Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 mei 2023 om 09:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:(…)



Dat Bosz en van Hanegem niet door één deur kunnen, daar is veel over gezegd en geschreven hoor. Ik kan je aanraden ‘De Coolsingel bleef leeg’ te lezen, van Hugo Borst. Hij heeft het jaar waarin van Hanegem als trainer ontslagen werd bij Feyenoord, de club en selectie kunnen volgen; werkelijk alles van dichtbij meegekregen en zonder censuur opgeschreven in dit boek.

Bosz heeft een heel smerige rol gespeeld in het ontslag van de Kromme bij ‘zijn’ club, en dat heeft van Hanegem hem nooit vergeven. Bosz is één van de spelers geweest die tegenover van Hanegem niets liet merken, en achter zijn rug om zijn stoelpoten doorgezeefd heeft. Trustful was een ander.



Begint me iets te dagen, was dit verhaal weer vergeten. Zou het moeten herlezen, maar herinner me ook dat hier (zoals altijd) meer kanten aan het verhaal zaten

Van Hanegem was namelijk ook echt niet te handhaven toen als coach, was gewoon voorbij

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 21 mei 2023 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 mei 2023 om 09:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 20 mei 2023 om 19:16:(…)



Dat Bosz en van Hanegem niet door één deur kunnen, daar is veel over gezegd en geschreven hoor. Ik kan je aanraden ‘De Coolsingel bleef leeg’ te lezen, van Hugo Borst. Hij heeft het jaar waarin van Hanegem als trainer ontslagen werd bij Feyenoord, de club en selectie kunnen volgen; werkelijk alles van dichtbij meegekregen en zonder censuur opgeschreven in dit boek.

Bosz heeft een heel smerige rol gespeeld in het ontslag van de Kromme bij ‘zijn’ club, en dat heeft van Hanegem hem nooit vergeven. Bosz is één van de spelers geweest die tegenover van Hanegem niets liet merken, en achter zijn rug om zijn stoelpoten doorgezeefd heeft. Trustful was een ander.



Begint me iets te dagen, was dit verhaal weer vergeten. Zou het moeten herlezen, maar herinner me ook dat hier (zoals altijd) meer kanten aan het verhaal zaten

Van Hanegem was namelijk ook echt niet te handhaven toen als coach, was gewoon voorbij



Iedere trainer heeft een houdbaarheidsdatum, en zeker de aanpak van Willem van Hanegem was op een gegeven moment uitgewerkt. De vrijheid die de spelersgroep kreeg, de natuurlijke hiërarchie en het zelfregulerend vermogen waren dynamieken die op de langere termijn en met personele mutaties onder druk kwamen te staan.

Het ging er ook niet om dat er afscheid genomen moest worden van de trainer, al zal van Hanegem dat anders gevoeld hebben. Maar het is wel duidelijk geweest dat er een aantal spelers hierin een actieve, discutabele rol hebben gespeeld. En Bosz was daarin de ‘organisator’ van de groep die van Hanegem wilde wippen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 mei 2023 om 21:20:

Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.



Helemaal mee eens, nog nooit iets gewonnen, en het gepresteerd om dortmund en lyon richting de middenmoot te krijgen. Dat is op zich knapper dan met ajax 2e worden of 4e met leverkusen want daar moet je echt je best voor doen. Ik vertrouw hem voor geen cent, als ik hem hoor praten dan hoor heel veel gebakken lucht en een heel groot ego. Die man gaat zo veel mensen en spelers tegen zich in het harnas jagen en overal waar die komt ontstaat gezeik of ruzie. Maar hij doet het op zich best goed in de europa league dus misschien geschikt als opvolger van heitinga?

Mijn stem gaat naar Ron jans, echt een onderschatte trainer omdat hij tot nu toe altijd bij subtoppers heeft gewerkt. Maar als je met een zooitje bij elkaar geraapte spelers dit seizoen een beter doelsaldo kan realiseren dan de kwalitatief veel betere selectie van AZ dan doe je iets goed. Hij speelde echt prima wedstrijden tegen de top 4 dit seizoen en ook tegen de kleintjes spelen ze mooi aanvallend voetbal. Hele aardige correcte vent die het goed kan overbrengen op spelers en met zo veel ervaring. Hij heeft nog nooit de kans gekregen bij de grotere clubs maar hij verdient het mijns inziens inmiddels wel.

Tomasson is ook interessant maar die zou ik het eigenlijk nog graag een keer zich zien bewijzen bij AZ of bij Twente. Malmo zegt me niet zo heel veel, al moet je ook iets kunnen wil je daar kampioen worden. Wat die bij blackburn doet is ook knap in die loodzware championship, maar dat is wel heel iets anders dan de eredivisie. Qua persoonlijkheid is hij zeker geschikt, maar ik weet niet met welke speelstijl hij in engeland en zweden succes heeft behaald.

 

+1/-0

'Blackburn Rovers FC houdt rekening met toenadering Feyenoord'

Bij Feyenoord lijkt er achter de schermen van alles te gebeuren. Trainer Arne Slot wordt al wekenlang in verband gebracht met een mogelijke overstap naar Tottenham Hotspur FC. Ook bij Blackburn Rovers FC wordt er intern met belangstelling gekeken naar de ontwikkelingen in De Kuip.

Dit schrijft journalist Alan Nixon zondagochtend. Blackburn Rovers FC houdt namelijk serieus rekening met de mogelijkheid dat Feyenoord zich zal melden voor Jon Dahl Tomasson wanneer Slot daadwerkelijk de club gaat verlaten. De Engelsen verwachten dat de Deen een aanbieding van Feyenoord moeilijk kan weerstaan en denken al voorzichtig aan een opvolger.

De 46-jarige Tomasson staat op dit moment tot medio 2025 onder contract bij Blackburn Rovers FC. Als voetballer kwam hij in twee periodes uit voor Feyenoord, waarin hij 207 wedstrijden speelde, 92 doelpunten scoorde en 24 assists gaf. Na het winnen van de UEFA Cup vertrok hij naar AC Milan en speelde vervolgens ook voor VfB Stuttgart en Villarreal. Als trainer stond hij aan het roer bij Excelsior, Roda JC, Malmö FF en is nu werkzaam bij Blackburn Rovers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 21 mei 2023 om 10:44:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 mei 2023 om 21:20:

Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.



Helemaal mee eens, nog nooit iets gewonnen, en het gepresteerd om dortmund en lyon richting de middenmoot te krijgen. Dat is op zich knapper dan met ajax 2e worden of 4e met leverkusen want daar moet je echt je best voor doen. Ik vertrouw hem voor geen cent, als ik hem hoor praten dan hoor heel veel gebakken lucht en een heel groot ego. Die man gaat zo veel mensen en spelers tegen zich in het harnas jagen en overal waar die komt ontstaat gezeik of ruzie. Maar hij doet het op zich best goed in de europa league dus misschien geschikt als opvolger van heitinga?

Mijn stem gaat naar Ron jans, echt een onderschatte trainer omdat hij tot nu toe altijd bij subtoppers heeft gewerkt. Maar als je met een zooitje bij elkaar geraapte spelers dit seizoen een beter doelsaldo kan realiseren dan de kwalitatief veel betere selectie van AZ dan doe je iets goed. Hij speelde echt prima wedstrijden tegen de top 4 dit seizoen en ook tegen de kleintjes spelen ze mooi aanvallend voetbal. Hele aardige correcte vent die het goed kan overbrengen op spelers en met zo veel ervaring. Hij heeft nog nooit de kans gekregen bij de grotere clubs maar hij verdient het mijns inziens inmiddels wel.

Tomasson is ook interessant maar die zou ik het eigenlijk nog graag een keer zich zien bewijzen bij AZ of bij Twente. Malmo zegt me niet zo heel veel, al moet je ook iets kunnen wil je daar kampioen worden. Wat die bij blackburn doet is ook knap in die loodzware championship, maar dat is wel heel iets anders dan de eredivisie. Qua persoonlijkheid is hij zeker geschikt, maar ik weet niet met welke speelstijl hij in engeland en zweden succes heeft behaald.



Nooit gedacht dat ik Peter Bosz zou verdedigen, want ik ben zeker niet zijn grootste fan en ik vind hem van mindere kwaliteit dan Arne Slot. Ik zie onder de huidige Nederlandse ervaren trainers echter geen betere alternatief, passend binnen onze huidige (spel)visie. Iets dat ook wel wat zegt over de matige kwaliteit van deze lichting Nederlandse ervaren trainers. Niet voor niets zien de meeste Ajax fans nog steeds Peter Bosz als de ideale trainer, ondanks dat hij daar niets heeft gewonnen qua prijzen. En je kan heel veel zeggen over Ajacieden, maar ze willen doorgaans wel de beste kwaliteit hebben.

Kijkend naar de onervaren trainers zie ik trainers met meer potentie dan Peter Bosz, maar de vraag is of Feyenoord daar voor wil kiezen.

Ik kan sommige argumenten die zijn genoemd tegen Peter Bosz best begrijpen, al kijk ik er wellicht wat genuanceerder naar, maar om Ron Jans te noemen als een beter alternatief vind ik tamelijk onnavolgbaar. Die kan je in mijn ogen op dezelfde argumenten als tegen Peter Bosz afkraken, Jans heeft nergens beter voetbal laten zien of betere prestaties geleverd. Het komt op mij niet zo consequent over eerlijk gezegd.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van wat ik eerder zag bij Dick Advocaat onder supporters, die werd omhoog gepraat omdat hij zo 'sympathiek' over kwam. Puur voetbalinhoudelijk gezien vind ik Bosz juist een aanzienlijk betere en inhoudelijkere trainer dan Ron Jans. En juist die laatste kenmerkt zich in mijn ogen door gebakken lucht, het type cliché brakende trainer zoals Advocaat dat ook was.

Leuk hoor zo'n grappige communicatieve vent voor de camera's bij persconferenties etc, maar je wilt toch gewoon hetzelfde voetbal zien als we nu zien (en liefst nog beter)? Dat heeft Ron Jans nog nergens bij een club laten zien, Peter Bosz wel. De kwaliteit van het voetbal onder Jans vind ik beduidend minder dan onder Peter Bosz. Ik heb ze dit seizoen vaak genoeg zien counteren, je ziet het ook aan het lage aantal tegendoelpunten. Ze hebben vaak genoeg gespeeld vanuit een gesloten organisatie, met lage druk. Heel anders dan wij hebben gespeeld, daar zit echt een wereld van verschil tussen. Ik ben er daarnaast van overtuigd dat ze zonder Unnerstall ergens in de middenmoot zouden zijn geëindigd, die keeper heeft ze er menig wedstrijd doorheen gesleept.

Is Ron Jans nou echt een betere trainer omdat hij toevallig een beker achter zijn naam heeft staan? Ik kan me niet heugen dat Ron Jans in een Europese finale stond. Of heeft een verloren Europese finale minder waarde dan een bekerwinst in Nederland? Dan was Arne Slot tot dit jaar dus eigenlijk weer een mindere trainer dan Jans volgens die logica.

Als Ron Jans een optie is kan je net zo goed Maurice Steijn, Kees van Wonderen, Fred Rutten, Philip Cocu of Henk Fraser noemen. Die laatste drie hebben ook nog eens prijzen gewonnen. Maar ik mag toch hopen dat we dit stadium nu een keer zijn gepasseerd als club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 21 mei 2023 om 11:06:

'Blackburn Rovers FC houdt rekening met toenadering Feyenoord'

Bij Feyenoord lijkt er achter de schermen van alles te gebeuren. Trainer Arne Slot wordt al wekenlang in verband gebracht met een mogelijke overstap naar Tottenham Hotspur FC. Ook bij Blackburn Rovers FC wordt er intern met belangstelling gekeken naar de ontwikkelingen in De Kuip.

Dit schrijft journalist Alan Nixon zondagochtend. Blackburn Rovers FC houdt namelijk serieus rekening met de mogelijkheid dat Feyenoord zich zal melden voor Jon Dahl Tomasson wanneer Slot daadwerkelijk de club gaat verlaten. De Engelsen verwachten dat de Deen een aanbieding van Feyenoord moeilijk kan weerstaan en denken al voorzichtig aan een opvolger.

De 46-jarige Tomasson staat op dit moment tot medio 2025 onder contract bij Blackburn Rovers FC. Als voetballer kwam hij in twee periodes uit voor Feyenoord, waarin hij 207 wedstrijden speelde, 92 doelpunten scoorde en 24 assists gaf. Na het winnen van de UEFA Cup vertrok hij naar AC Milan en speelde vervolgens ook voor VfB Stuttgart en Villarreal. Als trainer stond hij aan het roer bij Excelsior, Roda JC, Malmö FF en is nu werkzaam bij Blackburn Rovers.



Aan de reactie van Dennis tezien gaat die het niet worden hij vindt het wel bijzonder al die berichten. Maarja de media moet toch wat schrijven het is hun brood.

 

+1/-0

Hulshoff zal het dan wel worden voor de continuïteit, Slot wil Pusic meenemen denk ik. Dus moeten er twee posities ingevuld worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 mei 2023 om 17:40:

Hulshoff zal het dan wel worden voor de continuïteit, Slot wil Pusic meenemen denk ik. Dus moeten er twee posities ingevuld worden.



Denk je? Best een risico. Kennelijk een uitstekende trainer, maar geen idee of hij een team kan managen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 21 mei 2023 om 21:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 mei 2023 om 17:40:

Hulshoff zal het dan wel worden voor de continuïteit, Slot wil Pusic meenemen denk ik. Dus moeten er twee posities ingevuld worden.



Denk je? Best een risico. Kennelijk een uitstekende trainer, maar geen idee of hij een team kan managen



Wim Jonk en Hulshoff samen dan hebben ook bij Volendam samengewerkt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 mei 2023 om 22:22:

(...)Wim Jonk en Hulshoff samen dan hebben ook bij Volendam samengewerkt?



Al eerder aangegeven dat Wim Jonk in mijn ogen écht geen optie is. Overal waar hij werkt, is er onrust en ontstaat er verdeeldheid binnen de organisatie. Bij Ajax liep het verschil in inzicht wat hij had met de directie zo hoog op dat hij moest vertrekken, en nu bij Volendam rollen investeerders en commissarissen over straat met de directie die hem wél in de rug dekken. Dit is geen toeval meer; het kan niet enkel aan 'de ander' liggen.

Jonk is ontzettend halsstarrig, het ontbreekt hem aan het vermogen te schipperen en een compromis te accepteren. Dat is absoluut een kwaliteit, tot op zekere hoogte. Wanneer je daarin de grens bereikt van de mogelijkheden die een organisatie heeft, mag je die best çhallengen' maar als de rek eruit is heb je daar bij neer te leggen en moet je het anders doen.

Bij een topclub, en zeker bij Feyenoord, ontkom je in die zin niet aan het doen van enige concessies en het accepteren dat het niet altijd allemaal precies zo gaat en kan als jij wil. Daarover spelen er teveel belangen, en zijn er teveel verschillende schijven die draaien en meedraaien in het proces.

Jonk binnenhalen zou een garantie zijn op onrust, waar Feyenoord in dát opzicht eindelijk de boel voor elkaar heeft.

 

+1/-0

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.

 

+1/-0

Hulshoff doorschuiven...? Zou die dat kunnen? Weet iemand meer over zijn communicatieve en management talenten?

 

+1/-0

Steijn heeft het ook prima gedaan bij Sparta en heeft nog niet bijgetekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.



Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 mei 2023 om 12:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 21 mei 2023 om 10:44:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 20 mei 2023 om 21:20:

Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.





Is Ron Jans nou echt een betere trainer omdat hij toevallig een beker achter zijn naam heeft staan? Ik kan me niet heugen dat Ron Jans in een Europese finale stond. Of heeft een verloren Europese finale minder waarde dan een bekerwinst in Nederland? Dan was Arne Slot tot dit jaar dus eigenlijk weer een mindere trainer dan Jans volgens die logica.

Als Ron Jans een optie is kan je net zo goed Maurice Steijn, Kees van Wonderen, Fred Rutten, Philip Cocu of Henk Fraser noemen. Die laatste drie hebben ook nog eens prijzen gewonnen. Maar ik mag toch hopen dat we dit stadium nu een keer zijn gepasseerd als club.




Wil hier toch wel even op inhaken , wat Ron J doet bij Twente vind ik zelf best indrukwekkend, maar heb je toevallig zijn Pec periode gemist?
Die was vaak beter dan ajax in die periode.

Volgens mij heeft Ron J het bij de meeste clubs gewoon goed gedaan en met goed spel.
Ik ben ook wel benieuwd wat hij kan met Feyenoord.

Denk dat we ook niet te veel moeten focussen op wat iemand heeft gewonnen maar meer in welke style we verder moeten gaan en welke trainer daar bij past.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.



Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?



Valt het op:)

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.



Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?



Valt het op:)

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.



Eens met dat laatste. Stel da Slot gaat en ze durven een talentvolle trainer aan te stellen dan zou mij dat zeggen dat de club nu echt een andere richting op geslagen is en breekt met de oude conservatieve strategie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 22 mei 2023 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.



Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?



Valt het op:)

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.



Eens met dat laatste. Stel da Slot gaat en ze durven een talentvolle trainer aan te stellen dan zou mij dat zeggen dat de club nu echt een andere richting op geslagen is en breekt met de oude conservatieve strategie.



Sarina Wiegman, dat zou pas een nieuwe weg inslaan zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.



Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.



Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?



Valt het op:)

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.



Ik sluit me aan bij Yoda, ook eens met je laatste stuk, daarom zie ik ook weinig interessante Nederlandse opties. Hulshoff, Schreuder of Lijnders zou ik interessante opties vinden (in de categorie zonder veel ervaring), die ogen qua spelopvatting (aanvallend pressiespel) vergelijkbaar met Slot en passend bij de clubvisie. Hulshoff weet hoe de staf nu werkt, dus zou wat dat betreft logisch kunnen zijn als continuering.

Nog even over Bosz. Ik ga hem hier verder niet verdedigen, want ik begrijp de kritiek. Zeker als je kijkt naar resultaten en prijzen, dan kan je inderdaad misschien net zo goed iemand doorschuiven in de hoop dat die zich presenteert als nieuwe Slot. Maar Bosz heeft in mijn ogen dan wel weer beduidend meer gepresteerd puur kijkend naar het gespeelde voetbal onder zijn leiding, dan bijvoorbeeld de categorie Ron Jans, Fred Rutten en Maurice Steijn.

Nogmaals, Bosz is zeker niet mijn favoriete kandidaat maar van alle kandidaten met ervaring is hij toch wel degene die het vaakst het aanvallende pressiespel heeft gespeeld bij zijn clubs. Dus heel gek had ik het niet gevonden dat er eerst naar hem gekeken zou worden als ervaren Nederlandse optie (ook al is dat dus niet het geval volgens ftm).

Ik zie liever wat vernieuwing (uit het buitenland), er lopen talentvolle trainers rond die volgens mij prima zouden passen bij deze spelersgroep en naadloos aansluiten op de spelvisie van Feyenoord. Als je dan kijkt naar ervaring is een buitenlandse optie misschien aantrekkelijker dan de Nederlandse opties, daar vindt je genoeg trainers van het kaliber Slot. Moet de club zich alleen wel voor openstellen dan, zoals Brighton dat inderdaad heeft gedaan met de geweldenaar de Zerbi.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?