Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 21 januari 2026 om 10:45:

Ik ben nog niet echt blij met wat ik allemaal lees de laatste dagen.

- Timber en Bijlow zijn samen verkocht voor nog geen 5 miljoen euro.
- Interesse in Mats Deijl, marktwaarde 2 miljoen. Een gemiddelde voetballer, veel inzet weinig technisch vermogen. In mijn ogen prima voor Go Ahead, Utrecht, Groningen, Heerenveen of Sparta.
- Interesse in Kitolano, marktwaarde 2 miljoen. Ook een middelmatige voetballer. Leuk voor de breedte, maar in mijn ogen ook niet beter dan Go Ahead, Utrecht, Groningen, Heerenveen of Sparta.

Echt waardeloos waar we weer mee bezig zijn.

Ben ik niet met je eens. Het elftal heeft behoefte een RB die er meteen kan staan en heeft die gevonden in de persoon van Deijl. Je hebt te maken met beschikbaarheid en haalbaarheid en dat houdt nooit over in de winterse transferperiode. En Read is als hij weer fit is de eerste rechtsback, dus ik zie het probleem niet zo.
En wat Kitalano betreft die kennen ze goed bij de scouting, als je die transfervrij kan binnenhalen van de zomer moet je dat doen.

+1/-0

Ik geloof nog altijd dat het aantrekken van backs (links en rechts) alleen bij hoge uitzondering zou moeten gebeuren.

De back-positie is dé mogelijkheid voor jeugdspelers om door te breken, vrijwel ongeacht hun natuurlijke positie. Vaak als noodverband, maar wie kijkt naar de verkochte jeugdproducten afgelopen 20 jaar, kan niet anders dan concluderen dan dat Feyenoord zo ongeveer alleen nog bestaat door de verkoop van spelers die op een back-positie zijn doorgebroken in de Kuip.

Als je nou écht tegen een geweldenaar aanloopt, die je kan kopen voor de back-positie, dan moet je dat niet laten. Maar met alle respect, Mats Deijl is géén buitenkans. Zou een jeugdspeler die 'gat' niet kunnen opvangen? Waarom heb je nog een jeugdopleiding, als je die positie niet eens tijdelijk kan invullen? We hebben ook Nieuwkoop en Lotomba nog, hé?

Op een gegeven moment moet je als club stoppen met het aantrekken van rechtsbacks, dan moet de trainer het op die positie maar doen met wat hij heeft en moet het budget en de focus op andere posities. Straks hebben we 4(!!) rechtsbacks onder contract (Read, Nieuwkoop, Lotomba én Deijl). Dat is te weinig kwaliteit (alleen Read) en teveel kwantiteit (de rest); dat is niet gezond.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 21 januari 2026 om 09:56:

Willykment schreef op 21 januari 2026 om 01:30:

(...)Bedoel je dat de huidige structuur een aanbeveling was van Sportsology?

Goeie vraag. Ik ken de exacte inhoud van het Sportology-rapport niet. Ik weet ook niet of in dat rapport aanbevelingen staan over hoe de structuur van Feyenoord eruit moet zien.

Wat ik wel meen te herinneren, is dat rond het vertrek van Arnesen werd geschermd met het Sportology rapport en de aanbevelingen daaruit dat de hoofd-, en eindverantwoordelijkheid binnen de club bij één persoon moest liggen. Geen zware, (statutaire), Technisch Directeur, maar een directie/management die aan de Algemeen Directeur rapporteert. Het vertrek van Arnesen zou de structuur en organisatie van Feyenoord 'in lijn brengen' met de aanbevelingen uit het rapport.

(...)

De reden dat ik het vroeg was naar aanleiding van je stelling: 'Het was één van de aanbevelingen uit het Sportology rapport'. Dus ik ging er vanuit dat je citeerde uit het rapport of een nieuwsbericht over het rapport.

Volgens mij werd het vertrek van Arnesen ingegeven door Te Kloese, toen Arnesen een tijdje minder mobiel/fit was door zijn knieoperatie en -laten we wel wezen- door de ambitie van Te Kloese om het sportieve beleid vorm te geven.

Vanaf dat moment is het ook duidelijk bergafwaarts gegaan, want de grootste transferhits kwamen nog uit de periode dat Arnesen werkzaam was bij Feyenoord. Arnesen was verantwoordelijk voor het opstellen van recruitmentprofielen en voor het aanleggen van een succesvol scoutingnetwerk (dat nadien is afgebouwd onder auspiciën van DTK).

+1/-0

- Interesse in Mats Deijl, marktwaarde 2 miljoen. Een gemiddelde voetballer, veel inzet weinig technisch vermogen. In mijn ogen prima voor Go Ahead, Utrecht, Groningen, Heerenveen of Sparta.
- Interesse in Kitolano, marktwaarde 2 miljoen. Ook een middelmatige voetballer. Leuk voor de breedte, maar in mijn ogen ook niet beter dan Go Ahead, Utrecht, Groningen, Heerenveen of Sparta.

Vrijwel volledig mee eens.

Waar ik het niet mee eens ben, voor Timber of Bijlow had je er deze window niet meer uitgehaald dan de bedragen die nu voorbijkomen gelet op hun aflopende contract en in het geval van Bijlow zijn medische voorgeschiedenis (waaronder een mislukte keuring).
Dat punt heb ik hier al eerder gemaakt, we hebben teveel spelers met een medisch vlekje en die krijg je niet (goed) verkocht.

Timber had overduidelijk afgelopen zomer of de window daarvoor verkocht moeten worden.

+1/-0

Knakkie schreef op 21 januari 2026 om 10:56:

Ben ik niet met je eens. Het elftal heeft behoefte een RB die er meteen kan staan en heeft die gevonden in de persoon van Deijl. Je hebt te maken met beschikbaarheid en haalbaarheid en dat houdt nooit over in de winterse transferperiode. En Read is als hij weer fit is de eerste rechtsback, dus ik zie het probleem niet zo.
En wat Kitalano betreft die kennen ze goed bij de scouting, als je die transfervrij kan binnenhalen van de zomer moet je dat doen.

Precies dit wat Middenveldert schrijft:
Straks hebben we 4(!!) rechtsbacks onder contract (Read, Nieuwkoop, Lotomba én Deijl). Dat is te weinig kwaliteit (alleen Read) en teveel kwantiteit (de rest); dat is niet gezond.

Feyenoord heeft er een handje van om middelmaat aan te kopen. Spelers die niet goed genoeg zijn om meerwaarde te creeeren, dan moet je het in mijn ogen niet doen. Koop nu toch eens 2 a 3 échte versterkingen per zomer ipv 10 middenmoters voor de breedte. Hebben ze van deze aankopen nu nog niks geleerd?

Diarra, Jeng, Carrillo, Mitchell, Lotomba, Nadje, Gonzalez, Carranza, vd Belt, Ivanusec, Zerrouki.

Kom op. Koop nu eens kwaliteit ipv kwantiteit!

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 21 januari 2026 om 11:29:

Knakkie schreef op 21 januari 2026 om 10:56:

Precies dit wat Middenveldert schrijft:
Straks hebben we 4(!!) rechtsbacks onder contract (Read, Nieuwkoop, Lotomba én Deijl). Dat is te weinig kwaliteit (alleen Read) en teveel kwantiteit (de rest); dat is niet gezond.

Feyenoord heeft er een handje van om middelmaat aan te kopen. Spelers die niet goed genoeg zijn om meerwaarde te creeeren, dan moet je het in mijn ogen niet doen. Koop nu toch eens 2 a 3 échte versterkingen per zomer ipv 10 middenmoters voor de breedte. Hebben ze van deze aankopen nu nog niks geleerd?

Diarra, Jeng, Carrillo, Mitchell, Lotomba, Nadje, Gonzalez, Carranza, vd Belt, Ivanusec, Zerrouki.

Kom op. Koop nu eens kwaliteit ipv kwantiteit!

Ik begrijp die gecreeerde tegenstelling ook nooit zo alsof je niet beide kan contracteren. En ( oudere) spelers die zich bewezen hebben en er meteen staan zonder restwaarde en in de zomer de scoutingslijstjes aflopen en jagen op jonge talenten waarvan verwacht wordt dat ze kunnen doorgroeien en over een paar jaar de hoofdprijs gaan opleveren. Zoals bijv. de hoop is met Valente.

+1/-0

Ik kan natuurlijk niet uit iets citeren wat ik nooit heb ingezien. Het Sportology-rapport is nooit geopenbaard, dus wat er precies in staat is voor buitenstaanders een raadsel.

Ik denk dat wat je stelt over het vertrek van Arnesen klopt, wat ik echter meen te herinneren is dat het afscheid gerechtvaardigd werd door te stellen dat daarmee voldaan werd aan aanbevelingen uit het Sportology rapport.

Daarom referreerde ik daaraan.

Zelf denk ik dat er best argumenten zijn, die pleitten vóór een structuur met één hoofd-/eind-verantwoordelijke. Er zijn situaties waarin het werkt. Net zo goed als dat Feyenoord periodes heeft gekend waarin een structuur met een statutaire Technisch Directeur niet werkte.

Arnesen heeft ontzettend goed werk gedaan voor Feyenoord, ook 'voorwerk' waar te Kloese uiteindelijk op heeft kunnen voortborduren. Ik heb me hier eerder in discussies gemengd waarin alle goede aankopen tot ver ná het vertrek van Arnesen nog op zijn conto werden geschreven, en alles wat niet werkte éénzijdig door te Kloese was gedaan.

Ik heb altijd aangegeven dat ik daar niets van geloof. Zo zwart-wit is het niet geweest. Arnesen heeft een aantal geweldige aankopen gedaan, en spelers bij de club 'op de radar' gezet die uiteindelijk ook voltreffers bleken. Maar er zaten ook miskopen tussen. De balans bij te Kloese is minder positief, maar ook hij is verantwoordelijk voor goede en slechte keuzes.

Ik geloof wel dat de scouting en andere teams die Arnesen gebouwd heeft, op dat moment beter functioneerden dan nu het geval is. Met alle wijzigingen die er sindsdien hebben plaatsgevonden. Te Kloese zal een aantal van die wijzigingen geinitieerd hebben, en moet daar verantwoordelijkheid voor dragen. Maar anderzijds ontwikkelt een organisatie zich ook gewoon, zijn er personele mutaties waar een directie geen 'schuld' aan heeft.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 21 januari 2026 om 11:47:

Ik denk dat wat je stelt over het vertrek van Arnesen klopt, wat ik echter meen te herinneren is dat het afscheid gerechtvaardigd werd door te stellen dat daarmee voldaan werd aan aanbevelingen uit het Sportology rapport.

(...)

Ik heb altijd aangegeven dat ik daar niets van geloof. Zo zwart-wit is het niet geweest. Arnesen heeft een aantal geweldige aankopen gedaan, en spelers bij de club 'op de radar' gezet die uiteindelijk ook voltreffers bleken. Maar er zaten ook miskopen tussen. De balans bij te Kloese is minder positief, maar ook hij is verantwoordelijk voor goede en slechte keuzes.

Precies, het leek me al onaannemelijk dat je toegang zou hebben tot het rapport. Wellicht even googelen of je herinnering klopt? Anders is je stelling niet zoveel waard helaas.

Het lijkt me daarnaast tamelijk aannemelijk dat het voorwerk van Arnesen verantwoordelijk was voor alle goede aankopen in die periode. En als je kijkt wat er is binnengekomen in de periode na het vertrek van Arnesen, dat is behoorlijk mager. De balans pakt voor DTK niet positief uit in de periode na Arnesen, dat geeft te denken.

+1/-0

Ik kan er helaas niets over terugvinden. Ik ben ervan overtuigd gelezen te hebben rondom het vertrek van Arnesen, dat gesteld werd dat een structuur met één statutaire hoofd-/eindverantwoordelijke een aanbeveling uit het sportology rapport was.

Of daarmee ook de structuur werd aanbevolen zoals deze mettertijd gevormd is, is een tweede. Goede aanbevelingen mogen niet al teveel ruimte voor interpretatie laten, maar kunnen natuurlijk altijd 'misbruikt' worden.

Ik geloof niet dat het vertrek van Arnesen een bewuste machtsgreep van te Kloese is geweest, met louter slechte intenties van zijn kant. Maar het heeft niet tot voldoende continuering van succesvol beleid geleid.

Te Kloese is niet in staat gebleken de organisatie op eenzelfde niveau te laten functioneren als Arnesen deed, en heeft op bepaalde vlakken niet de kunde en expertise die Arnesen wel had.

Dat alles wat Arnesen gedaan heeft; goed was, en Te Kloese alleen maar slechte dingen gedaan heeft op technisch vlak; daar geloof ik niet in. Al is het alleen maar (en dan ga je van het meest negatieve scenario uit) omdat een stilstaand horloge ook tweemaal daags de juiste tijd aangeeft. Te Kloese heeft echt wel voltreffers gerealiseerd, al was het maar per ongeluk.

(...)

De transferzomer waarin Arnesen ziek thuis zat en te Kloese diens rol overnam, is één van de meest succesvolle geweest in de geschiedenis van Feyenoord. De landstitel in het seizoen dat volgde, bewijst dat. Alles viel op zijn plek, (bijna) iedere aankoop was raak. En qua verkopen heeft Feyenoord die zomer ook ontzettend goed gedaan.

Dat Arnesen dáár een heel groot aandeel in heeft gehad, lijkt mij evident. Maar er zaten ook een paar 'mindere voltreffers' bij; Dilrosun, Danilo, Bullaude, Lopez, Bjorkan. Zijn die dan alleen op het conto van te Kloese (of Slot) te schrijven? We zullen het nooit weten, maar ik geloof niet dat het zo werkt.

Andersom, te Kloese had dé relatie met Giménez en zijn familie; kenden hem uit zijn tijd in Mexico. Stond wellicht óók op het lijstje bij de Feyenoord scouting en bij Arnesen; het één sluit het ander niet uit. Maar zijn komst was zeker een voltreffer, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat te Kloese daar een belissende hand in heeft gehad.

Tot slot is ook de periode dáárna vaak gesuggereerd dat de goede aankopen nog uit de koker van Arnesen kwamen. Tot aan de komst van Hwang aan toe. Het zou best kunnen dat deze speler toendertijd al op de radar stond, maar twee seizoenen later kun je toch niet meer stellen dat Hwang alléén goed gescout kon worden omdat Arnesen hem al in de gaten hield?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 januari 2026, 13:23:09.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 21 januari 2026 om 13:10:

(...)

Andersom, te Kloese had dé relatie met Giménez en zijn familie; kenden hem uit zijn tijd in Mexico. Stond wellicht óók op het lijstje bij de Feyenoord scouting en bij Arnesen; het één sluit het ander niet uit. Maar zijn komst was zeker een voltreffer, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat te Kloese daar een belissende hand in heeft gehad.

(...)

Waarom denk je dat het ontslaan van Arnesen niet een bewuste machtsgreep was van Te Kloese? Alles wijst er juist op dat het dat wel was.

Die indruk is deels incorrect, lees het volgende artikel maar: https://www.fr-fans.nl/nieuws/70678/schuiteman-over-gimenez-ik-denk-niet-dit-seizoen-maar-als-hij-is-gewend-dan-zie-ik-dat-wel-gebeurenlink

De komst van Gimenez is het gevolg van goed voorwerk in de scouting (Mischa Jansen), aangesteld door Arnesen. Te Kloese mag je credits geven voor het laatste zetje richting Feyenoord.

Ik ben het daarnaast met je eens dat de komst van Hwang vermoedelijk niet (meer) toe te schrijven valt aan Arnesen. Het is ook niet een speler die ik per se als een groot succes zou willen bestempelen, eerder als een nuttige speler voor de breedte (maar dat is voer voor een andere discussie).

Grosso modo kan de conclusie getrokken worden dat met het vertrek van Arnesen, en het door hem gecreëerde recruitmentbeleid (met goed draaiende scouting), het aankoopbeleid steeds van een minder hoog niveau is geworden. Tot we nu weer op het punt zijn beland dat we een speler halen, omdat de assistent trainer het een goed idee vindt.

De professionalisering die door Arnesen is aangebracht is daarmee vrijwel helemaal weggevaagd. Dat mag je Te Kloese aanrekenen. Het kost de club immens veel geld, inmiddels hebben we geen CL waardige selectie meer en de restwaarde van de selectie is zienderogen afgenomen. Allemaal ontwikkelingen die je rechtstreeks kan toeschrijven aan Te Kloese.

Het oordeel onder de streep moet zijn dat de positie van Te Kloese niet langer houdbaar is bij Feyenoord.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 21 januari 2026 om 13:10:

Ik kan er helaas niets over terugvinden. Ik ben ervan overtuigd gelezen te hebben rondom het vertrek van Arnesen, dat gesteld werd dat een structuur met één statutaire hoofd-/eindverantwoordelijke een aanbeveling uit het sportology rapport was.

Of daarmee ook de structuur werd aanbevolen zoals deze mettertijd gevormd is, is een tweede. Goede aanbevelingen mogen niet al teveel ruimte voor interpretatie laten, maar kunnen natuurlijk altijd 'misbruikt' worden.

Ik geloof niet dat het vertrek van Arnesen een bewuste machtsgreep van te Kloese is geweest, met louter slechte intenties van zijn kant. Maar het heeft niet tot voldoende continuering van succesvol beleid geleid.

Te Kloese is niet in staat gebleken de organisatie op eenzelfde niveau te laten functioneren als Arnesen deed, en heeft op bepaalde vlakken niet de kunde en expertise die Arnesen wel had.

Dat alles wat Arnesen gedaan heeft; goed was, en Te Kloese alleen maar slechte dingen gedaan heeft op technisch vlak; daar geloof ik niet in. Al is het alleen maar (en dan ga je van het meest negatieve scenario uit) omdat een stilstaand horloge ook tweemaal daags de juiste tijd aangeeft. Te Kloese heeft echt wel voltreffers gerealiseerd, al was het maar per ongeluk.

(...)

De transferzomer waarin Arnesen ziek thuis zat en te Kloese diens rol overnam, is één van de meest succesvolle geweest in de geschiedenis van Feyenoord. De landstitel in het seizoen dat volgde, bewijst dat. Alles viel op zijn plek, (bijna) iedere aankoop was raak. En qua verkopen heeft Feyenoord die zomer ook ontzettend goed gedaan.

Dat Arnesen dáár een heel groot aandeel in heeft gehad, lijkt mij evident. Maar er zaten ook een paar 'mindere voltreffers' bij; Dilrosun, Danilo, Bullaude, Lopez, Bjorkan. Zijn die dan alleen op het conto van te Kloese (of Slot) te schrijven? We zullen het nooit weten, maar ik geloof niet dat het zo werkt.

Tot slot is ook de periode dáárna vaak gesuggereerd dat de goede aankopen nog uit de koker van Arnesen kwamen. Tot aan de komst van Hwang aan toe. Het zou best kunnen dat deze speler toendertijd al op de radar stond, maar twee seizoenen later kun je toch niet meer stellen dat Hwang alléén goed gescout kon worden omdat Arnesen hem al in de gaten hield?

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/met-vertrek-frank-arnesen-kan-feyenoord-een-nieuwe-structuur-optuigen~adf0cb5f/?utm_source=chatgpt.com&referrer=https%3A%2F%2Fchatgpt.com%2F

kan zelf niet het hele artikel lezen

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)