt daarover: "Dat komt omdat dat elftal waarschijnlijk intact blijft en natuurlijk zullen er nog jongens weggaan maar niet dat hele elftal moet omgebouwd worden." Ook denken de heren dat het te maken kan hebben met het feit dat de transfermarkt vanwege het EK later op gang zal komen.

Wie volgens Driessen de slechtst mogelijk keuze is, is Nuri Sahin. De assistent-trainer van Dortmund die met zijn team in de finale van de Champions League finale staat is te onervaren denkt de columnist: "Totaal geen enkele ervaring, waarom zou hij het worden dat slaat toch helemaal nergens op? Dat zou toch waanzin zijn als je die man eerste trainer maakt? Het domste wat je kan doen."

 

+1/-0

Moderne, Deense trainer met een vleugje Arne Slot
Priske is onderdeel van een interessante golf Deense trainers, met als bekendste voorbeelden Thomas Frank van Brentford en Kasper Hjulmand van het Deense nationale elftal, terwijl er volgend seizoen in de Bundesliga ook drie Deense trainers eindverantwoordelijk zijn. “De nieuwe Deense trainer is een moderne trainer, met veel oog voor het menselijke aspect. In die zin lijkt hij op Arne Slot. Net als Slot werkt hij bovendien ontzettend hard, hij is geïnteresseerd in de media, en hij praat, ook op persconferenties, heel inhoudelijk over voetbal. Beiden hebben een mooie carrière als speler gehad, maar zijn als trainer talentvoller dan ze als speler waren. En niet onbelangrijk: Priske spreekt prima Nederlands.”

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?