Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 13 april 2020 om 23:44:

Een Borsato wilde ook eens de magie van de Kuip beleven, en beleefde hem in de stromende regen. Precies zoals het erbij hoort inmiddels dus.




Dit is echt een superdomme bijdrage van je , omdat de huidige "overkapping" al halverwege de 1e ring ophoudt. Zelfs op de 2e ring wordt je tijdens een hoosbui nog nat. Om maar niet te spreken over het ereterras. Echt een aanfluiting , hoe debiel was men toen dit gedrocht te realiseren.

Maar kijk nu eens wat Bayern München tot zijn beschikking heeft : een overkapping die doorloopt tot aan de belijning van het veld. Zo hoort het te zijn. En lees de bijdrage van Acardipane : de akoestiek van een stadion met afgesloten dak is Kilo Utrecht Tango .

Afsluitbaar dak heeft absoluut geen meerwaarde. Ja toch wel : 100 miljoen euro extra aan bouwkosten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 13 april 2020 om 23:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 13 april 2020 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 april 2020 om 17:33:

Op een verbouwde kuip komt geen dak!



Klopt , ik zei ook volledige overkapping. Een afsluitbaar dak is wederom goed voor de bühne , maar heeft totaal geen meerwaarde : Je krijgt er niet meer interlands of concerten / evenementen door want Amsterdam en Arnhem hebben hetzelfde trucje te bieden. De noodzaak van een afsluitbaar dak is allang achterhaald.

Volledige overkapping zoals bij de prachtige Duitse Allianz Arena volstaat !


Dat van die concerten snap ik niet helemaal: omdat er elders ook stadions staan, krijg je niet meer concerten als je een dak hebt dan wanneer je geen dak hebt...?
Think again. De grotere artiesten zullen altijd voor het dak kiezen.
Een Borsato wilde ook eens de magie van de Kuip beleven, en beleefde hem in de stromende regen. Precies zoals het erbij hoort inmiddels dus.
Hij kon er nog tegen (on camera) maar dat is niet meer van deze tijd, en zal ook altijd zijn prijs hebben




Concerten zijn niet onze Corebusiness. Het nieuwe stadion moet sowieso state of the art zijn. Maar ook dan kiest Mojo in principe voor 020.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jørgen Kristensen schreef op 15 april 2020 om 07:29:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 13 april 2020 om 23:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 13 april 2020 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 april 2020 om 17:33:

Op een verbouwde kuip komt geen dak!



Klopt , ik zei ook volledige overkapping. Een afsluitbaar dak is wederom goed voor de bühne , maar heeft totaal geen meerwaarde : Je krijgt er niet meer interlands of concerten / evenementen door want Amsterdam en Arnhem hebben hetzelfde trucje te bieden. De noodzaak van een afsluitbaar dak is allang achterhaald.

Volledige overkapping zoals bij de prachtige Duitse Allianz Arena volstaat !


Dat van die concerten snap ik niet helemaal: omdat er elders ook stadions staan, krijg je niet meer concerten als je een dak hebt dan wanneer je geen dak hebt...?
Think again. De grotere artiesten zullen altijd voor het dak kiezen.
Een Borsato wilde ook eens de magie van de Kuip beleven, en beleefde hem in de stromende regen. Precies zoals het erbij hoort inmiddels dus.
Hij kon er nog tegen (on camera) maar dat is niet meer van deze tijd, en zal ook altijd zijn prijs hebben




Concerten zijn niet onze Corebusiness. Het nieuwe stadion moet sowieso state of the art zijn. Maar ook dan kiest Mojo in principe voor 020.


Die 7 stadionconcerten per jaar die nederland nog kent kan je niet van leven. Bijna iedereen kiest voor Ziggo, Afas etc omdat daar alles al hangt en dus is een paar keer daar optreden vele malen goedkoper dan 1x een stadion volplempen waarbij je alles zelf moet aanleveren.

Stadioncencerten is heel jaren 90 en sterft langzaam uit.

 

+1/-0

Meest sukkelige aan dit verhaaltje is nog wel dat Feyenoord voor het nwe stadion 225 miljoen euro moet lenen , terwijl je met een verbouwing voor +/- 200 miljoen euro klaar bent. Dan heb je ook ruime moderne stoeltjes , volledige overkapping + omlopen en nwe pisbakken + goede exploitatie mogelijkheden.

Wat DMK nu voorstelt had Feyenoord in 1994 al moeten realiseren , en niet het huidige gedrocht. Wat heeft Feyenoord zich toen in de broek laten schijten door het Amsterdamse MOJO :nee

 

+1/-0

Wat DMK hier voorstelt is absoluut niet uitvoerbaar. Ze zijn een paar zeer forse kostenposten vergeten, waardoor het plan ongeveer even duur wordt als nieuwbouw. Ze flessen de boel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kermit schreef op 15 april 2020 om 18:33:

Wat DMK hier voorstelt is absoluut niet uitvoerbaar. Ze zijn een paar zeer forse kostenposten vergeten, waardoor het plan ongeveer even duur wordt als nieuwbouw. Ze flessen de boel.



Die bijdrage is een leugen van de reinste soort Kermit , want Volkerwessels kon in 2014 een gloednieuwe SuperKuip bouwen voor 240 miljoen euro. Maar dan zat Feyenoord 3 jaar in een bouwput , waarbij de oude knkrzooi in 4 stappen helemaal werd gesloopt en compleet opnieuw werd opgebouwd ( lange zijde , korte zijde , lange zijde , korte zijde ). Dat wou Gudde niet zogenaamd omdat de continuïteit van de club dan in gevaar zou komen omdat je elk jaar 25% omzet verlies hebt.

In die optie zat zelfs een parkeergarage. Schrap die , en je komt uit op 200 miljoen euro. Ik blijf bij mijn voorspelling dat dit jaar het hele plan Feyenoord City afgeblazen wordt. Door Toon van B. , want die heeft een poster van de Kuip in zijn kantoor :ja

 

+1/-0

Toon liever aan waarom je denkt dat ik hier lieg, in plaats van met een nieuwbouwplan van 6 jaar geleden te komen en daarin te gaan shoppen om je punt te maken. Dat slaat als een tang op een varken.

Dit bericht is gewijzigd op 17 april 2020, 13:24:58.

 

+1/-0

Top(!) reactie Kermit. Je bent als Feyenoord zijnde gewoon toe aan nieuwbouw met alle eisen destijds en .....nettte pisbakken.

 

+1/-0

Ik blijf ook bij mijn standpunt voor nieuwbouw.
De kuip heeft zijn tijd gehad, het is oud niet meer van deze tijd.

Nu heb Feyenoord de kans om dit samen met de gemeente te realiseren dan moeten ze dat zeker doen, mits dat Feyenoord financieél de kop kost.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Toon liever aan waarom je denkt dat ik hier lieg, in plaats van met een nieuwbouwplan van 6 jaar geleden te komen en daarin te gaan shoppen om je punt te maken.



De superKuip in 2014 voor 240 miljoen euro , Feyenoord City aan de Maas voor 444 miljoen euro. Allemaal prijzen die ver onder de werkelijke kosten liggen. Waarom doen die bedrijven dat Kermit ? Stel jij hebt een bouwbedrijf , en jij bent één van de hoofdaannemers , dan staat er 3 jaar lang en gratis in levensgrote letters op het reclamebord bij het bouwproject :

hier bouwt KERMIT het nieuwe Feyenoord stadion

Naamsbekendheid , gratis reclame en vaak op tv zijn in binnen en buitenland. Echt zo dom dat ik jou deze materie nog moet uitleggen knul :B

 

+1/-0

Dank je, het was al weer een tijdje geleden dat ik zo lekker heb kunnen lachen. Kun je nu eens een poging wagen om inhoudelijk te reageren?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Je bent als Feyenoord zijnde gewoon toe aan nieuwbouw met alle eisen destijds en .....nettte pisbakken.



Zei de FOX-supporter. Als je nu een seizoenskaart had en regelmatig in het stadion zou komen dan hadden die pisbakken je wat uit kunnen maken...

Ik hoop trouwens niet dat DMK eventueel de opdracht krijgt : dan blijven de huidige stoeltjes op 1e en 2e ring hetzelfde en wordt de overkapping hergebruikt.Die verlengde luifel vind ik echt zo amateuristisch en goedkoop staan. Maak dan toch maar een afsluitbaar dak.

 

+1/-0

Zolang het niet duidelijk is dat Feyenoord dit niet kan behappen sta ik achter nieuwbouw.

Kom op de kuip schut op zijn grondvesten, lekker een nieuw stadion de gemeente staat er ook achter een mooi nieuw stadion met een afsluitbaar dak.

:feyenoord :pul :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 18 april 2020 om 12:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Je bent als Feyenoord zijnde gewoon toe aan nieuwbouw met alle eisen destijds en .....nettte pisbakken.



Zei de FOX-supporter. Als je nu een seizoenskaart had en regelmatig in het stadion zou komen dan hadden die pisbakken je wat uit kunnen maken...

Ik hoop trouwens niet dat DMK eventueel de opdracht krijgt : dan blijven de huidige stoeltjes op 1e en 2e ring hetzelfde en wordt de overkapping hergebruikt.Die verlengde luifel vind ik echt zo amateuristisch en goedkoop staan. Maak dan toch maar een afsluitbaar dak.



Ik heb 3 jaar een seizoenskaart gehad, maar toen moest ik als freelance journalist wedstrijdverslagen maken van de zondagamateurs. Ik verzeker je zodra de nieuwe Kuip er staat neem ik een seizoenskaart. Ik houd gewoon van een beetje meer comfort en wil daar ook best voor betalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 20 april 2020 om 08:29:

Ik heb 3 jaar een seizoenskaart gehad, maar toen moest ik als freelance journalist wedstrijdverslagen maken van de zondagamateurs. Ik verzeker je zodra de nieuwe Kuip er staat neem ik een seizoenskaart. Ik houd gewoon van een beetje meer comfort en wil daar ook best voor betalen.



Kijk , we snappen allemaal dat DMK de huidige Kuip zoveel mogelijk wil behouden qua sfeer tribunes en uitstraling. Maar ik vind dat je dat niet kan maken voor 200 miljoen euro. De 1e en 2e ring exact hetzelfde houden , lekker knus hoor , maar 0,0 comfort. En dan die krakkemikkig aandoende halfbakken overkapping die ze voor ogen hebben...

Dan hoop ik dat het nieuwe stadion aan de Maas doorgaat Willem. 444 miljoen euro ipv 555 is echt een koopje voor die locatie. Tja ,als Feyenoord zijnde word je wel grof gematst !
Ik neem geen seizoenskaart , per wedstrijd in totaal 3 uur reizen is het me niet waard. Dan pak ik liever de afstandsbediening en ...... Juist !

 

+1/-0

begrijpelijk, voor mij is het nog geen half uurtje reizen.

 

+1/-0

Dat DMK heeft de vaart er lekker inzitten. En het is allemaal zo lekker transparant. Lijkt een beetje de standaard RdK werkwijze: Flikker wat met de nodige tam-tam in de media, zeg dat het het beste voor Feyenoord is verzin er een rooskleurig finacieel plaatje bij en ga lekker achteroverleunend zitten kijken hoeveel figuren er nu weer gaan roepen dat RdK nooit een serieuze kans gehad heeft. Lachen, joh!

 

+2/-0

Kermit jij moet begrijpen dat wat DMK wil , écht niet kan. 200 miljoen euro uitgeven en dan nog de 1e en 2e ring hetzelfde laten met die krappe flutstoeltjes. Dat was leuk om mee te maken in 1950 , en anderhalf uur je daaraan irriteren per wedstrijd is misschien ook niet veel , maar tis wel een reden dat ik er niet heen ga. Die zogenaamde 'ultieme Kuipbeleving' is anno 2020 echt wel achterhaald.

 

+2/-0

Je ziet gewoon niks als je staat, ja staat, op de zittribune die 'parterre' heet.
Dat is simpel, zo is het stadion ook nooit ontworpen. ieder ontwerp van een renovatie, hernieuwbouw, vevrnieuwbouw etc.
zal daar altijd onoverkomelijk mee te maken krijgen. Hetzelfde geldt voor business boxen die je bovenin zou willen creëren, of ruimten in de catacomben: een likje verf, een muurtje slopen of zelfs ingrijpender de sloophamer erin kan allemaal, maar het basale ontwerp, het karkas zeg maar, dat blijft altijd overeind en dat levert dus altijd problemen op bij iedere renovatievariant.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw