Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Het stadion » Feyenoord City

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15

Je krijgt ze nooit allemaal mee. Bij elk verandertraject is wel 5-10% die onder geen enkel beding mee wil. Daar moet je verder geen energie in steken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kermit schreef op 05 juni 2021 om 13:27:

Je krijgt ze nooit allemaal mee. Bij elk verandertraject is wel 5-10% die onder geen enkel beding mee wil. Daar moet je verder geen energie in steken.



Zoals zo vaak met grote ingrijpende gebeurtenissen en/ of processen is de vaak relatief kleine groep tegenstanders vaak veel luidruchtiger aanwezig dan de voorstanders. Als je op de sociale media af moet gaan krijg je de indruk de meerderheid van de supporters tegen is. Punt is dat de tegenstanders zich nou eenmaal veel meer laten gelden. Hetzelfde proces zie je ook bij discussie over corona maatregelen. Als je afgaat op sociale media en de ‘gewone’ media krijg je nog de indruk dat een meerderheid tegen de maatregelen is. De harde cijfers laten iets heel anders zien. De overgrote meerderheid van de Nederlanders laat zich gewoon vaccineren. Verder gaat iedere vergelijking mank maar het proces is vergelijkbaar. De bezorgdheid van de tegenstanders van Feyenoord City komt voort uit diepe betrokkenheid met de club maar dat maakt hun kruistocht nog niet terecht, Ik ben ook al meer dan 50 jaar diep betrokken bij de club en ik ben voor een nieuw stadion. Neemt niet weg dat je wel heel zorgvuldig de economische afweging moet maken op basis van zakelijke argumenten en niet op nostalgische overwegingen.

 

+1/-0

Toch ben ik blij dat ze dit naar buiten brengen. Zoals Ramesoe stelt, "nu de supporters nog.", wil het nog niet zeggen, dat de schreeuwerds zich hierbij neerleggen. Notoire betweters die zo strak tegen zijn, gaan zo meteen, nog meer stampij maken, door middel van "..van hun visie uitgaande berekeningen; andere organisaties bij betrekken of zelfs een versleten professor die dan allemaal buitenissige onderdelen gaat opsommen," al was het maar om de publieke opinie te beinvloeden en de plannen te ondermijnen. Ze gaan echt door tot het gaatje.

 

+1/-0

Ik ben niet bezig wat ik wil maar wat goed voor de club is.

De kuip kan niet eeuwig mee, dus heb je de kans om een nieuw stadion te laten bouwen met een dak erop, dan is dat een vooruitgang.

Maar, het moet wel haalbaar zijn, het bestuur moet goed overwegen of dit allemaal financieel
mogelijk is.
Als het onverantwoord is, dan niet doen wat ik wel jammer zou vinden maar het is niet anders.

Een mooi stadion en de club naar de knoppen is het mij ook niet waard.

Waar ik wel moeite mee heb dat de club altijd zonder geld zit, zolang ik supporter ben is dat al zo.
Hoe zijn ze toch bezig, hoeveel wijze mannen zijn er niet bijgehaald in het verleden, en het blijf altijd het zelfde te weinig geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 05 juni 2021 om 17:52:

Ik ben niet bezig wat ik wil maar wat goed voor de club is.

De kuip kan niet eeuwig mee, dus heb je de kans om een nieuw stadion te laten bouwen met een dak erop, dan is dat een vooruitgang.

Maar, het moet wel haalbaar zijn, het bestuur moet goed overwegen of dit allemaal financieel
mogelijk is.
Als het onverantwoord is, dan niet doen wat ik wel jammer zou vinden maar het is niet anders.

Een mooi stadion en de club naar de knoppen is het mij ook niet waard.

Waar ik wel moeite mee heb dat de club altijd zonder geld zit, zolang ik supporter ben is dat al zo.
Hoe zijn ze toch bezig, hoeveel wijze mannen zijn er niet bijgehaald in het verleden, en het blijf altijd het zelfde te weinig geld.



Toch wil ik stellen, dat je nooit zeker weet dat het financieel een haalbare kaart is, als je door een roze bril de nieuwbouw bekijkt. Uit eerder business case is gebleken, dat Feyenoord een heel defensieve begroting hadden gemaakt en van het break-even point zijn uitgegaan. Berekeningen bij een bezetting van 10.000 man en een business loges verhuurd voor 50%, hebben geruslteerd dat Feyenoord, geen verlies noch winst heeft bereikt. Als ik dan zie, dat het Stadion, na de nederlaag tegen PSV, het alleen maar vol zit, het stadion kan 63.000 man hebben, maar brandweervoorschriften hebben bereikt, dat het aantal naar 47.500man mocht zijn.
Ik zie een nieuw stadion wel zitten en Ard Buijsen is voor mij een held omdat hij met Erwin Pakasi de situatie vanuit een andere hoek zijn gaan benaderen.
Er zijn altijd figuren, die het voor anderen verpesten, en ik hoop dat ze inzien dat hun wensen niet meer van toepassing zijn en dat ze elke weerstand gaan staken.
Vooral ook dat ze onthouden wie er voor zijn, is een gedrag die aangeeft, dat zij niet democratisch ingesteld zijn en zo wraak gaan plegen. Een gevaar voor de samenleving dus.

 

+1/-0

Idd Danall het zijn gewoon terroristen.

open/sluit de onderstaande quote:

Zaterdag, 5 juni 2021 om 20:51 • Laatste update: 20:53
Verschillende betrokkenen bij Feyenoord City zijn zaterdagmiddag thuis opgezocht, geïntimideerd en bedreigd, zo meldt RTV Rijnmond. Zeker vijftien aanhangers van Feyenoord, die het niet eens zijn met de plannen voor de bouw van een nieuwe Kuip, kwamen verhaal halen en bonsden op deuren. Dat gebeurde onder meer bij Ard Buijsen, die als architect betrokken is bij het project.
Het bezoek van de fanatieke fans, gehuld in zwarte hoodies, kwam voor Buijsen niet geheel als een verrassing: Feyenoord plaatste zaterdag een paginagrote advertentie van Feyenoord City in het Algemeen Dagblad. Buijsen wordt al langer lastiggevallen. "Ik heb de afgelopen acht jaar al zes keer bij de politie gezeten vanwege bedreigingen", aldus de architect, die inmiddels zelfs een 'hot-line' naar de Rotterdamse politie heeft. "Ik belde vanmiddag en toen stond de politie er al, met twaalf auto's."

"We hebben de namen van de mensen genoteerd en hun voertuigen gecontroleerd", laat een woordvoerder van de politie weten. "Daarbij hebben we fakkels in beslag genomen. Er zijn geen aanhoudingen verricht." Buijsen blijft er nuchter onder. "De politie heeft de namen opgenomen, dus ze zijn bekend nu. Het is geen gewenning, maar het gebeurt gewoon erg veel op dit moment."
'Heel veel' betrokkenen bij Feyenoord City worden volgens Buijsen stelselmatig geïntimideerd en bedreigd. Dat zal de komende maanden nog wel doorgaan, zolang er geen besluit is genomen over de komst van Feyenoord City", voorspelt hij. Donderdag krijgen Feyenoord-supporters de kans om zich in de gemeenteraad uit te spreken over de plannen van de club. Daarvoor kwamen 600 aanmeldingen binnen, maar er is slechts ruimte voor 60 aanwezigen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 06 juni 2021 om 10:28:

Idd Danall het zijn gewoon terroristen.




Nou knakkie , de twee mannen die danall opnoemde hebben het er wel een beetje naar gemaakt hier op dit forum en daarbuiten zo rond 2013. Continue de Kuip afkraken en de grond in boren , en HNS maar oneindig ophemelen. Alle andere visies waren inferieur in de ogen van E.P. en A.B. En dat terwijl ze wisten dat de harde kern van Feyenoord hier ook meeleest en post. Niet bepaald slim , je roept het dan willens en wetens over je af. Vooral als je verschillende keren paradeert in de krant met je foto erbij. Dat is bewust irriteren en provoceren naar dat volk.

Nee, je mag nooit iemand bedreigen. Bij die constatering wil ik het graag laten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 06 juni 2021 om 10:58:

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 06 juni 2021 om 10:28:

Idd Danall het zijn gewoon terroristen.






Nee, je mag nooit iemand bedreigen. Bij die constatering wil ik het graag laten.


Daar kan ik mij bij aansluiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 06 juni 2021 om 10:58:

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 06 juni 2021 om 10:28:

Idd Danall het zijn gewoon terroristen.




Nou knakkie , de twee mannen die danall opnoemde hebben het er wel een beetje naar gemaakt hier op dit forum en daarbuiten zo rond 2013. Continue de Kuip afkraken en de grond in boren , en HNS maar oneindig ophemelen. Alle andere visies waren inferieur in de ogen van E.P. en A.B. En dat terwijl ze wisten dat de harde kern van Feyenoord hier ook meeleest en post. Niet bepaald slim , je roept het dan willens en wetens over je af. Vooral als je verschillende keren paradeert in de krant met je foto erbij. Dat is bewust irriteren en provoceren naar dat volk.

Nee, je mag nooit iemand bedreigen. Bij die constatering wil ik het graag laten.



Je laat het er niet bij want je vindt dat ze het er zelf naar gemaakt hebben. Ik heb hier geen enkel begrip voor,. En wat jij provoceren vindt valt wat mij betreft gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. En zelfs provoceren valt onder de vrijheid van meningsuiting zolang het niet tegen artikel 1 ingaat van onze grondwet. En daar is in dit geval absoluut geen sprake van.
Amen…….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

knakkie schreef op 06 juni 2021 om 11:23:

Je laat het er niet bij want je vindt dat ze het er zelf naar gemaakt hebben. Ik heb hier geen enkel begrip voor,. En wat jij provoceren vindt valt wat mij betreft gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. En zelfs provoceren valt onder de vrijheid van meningsuiting zolang het niet tegen artikel 1 ingaat van onze grondwet. En daar is in dit geval absoluut geen sprake van.
Amen…….



Ik kan zeer veel voorbeelden noemen waarbij ik volledige vrijheid van meningsuiting / handelen heb , maar waarbij het verstandiger zou zijn om geen gebruik van te maken van die vrijheid. E.P. en A.B. dachten duidelijk zoals jij , met bekend resultaat. Ezelsdom noem ik het ,en ik denk dat ze van de politie ook ongeveer dezelfde woorden hebben gekregen. ( bij een volgende x had ik A.B. de politie inzet zelf laten betalen )

En denk nou niet dat ik voor die hoodies ben , want het dossier van den Herik ligt nog vers in het geheugen :B

 

+1/-0

Of er nu voorbeelden zijn of niet dat het verkeerd is gegaan, het is toch te gek voor woorden dat je je mening niet meer mag verkondigen.

Dit zijn voor mij geen echte supporters, zo kom je club Feyenoord aan een slechte naam.

 

+1/-0

Ja Bstlndr, dat is allemaal gedacht volgens het nette boekje. Maar iedereen weet wat voor klootjesvolk bij de club rondloopt en wat ze doen. Om dan willens en wetens te blijven treiteren is ronduit dom. Hou je dan ff gedeist dat is beter totdat het overwaait. Maar nee hoor, gewoon gebruik blijven maken van je zgn 'vrijheid van meningsuiting'

 

+1/-0

Omgekeerde wereld en het begin van een afglijdende schaal. Het gaat hier puur om macht! Als je je gedeisd houdt waait het niet over, ze nemen alleen nog meer.
Laat je je club naar de kloten helpen door figuren die liever 10e en de Kuip worden dan kampioen in een nieuw stadion?

 

+1/-0

Volslagen gestoord die lui.

Vervolgen voor bedreiging en deelname aan een criminele organisatie en een paar jaar zitten.

Komen ze niet beter uit, dat weer ik ook wel. Maar de samenleving is tenminste beschermd tegen deze criminelen.

 

+1/-0

Ik geloof niet in dat luchtkasteel, ben heel bang dat dit veel minder gaat opleveren dan men ons voor houdt maar fysiek worden is een grens over die nooit overgeschreden mag worden.

 

+1/-0

En dan nog vind ik 25 miljoen euro extra voor Feyenoord zeer karig. Internationaal gezien is dat echt niets , voor Nederlandse begrippen kom je dan als 3e achter Ajax en PSV. Verder denk ik nog steeds dat BAM en Besix gaan afhaken , die willen allebei echt geen honderd miljoen euro bijleggen voor dit project. Die 444 miljoen euro bouwkosten gaat de strop worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 07 juni 2021 om 16:02:

En dan nog vind ik 25 miljoen euro extra voor Feyenoord zeer karig. Internationaal gezien is dat echt niets , voor Nederlandse begrippen kom je dan als 3e achter Ajax en PSV. Verder denk ik nog steeds dat BAM en Besix gaan afhaken , die willen allebei echt geen honderd miljoen euro bijleggen voor dit project. Die 444 miljoen euro bouwkosten gaat de strop worden.


Ik zit nu in een overleg over de hoger wordende grondstofprijzen. Die 444 ga je nooit halen als dit zo doorgaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 07 juni 2021 om 16:16:

Ik zit nu in een overleg over de hoger wordende grondstofprijzen. Die 444 ga je nooit halen als dit zo doorgaat.



Dat is precies wat ik ook denk , die 444 was al een dikke vriendenprijs , gebaseerd op de periode rond 2016. Logisch trouwens dat Feyenoord een eeuw later voor hetzelfde bedrag een akkoord wil afsluiten.

 

+1/-0

De prijzen liggen al vast in het BC. Er was bij het samenstellen rekening gehouden met deze tendens. Dankzij die 30 rellende supporters, die van mij een omgangsverbod en een stadionverbod behoren te krijgen, is het besluit alleen maar vooruit geschoven. Anderzijds, stel dat je zo ver bent om de Kuip te renoveren, wat echt niet haalbaar is, dan kom je ook met de gestegen metaal en onderdelen prijzen tegen, met dien verstande dat je dan nog moet beginnen de BC op te stellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 07 juni 2021 om 23:49:

De prijzen liggen al vast in het BC. Er was bij het samenstellen rekening gehouden met deze tendens. Dankzij die 30 rellende supporters, die van mij een omgangsverbod en een stadionverbod behoren te krijgen, is het besluit alleen maar vooruit geschoven. Anderzijds, stel dat je zo ver bent om de Kuip te renoveren, wat echt niet haalbaar is, dan kom je ook met de gestegen metaal en onderdelen prijzen tegen, met dien verstande dat je dan nog moet beginnen de BC op te stellen.


Je kan prijzen vast leggen wat je wilt in een BC maar er is een groot tekort op de wereldhandel aan staal en hout en de voorraden raken op. Dan gaan de prijzen dus omhoog en die kan je echt niet laag houden omdat dat nou eenmaal in je BC staat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Het stadion » Feyenoord City