Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 27 28 29 30 31

Las vanochtend op Nu.nl het volgende https://www.nu.nl/voetbal/6043643/consortium-biedt-feyenoord-reddingsboei-met-plan-voor-uitbreiding-kuip.htmllink

Ben benieuwd hoe men hier op het forum over denkt :)

 

+1/-0

Ik volg het eerlijk gezegd niet helemaal meer. Wat in het geheel te wijten is aan een directie die niets durft te beslissen. Dan komen er elke half jaar weer 5 nieuwe opties bij omdat er nooit duidelijk een keuze wordt gemaakt. Ik wil gewoon wat het beste is voor Feyenoord, de toekomst en de financiële positie van Feyenoord. Of dat een verbouwing of nieuwbouw is dat maakt me niet veel uit. Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer in discussies hierover, je moet echt diepgaande kennis van de financiële impact op de lange termijn hebben van beide scenario's en ik denk niet dat iemand dat op dit forum heeft. Raden kunnen we allemaal maar daar schiet je niks mee op.

 

+1/-0

Het is moeilijk om een keuze te maken.
Voor mij persoonlijk heb ik een voorkeur voor en nieuw stadion waar het dak kan worden afgesloten, dat zal voor verhuur van het stadion een voordeel hebben.

Alleen is één ding het aller belangrijkste is of het voor Feyenoord financiéél haalbaar!

Als dat positief is, dan zou ik heel blij zijn met een nieuw stadion, eens houd het op in de kuip, en je blijf altijd maar afhankelijk van het weer in het plan om de kuip te verbouwen.

Kan het financiéél een nieuw stadion, gaat het erg moeilijk worden doen wat mogelijk is, het blijven bestaan van de club is het belangrijkste!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Las vanochtend op Nu.nl het volgende https://www.nu.nl/voetbal/6043643/consortium-biedt-feyenoord-reddingsboei-met-plan-voor-uitbreiding-kuip.htmllink

Ben benieuwd hoe men hier op het forum over denkt :)



Al die zogenaamde grondaankopen , second opinions , schetstekeningen en mooie plaatjes ter waarde van ruim 20 miljoen euro blijken straks allemaal voor de buhne geweest te zijn want Feyenoord durft het grote financiële avontuur niet aan. Ook niet onder de schurk van Bodegom.

Dan komt verbouwen automatisch weer in beeld als optie. Want de grote stilte rondom Feyenoord City wordt niet veroorzaakt door de corona crisis :nee

 

+1/-0

Ik volg het allemaal niet meer. De één zegt dit en de ander dat en inmiddels zijn de politieke plannen al veel verder. Ik zie wel als ik het nog mag meemaken.Maar een derde rind? Dan wel graag een lift de tweede is al te hoog voor mij geworden.

 

+1/-0

Gewoon NIEUWBOUW. Vandaag kwam naar buiten dat een onteigening is gelukt en dat dat bedrijf voor 1-1-2022 weg is. Dit was één van de laatste obstakels

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 11 april 2020 om 08:02:

Gewoon NIEUWBOUW. Vandaag kwam naar buiten dat een onteigening is gelukt en dat dat bedrijf voor 1-1-2022 weg is. Dit was één van de laatste obstakels




Eens met nieuwbouw mits aantoonbaar zonder financieel risico voor de club Feyenoord, anders de huidige Kuip moderniseren zoals in het artikel staat aangegeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 11 april 2020 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 11 april 2020 om 08:02:

Gewoon NIEUWBOUW. Vandaag kwam naar buiten dat een onteigening is gelukt en dat dat bedrijf voor 1-1-2022 weg is. Dit was één van de laatste obstakels




Eens met nieuwbouw mits aantoonbaar zonder financieel risico voor de club Feyenoord, anders de huidige Kuip moderniseren zoals in het artikel staat aangegeven.



Helemaal mee eens, het beste is nieuwbouw als het voor de club maar financiéél haalbaar is.

 

+1/-0

Renoveren gaat nooit gebeuren om twee redenen: een gerenoveerd stadion is niet exploitabel en Feyenoord wil niet renoveren.
Dat gezeik over renoveren moet maar eens een keer afgelopen zijn. Niet een of ander zelfbevlekkend groepje, niet de supporters, maar Stadion Feyenoord NV en de BVO beslissen wat er gaat gebeuren. De rest is gemekker voor de bühne. Het interesseert me niets anderen twijfelen aan de haalbaarheid of zonder meer beweren dat het niet kan: Zij zijn niet verantwoordelijk, leggen geen geld in en kunnen ook niet aangesproken worden op de gevolgen. Groene Haas, RdK, DMK, Lunatics neuws, Stadion op Zuid, vrienden van de Kuip: het is voor mij één pot nat. Ik heb zo'n idee dat daar steeds dezelfde figuren achter zitten, allemaal onderdelen die hangen onder Holding Obstructie BV.

Dit bericht is gewijzigd op 11 april 2020, 16:35:59.

 

+3/-0

Volgens het artikel in NRC paar maanden geleden , heeft Toon van Bodegom in zijn kantoor een levensgrote poster van de Kuip hangen.

Dat is zeer slecht nieuws voor de NieuwBouwBoys.

 

+1/-0

NRC = een KUT krant die alleen maar Feyenoord in een verdomhoek wilt plaatsen. Komen nooit met sport en nu hebben zij het licht gezien??? Die nieuwe Kuip is echt een MUST voor de club.

 

+1/-0

Indien jij een poster van Carmen Elektra boven je bed hebt hangen waarop jij je 3 a 4x per week afsjort , dan ga jij echt niet voor een andere Willempie. . .

En zo werkt het ook exact met een nieuw stadion.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 12 april 2020 om 15:03:

Indien jij een poster van Carmen Elektra boven je bed hebt hangen waarop jij je 3 a 4x per week afsjort , dan ga jij echt niet voor een andere Willempie. . .

En zo werkt het ook exact met een nieuw stadion.





hahahahahahahaha, wat een FEEST(!) vergelijking. Nou deze Kuip met z'n vieze pisbakken heeft echt zijn langste tijd gehad. Het nieuwe stadion gaat er gewoon komen. en als die er is zit jij daar als eerste, pik!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kermit schreef op 11 april 2020 om 16:14:

Renoveren gaat nooit gebeuren om twee redenen: een gerenoveerd stadion is niet exploitabel en Feyenoord wil niet renoveren.
Dat gezeik over renoveren moet maar eens een keer afgelopen zijn. Niet een of ander zelfbevlekkend groepje, niet de supporters, maar Stadion Feyenoord NV en de BVO beslissen wat er gaat gebeuren. De rest is gemekker voor de bühne. Het interesseert me niets anderen twijfelen aan de haalbaarheid of zonder meer beweren dat het niet kan: Zij zijn niet verantwoordelijk, leggen geen geld in en kunnen ook niet aangesproken worden op de gevolgen. Groene Haas, RdK, DMK, Lunatics neuws, Stadion op Zuid, vrienden van de Kuip: het is voor mij één pot nat. Ik heb zo'n idee dat daar steeds dezelfde figuren achter zitten, allemaal onderdelen die hangen onder Holding Obstructie BV.



Wel goed om kritisch te blijven ook al ben ik ook voorstander van de OMA plannen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 13 april 2020 om 08:36:

hahahahahahahaha, wat een FEEST(!) vergelijking. Nou deze Kuip met z'n vieze pisbakken heeft echt zijn langste tijd gehad. Het nieuwe stadion gaat er gewoon komen. en als die er is zit jij daar als eerste, pik!



Ik ben voorstander van Feyenoord City vanwege de mooie plaatjes Willem , laten ze het morgen maar realiseren ! Maken ze er gelijk een mooie aflevering Extreme Engineering van , met die fundering zo dicht bij het water..

Maar ik ben ook voorstander van verbouwing voor 200 miljoen euro. Allemaal nieuwe ruime stoeltjes , nieuwe pisbakken , omlopen en volledige overkapping. Ze doen het maar , het scheelt een berg aan kosten voor rente en aflossing.

Meest belangrijk in dit lulverhaaltje is en blijft echter het kijkgenot op mijn 65 inch O-led scherm : die moet fabelachtig zijn en blijven. Kheb geen boodschap aan financiële molenstenen of spelersbudget.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 13 april 2020 om 12:14:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 13 april 2020 om 08:36:

hahahahahahahaha, wat een FEEST(!) vergelijking. Nou deze Kuip met z'n vieze pisbakken heeft echt zijn langste tijd gehad. Het nieuwe stadion gaat er gewoon komen. en als die er is zit jij daar als eerste, pik!



Ik ben voorstander van Feyenoord City vanwege de mooie plaatjes Willem , laten ze het morgen maar realiseren ! Maken ze er gelijk een mooie aflevering Extreme Engineering van , met die fundering zo dicht bij het water..

Maar ik ben ook voorstander van verbouwing voor 200 miljoen euro. Allemaal nieuwe ruime stoeltjes , nieuwe pisbakken , omlopen en volledige overkapping. Ze doen het maar , het scheelt een berg aan kosten voor rente en aflossing.

Meest belangrijk in dit lulverhaaltje is en blijft echter het kijkgenot op mijn 65 inch O-led scherm : die moet fabelachtig zijn en blijven. Kheb geen boodschap aan financiële molenstenen of spelersbudget.



Op een verbouwde kuip komt geen dak!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 april 2020 om 17:33:

Op een verbouwde kuip komt geen dak!



Klopt , ik zei ook volledige overkapping. Een afsluitbaar dak is wederom goed voor de bühne , maar heeft totaal geen meerwaarde : Je krijgt er niet meer interlands of concerten / evenementen door want Amsterdam en Arnhem hebben hetzelfde trucje te bieden. De noodzaak van een afsluitbaar dak is allang achterhaald.

Volledige overkapping zoals bij de prachtige Duitse Allianz Arena volstaat !

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 13 april 2020 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 april 2020 om 17:33:

Op een verbouwde kuip komt geen dak!



Klopt , ik zei ook volledige overkapping. Een afsluitbaar dak is wederom goed voor de bühne , maar heeft totaal geen meerwaarde : Je krijgt er niet meer interlands of concerten / evenementen door want Amsterdam en Arnhem hebben hetzelfde trucje te bieden. De noodzaak van een afsluitbaar dak is allang achterhaald.

Volledige overkapping zoals bij de prachtige Duitse Allianz Arena volstaat !



Ik blijf erbij dat een overdekt stadion welzeker een meerwaarde heeft.

Dat Amsterdam en Arnhem dit ook hebben is het nog niet achterhaald, Feyenoord zal meer kunnen verhuren en ook de KNVB kan het nieuwe Feyenoordstadion meer gebruiken,
het heeft wel degelijk voordelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 13 april 2020 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 13 april 2020 om 17:33:

Op een verbouwde kuip komt geen dak!



Klopt , ik zei ook volledige overkapping. Een afsluitbaar dak is wederom goed voor de bühne , maar heeft totaal geen meerwaarde : Je krijgt er niet meer interlands of concerten / evenementen door want Amsterdam en Arnhem hebben hetzelfde trucje te bieden. De noodzaak van een afsluitbaar dak is allang achterhaald.

Volledige overkapping zoals bij de prachtige Duitse Allianz Arena volstaat !


Dat van die concerten snap ik niet helemaal: omdat er elders ook stadions staan, krijg je niet meer concerten als je een dak hebt dan wanneer je geen dak hebt...?
Think again. De grotere artiesten zullen altijd voor het dak kiezen.
Een Borsato wilde ook eens de magie van de Kuip beleven, en beleefde hem in de stromende regen. Precies zoals het erbij hoort inmiddels dus.
Hij kon er nog tegen (on camera) maar dat is niet meer van deze tijd, en zal ook altijd zijn prijs hebben

 

+1/-0

Geluid in De Kuip is wel top, veel grote artiesten klagen altijd over de arena. Dus daar moet wel rekening mee gehouden worden bij een eventueel nieuw stadion.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw