Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 mei 2023 om 17:40:

Hulshoff zal het dan wel worden voor de continuïteit, Slot wil Pusic meenemen denk ik. Dus moeten er twee posities ingevuld worden.

Denk je? Best een risico. Kennelijk een uitstekende trainer, maar geen idee of hij een team kan managen

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 21 mei 2023 om 22:22:

(...)Wim Jonk en Hulshoff samen dan hebben ook bij Volendam samengewerkt?

Al eerder aangegeven dat Wim Jonk in mijn ogen écht geen optie is. Overal waar hij werkt, is er onrust en ontstaat er verdeeldheid binnen de organisatie. Bij Ajax liep het verschil in inzicht wat hij had met de directie zo hoog op dat hij moest vertrekken, en nu bij Volendam rollen investeerders en commissarissen over straat met de directie die hem wél in de rug dekken. Dit is geen toeval meer; het kan niet enkel aan 'de ander' liggen.

Jonk is ontzettend halsstarrig, het ontbreekt hem aan het vermogen te schipperen en een compromis te accepteren. Dat is absoluut een kwaliteit, tot op zekere hoogte. Wanneer je daarin de grens bereikt van de mogelijkheden die een organisatie heeft, mag je die best çhallengen' maar als de rek eruit is heb je daar bij neer te leggen en moet je het anders doen.

Bij een topclub, en zeker bij Feyenoord, ontkom je in die zin niet aan het doen van enige concessies en het accepteren dat het niet altijd allemaal precies zo gaat en kan als jij wil. Daarover spelen er teveel belangen, en zijn er teveel verschillende schijven die draaien en meedraaien in het proces.

Jonk binnenhalen zou een garantie zijn op onrust, waar Feyenoord in dát opzicht eindelijk de boel voor elkaar heeft.

+1/-0

Jans en Bosz zijn niet in beeld volgens FTM.

+1/-0

Hulshoff doorschuiven...? Zou die dat kunnen? Weet iemand meer over zijn communicatieve en management talenten?

+1/-0

Steijn heeft het ook prima gedaan bij Sparta en heeft nog niet bijgetekend.

+1/-0

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 14:51:

Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.

+1/-0

socrates schreef op 22 mei 2023 om 19:30:

Lijkt me verstandig. Jans kan de druk niet aan en aan Bosz moet je een afkoopsom betalen als je hem, net als zijn vorige drie clubs, voortijdig ontslaat.

Je hebt het echt niet op Bosz hè? :B

Wie zou jij graag zien?

+1/-0

Willykment schreef op 21 mei 2023 om 12:06:

Dirkteur schreef op 21 mei 2023 om 10:44:

socrates schreef op 20 mei 2023 om 21:20:

Wat een giller, Peter Bosz. Jullie trappen met open ogen in dat arrogante gebabbel van hem. Als je Bosz als kandidaat noemt, heb je je dan verdiept in zijn carrière? Is ontslagen bij zijn laatste drie clubs (Lyon, Leverkusen en Dortmund). Kreeg het met Ajaks met een peperdure selectie niet voor elkaar om kampioen te worden, net zoals hij in Israel geen kampioen werd met de favoriet. Blijkbaar is zijn reputatie van aanvallende trainer voldoende om hem met Slot te kunnen vergelijken. Dat is een gotspe, de man faalt keer op keer.

Is Ron Jans nou echt een betere trainer omdat hij toevallig een beker achter zijn naam heeft staan? Ik kan me niet heugen dat Ron Jans in een Europese finale stond. Of heeft een verloren Europese finale minder waarde dan een bekerwinst in Nederland? Dan was Arne Slot tot dit jaar dus eigenlijk weer een mindere trainer dan Jans volgens die logica.

Als Ron Jans een optie is kan je net zo goed Maurice Steijn, Kees van Wonderen, Fred Rutten, Philip Cocu of Henk Fraser noemen. Die laatste drie hebben ook nog eens prijzen gewonnen. Maar ik mag toch hopen dat we dit stadium nu een keer zijn gepasseerd als club.

Wil hier toch wel even op inhaken , wat Ron J doet bij Twente vind ik zelf best indrukwekkend, maar heb je toevallig zijn Pec periode gemist?
Die was vaak beter dan ajax in die periode.

Volgens mij heeft Ron J het bij de meeste clubs gewoon goed gedaan en met goed spel.
Ik ben ook wel benieuwd wat hij kan met Feyenoord.

Denk dat we ook niet te veel moeten focussen op wat iemand heeft gewonnen maar meer in welke style we verder moeten gaan en welke trainer daar bij past.

+1/-0

Willykment schreef op 22 mei 2023 om 19:53:

Wie zou jij graag zien?

Valt het op:)

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.

+1/-0

socrates schreef op 22 mei 2023 om 22:12:

Wie zou jij graag zien?

Het gaat me niet zozeer om de persoon Bosz hoor. En ik kan ook nog wel over zijn verleden bij ons heenstappen. Ik vind zijn resultaten alleen veel te mager. En het verbaast me daarom enorm dat vrij veel mensen hem vrij stellig als geschikte kandidaat naar voren schuiven. Dat doen ze vooral op basis van zijn reputatie als aanvallende trainer. Maar als je je echt in zijn carriere verdiept, kan je volgens mij nooit serieus willen dat hij Slot opvolgt.

Tsja, wie dan wel. Probleem is dat Slot nu de norm is. Die kwaliteit halen we waarschijnlijk niet meer terug. Ik hoop dat Hulshoff goed genoeg is. Als je intern kan doorschuiven dan lijkt me dat het beste. Anders hoop ik dat de scouting ook naar trainers speurt. Brighton schijnt voor iedere functie een schaduwlijst van 25 mensen te hebben hoorde ik pas geleden. Met De Zerbi zijn ze er na het vertrek van Potter niet minder op geworden. Ik hoop eigenlijk dat ergens een talentvolle trainer a la Slot ontdekt wordt. Hij zat ook ooit bij Cambuur en was assistent bij AZ. Nagelsmann was ook op jonge leeftijd al heel goed. Ik wil liever zo'n kandidaat dan twijfelaars die de ervaring wel hebben, zoals bijvoorbeeld Jans of Rutten.

Eens met dat laatste. Stel da Slot gaat en ze durven een talentvolle trainer aan te stellen dan zou mij dat zeggen dat de club nu echt een andere richting op geslagen is en breekt met de oude conservatieve strategie.

+1/-0

Yoda schreef op 22 mei 2023 om 22:49:

Wie zou jij graag zien?

Eens met dat laatste. Stel da Slot gaat en ze durven een talentvolle trainer aan te stellen dan zou mij dat zeggen dat de club nu echt een andere richting op geslagen is en breekt met de oude conservatieve strategie.

Sarina Wiegman, dat zou pas een nieuwe weg inslaan zijn.

+1/-0

Wie zou jij graag zien?

Ik sluit me aan bij Yoda, ook eens met je laatste stuk, daarom zie ik ook weinig interessante Nederlandse opties. Hulshoff, Schreuder of Lijnders zou ik interessante opties vinden (in de categorie zonder veel ervaring), die ogen qua spelopvatting (aanvallend pressiespel) vergelijkbaar met Slot en passend bij de clubvisie. Hulshoff weet hoe de staf nu werkt, dus zou wat dat betreft logisch kunnen zijn als continuering.

Nog even over Bosz. Ik ga hem hier verder niet verdedigen, want ik begrijp de kritiek. Zeker als je kijkt naar resultaten en prijzen, dan kan je inderdaad misschien net zo goed iemand doorschuiven in de hoop dat die zich presenteert als nieuwe Slot. Maar Bosz heeft in mijn ogen dan wel weer beduidend meer gepresteerd puur kijkend naar het gespeelde voetbal onder zijn leiding, dan bijvoorbeeld de categorie Ron Jans, Fred Rutten en Maurice Steijn.

Nogmaals, Bosz is zeker niet mijn favoriete kandidaat maar van alle kandidaten met ervaring is hij toch wel degene die het vaakst het aanvallende pressiespel heeft gespeeld bij zijn clubs. Dus heel gek had ik het niet gevonden dat er eerst naar hem gekeken zou worden als ervaren Nederlandse optie (ook al is dat dus niet het geval volgens ftm).

Ik zie liever wat vernieuwing (uit het buitenland), er lopen talentvolle trainers rond die volgens mij prima zouden passen bij deze spelersgroep en naadloos aansluiten op de spelvisie van Feyenoord. Als je dan kijkt naar ervaring is een buitenlandse optie misschien aantrekkelijker dan de Nederlandse opties, daar vindt je genoeg trainers van het kaliber Slot. Moet de club zich alleen wel voor openstellen dan, zoals Brighton dat inderdaad heeft gedaan met de geweldenaar de Zerbi.

+1/-0

Wat heeft Bosz dan precies gepresteerd Willy? Finale Europacup bij Ajax was op zich wel knap, maar dat is het wel. En dat was ook nog eens in een seizoen waarin hij geen CL haalde en geen kampioen werd.

+1/-0

socrates schreef op 23 mei 2023 om 01:10:

Wat heeft Bosz dan precies gepresteerd Willy? Finale Europacup bij Ajax was op zich wel knap, maar dat is het wel. En dat was ook nog eens in een seizoen waarin hij geen CL haalde en geen kampioen werd.

Kampioen eerste divisie met Heracles, (verloren) bekerfinales met Heracles, Leverkussen en Macabbi, (verloren) Europese finale met Ajax, en winnaar Rinus Michels award. Moest het even opzoeken, heb me verder niet zo verdiept in Bosz. Maar je ziet eigenlijk dat hij altijd verliest op het moment suprême, hetgeen hem al grotendeels diskwalificeert.

Ook als je kijkt naar de resultaten in de ranglijst dan heeft hij het vooral heel goed gedaan bij Leverkussen, Heracles en Vitesse, afgezet tegen de andere clubs en de kwaliteit in die selecties. Bij Ajax waren ze op begeven moment heel sterk, maar ze hadden last van die zwakke start in de competitie. Bij Dortmund en Lyon had hij pech met de kwaliteit van de selectie, maar daar viel misschien net iets meer uit te halen. Maccabi tweede heb ik geen beeld bij, ik volg die competitie niet maar volgens mij is dat een team dat doorgaans kampioen wordt zoals Ajax in Nederland.

Maar waar ik eigenlijk op doelde was het type spel dat Bosz speelt. Bij al zijn clubs speelde hij attractief aanvallend voetbal. Iets dat je mag verwachten bij Dortmund en Ajax kijkend naar de kwaliteit van die selecties, maar bij die andere clubs vind ik het een knappe prestatie puur qua spel. Hij staat garant voor dat type voetbal, meer dan namen als Rutten, Jans en Steijn.

Mijn punt is dus dat je in de categorie ervaren Nederlandse trainers beter voor Bosz kan gaan dan de categorie net daaronder van Rutten, Jans en Steijn. Dan krijg je in elk geval nog goed voetbal voorgeschoteld. Qua resultaten leveren die andere trainers ook geen bijzondere resultaten, dus het verschil wordt gemaakt op voetbalinhoudelijk gebied mijns inziens. Al kan ik het niet genoeg herhalen, ik zie liever geen van deze namen. Mijn voorkeur ligt bij een naam uit het buitenland of een talentvolle trainer.

+1/-0

Het zal wel lastig zijn ivm samen werken en wie is de baas (1,5 kapiteins op n schip), maar ik zou een combinatie van 2 uit het rijtje Jans, Sipke, Steijn mooi vinden. Maurice was al bijna assistent bij ons een tijdje geleden, maar vond het aanbod te laag. Sipke heeft nu veel invloed en kan de lijn doortrekken. Jans heel goed gedaan bij Twente op 1 slechte periode van een paar weken na. Niemand heeft daar gewonnen dit seizoen, wij hadden uiteraard een pingel moeten hebben in de slotfase bij de hand(s)bal van Propper. Hopelijk wint najax zondag ook niet....

+1/-0

Ik hoop zelf eigenlijk op Postecoglou, dat vind ik een interessantere optie dan alle Nederlandse namen die genoemd worden want speelt toch wel vergelijkbaar voetbal aan dat van Slot. Zal wel de moeilijkste naam zijn om te overtuigen vrees ik.

Als het toch van Nederlandse bodem moet komen vind ik Gio geen gekke optie. Wel hoop ik dat dat dan naast cultuurbewaker de Wolf ook zeker met spelopvattingbewaker Sipke is, want ook ik denk dat Gio tactisch wel wat minder is dan Slot. Maar als uithangbord voor de club wel op ongeveer hetzelfde niveau. Idealiter zou ik dan ook nog van Persie er naast zien in de staf om die klaar te stomen als opvolger.

Hulshof dan echt heel langdurig vasteggen is in zo’n constructie wel een must.

+1/-0

Noud schreef op 23 mei 2023 om 18:09:

Ik hoop zelf eigenlijk op Postecoglou, dat vind ik een interessantere optie dan alle Nederlandse namen die genoemd worden want speelt toch wel vergelijkbaar voetbal aan dat van Slot. Zal wel de moeilijkste naam zijn om te overtuigen vrees ik.

Als het toch van Nederlandse bodem moet komen vind ik Gio geen gekke optie. Wel hoop ik dat dat dan naast cultuurbewaker de Wolf ook zeker met spelopvattingbewaker Sipke is, want ook ik denk dat Gio tactisch wel wat minder is dan Slot. Maar als uithangbord voor de club wel op ongeveer hetzelfde niveau. Idealiter zou ik dan ook nog van Persie er naast zien in de staf om die klaar te stomen als opvolger.

Volg jij het Schotse voetbal?

+1/-0

VakkieK schreef op 23 mei 2023 om 19:28:

Noud schreef op 23 mei 2023 om 18:09:

Volg jij het Schotse voetbal?

Nee joh, ik heb gewoon 2,5e minuut research gedaan en nu lul ik na wat met het meest interessant leek.

+1/-0

Dick Schreuder vind ik tot nu toe de interessantste optie. Speelt in principe Slot-bal, aanvallend met veel pressend en wordt alom geroemd om zijn innovaties en tactisch inzicht. Heb even een paar portretten van hem gelezen en hij komt hyper professioneel over. In veel landen gewerkt en bij Zwolle goed gedaan tot nu toe.

Samen met Hulshoff, zou best een mooi koppel kunnen zijn.

Krijg alleen geen beeld of hij goed is het team proces enzo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Slot?